![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Parlementslid
|
![]() Neen, als ik een stem geef, wil ik dat het enige invloed heeft, direct. Hoe groter het VB wordt, hoe banger dat de correcte partijen worden en dan hoop ik op een keer dat ze de problemen van de mensen zullen aanpakken.
(Het is trouwens niet mijn enige reden.Hun idiote uitlatingen overt het VB terwijl ze eigenlijk meer met elkaar zouden moeten samenwerken. Trouwens samengaan met de CDnV ligt me ook niet goed) Laatst gewijzigd door lustige lezer : 8 januari 2005 om 00:20. |
![]() |
![]() |
#162 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een goeie zaak dus dat die termen eindelijk zijn gelijkgesteld voor heel Europa, zo is er tenminste duidelijkheid en meer kans op een internationale loopbaan. En btw, wie ligt nu nog wakker van Nederlands? Ik vind het heel verrijkend bijna uitsluitend in het Engels les te krijgen. Zo leer ik tenminste direct al de gangbare termen in mijn opleiding kennen zoals ze in het professioneel leven zullen gebruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
#163 |
Parlementslid
|
![]() Pff, tijdens een solicitaiegesprek kijken ze niet naar uw diploma maar naar uw kennis. Het fenomeen Universiteit kennen ze in de VS. Dikke zever allemaal. En de kwaliteit van ons onderwijs zal er ook onder leiden.
Trouwens er bestaan nu conflicten. Bv bij de richting Ind. Ing. In Engeland is die opleiding 2 keer niets. Hier is het hoge school 2 cycli. En in beide scholen wordt eenzelfde diploma uitgereikt. Ik zie hier geen voordeel. Laatst gewijzigd door lustige lezer : 8 januari 2005 om 00:50. |
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ergo, goedkoper onderwijs -> capaciteit om meer studenten op te vangen EN/OF lagere belastingen
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die er tot zijn 25 é over doet om een A2 diplome te halen is niet noodzakelijk een aanwinst. Het haalt alleen de werkloosheidscijfers omlaag. |
|
![]() |
![]() |
#166 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#167 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En dat ze bij een sollicitatiegesprek niet naar uw diploma kijken?? ![]() Ja hoor, de optie licentiaat was niet aanwezig.. ik heb dan maar moeten invullen dat ik master ben, hoewel ik dit in principe niet ben. Via BAMA zijn al die problemen eindelijk van de baan. |
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarnaast is dat eigenlijk een beetje praat voor de vaak: nu al bestaan er vergelijkende schalen die tonen welke opleidingen in dit of dat land overeenkomen met een andere opleiding in een ander land. Daarnaast is het zo dat de zaken niet volledig zijn gelijkgeschakeld "in Europa", maar alleen de landen die het Bologna-akkoord ondertekend en ook uitgevoerd hebben. Dat zijn niet alle landen van de EU. En tenslotte, in Frankrijk gebruikt men de Engelse termen niet. Ongetwijfeld zijn er nog landen die eigen termen gebruiken naast de Engelse. |
|
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist iets waarvoor de Vlamingen vele tientallen jaren hebben moeten strijden, wilt u blijkbaar in een pennentrek opgeven. Onderwijs in eigen taal is een waardevol iets. Dat u daar niet van wakker ligt, wel dat is uw zaak. Niemand houdt u tegen om in het (verre) buitenland te gaan studeren. Heb voor de rest respect voor alwie WEL in zijn moedertaal een opleiding wil volgen. |
|
![]() |
![]() |
#170 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() JVDB, lees eens mijn tweede reactie, daar leg ik mijn mening beter uit. bvb over de VN; die weten echt niet wat een licentiaat is hoor..
En btw, ik heb respect voor wie in zijn moedertaal een opleiding volgt, ik heb dat namelijk ook gedaan. Maar feit is dat u met louter Nederlandse termen in veel opleidingen niet verder geraakt dan de Vlaamse kerktoren. Ik wil die Nederlandse taal ook niet in een pennentrek wegvegen, maar ik wil ze ook niet tot in den treure verdedigen. Spreken we binnen 100jaar allemaal Engels? Het zij zo voor mij, ik zal er geen traan om laten. Laatst gewijzigd door Meia noite : 8 januari 2005 om 08:56. |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is men trouwens in de VS niet zo "diplomagebonden" zoals bij ons. Wat men kan voorleggen aan werkprestaties alsook wat men weet te presteren in het bedrijf waarin men start, wordt daar veel belangrijker geacht. Daar steunt het Amerikaanse systeem op. |
|
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen zal China ongetwijfeld tot de meest invloedrijke economische grootmacht zijn uitgegroeid en zullen we ongetwijfeld veel Chinees leren met het oog op de verovering van die miljardenmarkt. |
|
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik lees wat u er echter van maakt, heb ik echter de indruk dat u het liefst komaf wil maken met numeriek minder sterke talen. En uw laatste stelling is wel al volledig fout: indien de Ierse overheid kort na WO I niet het Iers had beschermd, dan was de taal nu volledig verdwenen. Juist door het energiek optreden van de Ierse staat heeft de taal, die toen op het punt stond te verdwijnen, zich weer kunnen hernemen. De ademruimte die het heeft gekregen, heeft het in staat gesteld om weer terrein te winnen een stabiele, zij het nog steeds heel kleine minderheidsgroep te vormen. Hetzelfde geldt ook voor het Welsh dat ook door doelgericht optreden van de regionale overheid sterk aan belang is gaan winnen. U slaat dus wel heel sterk de bal mis als u meent dat de overheid niet richtend kan optreden tegenover taal alsook op het vlak van taalbescherming. |
|
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#178 | |