Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2025, 13:57   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Godsdienstwaanzin bestaat al sinds de oertijd...
Zelfs de (slimme) Grieken geloofden in goden.
???
Godsdienstwaanzin bestaat al zo lang als dat de mens bestaat. Zonder de mens geen godsdienstwaanzin.
De Romeinen hadden duizenden goden, maar of dat dit hen slimmer maakte dan de rest, ik betwijfel het.

Ik vind het nog altijd vreemd dat de meeste mensen niet eens begrijpen hoe zeer ze onder invloed staan van het eigen onbewuste.
Oud Gisteren, 08:58   #162
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Godsdienstwaanzin bestaat al zo lang als dat de mens bestaat. Zonder de mens geen godsdienstwaanzin.
De Romeinen hadden duizenden goden, maar of dat dit hen slimmer maakte dan de rest, ik betwijfel het.

Ik vind het nog altijd vreemd dat de meeste mensen niet eens begrijpen hoe zeer ze[b] onder invloed staan van het eigen onbewuste.
Zeer juist & ook belangrijk in elke beïnvloeding. Kijk maar naar de reclame rond de voetbalvelden...]
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 09:00   #163
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Ik vind het nog altijd vreemd dat de meeste mensen niet eens begrijpen hoe zeer ze onder invloed staan van het eigen onbewuste.
Iedereen maakt iets "god" in diens leven.
Zo werd ik me maar pas recent bewust van mijn afgodderij door iemand op een altaar te plaatsen.

Ook ik moet repenten.
Oud Gisteren, 09:04   #164
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Niet 'alles en iedereen' loog tegen mij, en als amateur-geschiedkundige streef ik ernaar een zo correct mogelijk realiteitsbeeld gebouwd op een zo correct mogelijk geschiedenisbeeld en ontkrachting van leugens te krijgen.

Maar uw vraag betreffende de strafbaarheid van het ontkennen van de Holocaust vind ik interessanter.

Ik vind dat strafbaar stellen van nonsens - hoe abject en/of gevaarlijk ze ook moge zijn - geen goed idee.

Ik kan echter ergens wel begrijpen waarom dat gebeurde:

met de herinnering aan de waanzin en de wreedheid van de nazi's nog vers in het geheugen alsmede de theorie < he who controls the past, controls the present; he who controls the present, controls the future > in het achterhoofd heeft men geprobeerd hatelijke idioten - (neo-)nazi's en andere Jodenhaters - de pas af te snijden en/of wind uit de zeilen te nemen.

Helaas besefte men toen niet dat die strafbaarheid van negationisme diezelfde mensen en nog méér paranoïde conspiracy nutters juist zou versterken in hun kwaadaardigheid.

Sta mij toe u een tegenvraag te stellen:

hoe zou u reageren mocht men de vervolging van christenen door de Romeinen en anderen uit de geschiedenisboeken willen wissen?
Hoe zou u reageren mochten rabiate atheïsten het verspreiden van de kennis betreffende deze gebeurtenis(sen) verbieden?

Djimi, ze hebben er dan ook alles aan gedaan dat uit de geschiedenis te wissen.
Maar het overleefde en zelfs de schandalen kenden geen censuur.

De enige die men hier uit de geschiedenis wilt wissen zijn de Palestijnen. Wat niet enkel moslims of hamas zijn.
Onze geschiedenis onderzoeken is de joden ook niet uit de geschiedenis wissen, maar deze bewapende versie herleiden naar de echte waarheid.
Want onze geschiedenis is knip en plakwerk met veel gaten en dus gebrek aan nuance.
The devil is in the details.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be