![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist! Je pikt er één klein groepje (goed 10 pct van de Israëlische bevolking) uit die in jouw kraam passen en vergelijkt die dan met de volledige Gazaanse bevolking. Foefelen is niet direct een probleem, maar ervan uitgaan dat we het niet gaan merken wel.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 31 augustus 2025 om 04:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iran lust die Afghanen niet en geeft het westen het voorbeeld van hoe er moet mee omgegaan worden. Terzijde: zoals je zelf vastgesteld hebt, neemt het pastoorsregime geen Palestijnse vluchtelingen op hé. Enig ideetje waarom?
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 31 augustus 2025 om 04:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misleidende vraag. Een Vlaming is een Nederlander.
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdrijven =/= genocide.
Please, laten we dat woord niet kapot misbruiken want dan hebben we volgende keer geen woord meer als er een echte genocide plaats vindt. Citaat:
![]()
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 31 augustus 2025 om 04:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Well, momenteel zijn ze alle Gazaanse burgers naar het zuiden aan het verdrijven op 20% van het grondgebied, iedereen moet op een klein stukje gaan zitten in tenten bij de Egyptische grens. Ze zijn al volop aan het verhuizen want het IDF is begonnen met de grondige opkuis. Daar krijgen ze ook eten die niet ingepikt wordt door Hamas, het doel is Hamas droog te leggen van eten, organisatie en geld. Stukje per stukje bombarderen om Hamas wat zacht te maken, innemen, de brokstukken bezetten en beton recycleren. Voor dat bezetten hebben ze nu 100.000 reservisten opgeroepen. Het zou 4 maanden moeten duren want ze willen niet te vlug werken om slachtoffers aan beide kanten te vermijden en om de laatste overlevende gijzelaars nog een ietsiepietsie kans te geven. Hamas wil 10 nog levende gijzelaars en 18 lijken teruggeven in ruil voor 6 maanden staakt het vuren maar Israël heeft daar geen zin in. Er komt enkel een deal als Hamas zich volledig overgeeft, wat eigenlijk haast onmogelijk is gezien hun organisatie structuur. De laatste gijzelaars worden dus opgeofferd, zoals het hoort in een oorlog. Hamas riep op om te blijven in het noorden, “de enige vluchtroute is naar het hiernamaals”. En wat dan? Ja, wat gebeurt er als dat allemaal voor bij is? Ik weet het ook niet, ze spreken van een rehabilitatie project, heropvoeden laat ons zeggen. Of dat überhaupt mogelijk is met die inteelt debielen betwijfel ik ten zeerste. Wat wel zeker is dat de grens met Gaza veel korter wordt en dus makkelijker te verdedigen, die was nu veel te lang en te moeilijk. Mijn gedacht is dat Egypte dat laatste stuk grond zal innemen, inclusief de Gazanen. Egypte kan ze makkelijker onderdrukken en ze krijgen een interessant stukje grond bij met een mooi strand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eenvoudig vraagje aan al de anti-Israëli's hier. Het is eigenlijk vanzelfsprekend maar ik heb er nog nooit een antwoord op gekregen.
U weet dat alles voorbij is en dat 2 miljoen Gazanen dit vlotjes kunnen overleven als Hamas zich overgeeft. Dus: waarom geeft Hamas zich niet gewoon over? Wilt Hamas alle Gazanen dood zoals Hitler alle Duitsers dood wou als hij niet kon winnen? Enfin, eenvoudig vraagje.
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.warhistoryonline.com/wor...-massacre.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ammehoela !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zo'n dingen zijn gewoon menselijk, en ga je niet wegwerken onder een hoopje bureaucraten met veel papier en noten op hun zang. Maar er is een verschil tussen militairen die op bevel bepaalde acties uitvoeren, zelfs al zouden die in vraag gesteld mogen worden, en "vrijheidsstrijders" die er alle moeite aan doen om vooral niet herkenbaar te zijn als soldaat, zelfs al zouden die Sint Maarten gewijs hun ratsoenen delen met hongerende kindjes.
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de wehrmacht waren soldaten, militairen die voor hun land vochten (waarmee ik uiteraard niet hun invasie goedkeur...) terwijl de SS gewoon een hoop psychopatische moordenaars en sadisten waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over ultieme groepsdruk gesproken, en dat soort van grappen zien we nu herhaald in Gaza, door Hamas en dergelijke. Die vinden het gebruiken van dhimmies en slaven dik in orde, afvalligen, "alternatief ge-aarden" enzoverder, die mogen na een hoopje gruwelijkheden gerust pijnlijk doodgaan.
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of ik mis ergens een tekst maar ik heb er totaal geen idee van waarom de haat tegen de Joden/Israel oplaait.
Ergens proberen de Joden WW3 af te houden dus zouden zij op meer steun moeten rekenen. Dat een oorlog waar dan ook een gruwelijk iets is, dat is algemeen geweten. Ik val in herhaling als ik schrijf, het zijn de leiders die je moet aanpakken, niet de bevolking. Gaat men bij de Joodse gemeenschap uit van het feit dat alle Palestijnen in GAZA eigenlijk Hamas fans zijn? Dan kan die oorlog niet direct stoppen als men die gedachte heeft. P.s. https://nos.nl/artikel/2049327-hoe-i...n-beulen-maakt Of men er nu fan van is of niet maar Tom Van Grieken had gelijk in het VTM nieuws. Dat stond op want normaal kijk ik geen TV als ik aan het smullen ben, zeker geen nieuws kwestie van geen oplappingen te krijgen. ![]() En de ploeg die boerde voort? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 augustus 2025 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Palestijnen zijn Arabieren die als kanonnenvoer in de Levant dat koosnaampje kregen van de Sovjet propagandisten.
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de bedoeling dat alle Gazanen verdreven of vermoord worden. Daar is geen enkele twijfel over. |
|
![]() |
![]() |