![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dieren zorgen goed ook voor hun eigen nest maar de kroost uit een ander nest riskeert zijn leven als ze wat in de weg lopen. Het is ook niet opdat men geen geiten heeft of een papegaai men niet van die soort dieren zou houden. Het is ook niet opdat ik 5 katten heb ook een echte kattenliefhebber zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar moet kwaliteit €100 voor 12kg kosten? Citaat:
Mijn vader werkte destijds bij een dierenarts en die gaf zelf toe dat hij RC verkocht, niet omdat dat zo'n goed eten was, maar omdat hij er door RC dik voor betaald werd. Daarnaast is er de eeuwige discussie over bewaarmiddelen in RC. In 2005 las je dit over bewaarmiddelen op hun website: Citaat:
Citaat:
Zou het zijn omdat er voldoende aanwijzingen zijn dat E320 (BHA) kankerverwekkend is bij dieren? Ik zou denken: als ze dat niet meer gebruiken zouden ze dat vol fierheid vertellen op hun website maar nee... Nu wil ik RC niet bashen want het is best mogelijk dat andere fabrikanten dat ook gebruiken maar ik geef hier maar mee wat ik altijd al 'geweten' heb over RC. En daarin past RC aanprijzen als kwalitatief hoogstaand niet echt... Maar ik kan natuurlijk altijd mis zijn. Citaat:
Ik heb de indruk dat jij wat veel menselijke eigenschappen projecteert op honden.
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn jeugd kregen de honden en de katten de overschotten van de tafel en de keuken. Huisdierenvoedsel bestond niet. Nu is men natuurlijk in een tijdperk beland waar al het afval van vers voedsel bijna niet meer bestaat.
En men krijgt bijna een schuldgevoel als ze die lekkere brokken uit dozen of zakken niet krijgen. Maar het valt wel op dat ze nog altijd een stukje vet van beefsteak of cotelet gulzig binnenslikken als ze aan tafel schooien. Die "lekkere" industriële brokken eten ze met minder overtuiging op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat uw hond niet eens een stukje vlees kan waarderen?
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk. Maar geloof jij dat je hond ooit denkt: "Shit seg, dat is nu al een hele tijd geleden dat ik nog eens een stuk vlees heb gehad."
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zet eens links een bokaal met brokken en rechts daarvan 1/3 rundslever met 2/3 steak en ziet de reactie als die zijn vlees opat vergeleken met brokjes. Vaak komen ze u bedanken door zich helemaal tegen uw been aan te duwen met blij koppietjen. En zeg dan maar wat voor flinke meid of boy ie is.
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar mijn huiskat, die altijd brokken krijgt, smult wel van het vet van paté, er mag voor haar zelfs wat paté aan hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn er zelfs veel die geloven dat groenten uit de supermarkt veiliger en gezonder zijn voor consumptie dan groenten uit eigen kweek, dat terzijde ... Mijn hond krijgt gewoon groenten, patatten, rijst en vlees, aangevuld met brood. 't Is wel goedkoop brood uit de supermarkt, hier in de lokale supermarkt vragen ze 2 euro voor een groot gesneden brood. Ik koop dat in voor ongeveer een maand en laat het vervolgens drogen. Dat zijn 15 broden dus 30 euro. Het is trouwens het enige van voeding dat ik koop in de supermarkt behalve rijst dus, vis in blik en kaas, zaken waar mijn hond ook van meeëet. Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 21 november 2024 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms zit daar duur brood tussen dat ik voor mezelf hou het is nog perfect vers. Beschimmeld dat brood niet dat ge laat drogen? Niet beter in de diepvries? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, doe ik ook voor onze dieren. Een zak oud brood in de Carrefour van Brugge, aan de decathlon, kost 5€. Een paar dagen op een plaat uit de oven bovenop de kachel en 15kg droog brood dat maanden kan bewaard worden.
![]() |
#172 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hondenvoer is dezer dagen niet uit het nieuws te slagen blijkbaar.
