![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k Was trouwens aan 't denken aan je drie Jags om zeker te zijn dat er altijd eentje rijklaar was. ![]() P.S.: Was enkel maar wat met je Voil-Jeanette Sjoezels aan 't rammelen, hè.
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 in onderhoud, 1 op de grond tanken en refit. en een derde in de lucht. en in t geval van t belgisch leger is het 1 in onderhoud , 1 airframe in de motteballen voor onderdelen en 1 in de lucht of aan het bijtanken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn tarieven om handelsbalansen "in orde" te krijgen idioot. Normaal gezien gebeurt dat vanzelf op de FX markt. Als land X systematisch een negatieve handelsbalans heeft met land Y, dan stapelt land Y een grote hoeveelheid geld op van land X. Dat moet normaal gezien tot een depreciatie van de munt van land X leiden, wat Y duurder, en X goeiekoper maakt. De reden waarom de dollar niet deprecieert, ondanks 60 jaar negatieve handelsbalans, komt gewoon van het feit dat de dollar de wereld reserve munt is. De USA exporteert dollars. Dus MOET die zijn handelsbalans wel negatief zijn. En de Amerikanen profiteren daarvan. Al 60 jaar of meer. Omdat zij echte goederen en diensten kunnen kopen voor de prijs van het drukken van groen papier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat eerlijk gezegd niet. Tussen dit en 100 jaar wordt de mensheid vervangen door machines. Zoals Homo Erectus vervangen werd door Homo Sapiens. Hoe exact weet ik niet. Ik heb een paar scenario's in gedachten, maar weten doe ik het niet. Juist omdat ik niet zo intelligent ben als die machines zullen zijn. We gaan het niet begrijpen. Zoals de koe niet beseft dat ze ooit naar het slachthuis zal moeten.
Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2025 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben millennial, dat is op het randje zeker?
![]() Het probleem is dat de installatie van een ethisch-rationele aristocratie (die het misschien nog zou kunnen vermijden) een aantal generaties vergt, want je moet bij een elite de nodige kennis ervoor cultiveren en tegelijk de aristocratische mentaliteit (die in principe voor iedereen toegankelijk is maar telkens een vorm aanneemt die past bij het niveau van de concrete enkeling) vanaf de prille kinderjaren installeren om ze echt ten volle werkzaam te laten zijn - en die installatie wordt zelf weer waarschijnlijker naarmate de mentaliteit bij de ouders ook al grondiger geïnstalleerd is en een 'nieuwe manier van doen' vormt in de brede massa, ook al is het daar zonder theorie en approximatief. We hebben van pakweg 1400 tot 2000 (héél grofweg genomen) de kans gehad om er werk van te maken maar we hebben het verzuimd, versterkt door de 'verlichte' verblinding vanaf "1789" die los van de spectaculaire vooruitgang op deelgebieden leidde tot een geleidelijke regressie (met als bijkomende bron van verzwakking de kortstondige weelde na WO II en het opkomende puerilisme) in plaats van verdere groei op (meta)menselijk vlak.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 31 maart 2025 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Generatie X'er zit ik ook al in de verlengingen.
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij mogen voor de machines het overnemen en onze wereld vergaat wel nog werken tot we doodvallen voor de boemers.
![]()
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En stop nu met op je telefoon te tokkelen en werk wat.
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#174 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien u het over 'verdere groei' hebt:
wie was/waren volgens u dan reeds 'goed begonnen' of misschien zelfs al 'goed bezig'? ![]() Welke historische figuur/figuren behoort/behoren geheel of gedeeltelijk tot de 'ethisch-rationele aristocratie' en kan/kunnen 'ons' bijgevolg 'tot voorbeeld' dienen? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan: het helpt allemaal niet veel om het tij te keren in Europa. Alle elucubraties en uitbraaksels van Underboss Donald en zijn Made-Men ten spijt: Europese landen reageren onvoldoende. Zonder echte daden, zelfs de blabla is minimaal! Ze reageren godverdomme meer over Marine Le Pen's soap dan over echte extentiële bedreigingen, courtesy Trump zijn muppets! Ik blijf met de wrange smaak zitten dat Europa hier een ultieme kans aan het missen is om zichzelf te herdefiniëren door o.a. de E.U. terug bij te snoeien tot de oorspronkelijke bedoeling van een Europese Economische Gemeenschap, plus een degelijke militaire interne samenwerking zonder elk land pogen 100% te assimileren op elk niveau. P.S. - Stuur Verhofstadt en Co eerst naar de tandarts en daarna naar O.M.A. (het Oud Mannekes Asiel.)
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 1 april 2025 om 03:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trump wil dat er terug manufactuur naar de us komt, zoals in landen die geen reserve-munt hebben.
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, Trump wil de Amerikanen terug minder rijk maken. Dat staat dus haaks op zijn Make America Great Again he. Hij maakt Amerika weer klein. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |