Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2024, 06:15   #161
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het idee van de zogenaamde 'dierenvriend' is dan ook een vreemd concept.
Ik zie bijvoorbeeld mijn hond doodgraag, maar dat mormel van de buren haat ik.
Mijn geiten zijn lieve dieren, maar als er een vies ros bij is wordt dat zonder meer opgegeten.
Ik kan sommige dieren doodgaarne zien, maar niet alle dieren.

In die zin zou ik evengoed ervoor openstaan om een stukje mensenvlees te eten als dit verkrijgbaar zou zijn in de handel, maar er zijn natuurlijk mensen die ik genoeg graag zie dat ik ze liever niet zou opeten.
Klopt het is ook niet zo dat iedereen die kinderen heeft een kindervriend is. Laten we zeggen dat mensen vooral en waarschijnlijk wel veel houden van hun kinderen maar veel verder dan dat gaat die liefde niet. Uiteindelijk blijven we zelf allemaal dieren maar dan wel met een hoed op.
Dieren zorgen goed ook voor hun eigen nest maar de kroost uit een ander nest riskeert zijn leven als ze wat in de weg lopen.

Het is ook niet opdat men geen geiten heeft of een papegaai men niet van die soort dieren zou houden. Het is ook niet opdat ik 5 katten heb ook een echte kattenliefhebber zou zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2024, 10:48   #162
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik leg het verschil tussen de witte producten en een bekend merk.
Een dier dat naar volwassenheid geleid wordt met kwaliteit, zal toch anders zijn dan 1 die dat niet kreeg?
Kan zijn.
Maar moet kwaliteit €100 voor 12kg kosten?

Citaat:
Ik weet niet of andere brokken minder kwalitatief zijn, maar ik weet wel 100% zeker dat die 3 benoemde merken wel kwalitatief zijn.
Bij Royal Canin heb ik toch mijn twijfels.
Mijn vader werkte destijds bij een dierenarts en die gaf zelf toe dat hij RC verkocht, niet omdat dat zo'n goed eten was, maar omdat hij er door RC dik voor betaald werd.

Daarnaast is er de eeuwige discussie over bewaarmiddelen in RC.

In 2005 las je dit over bewaarmiddelen op hun website:

Citaat:
Het maken van diervoeders met een lange houdbaarheid vereist het gebruik van bepaalde technische maatregelen om de kwaliteit te waarborgen.
.....
De antioxidanten die door Royal Canin gebruikt worden zijn BHA (E320), propylgallaat (E310) en citroenzuur (E330). Deze stoffen worden alge?*meen gebruikt in voedsel bestemd voor menselijke consumptie. Er zijn op dit moment geen aanwijzingen dat deze stoffen schadelijk zijn in de gebruikte concentraties.
Ondertussen is dat ingekort tot:

Citaat:
Oxidatie is een van de belangrijkste oorzaken van de achteruitgang van de kwaliteit en smakelijkheid van de voeding. Het gebruik van antioxidanten als conserveringsmiddel zorgt ervoor dat vetten in de voeding niet ranzig worden (oxideren). Het gehalte aan antioxidanten in een voeding wordt bij wet bepaald.
Raar dat we nu niet meer mogen weten welke oxidanten ze gebruiken eh?

Zou het zijn omdat er voldoende aanwijzingen zijn dat E320 (BHA) kankerverwekkend is bij dieren?

Ik zou denken: als ze dat niet meer gebruiken zouden ze dat vol fierheid vertellen op hun website maar nee...

Nu wil ik RC niet bashen want het is best mogelijk dat andere fabrikanten dat ook gebruiken maar ik geef hier maar mee wat ik altijd al 'geweten' heb over RC. En daarin past RC aanprijzen als kwalitatief hoogstaand niet echt...

Maar ik kan natuurlijk altijd mis zijn.

