Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2023, 20:56   #161
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Op het hoofd kakken van Blokkers heeft niets te zien met enig pleidooi tegen Vlamingen, dat is een sofisme van jewelste. Het toont gewoon aan dat men moet kotsen van extreem-rechts.

Als Vlaming voel ik me trouwens bijzonder beledigd dat eender welke Blokker de lef zou hebben 'in mijn naam' uitspraken te doen. Dat terwijl ik hen zelfs niet eens als equivalente menselijke wezens zie.

Ik ben er redelijk zeker van dat een Vlaming die op een Waals forum zou een lans willen breken voor extreem-rechtse ideologie snel een stamp onder zijn sjokkedijzen zou krijgen. Wat bewonderenswaardig is overigens, en aan te moedigen als voorbeeld. Dat is het verschil tussen Vl en WL : wij hebben enkel een cordon sanitaire (dus politiek) en in Wallonië sprak men politiek af om ook een cordon médiatique te hanteren.

De blijvende drogreden die velen hier hanteren is steeds dezelfde, maar daarom niet minder perfide : de pleidooien hier zijn helemaal niet tegen 'Vlamingen' maar wel tegen extreem-rechtse filth.
denk je nu echt dat er ook maar iemand uw rommel au serieux neemt ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2023, 22:35   #162
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op het hoofd kakken van Blokkers heeft niets te zien met enig pleidooi tegen Vlamingen, dat is een sofisme van jewelste. Het toont gewoon aan dat men moet kotsen van extreem-rechts.

Als Vlaming voel ik me trouwens bijzonder beledigd dat eender welke Blokker de lef zou hebben 'in mijn naam' uitspraken te doen. Dat terwijl ik hen zelfs niet eens als equivalente menselijke wezens zie.

Ik ben er redelijk zeker van dat een Vlaming die op een Waals forum zou een lans willen breken voor extreem-rechtse ideologie snel een stamp onder zijn sjokkedijzen zou krijgen. Wat bewonderenswaardig is overigens, en aan te moedigen als voorbeeld. Dat is het verschil tussen Vl en WL : wij hebben enkel een cordon sanitaire (dus politiek) en in Wallonië sprak men politiek af om ook een cordon médiatique te hanteren.

De blijvende drogreden die velen hier hanteren is steeds dezelfde, maar daarom niet minder perfide : de pleidooien hier zijn helemaal niet tegen 'Vlamingen' maar wel tegen extreem-rechtse filth.
De Ubermensch heeft gesproken. Gescheld zonder argument waar eens te meer uw voorliefde voor uitwerpselen en dergelijke blijkt. Eens te meer.
Je overstijgt de extreemste nazi in vuilbekkerij tegen een geviseerde groep. Als je tegen fascisme en nazisme bent (zoals elk weldenkend mens) zou je toch moeten proberen niet zelf het nog erger te zijn. Maar ik denk dat het boter aan de galg is. (wel)denkend is een term waaraan ik niet denk als ik je extremistisch haat-gezwets lees. En dat je de Waal onverdraagzaamheid tegen een andere politieke mening toebedeelt is voor jouw rekening en daarin vind je inderdaad heel vaak je intollerante gelijke.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 5 november 2023 om 22:41.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2023, 22:43   #163
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat mijn grootvader een treinreis richting Duitsland 'kreeg' dat ik enige aanstalten moet voelen om ook het slachtoffer te WILLEN spelen voor dat crapuul in de toekomst.
Wat zou jouw grootvader hebben gevonden van jouw aanstalten om andersdenkenden in gaskamers te duwen?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 06:32   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als extreem-rechts ergens aan de macht komt, start er altijd vervolging.
Dat is waar. Kijk naar Iran bijvoorbeeld.

Kijk, wij zijn het allebei eens dat extreem-rechts, in de betekenis "totalitair, ondemocratisch, ideologisch gedreven, ultraconservatief en met een totaal misprijzen voor individuele vrijheden", een te verafschuwen bestuursvorm is.

Het enige rare aan uw discours is dat gij de echte extreem-rechtsen en hun apologisten achterna loopt, en fulmineert tegen de enige stroming die daar openlijk positie ten inneemt door hen ironisch van "extreem rechts" uit te maken.

De ECHTE extreem-rechtsen in Europa zijn de moslims, en op wat uitzonderlijke en halve gare Adolf-nostalgieken na zijn er bijna geen anderen.

De enigen die daar openlijk positie tegen innemen en daar niet de apologist voor uithangen, zijn de bewegingen die GIJ en uw MEDE APOLOGISTEN voor extreem-rechts uitmaakt maar die dat helemaal niet zijn.

