![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
om die mensen de vrije "keuze" te geven om onder een brug te slapen dan hen opvangmogelijkheden te bieden. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 januari 2005 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Over het algemeen geloof ik meer in 'hulp vanuit de gemeenschap' dan in 'hulp van een anonieme, bureaucratische Overheid'. Het verleden heeft ons geleerd dat de mensen zich nooit verantwoordelijk voelen tov zo'n anonieme verzorgingsstaat (vandaar dat sommigen er ook geen probleem mee hebben om jaren aan een stuk te doppen of fraude te plegen met uitkeringen). Ik begrijp niet waar jullie dat grenzeloze vertrouwen in de Overheid vandaan halen. Jaap Kruithof gaat in z'n boek 'het neoliberalisme' ook opnieuw vrolijk de toer op van 'hercollectivisering van allerhande instellingen, democratiseren vd economie, massale overheidsprogramma's voor de armen' en ik vind dat dus echt mind-boggling. Hij beseft ook wel vaagweg het gevaar die een toename van overheidsmacht met zich meebrengt, maar zijn enige argument is 'de Overheid is het enige instituut dat ons nog kan verdedigen tegen de opmars vh neoliberalisme). On-voor-stelbaar gewoon, dat sommigen zo lichtzinnig omspringen met zulke gevaren. Het zal wel loslopen met meer overheid (dat deed het de vorige 30 keer immers ook ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het VK is de staat zeer beperkt en toch heeft de staat daar zeer grote bevoegdheden gekregen om mensen permanent zonder proces op te sluiten, idem dito met de VS. Toevallig 2 (economisch) zeer liberale staten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Moest Pol Pot, Stalin, Mao en zoveel anderen nog leven, ze lagen plat op de grond van het lachen... O ja, ik was de 'eerlijke processen" van verleden jaar in Cuba bijna nog vergeten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens een land, waar de openbare omroepen zich taken toeeigenen, die helemaal niets met openbaar nut te maken hebben (populaire radiozenders �* la Donna..., tv-zenders waar populaire derden worden ingehuurd om alzo onder het mom van spelletjesprogramma's politieke boodschappen uit te zenden...), en waar zelfs koningshuizen aan politiek doen, kan moeilijk een democratie genoemd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Ik heb een sociale woning geweigerd: hoewel mijn Nederlands voldoende is, zijn mijn inkomsten dat niet- de huur was te hoog.
De verhoging van de werkloosheidsvergoeding van 25duizend naar 28duizend wordt immers doorgerekend in de huurprijs, die zo steeg van 10.000 naar 12.000BF. Hier geven, daar terugnemen. Bovendien heb ik nu voor minder huur een kamer meer (2 ipv 1). Laatst gewijzigd door eno2 : 29 januari 2005 om 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 29 januari 2005 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Heel het verkiezingscircus zorgt er dan nog eens voor dat mediagenieke figuren de meeste stemmen halen, de politici die veel aan sociaal dienstbetoon doen hebben ook meer kansen. Dat is hun goed recht, natuurlijk om het zo te proberen. De ergste lomperikken zijn niet zij, maar zij die ervoor kiezen zich door hen te laten vertegenwoordigen. Het beeld van de liegende en bedriegende politicus is misschien wat overdreven, maar dat van het domme, manipuleerbare kiesvee dat te tam is om fundamenteel in opstand te komen tegen een onrechtvaardig systeem dat *hen* als excuus gebruikt om te bestaan is misschien iets om wat langer bij stil te staan. "proteststemmen" en "signalen" veranderen niks. Zweeppartijen zijn enkel de mainstream partijen in een "jonger" stadium. Macht corrumpeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-zich ofwel aanpassen -het volk trachtten te brainwashen (gevestigde macht en media inschakelen) -de handdoek in de ring te werpen Ge hebt wel gelijk, dat als het volk zich laat "brainwashen" dat er niks veranderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementslid
|
![]() Volgende tekst lezen we in post #2 van deze thread :
Citaat:
Tegen deze typkes moeten uiteraard de neergetrapte, de dieper in de grond getrapte slachtoffers zich kunnen verdedigen ! Duidelijk uiteraard. Maar ... Laten we eerst even naar de cijfers gaan kijken van de "soorten" mensen die met die verderfelijke wezens te maken krijgen ! Deze % zijn de volgende : - 76% allochtonen; - 15% autochtonen; - en dus nog 9% andere (illegale ?) vreemdelingen. Hoor ik daar onze linkse vrienden al niet brullen: "Zie je wél, de allochtonen worden benadeeld!". Niets is echter minder waar ! Die allochtonen kunnen bij kennelijk misbruik - lekkende daken, onvoldoende verwarming, - ... die "melkers" zélfs voor de rechtbank dagen uiteraard ... met de "hulp van ...". Deze wet is reeds lang geleden gestemd in ons "oerdegelijk functionerende parlement". Prachtig voorbeeld van de democratiche werking van onze instellingen ! "Ik had een (democratische) droom !". Voor de autochtone slachtoffers van deze "melkers", is deze wet ... niet in voege, bestaat die wet niet ! Dus een "uitgemolken" autochtoon kan in dit geval zélfs : - noch door het OCMW , en wat nog erger is : - noch door een parketmagistraat ofte rechter uit de "rats" gehaald worden. Hoe noemen we dat ? Overduidelijk : discriminatie ! Mijn eerste bron : het commentaar op radio één, vandaag omstreeks 17:30. Mijn tweede bron : het parlement zélf ! Het is : godverdomme een allochtoons parlementslid - diegene die daar door haar extremistische geloofsgenoten met de dood is bedreigd - die een wetsvoorstel heeft ingediend om aan deze discriminatoire toestand een einde te maken. Beste belgisch dOmocratische Groeten.
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een spel van vraag en aanbod. Er zijn ook huiseigenaars die in slechte woningen moeten leven omdat ze het geld niet hebben om het huis op te knappen, of hun geld liever aan iets anders besteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Parlementslid
|
![]() Bobke orakelde :
Citaat:
2. Ze bestaan dus niét. Waarom dan die aktie in het toch zo ijverige Parlement. Parlement met een Hoofdletter ! Wat ben ik toch een grote democraat. 3. Leer teksten lezen, Bobke ! OF : drinkt Bobke zélf graag m e l k !!!???
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staan nogal wat krotten in België, 50 jaar geleden woonde meer dan de helft van de Belgen in dergelijke huisjes. Geen haan die er naar kraaide. 1. Natuurlijk hebben ook allochtonen die huisjes gekocht, ze zijn dan ook goedkoop te kopen. Wie ben jij (of het Parlement) om uit te maken hoe jij moet wonen? De oplossing is heel eenvoudig, zorg voor voldoende sociale woningen aan dezelfde prijs en ze kunnen hun krotten aan de straatstenen niet meer kwijt. Toch raar dat wanneer degelijke huisjes onteigend worden om plaats te maken voor sociale woningen de krakers er als de kippen bijzijn om daar tegen te protesteren. 2. Eenvoudig, om hun onmacht om voor voldoende huisvesting te zorgen af te wentellen op de burger. 3. Sterk argument. |
|
![]() |
![]() |