Citaat:
Alles wat ze nodig hebben is toch variatie? Altijd hetzelfde is toch maar een hondenleven zenne
Denk jij dat een hond 'weet' dat hij vandaag hetzelfde eten krijgt als gisteren?
Ik heb de indruk dat jij wat veel menselijke eigenschappen projecteert op honden.
Oud 20 november 2024, 21:51   #163
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In mijn jeugd kregen de honden en de katten de overschotten van de tafel en de keuken. Huisdierenvoedsel bestond niet. Nu is men natuurlijk in een tijdperk beland waar al het afval van vers voedsel bijna niet meer bestaat.

En men krijgt bijna een schuldgevoel als ze die lekkere brokken uit dozen of zakken niet krijgen. Maar het valt wel op dat ze nog altijd een stukje vet van beefsteak of cotelet gulzig binnenslikken als ze aan tafel schooien.
Die "lekkere" industriële brokken eten ze met minder overtuiging op.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2024, 22:48   #164
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Kan zijn.
Maar moet kwaliteit €100 voor 12kg kosten?

Bij Royal Canin heb ik toch mijn twijfels.
Mijn vader werkte destijds bij een dierenarts en die gaf zelf toe dat hij RC verkocht, niet omdat dat zo'n goed eten was, maar omdat hij er door RC dik voor betaald werd.

Daarnaast is er de eeuwige discussie over bewaarmiddelen in RC.

In 2005 las je dit over bewaarmiddelen op hun website:

Ondertussen is dat ingekort tot:

Raar dat we nu niet meer mogen weten welke oxidanten ze gebruiken eh?

Zou het zijn omdat er voldoende aanwijzingen zijn dat E320 (BHA) kankerverwekkend is bij dieren?

Ik zou denken: als ze dat niet meer gebruiken zouden ze dat vol fierheid vertellen op hun website maar nee...

Nu wil ik RC niet bashen want het is best mogelijk dat andere fabrikanten dat ook gebruiken maar ik geef hier maar mee wat ik altijd al 'geweten' heb over RC. En daarin past RC aanprijzen als kwalitatief hoogstaand niet echt...

Maar ik kan natuurlijk altijd mis zijn.

Denk jij dat een hond 'weet' dat hij vandaag hetzelfde eten krijgt als gisteren?
Ik heb de indruk dat jij wat veel menselijke eigenschappen projecteert op honden.
Neen zeker niet. Maar ik zou dat er wel aan durven geven. Want ik ben een feeder.

Denk je nu echt dat uw hond niet eens een stukje vlees kan waarderen?
Oud 21 november 2024, 07:16   #165
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat uw hond niet eens een stukje vlees kan waarderen?
Tuurlijk. Maar geloof jij dat je hond ooit denkt: "Shit seg, dat is nu al een hele tijd geleden dat ik nog eens een stuk vlees heb gehad."
Oud 21 november 2024, 07:23   #166
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk. Maar geloof jij dat je hond ooit denkt: "Shit seg, dat is nu al een hele tijd geleden dat ik nog eens een stuk vlees heb gehad."
Ja biologische wezens hebben voorkeuren in smaak en craven ook.
Zet eens links een bokaal met brokken en rechts daarvan 1/3 rundslever met 2/3 steak en ziet de reactie als die zijn vlees opat vergeleken met brokjes.

Vaak komen ze u bedanken door zich helemaal tegen uw been aan te duwen met blij koppietjen. En zeg dan maar wat voor flinke meid of boy ie is.
Oud 21 november 2024, 08:22   #167
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar mijn huiskat, die altijd brokken krijgt, smult wel van het vet van paté, er mag voor haar zelfs wat paté aan hangen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2024, 08:27   #168
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In mijn jeugd kregen de honden en de katten de overschotten van de tafel en de keuken. Huisdierenvoedsel bestond niet. Nu is men natuurlijk in een tijdperk beland waar al het afval van vers voedsel bijna niet meer bestaat.

