![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() njah ge hebt getekend voor gelul juist alsook dit petitieke dat is ook gelul ![]() de niet rokers die wegblijven uit een café waar wel gerookt werd waar waren die in Antwerpen daar was een rookvrij café waar men er van armoe met moeten stoppen is hun cafétje rookvrij te houden daar dat ze bijna geen klanten meer hadden ![]() bottom line laat de gewone mensen gerust met die flauwe zever... ![]()
"Olé Pistolé" Laatst gewijzigd door pistoléke : 16 februari 2005 om 02:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zet eens een tandje bij en ga dat café wat steunen. Wedden dat er dan nog hun voorbeeld volgen? Ik wil u zelfs helpen op voorwaarde dat ik mag roken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon uit schrik dat de klanten naar huis gaan als ze zonder sigaretten vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben trouwens tegen droogstoppels. Dat schaad mijn humorgehalte. Moeten nu alle lokalen waar droogstoppels komen verboden worden en verplicht met humoristen volgepropt worden? Of is het niet beter dat droogstoppels samenhokken in andere lokalen dan waar de humoristen samenhokken. Mag Geert Hoste nog moppen tappen of moet hij op een ernstige wijze over de voortplanting van de Gekko praten. Citaat:
Je stelt hier dat er weinig of geen economische behoefte is aan een rokersvrij café. Daarom wil je dat een minderheid met een economische meerderheid haar leefpatroon veranderd voor het geval er één van die blijkbaar niet geinteresseerden toch eens op café wil gaan. Meerderheid is niet koppen tellen maar ook behoeften invullen. En ik ben al tegen meerderheden ik ben voor verscheidenheid. Verscheidenheid is een liberale vrijheid. Meerderheden is een linkse dictatuur zoiets van "'t is geen goed argument maar we zijn met veel." Het recht van de sterkste, niet van de slimste. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een dorp verder waren bewoners van oordeel dat ze een kroeg wensten. Ze hebben met een hoop elk 100.000 frank smanegelegd en een cafe gekocht, verbouwd en verhuurt. Nu hebben ze hun eigen kroeg én hun centen brengen op. Zet zo eens iets op poten voor uw rokersvrij café. Wees eens proactief in plaats van met uw verbodsvingertje te zwaaien. Maak er een betere wereld van, niet een met weeral een beperking meer. Wat denkt u dat de mens is? Een eenheidsworst conform de toevallige meerderheid van dat moment? Verscheidenheid! En doe er zelf maar eens iets aan in plaats van te zeuren en te zeggen hoe vooral een ander moet leven.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De rest van uw argumenten komt erop neer dat een bevolkingsgroep geen wetten heeft op te leggen aan een andere. U haalt daarvoor het principe van de billijkheid aan en geeft als oplossing om zelf de handen uit de mouwen te steken en voor onze eigen oplossing te zorgen. Zoals ik hier met hand en tand probeer aan te tonen, een niet-rokerscafé heeft in deze omstandigheden geen overlevingskansen. Blijkbaar wil niemand dat geschreven zien staan, tenzij om aan te tonen dat niemand interesse heeft. We kunnen met een bende niet rokers inderdaad een cafe openen, en samen over de kop gaan. Dat is geen oplossing. Ik heb uiteraard niet de behoeft om iemands rechten te beperken. Ik probeer alleen aan te tonen dat de realiteit van dit moment net omgekeerd is. Er zullen altijd rechten beperkt worden, ofwel door de één, ofwel door de ander. Is het dan niet pure logica dat de partij wiens rechten beperkt worden, de kleinste is? Is dat niet billijk? Nogmaals, als het zou gaan zonder beperkingen, graag. Maar alsjeblieft, zoals ik al vroeg, ga ervanuit dat niet rokers-cafés tussen rokerscafés geen overlevingskansen hebben, zelfs al zijn ze gebouwd door niet rokers. Of ontkracht dat argument. En daar sta ik dan. Omdat mijn standpunt de huidige situatie wil omkeren, ben ik een zeurder. Stel dat al jaar en dag de cafés rookvrij zouden zijn, en de rokers zouden die verplichting willen opheffen. Zijn zij dan de zeurders? Nog een bedenking om het "zeur" argument te ontkrachten. Er zijn minder voorstanders van niet rokers cafés, dan er niet-rokers zijn (ongeveer 20%). Wat mijns inziens wil zeggen dat er een serieuze goodwil van de niet rokers is naar de rokers toe. In de landen waar het verbod reeds van kracht is, zijn de voorstanders van niet rokers cafés met meer dan 10% gestegen. Wat dan weer wil zeggen dat er bij de rokers een aantal mensen aangenaam verrast gaan zijn zodra het verbod van kracht is. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. U denkt misschien dat wandelaars totaal onkwetsbaar zijn in dat verkeer, maar de praktijk wijst anders uit. In het echte leven heb je immers bvb. zo'n witte strepen die op de weg geschilderd worden, en dan noemen ze dat "zebrapaden". Ook zijn er in het echte leven talloze andere plaatsen waar je als wandelaar rechtstreeks geconfronteerd wordt met gemotoriseerd verkeer. U zult zich dat misschien niet meer herinneren, maar het is dus wel zo. ![]()
![]() |
![]() |
#169 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Omdat niet-rokers zo hoffelijk zijn om bij de rokers te gaan zitten, en de rokers dermate verslaafd, egoïstisch en boertig zijn dat ze hun sigaret opdringen aan niet-rokers. ![]() Omdat niet-rokers zo hoffelijk zijn om bij de rokers te gaan zitten, en de rokers dermate verslaafd, egoïstisch en boertig zijn dat ze hun sigaret opdringen aan niet-rokers. ![]() Graag gedaan ![]()
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan in België van die speciaal voor wandelaars ingerichte wandelpaden. Op die wandelpaden mag geen verkeer komen, behoudens de occasionele fietser. Als je je op zo'n wandelpad begeeft, neem je dus niet deel aan het verkeer of toch alleszins niet aan dat soort van verkeer waar we aan denken wanneer we de ongevallenstatistieken voorgeschoteld krijgen Het toeval wil dat er zo'n wandelpad langs mijn achtertuin komt. Ik kan vanuit mijn achtertuin kilometerslange wandelingen maken zonder ook maar één gemotoriseerd voertuig tegen te komen. Zoals je ziet is het dus wel degelijk mogelijk om je buitenshuis te begeven zonder evenwel aan het verkeer deel te nemen. Capisce?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Soit, ik noteer dat voor Rafke er geen probleem is, want HIJ woont aan een wandelpad, en dus heeft elke voetganger in België de mogelijkheid om zijn huis buiten te gaan zonder geconfronteerd te worden met gemotoriseerd verkeer. Dank u, ik zal in het vervolg proberen uw posts altijd in deze zin te interpreteren, teneinde onze discussies daaromtrend altijd zo kort mogelijk en to the point te houden. U heeft me echt veel bijgebracht.
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 16 februari 2005 om 12:51. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Gouverneur
|
![]() Haha! Raf scoort! Big time.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nogmaals, het spijt me verschrikkelijk dat ik dat niet meteen doorhad. Ik had immers met onderstaande uitspraak wel degelijk de ganse Belgische populatie in het vizier, en niet enkel uw achtertuin. Maar ja, het is natuurlijk enorm stom van mij om te verwachten dat gij rekening kunt houden met iemand anders. Ik zal dat in het vervolg nooit meer doen, dat is beloofd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Soit, ik zal zeker en vast beter mijn best doen volgende keer. Dank u voor uw geduld en de zeer informatieve uitleg. Ik ben er zeer mee gediend.
![]() |
![]() |
#178 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee, alle gekheid op een stokje: er zijn natuurlijk DUIZENDEN mensen die zich in dezelfde situatie bevinden als ik. In mijn straat alleen al komen immers alle tuintjes op datzelfde wandelpad uit. In heel wat landelijke gemeenten kom je dat overigens nog heel vaak tegen. In elke gemeente vind je wel dergelijke wandelpaden... Dacht je nou echt dat je je er zo makkelijk vanaf kon maken? Dan moet je toch nog wat vroeger opstaan hoor... ![]() Maar daar ging het natuurlijk allemaal niet over: de essentie van al dit geleuter is namelijk dat men de vrije keuze heeft om aan het verkeer deel te nemen of niet en - zoals met alles - moet men derhalve ook leven met de consequenties die aan die keuzes vasthangen. Kies je ervoor om niet aan het verkeer deel te nemen, dan is het gevolg daarvan dat je ernstig beperkt zal zijn in je bewegingsvrijheid. Kies je ervoor om op café te gaan? Dan kan je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat je sigarettenrook zal inademen. Het blijft evenwel een vrije keuze om dat te doen of te laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |