Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2005, 12:01   #161
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Zeg Ashrawi, mooie naam trouwens (wat betekent dat?), staan jonge moderne moslims als jij ook al open voor een dialoog met de joodse gemeenschap? Je mag eerlijk zijn, desnoods in PM.
Ik sta altijd open voor dialoog met wie dan ook.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 12:14   #162
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zou jij ermee akkoord gaan dat je probleemloos in een heilig boek kan geloven zonder noodzakelijk je eigen verstand op nul te zetten.
Als je weet dat er 'problemen' zijn met de vertaling, zelfs over de jaren heen, dan weet je dat je bepaalde dingen met een korrel zout moet nemen.
Het klopt dus wel degelijk dat je arabisch moet kennen om de koranverzen te begrijpen.In grooooooote lijnen geloof ik er natuurlijk wel in.

Citaat:
Dus je stelt je wel degelijk vragen bij dingen en dingen die je niet gepast lijken voor de huidige situatie doe je gewoon niet...Of gaat dat al te ver? Of gaat dat niet?
Welke dingen die in de koran staan doe ik dan niet?
Oud 9 februari 2005, 13:40   #163
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
OK 11sept, die journalisten die onthoofd zijn, Pimmeke fortuin en de andere die in ned neergestoken en vermoord zijn.......... tis al lang geleden en vergeten voor jullie kweet het.Eerlijk gezegd kan het bijna niet erger,alhoewel.... Wat ook leuk is zijn die verhalen van moslim vrouwen in die opvang tehuizen. Maar t'zijn maar verhalen he , alhoewel hun gezwollen gezicht boekdelen spreken. Maar zoals lincoln zeg "een tikje mag" .
Van mijn part mogen jullie op elkander slaan zoveel ge wilt, als het maar bij jullie soort blijft.

Als ge van dat dogmatisch geleuter af wilt zijn waarom doen jullie er dan niets aan, ik denk dat jullie gewoon in jullie broek schijten van die "echte moslims".
Je weet als je op hen kritiek zal geven dat het eventueel misschien eens raar zou kunnen uitdraaien of dat ge tenminste als bedrieger van de islam zou over komen.
Zeg makker mogen we nu niet eens soms een grapje uithalen ? Als we een discussie voeren zonder een beetje humor dan is dat zoals een kipsoep zonder zout een specerijen !!!
Oud 9 februari 2005, 16:37   #164
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Zeg makker mogen we nu niet eens soms een grapje uithalen ? Als we een discussie voeren zonder een beetje humor dan is dat zoals een kipsoep zonder zout een specerijen !!!
tttsss lincoln, alsof ie een discussie wilt houden...
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 18:23   #165
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg Ashrawi, mooie naam trouwens (wat betekent dat?), staan jonge moderne moslims als jij ook al open voor een dialoog met de joodse gemeenschap? Je mag eerlijk zijn, desnoods in PM.
Wat een door en door zielige vraag...
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 18:25   #166
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Een boek heeft niet de macht om iemand slecht te maken.
toch wel eigenaardig dat 99% van de hedendaagse terroristen geloven in wat er in de Koran staat.
Oud 9 februari 2005, 18:31   #167
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Als je weet dat er 'problemen' zijn met de vertaling, zelfs over de jaren heen, dan weet je dat je bepaalde dingen met een korrel zout moet nemen.
Het klopt dus wel degelijk dat je arabisch moet kennen om de koranverzen te begrijpen.In grooooooote lijnen geloof ik er natuurlijk wel in.

Welke dingen die in de koran staan doe ik dan niet?
Volgend vers in de Koran is heel duidelijk en ondubbelzinnig en onmogelijk voor interpretatie vatbaar en de inhoud kan perfect begrepen worden zonder kennis van enige context:

[size=2]De Tafel[/size][size=2] :

[/size] [size=2]17. Voorzeker, zij lasteren God die zeggen: "De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah." Zeg: "Wie heeft dan macht tegen Allah, als Hij de Messias, zoon van Maria en zijn moeder en allen die op aarde zijn, teniet wil doen?" Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en al wat daartussen is. Hij schept wat Hij wil en Allah heeft macht over alle dingen.

[/size]Volgens degenen die geloven dat de Koran het woord van God is zijn wij christenen godslasteraars. Hoe kan je nu in vrede leven met iemand die jou een godslasteraar noemt?

Mohammed demoniseert hiermee ALLE christenen!!!

Laatst gewijzigd door Wreker : 9 februari 2005 om 18:32.
Oud 9 februari 2005, 18:33   #168
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Wat een door en door zielige vraag...
Is het weer niet naar je zin vandaag ?? Een ja , wij staan open voor een dialoog met de joodse-gemeenschap....
Oud 9 februari 2005, 21:37   #169
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
tttsss lincoln, alsof ie een discussie wilt houden...
idd met moslim fundamentalisten toch geen discussie mogelijk.
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 22:03   #170
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
en weerom extrapoleer je de daden van een handvol extremisten tot elke moslimgelovige zonder enig causaal verband en slechts één gemeenschappelijke factor beschouwende : de Islam

pas ik dezelfde redenering toe op alle excesses begaan door bv mannen en extrapoleer ik dit tot de gehele mannelijke populatie met als gemeenschappelijke factor bv Vlaming dan kom je tot onderstaande beweringen :
- iedere Vlaamse man is een pedofiel en een kindermoordenaar bent
- iedere Vlaamse man praktiseert dagelijks partnergeweld
- iedere Vlaamse man is een homoseksueel
- iedere Vlaamse man is een wegpiraat die met gemak tegen 170km/h de weg onveilig maakt
- iedere Vlaamse man is constant ladderzat en onder invloed van wat xtc-pilletjes
- ....

iedere Vlaamse man dus...

M.V.B ben jij een Vlaame man ?
Ja ik ben in vlaanderen geboren.
Verschil is, bij u zijn het insinuaties en van onze kant hebben we feiten.
Als ge moet leven volgens de letter v/d koran die jullie moeten doen anders zijn jullie geen goede moslims, dan is iedere moslim een gevaar voor onze democratie & vrije westen.
bij de vlaming zitten idd homo's,dieven,wegpiraat,pedo's,enz.........
Maar die doen dat niet in naam van een ingebeeld&fictief persoon.

Iedereen kan tot deze categorie behoren, ik denk dat veel marokkanen zich aangesproken zouden voelen bij het lezen van deze opsomming.
Dan wel nog : dief, profiteur, vergeten. Met uitzondering van een heeeeel klein aantal, maar naar het schijnt zouden ze bestaan.

Maar geen enkele vlaming,belg,europeaan doet deze daden in naam van nogmaals een God.
Oud 9 februari 2005, 22:18   #171
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd met moslim fundamentalisten toch geen discussie mogelijk.
dus al diegene die hier op 't forum het niet onmiddelijk eens zijn met jou en trachten je mening op een serene manier te beargumenteren zijn sowiezo fundi's ?
Oud 9 februari 2005, 22:26   #172
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik ben in vlaanderen geboren.
Verschil is, bij u zijn het insinuaties en van onze kant hebben we feiten.
Als ge moet leven volgens de letter v/d koran die jullie moeten doen anders zijn jullie geen goede moslims, dan is iedere moslim een gevaar voor onze democratie & vrije westen.
bij de vlaming zitten idd homo's,dieven,wegpiraat,pedo's,enz.........
Maar die doen dat niet in naam van een ingebeeld&fictief persoon.

Iedereen kan tot deze categorie behoren, ik denk dat veel marokkanen zich aangesproken zouden voelen bij het lezen van deze opsomming.
Dan wel nog : dief, profiteur, vergeten. Met uitzondering van een heeeeel klein aantal, maar naar het schijnt zouden ze bestaan.

Maar geen enkele vlaming,belg,europeaan doet deze daden in naam van nogmaals een God.
jij beschikt alleen maar over feiten , voorbeelden, en 't zijn er behoorlijk wat dat geef ik toe, van die fundi's die tot geweld overgaan en zich vervolgens beroepen op dien Koran
je beschikt niet over andere feiten die zouden moeten aantonen dat het eigen is aan iedere moslimgelovige ( algemeen gezien ) om die stap te zetten

over de beweegreden/'uitvlucht' werd in jouw vorige post niet gerept
en elk van mannen in deze voorbeeldjes zal ook wel ergens een 'uitvluchtje' hebben
Oud 9 februari 2005, 22:39   #173
M.V.B.
Banneling

Standaard

geef toe dat als je de koran echt zuiver wilt na leven zoals het moet er in deze maatschappij serieus moet gewijzigd worden volgens de moslims.
Discussie duurt al eeuwen en kost al vele mensen het leven die er niets mee te maken hebben en zal nog eeuwen duren.
Ge doet maar en ge zult zien waar het weer zal eindigen.
Oud 9 februari 2005, 23:13   #174
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geef toe dat als je de koran echt zuiver wilt na leven zoals het moet er in deze maatschappij serieus moet gewijzigd worden volgens de moslims.
Discussie duurt al eeuwen en kost al vele mensen het leven die er niets mee te maken hebben en zal nog eeuwen duren.
Ge doet maar en ge zult zien waar het weer zal eindigen.
geen idee M.V.B., ik heb er wel ergens eentje staan tussen de rest van mijn leesvoer, destijds een cadeautje van mijn ex, maar zogoed ken ik dat boekske nu ook weer niet, jij wel ?
de grote vraag waarop jou stelling valt of staat is of een doorsnee moslim het dat ook zo zuiver wilt naleven
en wat ze precies zuiver willen naleven van heel dien rimram

en dan kan je natuurlijk weer beginnen muggeziften dat een moslim die zich er niet strikt aanhoudt geen moslim zou zijn, maar dan moet je ook consequent beseffen dat er maar bitter weinig moslims hier in België/Vlaanderen zijn volgens diezelfde definitie
Oud 10 februari 2005, 14:02   #175
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht .....
ik ben ZELF MOSLIMVROUW MET HOOFDDOEK.
En voor het geval dat je het niet had opgemerkt: ik KAN lezen.
Dus ik denk dat als er echt iets was in de koran dat vrouwonvriendelijk was, dan zou ik geen moslim zijn.

Geef nu toe dat de mensen waar jij het over hebt analfabeet zijn.
Schieten in open doel.

Jouw mening is maar half zoveel waard als de mijne. Om louter een woord tegen woord situatie te verkrijgen, moet jij al je zus of je moeder optrommelen in het Islamitische recht.

Ik vind het overigens vrij opmerkelijk dat jouw man of (indien je niet uitgehuwelijkt bent, je vader) je op internet laat surfen. Al bestond internet in de tijd van de profeet nog niet, en kunnen we dus geen letterlijk gebod vernemen uit de Qur'an, toch denk ik dat, in de geest dat van Islam, je beter niet op het net komt. Een kind laat je toch ook niet zomaar op internet rondsurfen.
Oud 10 februari 2005, 14:17   #176
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Schieten in open doel.

Jouw mening is maar half zoveel waard als de mijne. Om louter een woord tegen woord situatie te verkrijgen, moet jij al je zus of je moeder optrommelen in het Islamitische recht.

Ik vind het overigens vrij opmerkelijk dat jouw man of (indien je niet uitgehuwelijkt bent, je vader) je op internet laat surfen. Al bestond internet in de tijd van de profeet nog niet, en kunnen we dus geen letterlijk gebod vernemen uit de Qur'an, [size=4]toch denk ik dat, in de geest dat van Islam[/size], je beter niet op het net komt. Een kind laat je toch ook niet zomaar op internet rondsurfen.
Wat een onnozele gedrag , Je bent atheist toch weet je af wat de geest van de islam inhoudt ?!
Oud 11 februari 2005, 14:10   #177
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Schieten in open doel.

Ik vind het overigens vrij opmerkelijk dat jouw man of (indien je niet uitgehuwelijkt bent, je vader) je op internet laat surfen. Al bestond internet in de tijd van de profeet nog niet, en kunnen we dus geen letterlijk gebod vernemen uit de Qur'an, toch denk ik dat, in de geest dat van Islam, je beter niet op het net komt. Een kind laat je toch ook niet zomaar op internet rondsurfen.
Mijn vader weet dat ik surf, ik vertel hem ook al de onzin die je hier verkoopt.
Jij laat hem lachen

Oud 11 februari 2005, 14:17   #178
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Volgend vers in de Koran is heel duidelijk en ondubbelzinnig en onmogelijk voor interpretatie vatbaar en de inhoud kan perfect begrepen worden zonder kennis van enige context:
1) zo werkt het niet, jij bepaald niet zelf welke koranvers "duidelijk en ondubbelzinnig" is.
2) en was jij niet zelf degene die zei dat het niet waar is dat de koran "letter voor letter vastgelegd is door God"?

Citaat:
Volgens degenen die geloven dat de Koran het woord van God is zijn wij christenen godslasteraars. Hoe kan je nu in vrede leven met iemand die jou een godslasteraar noemt?
Ben jij dan christen?
Oud 11 februari 2005, 14:45   #179
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) zo werkt het niet, jij bepaald niet zelf welke koranvers "duidelijk en ondubbelzinnig" is.
2) en was jij niet zelf degene die zei dat het niet waar is dat de koran "letter voor letter vastgelegd is door God"?

Ben jij dan christen?
als dat zo zou zijn zal Wreker een extreem christen zijn waarvoor het hoogste doel het bekeren van ongelovigen is ongeacht de middelen ( cfr. bekering oorspronkelijke bevolking op het amerikaans continent )
Oud 12 februari 2005, 11:35   #180
M.V.B.
Banneling

Standaard

Objectief de boel eens bekijken.

Gewoon belgie eens goed uitkammen, al wat niet legaal hier verblijft terug en ook diegene die zich niet willen aanpassen. Moslim of nie wit of zwart.
Daar zou de staat zich beter eens mee bezig houden ipv flitspaaltoestanden.

Maar dan denken ze ook dat ze een nazi label zullen krijgen!!
En daar spelen de abou jahjah's steeds op in, maar die vrees is voorbij want iedere belg weet dat die beslissing nodig is en rechtvaardig voor het land.

Men wil enkel het land deftig runnen.
Leve australië daar zijn de moslim's nog maar met 1% en moeten ze, ze zeker niet hebben.

Kan toch geen toeval meer zijn dat al de europese lidstaten problemen hebben met moslims!!! Zelfs de moslims moet dat toch al opgevallen zijn!!
België, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Zweden, Engelang, Italië,................maw overal allarmfase in europa.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be