En men krijgt bijna een schuldgevoel als ze die lekkere brokken uit dozen of zakken niet krijgen. Maar het valt wel op dat ze nog altijd een stukje vet van beefsteak of cotelet gulzig binnenslikken als ze aan tafel schooien.
Die "lekkere" industriële brokken eten ze met minder overtuiging op.
Niet alleen dat, sommige mensen bekijken je zelfs meewarig als je vertelt dat de hond gewoon eten krijgt en geen hondenbrokken. Alsof dat niet gezond is voor de beesten
Er zijn er zelfs veel die geloven dat groenten uit de supermarkt veiliger en gezonder zijn voor consumptie dan groenten uit eigen kweek, dat terzijde ...

Mijn hond krijgt gewoon groenten, patatten, rijst en vlees, aangevuld met brood. 't Is wel goedkoop brood uit de supermarkt, hier in de lokale supermarkt vragen ze 2 euro voor een groot gesneden brood. Ik koop dat in voor ongeveer een maand en laat het vervolgens drogen. Dat zijn 15 broden dus 30 euro. Het is trouwens het enige van voeding dat ik koop in de supermarkt behalve rijst dus, vis in blik en kaas, zaken waar mijn hond ook van meeëet.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 21 november 2024 om 08:29.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2024, 20:38   #169
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen dat, sommige mensen bekijken je zelfs meewarig als je vertelt dat de hond gewoon eten krijgt en geen hondenbrokken. Alsof dat niet gezond is voor de beesten
Er zijn er zelfs veel die geloven dat groenten uit de supermarkt veiliger en gezonder zijn voor consumptie dan groenten uit eigen kweek, dat terzijde ...

Mijn hond krijgt gewoon groenten, patatten, rijst en vlees, aangevuld met brood. 't Is wel goedkoop brood uit de supermarkt, hier in de lokale supermarkt vragen ze 2 euro voor een groot gesneden brood. Ik koop dat in voor ongeveer een maand en laat het vervolgens drogen. Dat zijn 15 broden dus 30 euro. Het is trouwens het enige van voeding dat ik koop in de supermarkt behalve rijst dus, vis in blik en kaas, zaken waar mijn hond ook van meeëet.
Hier in de Delhaize en de Carrefour verkopen ze hun oud brood (soms de avond van de dag zelf of de morgen daarop) Een zak van wel 10kg of meer voor 4 of 5 €. Er komen nogal veel vogels in de hof en achteraan zijn er eekhoorns. Ik gooi dat brood wat rond voor hetgeen het maar kost.
Soms zit daar duur brood tussen dat ik voor mezelf hou het is nog perfect vers.
Beschimmeld dat brood niet dat ge laat drogen? Niet beter in de diepvries?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2024, 06:35   #170
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hier in de Delhaize en de Carrefour verkopen ze hun oud brood (soms de avond van de dag zelf of de morgen daarop) Een zak van wel 10kg of meer voor 4 of 5 €. Er komen nogal veel vogels in de hof en achteraan zijn er eekhoorns. Ik gooi dat brood wat rond voor hetgeen het maar kost.
Neen, ik leg alles open, keer het dan nog eens, en dat droogt snel uit. Het ligt in de woonkamer, ik brand hout dus het is hier goed warm.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2024, 09:16   #171
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik leg alles open, keer het dan nog eens, en dat droogt snel uit. Het ligt in de woonkamer, ik brand hout dus het is hier goed warm.
Yep, doe ik ook voor onze dieren. Een zak oud brood in de Carrefour van Brugge, aan de decathlon, kost 5€. Een paar dagen op een plaat uit de oven bovenop de kachel en 15kg droog brood dat maanden kan bewaard worden.
Oud 22 november 2024, 10:26   #172
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Het hondenvoer is dezer dagen niet uit het nieuws te slagen blijkbaar.

Vandaag weer een artikel in Het Laatste Nieuws.

Wat mij wel op viel is de tegenspraak tussen wat een dierenarts 'normaal' vindt en wat de gemiddelde hond hier in Vlaanderen krijgt.