Vandaag weer een artikel in Het Laatste Nieuws. Wat mij wel op viel is de tegenspraak tussen wat een dierenarts 'normaal' vindt en wat de gemiddelde hond hier in Vlaanderen krijgt. Citaat:
Citaat:
Volgens de dierenarts eet een kleine hond fatsoenlijk eten voor €15 per maand, een geniddelde hond voor €35 (tot €50) per maand en een grote voor €60 per maand. Volgens de dierenarts kost een 'gemiddelde hond' (border collie bv) kost dus per jaar, aan fatsoenlijk eten, tussen de €420 en €600. Toch heeft het artikel het over een gemiddelde prijs van €1850 per jaar. Citaat:
Ofwel geven die mensen dan gruwelijk duur eten, ofwel proppen ze hun hond vol met snacks. En dat is nergens voor nodig. Citaat:
Kort samengevat: een hond hoeft (aan eten alleen) helemaal niet de fortuinen te kosten die elders in deze draad rondgestrooid werden.
![]() |
![]() |
#173 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En dat honden liever vers vlees eten dan droge brokken, ja, uiteraard…. ik heb ook mijn voorkeuren.. maar uiteindelijk spelen mijn troetels alles even vlot binnen hoor.. groenten, fruit, noten, droog of nat vlees, brokken of pompoenkoekjes.. als ze maar kunnen schransen.. Citaat:
In ’t algemeen: standaard-voeding voor standaard-honden hoeft helemaal niet duur zijn. Voor A-merken vind je vaak goedkopere en evenwaardige alternatieven. Het fabeltje dat je veel geld moet betalen om kwaliteit te hebben, is reeds lang achterhaald. Voldoende testen hebben dat aangetoond. Idem bij voeding voor de mens. Enfin, dit gezegd zijnde.. ik ga die van mij nu nog eens verwennen met een stevige koeienknie.. ![]() Wees maar zeker, ze komen hier niets tekort.. thans kosten ze mij nauwelijks een paar euro per dag… Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 22 november 2024 om 12:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A Healthier Coat Raw food is known to have a big positive impact on a dog’s skin and coat. Pitbulls have a very short coat, and they don’t shed a lot, but they still have some grooming needs. However, by getting them the proper nutrients from raw food, you will start noticing that they will be getting a smoother and shinier coat over time. This is because all the healthy fats and proteins strengthen the skin and the hair follicles attached to it. There are also studies out there that suggest that introducing raw food to puppies can lead to a boost in their immune system, as well as a decrease in skin-related allergies. https://www.pupvine.com/pitbull-raw-diet/ Maar ik ben een feeder geworden. Ik ben dus raar geworden met voedsel geven. Ik heb niet gezegd dat het noodzakelijk is, maar BETER is om nat en droog te af te wisselen als ge ze "alles" wilt meegeven. Maar da nat vereist research en evenwicht of ge geeft ze teveel vitamine A edm wat nadelig is. Maar ik twijfel niet dat ze daar goed verzorgd worden zenne. Elke dag korrel en elke dag nat. Een kat krijgt vaak 5 keer op een dag eten, maar gemeten op het lichaamsgewicht.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 22 november 2024 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nadat het gedroogd is, beschimmeld het niet. Ik heb speciale rekken gemaakt om het brood te drogen, in de zomermaanden is dat op een uurke droog, omdat het onder en boven droogt. In de regen duurt het iets langer. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die tijd dat je nog elke dag patatjes, pantoffels en uw krant kreeg liggen ook definitief achter ons. Als ze u eens een wat slechte seks geeft, moet je dankbaar zijn. Want je bent toch niet v d andere kant, zeker? Die kinderen. Dat is voor uw eigen hè. Dat er later nog DNA van u rondloopt. Puur egoïsme bij veel mensen....
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minstens een derde van de huisdieren wordt (onbewust) mishandeld.
Veel mensen die in de spiegel kijken en een grote dierenvriend zien blijken eigenlijk narcistische dierenbeulen. Nu ja, wat doen we onszelf en elkaar allemaal niet aan. Het is beter niet geboren te worden.
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is dat die mensen dat meestal nog doen omdat ze er van overtuigd zijn dat die hond dat leuk en/of aangenaam vindt...
![]() |