Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2024, 19:59   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het zal Desutter een zorg zijn wat men uit haar gebeente zal afleiden als ze al lang dood is.

Het gaat erom hoe ze wordt bejegend tijdens haar leven.
Wel, met het Vlaams Belang is dat "leven en laten leven". Vraag niets meer. We gaan ook niet moeilijk doen als iemand zich voordoet als Napoleon. Als een man zich als vrouw wil voordoen, zijn vrijheid. Meer hoeft ook niet. Voor het overige heeft iedereen te denken dat die man niet Napoleon is en dat De Sutter biologisch hoe dan ook een man blijft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 20:27   #162
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Inhoudelijk ben ik het volledig eens met jou. Discussies over ethisch thema's met religieus conservatieven zijn inderdaad zinloos.

Maar het is wel grappig als een conservatief hier in de discussie een standpunt inneemt dat men normaal eerder bij liberalen aantreft.

Misschien is er toch nog hoop.
In tegenstelling tot u ben ik een liberaal. U blijft met de verkeerde opvatting kampen dat een liberaal op Open VLD zou stemmen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 20:28   #163
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is een veronderstelling. Meer niet. En zoals al eerder aangegeven: ging het daar echt om, dan had Groen daar wel de vrucht van geplukt. Niet dus.
Groen heeft daar de vruchten niet van geplukt omdat het doelpubliek van groen even religieus conservatief is als VB
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 17 juni 2024, 20:30   #164
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, u hebt net niets aangetoond. De uitspraken die Tom VG in het Conclaaf deed, waren in niets schokkend. U kunt zelfs niet eens aangeven wat hij zei. U kon al evenmin uitleggen waarom het belachelijk is. U was dus maar een beetje aan het slaan op een lege ton. Meer niet.
Aangezien u religieus conservatief bent vindt u dat uiteraard niet schokkend. Maar er waren veel twijfelaars die niet veel moeten hebben van dergelijke conservatieve zever. Ik moet niets hebben van de Islam, maar als je dan dezelfde zever bij VB ziet dan valt dat bij normale mensen niet zo goed
Oud 17 juni 2024, 20:31   #165
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In tegenstelling tot u ben ik een liberaal. U blijft met de verkeerde opvatting kampen dat een liberaal op Open VLD zou stemmen.
Hmm...Een liberaal dan die op de symbolische betaalrol staat van de NVA.

En dan heb ik me nog zeer eufemistisch uitgedrukt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juni 2024 om 20:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 20:34   #166
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien u religieus conservatief bent vindt u dat uiteraard niet schokkend. Maar er waren veel twijfelaars die niet veel moeten hebben van dergelijke conservatieve zever. Ik moet niets hebben van de Islam, maar als je dan dezelfde zever bij VB ziet dan valt dat bij normale mensen niet zo goed
Van den Berghe is gewoon een trouwe zoon van zijn Moeder de Heilige Kerk. En hij houdt zich aan de richtlijnen van deze moeder. Meer moet u daar niet achter zoeken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juni 2024 om 20:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 20:35   #167
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Van mijn mag de natuur gelijk hebben. Wat communisten en/of fascisten menen te moeten zeggen om gelijk te krijgen en zieltjes te winnen is daarbij compleet en geheel irrelevant.
Er zijn mannen en vrouwen, en ge kunt enkel denken dat ge kunt "wisselen" of "transfereren" tussen de 2.
En als ik nu nog de enige ter wereld ben die die wetenschappelijke waarheid durf uiten, dan nog blijft dat een wetenschappelijke waarheid.
Je bedoelt achterlijke en achterhaalde onzin uitkraamt?
Sekse en gender bestaan beide gewoon en zij een wetenschappelijk feit.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 20:37   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Groen heeft daar de vruchten niet van geplukt omdat het doelpubliek van groen even religieus conservatief is als VB
Aha. De groenen vinden dus ook dat De Sutter nog altijd een man is, ja?
Oud 17 juni 2024, 20:38   #169
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat maakt me eigenlijk best benieuwd naar uw insteek. Wat is dat dan eigenlijk, volgens u, een 'normaal mens'?
Oud 17 juni 2024, 20:49   #170
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de les blijven. Het moslimdoelpubliek van de partij groen. Dat staat niet gelijk aan de groenen.
Oud 17 juni 2024, 20:49   #171
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de les blijven. Het moslimdoelpubliek van de partij groen. Dat staat niet gelijk aan de groenen.
Oud 17 juni 2024, 20:50   #172
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat maakt me eigenlijk best benieuwd naar uw insteek. Wat is dat dan eigenlijk, volgens u, een 'normaal mens'?
Ah kijk, je bent een keer mee. Ik kaats uw subjectieve bal omtrent "schokkend" gewoon terug. Own goaltje gemaakt Jan
Oud 17 juni 2024, 21:04   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moslimpubliek zit nu bij... PvdA. Dat is duidelijk gebleken uit de winst van die partij. Groen kan de echte moslims al lang niet meer bekoren. Te woke, bezig met een thematiek die veel moslims totaal niet interesseert. Ze proberen nog een beetje te scoren met hun verzet tegen halal slachten en de hoofddoek, maar dan is het kruid ook grotendeels op.
Oud 17 juni 2024, 21:06   #174
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet geen LGBTQ+ adept zijn om de standpunten van het VB omtrent gezinnen en geaardheid belachelijk te vinden. Veel liberalen die al lang geleden de overstap naar NVA gemaakt hadden en nu een proteststem aan het overwegen waren zijn daarvan afgestapt. Ik zie dat ook in mijn liberale vriendenkring. Ze werden niet overtuigd door De Wever, maar ze werden overtuigd door Van Grieken om toch weer voor NVA te kiezen.
Ik weet niet of dat we liberalen zo nodig hebben in het Vlaams Belang

Ook al kost het misschien wat stemmen. Vlaams Belang is de enige consequente conservatieve partij in Vlaanderen en dat is positief. Er zijn meer dan genoeg progressieve partijen in Vlaanderen waar de liberale kiezer kan op stemmen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 21:07   #175
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moslimpubliek zit nu bij... PvdA. Dat is duidelijk gebleken uit de winst van die partij. Groen kan de echte moslims al lang niet meer bekoren. Te woke, bezig met een thematiek die veel moslims totaal niet interesseert. Ze proberen nog een beetje te scoren met hun verzet tegen halal slachten en de hoofddoek, maar dan is het kruid ook grotendeels op.
Dat zit inderdaad bij de PVDA nu, dat heb je goed gezien. Zoals ik zei. Het resultaat van desutter vs van Grieken was stemmen van VB naar NVA en van Groen naar PVDA

En zo zijn we weer bij het begin. Je draait precies graag in rondjes
Oud 17 juni 2024, 21:08   #176
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik weet niet of dat we liberalen zo nodig hebben in het Vlaams Belang

Ook al kost het misschien wat stemmen. Vlaams Belang is de enige consequente conservatieve partij in Vlaanderen en dat is positief. Er zijn meer dan genoeg progressieve partijen in Vlaanderen waar de liberale kiezer kan op stemmen.
Er is geen liberale partij in Vlaanderen, dat is het probleem
Oud 17 juni 2024, 21:10   #177
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga niet in debat met religieus conservatieven over dergelijke zaken, ik voel daar niet de minste behoefte toe. Ik zeg u enkel en alleen dat dit debat gevoerd werd de laatste week voor de verkiezingen en dat dit veel kiezers terug naar NVA heeft gebracht. Zo moeilijk is dat allemaal niet hoor. Wat daarover in het partijprogramma staat is irrelevant, wat daarover gezegd werd is dat wel.
Dat zijn allemaal speculaties omdat er geen enkele verkiezing is geweest tussen 2019 en 2024.

Filip Dewinter heeft groot gelijk over die peilingen :

https://twitter.com/FDW_VB/status/1802341714578772235

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 21:10   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zit inderdaad bij de PVDA nu, dat heb je goed gezien. Zoals ik zei. Het resultaat van desutter vs van Grieken was stemmen van VB naar NVA en van Groen naar PVDA

En zo zijn we weer bij het begin. Je draait precies graag in rondjes
Wel, dat is toch mooi. Dan staan we toch weer mooi naast elkaar. Dezelfde analyse. En zoals ik al veel eerder schreef: De Sutter heeft daarop geen winst geboekt, integendeel. Wat natuurlijk wel vreemd is als het echt over dit thema zou gaan. De verschuiving gebeurde natuurlijk niet om die reden. Dat is en blijft ene loutere veronderstelling. En zo is er ook weer een rondje gedraaid.
Oud 17 juni 2024, 21:11   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen liberale partij in Vlaanderen, dat is het probleem
En dan zou de echte diepblauwe liberaal een stem uitbrengen voor het Vlaams Belang... Heel twijfelachtig.
Oud 17 juni 2024, 21:34   #180
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je bedoelt achterlijke en achterhaalde onzin uitkraamt?
Sekse en gender bestaan beide gewoon en zij een wetenschappelijk feit.
Er zijn mannen en vrouwen. De zon is het middelpunt van ons zonnestelsel, en de aarde is een bol.
DAT zijn feiten die op de wetenschappelijke manier niet falsifieerbaar zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be