Citaat:
Volgens dierenarts Verdoodt voorzie je een gezonde, volwassen bordercollie van zo’n 20 kilogram, die normale dagelijkse inspanningen levert, al voor 35 ?* 50 euro per maand van complete kwalitatieve voeding. “Voor een kleine chihuahua is dat nog minder. Heb je een groter hondenras, bijvoorbeeld een Berner sennenhond van 50 kilo, dan moet je eerder rekenen op minimaal 60 euro per maand.”
En:

Citaat:
Een gemiddelde hond in ons land eet per jaar voor 1.858 euro. Dat is omgerekend 155 euro per maand aan brokken, natvoer en eventuele snacks.
Effe samenvatten:
Volgens de dierenarts eet een kleine hond fatsoenlijk eten voor €15 per maand, een geniddelde hond voor €35 (tot €50) per maand en een grote voor €60 per maand.

Volgens de dierenarts kost een 'gemiddelde hond' (border collie bv) kost dus per jaar, aan fatsoenlijk eten, tussen de €420 en €600.

Toch heeft het artikel het over een gemiddelde prijs van €1850 per jaar.

Citaat:
Een gemiddelde hond in ons land eet per jaar voor 1.858 euro. Dat is omgerekend 155 euro per maand aan brokken, natvoer en eventuele snacks.
Kortom: de gemiddelde Vlaam spendeert 3 keer zoveel aan eten voor zijn gemiddelde hond dan wat in principe nodig is.

Ofwel geven die mensen dan gruwelijk duur eten, ofwel proppen ze hun hond vol met snacks.
En dat is nergens voor nodig.
Citaat:
Kostelijke extra snacks of supplementen hoeven dan niet te worden gegeven.

Kort samengevat: een hond hoeft (aan eten alleen) helemaal niet de fortuinen te kosten die elders in deze draad rondgestrooid werden.
Oud 22 november 2024, 12:06   #173
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben staffords, pitbulls en mastiffs gewoon en dat eet zo'n zak echt snel weg.
Niet dat ik in de mogelijkheid ben een hond te houden. Maar ik zou die wel nat met droog combineren. En dan echt wel rauw vlees met af en toe soep van bone broth.

Het is wél nodig droog en nat te combineren voor hun gezondheid, maar dat is iets waar we wellicht niet eens in gaan geraken. En het is dan allemaal gebaseerd op die drie benoemde rassen, hoewel honden honden zijn.

Een runderhart kost al een paar euro, en een lever ook.
Ze mogen van beide maar een derde in hun voedingsbeurt krijgen,...
Dus ja 7 euro is toch wel het budget als ge ze wilt verwennen met alle nodige zorg. Want stel u eens voor als ge heel uw leven een droog koekske moet eten waar "alles" in zit dat ge nodig hebt.
Verwen da beest toch nondejol.
Met alle staffords die ik ondertussen (gehad) heb, heeft nog nooit iemand mij gezegd dat ik ze nat voer moet geven of dat het nodig is voor hun gezondheid. Wanneer honden kwalitatieve brokken krijgen is dagelijks nat voer zeker niet noodzakelijk. Goed mogelijk dat het gezonder is, maar het zal dan ook afhangen van de kwaliteit van dat nat voer. Bovendien wordt gezondheid ook door heel wat andere factoren bepaald. De vraag is dan in welke mate voeding een rol speelt. Al mijn honden hebben ofwel ‘gebreken’ van bij de geboorte of werden geconfronteerd met normale ouderdomsziekten.. geen enkele hond is ziek geworden omdat ik hun tekort zou gedaan hebben door ze hoofdzakelijk brokken te voederen.

En dat honden liever vers vlees eten dan droge brokken, ja, uiteraard…. ik heb ook mijn voorkeuren.. maar uiteindelijk spelen mijn troetels alles even vlot binnen hoor.. groenten, fruit, noten, droog of nat vlees, brokken of pompoenkoekjes.. als ze maar kunnen schransen..