Vergelijk: "het VB komt aan de macht" met "de moslims komen aan de macht" en wees eens 10 minuten objectief met wat er zou gebeuren.

Vergelijk Meloni met Komeini bijvoorbeeld.

Snappie ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 07:37   #165
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een van de redenen waarvoor heel veel mensen politiek verwerpen, is juist het feit dat mensen zoals u een "oorlog" tussen de verschillende gemeenschappen van dit land willen scheppen.
Heel veel mensen herkennen zich helemaal niet in die blinde haat.
Blinde haat,

het is gewoon een zuivere economische daad natuurlijk, als de walen moesten opbrengen ipv kosten dan was er vermoedelijk geen probleem.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 07:39   #166
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Kijk, wij zijn het allebei eens dat extreem-rechts, in de betekenis "totalitair, ondemocratisch, ideologisch gedreven, ultraconservatief en met een totaal misprijzen voor individuele vrijheden", een te verafschuwen bestuursvorm is.

Het enige rare aan uw discours is dat gij de echte extreem-rechtsen en hun apologisten achterna loopt, en fulmineert tegen de enige stroming die daar openlijk positie ten inneemt door hen ironisch van "extreem rechts" uit te maken.

De ECHTE extreem-rechtsen in Europa zijn de moslims, en op wat uitzonderlijke en halve gare Adolf-nostalgieken na zijn er bijna geen anderen.

De enigen die daar openlijk positie tegen innemen en daar niet de apologist voor uithangen, zijn de bewegingen die GIJ en uw MEDE APOLOGISTEN voor extreem-rechts uitmaakt maar die dat helemaal niet zijn.

Vergelijk: "het VB komt aan de macht" met "de moslims komen aan de macht" en wees eens 10 minuten objectief met wat er zou gebeuren.

Snappie ?
Komeini en Meloni dragen allebei wel eens een lang kleed, maar ik denk niet dat we het in die richting moeten gaan zoeken.
Oud 6 november 2023, 07:44   #167
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Komeini en Meloni dragen allebei wel eens een lang kleed, maar ik denk niet dat we het in die richting moeten gaan zoeken.
En van het hebben van een snor kunnen we Meloni niet verdenken, het is tenslotte geen Turkse.
Oud 6 november 2023, 08:03   #168
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En van het hebben van een snor kunnen we Meloni niet verdenken, het is tenslotte geen Turkse.
ik denk ook niet dat ze aan de edele sport van geitenneukerij meedoet. Khomeini was daar wel fan van meen ik begrepen te hebben.
Oud 6 november 2023, 09:18   #169
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee quercus, je 'weet' dat niet. Je papegaait hier een schlemiel na die dat onzin verhaal hier ooit op het forum heeft neergedropt zoals een keutel waarna het gretig is opgeraapt door de keutel-amateurs die het sindsdien serieel oprakelen alsof ze hier iets interessant mee zouden hebben. Not so.

Het arrest van het hof van beroep uit 2018 waar je naar verwijst betreft een geding tussen de boekenbeurs, en de extreem-rechtse uitgeverij Egmont. De boekenbeurs wou die vuiligheid niet toelaten, het hof besliste dat ze dat toch moesten doen. Punt.

Het arrest verwijst enkel naar het advies van de advocaatgeneraal die stelt dat het niet bewezen is dat de ideologie van het Vlaams Belang racistisch of ondemocratisch is.

En dat is juridisch perfect logisch : aangezien er in tegenstelling tot het proces tegen het Blok indertijd nog geen enkele rechtszaak is opgestart tegen het belang...

Barbara Pas (of meer waarschijnlijk de juristen die haar adviseren) begreep dat uiteraard, zag de mogelijkheden ervan en gebruikte die in haar propaganda.
Devadder duidelijk niet... Die heeft zich laten leiden als een hondje.