Citaat:
Ik heb het eens bekeken, en 12 kg kwaliteitsbrokken lopen op tot 100 euro.
Als uw dier een kitten of pup is, speelt dat volgens mij wel een grote rol omdat je door onderrvoeding rachitis kunt veroorzaken.

Nu zal dat wel een deel commerce zijn. Maar Edgard Cooper, Royal Canin en Hill's hebben hun onderzoeken en label van kwaliteit niet met reclame behaald. Dat is bewezen effectief. Als ze ziek zijn raden dierenartsen ook vaak die merken aan. Die merken zijn ook op leeftijd, ras, indoor, outdoor of gesterilliseerd aangepast.
Eén van mijn honden krijgt omwille van zijn allergie brokken van Hills, maar die kosten ons geen honderd euro voor twaalf kilogram. Eerder tachtig euro voor vijftien kilogram. En met zo een zak komt ‘m ongeveer 40 dagen toe.. dat speciale voeding wat duurder is, wel ja, so be it..

In ’t algemeen: standaard-voeding voor standaard-honden hoeft helemaal niet duur zijn. Voor A-merken vind je vaak goedkopere en evenwaardige alternatieven. Het fabeltje dat je veel geld moet betalen om kwaliteit te hebben, is reeds lang achterhaald. Voldoende testen hebben dat aangetoond. Idem bij voeding voor de mens.

Enfin, dit gezegd zijnde.. ik ga die van mij nu nog eens verwennen met een stevige koeienknie..
Wees maar zeker, ze komen hier niets tekort.. thans kosten ze mij nauwelijks een paar euro per dag…

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 22 november 2024 om 12:08.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2024, 12:20   #174
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Met alle staffords die ik ondertussen (gehad) heb, heeft nog nooit iemand mij gezegd dat ik ze nat voer moet geven of dat het nodig is voor hun gezondheid. Wanneer honden kwalitatieve brokken krijgen is dagelijks nat voer zeker niet noodzakelijk. Goed mogelijk dat het gezonder is, maar het zal dan ook afhangen van de kwaliteit van dat nat voer. Bovendien wordt gezondheid ook door heel wat andere factoren bepaald. De vraag is dan in welke mate voeding een rol speelt. Al mijn honden hebben ofwel ‘gebreken’ van bij de geboorte of werden geconfronteerd met normale ouderdomsziekten.. geen enkele hond is ziek geworden omdat ik hun tekort zou gedaan hebben door ze hoofdzakelijk brokken te voederen.

En dat honden liever vers vlees eten dan droge brokken, ja, uiteraard…. ik heb ook mijn voorkeuren.. maar uiteindelijk spelen mijn troetels alles even vlot binnen hoor.. groenten, fruit, noten, droog of nat vlees, brokken of pompoenkoekjes.. als ze maar kunnen schransen..

Eén van mijn honden krijgt omwille van zijn allergie brokken van Hills, maar die kosten ons geen honderd euro voor twaalf kilogram. Eerder tachtig euro voor vijftien kilogram. En met zo een zak komt ‘m ongeveer 40 dagen toe.. dat speciale voeding wat duurder is, wel ja, so be it..

In ’t algemeen: standaard-voeding voor standaard-honden hoeft helemaal niet duur zijn. Voor A-merken vind je vaak goedkopere en evenwaardige alternatieven. Het fabeltje dat je veel geld moet betalen om kwaliteit te hebben, is reeds lang achterhaald. Voldoende testen hebben dat aangetoond. Idem bij voeding voor de mens.

Enfin, dit gezegd zijnde.. ik ga die van mij nu nog eens verwennen met een stevige koeienknie..
Wees maar zeker, ze komen hier niets tekort.. thans kosten ze mij nauwelijks een paar euro per dag…

A Healthier Coat
Raw food is known to have a big positive impact on a dog’s skin and coat. Pitbulls have a very short coat, and they don’t shed a lot, but they still have some grooming needs.

However, by getting them the proper nutrients from raw food, you will start noticing that they will be getting a smoother and shinier coat over time. This is because all the healthy fats and proteins strengthen the skin and the hair follicles attached to it.

There are also studies out there that suggest that introducing raw food to puppies can lead to a boost in their immune system, as well as a decrease in skin-related allergies.

https://www.pupvine.com/pitbull-raw-diet/

Maar ik ben een feeder geworden. Ik ben dus raar geworden met voedsel geven.

Ik heb niet gezegd dat het noodzakelijk is, maar BETER is om nat en droog te af te wisselen als ge ze "alles" wilt meegeven. Maar da nat vereist research en evenwicht of ge geeft ze teveel vitamine A edm wat nadelig is.

Maar ik twijfel niet dat ze daar goed verzorgd worden zenne.

Elke dag korrel en elke dag nat.
Een kat krijgt vaak 5 keer op een dag eten, maar gemeten op het lichaamsgewicht.

Laatst gewijzigd door CUFI : 22 november 2024 om 12:22.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2024, 13:48   #175
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bewaar het brood hier soms 5 tot 6 maanden.
Nadat het gedroogd is, beschimmeld het niet.

Ik heb speciale rekken gemaakt om het brood te drogen, in de zomermaanden is dat op een uurke droog, omdat het onder en boven droogt.

In de regen duurt het iets langer.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2024, 11:00   #176
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt het is ook niet zo dat iedereen die kinderen heeft een kindervriend is. Laten we zeggen dat mensen vooral en waarschijnlijk wel veel houden van hun kinderen maar veel verder dan dat gaat die liefde niet. Uiteindelijk blijven we zelf allemaal dieren maar dan wel met een hoed op.
Dieren zorgen goed ook voor hun eigen nest maar de kroost uit een ander nest riskeert zijn leven als ze wat in de weg lopen.

Het is ook niet opdat men geen geiten heeft of een papegaai men niet van die soort dieren zou houden. Het is ook niet opdat ik 5 katten heb ook een echte kattenliefhebber zou zijn.
Als je nu geen mensenvriend bent, bindt de leiband om de nek van dat beest. Geregeld. Al het gezeik ook altijd met mensen en relaties.

En die tijd dat je nog elke dag patatjes, pantoffels en uw krant kreeg liggen ook definitief achter ons. Als ze u eens een wat slechte seks geeft, moet je dankbaar zijn. Want je bent toch niet v d andere kant, zeker?

Die kinderen. Dat is voor uw eigen hè. Dat er later nog DNA van u rondloopt. Puur egoïsme bij veel mensen....
Oud 15 januari 2025, 10:41   #177
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Minstens een derde van de huisdieren wordt (onbewust) mishandeld.

Veel mensen die in de spiegel kijken en een grote dierenvriend zien blijken eigenlijk narcistische dierenbeulen.

Nu ja, wat doen we onszelf en elkaar allemaal niet aan. Het is beter niet geboren te worden.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2025, 11:00   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik bewaar het brood hier soms 5 tot 6 maanden.
Nadat het gedroogd is, beschimmeld het niet.

Ik heb speciale rekken gemaakt om het brood te drogen, in de zomermaanden is dat op een uurke droog, omdat het onder en boven droogt.

In de regen duurt het iets langer.
:O
Oud 15 januari 2025, 11:27   #179
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Minstens een derde van de huisdieren wordt (onbewust) mishandeld.

Veel mensen die in de spiegel kijken en een grote dierenvriend zien blijken eigenlijk narcistische dierenbeulen.
Ik denk dan bv aan mensen die hun hond een jas en schoenen aantrekken bv...

Probleem is dat die mensen dat meestal nog doen omdat ze er van overtuigd zijn dat die hond dat leuk en/of aangenaam vindt...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be