Het is schandalig, en een teken van onkunde of minstens een gebrek aan redactionele ondersteuning trouwens, dat Ivan Devadder het zonder weerwerk heeft laten passeren toen Barbara Pas dat lulverhaal in 'de afspraak op vrijdag' mocht brengen.
Gans het verhaaltje dat je hier met veel opwinding, overbodig gelul en nijdigheid uit uw toetsenbord zit te kloppen komt uiteindelijk toch op neer dat de organisator van de boekenbeurs (als ik mij niet vergis was het Jos Gheysen) het deksel op de neus kreeg door zijn intolerantie.
Jullie eindeloos en reeds jaaaren durend gelul en gezaag over racisme werd in de afvalbak gedumpt. Om de eenvoudige reden dat jullie hatelijke intolerantie dusdanig ver is gegaan dat uw en uw soortgenoten hun brein er door beneveld werd. Gelukkig heeft dat gerechtelijk arrest eens de puntjes op de i gezet. Jullie moeten eens leren aanvaarden dat zich verzetten tegen de groeiende invloed van de Islam in onze samenleving (wat het Vlaams Belang doet) geen “racisme” is. Als jij dat tegen alle redelijkheid in toch blijft doen dan kan er ernstig getwijfeld worden aan uw kennis van het Nederlands. “Racisme” is en blijft: discrimineren op grond van raciale (fysieke) kenmerken. Niet dus op grond van religie. Het wordt tijd dat je eens uw begrippenkennis aan een grondige evaluatie onderwerpt.
Oud 6 november 2023, 09:19   #170
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Als liberale Vlaming voel ik mij bijzonder beledigd dat eender welke Open VLDer het lef zou hebben 'in mijn naam' uitspraken te doen. Dat terwijl ik heb zelfs niet eens als equivalente menselijke wezens zie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 09:24   #171
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Snappie ?
Hij wil niet snappen. Anders komt zijn ideologische constructie teveel onder druk.
Oud 6 november 2023, 09:36   #172
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
De Ubermensch heeft gesproken. Gescheld zonder argument waar eens te meer uw voorliefde voor uitwerpselen en dergelijke blijkt. Eens te meer.
Je overstijgt de extreemste nazi in vuilbekkerij tegen een geviseerde groep. Als je tegen fascisme en nazisme bent (zoals elk weldenkend mens) zou je toch moeten proberen niet zelf het nog erger te zijn. Maar ik denk dat het boter aan de galg is. (wel)denkend is een term waaraan ik niet denk als ik je extremistisch haat-gezwets lees. En dat je de Waal onverdraagzaamheid tegen een andere politieke mening toebedeelt is voor jouw rekening en daarin vind je inderdaad heel vaak je intollerante gelijke.
Zijn "taal en stijl" vertonen, zacht uitgedrukt, flink wat fascistische gelijkenissen.
Oud 6 november 2023, 09:40   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
denk je nu echt dat er ook maar iemand uw rommel au serieux neemt ??
Het deert panda niet dat niemand zijn rommel serieus neemt.
Hij heeft bokshandschoenen nodig om zijn gruwelijke haat mee uit te werken.

Oud 6 november 2023, 09:41   #174
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zijn "taal en stijl" vertonen, zacht uitgedrukt, flink wat fascistische gelijkenissen.
Daar kan je niet meer naast kijken.
Oud 6 november 2023, 09:46   #175
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Snappie ?
Vergeefse moeite. Het probleem van panda kan niemand oplossen. En al zeker zijn 7% loosersmormeltje niet.
Dat is trouwens de reden waarom panda erger dan ooit tevoren doorslaat.
Oud 6 november 2023, 09:51   #176
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vergeefse moeite. Het probleem van panda kan niemand oplossen. En al zeker zijn 7% loosersmormeltje niet.
Dat is trouwens de reden waarom panda erger dan ooit tevoren doorslaat.
Ja, het wordt Shakespeariaans: zoals in Macbeth waar naar het einde toe de waanzin volledig domineert.
Oud 6 november 2023, 09:53   #177
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als Vlaming voel ik me trouwens bijzonder beledigd dat eender welke Blokker de lef zou hebben 'in mijn naam' uitspraken te doen.
Er zijn minstens anderhalf miljoen Vlamingen die jou niet in hun naam willen horen schelden.
Oud 6 november 2023, 09:57   #178
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het deert panda niet dat niemand zijn rommel serieus neemt.
Hij heeft bokshandschoenen nodig om zijn gruwelijke haat mee uit te werken.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat Panda er zo schattig uitziet als het meisje op de foto...
Oud 6 november 2023, 09:59   #179
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gans het verhaaltje dat je hier met veel opwinding, overbodig gelul en nijdigheid uit uw toetsenbord zit te kloppen komt uiteindelijk toch op neer dat de organisator van de boekenbeurs (als ik mij niet vergis was het Jos Gheysen) het deksel op de neus kreeg door zijn intolerantie.

Gelukkig heeft dat gerechtelijk arrest eens de puntjes op de i gezet.
Daar gaat panda weer een gangske!
Haat is een slechte raadgever.
Oud 6 november 2023, 11:14   #180
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Panda er zo schattig uitziet als het meisje op de foto...
De bijgaande tekst verduidelijkt....

Citaat:
CDU en Vlaams Belang: samen in de boksring
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be