![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dont forget that one!
![]() |
![]() |
#162 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Vlamingen zullen snel doorhebben dat alles wat de flaminganten ook voorstellen, contraproductief werkt. Het flamingantisme is als een vloek, dat dient bestreden te worden. Ik zeg het nogmaals: zonder de flaminganten had BHV al lang gesplitst geweest. Maar omdat we in zo'n rijk en luxueus land als België leven, relativeer ik dat kleine probleempje over de flaminganten wel.
![]() |
#163 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is wel dat een hoop BELGEN politieke gewoontedieren zijn of eerder, gewoon geen zak geïnteresseerd. (en dat is niet alleen zo in Belgique) Of ze nu in Belgique, Wallonië of Vlaanderen wonen, ze leggen zich bij eender welk staatshoofd en bijbehorend regeersysteem neer, al regeert daar Mussolini, Generaal Franco, LeopoldII of Hilter. Citaat:
Wie was er weer bang voor referenda? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij d�*t soort zitten de schuldigen die zelfs lak hebben aan de grondwet als die niet in HUN kraam te pas komt. De te bestrijden vloek waar jij het over hebt is er dankzij jouw geliefde Belgique. Zoals het aan jouw geliefde Belgique zal liggen dat dit 'rijk en luxueus land' zelfs van pure armoe zal gesplist geraken als er niet gauw ernstig werk van gemaakt wordt. Of geloof jij dat er ooit omgekeerde solidariteit tegenover Vlaanderen zal bestaan nadat Vlaanderen zichzelf de afgrond in heeft betaald om Wallonië uit de put te krijgen?
![]() |
![]() |
#166 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar waarom antwoordt u niet op mijn vraag? Is het omdat Di Rupo zijn beloftes niet nakomt, dat er geen meerderheid meer is die voor België kiest? Of gaat u daar gewoon van uit? Ik kan u alvast zeggen dat kleinschalige referenda, in de vorm van peilingen, ons steeds aangetoond hebben dat onze Eerste Minister het bij het rechte eind heeft: Er best�*�*t een verpletterende meerderheid tegen de splitsing van dit land! Citaat:
Citaat:
Het is Prins Filip zijn recht om zijn mening te uiten, ook als Kroonprins. Ik vind wel dat hij zich op de zijlijn moet houden, wat betreft de echte politieke discussies. Zo zal u drie van die "incidenten" kunnen opnoemen. Het is goed dat hij dat nu ervaart, zodat hij klaargestoomd kan worden voor de echte taak: het Koningsschap. Het eerste incident was met Morel als ik me niet vergis. Ik vind dat de Prins kan beslissen wie in zijn entourage thuishoort, en wie niet. Deze Vlaams Belangster had dus beter consequent geweest, en thuisgebleven, of zelf voor vervoer gezorgd. Ik vind het onbegrijpelijk dat een separatist als Morel het kan uithouden in het bijzijn van de toekomstige Koning van het door haar zo gehate land België. Het was haar om de provocatie te doen. Het tweede incident was het gevolg van de uitspraken van Prins Filip op diezelfde handelsmissie in China over de separatisten in België. Hij heeft nooit het Vlaams Belang of de N-VA vernoemd, en dus is het zijn goed recht om zijn mening te uiten. Dat zoiets gevoelig ligt, was te verwachten. De reactie van de flaminganten was dan ook enorm, doch weer, inconsequent. Wat hadden ze eigenlijk verwacht van Prins Filip? Dat hij hen zou goedpraten? En als we hen mochten geloven, speelde de hele heisa toch in hun voordeel, daar de Kroonprins van dit land anti-Vlaams zou zijn? Het laatste incident was over de handtekening van Prins Filip in een gastenboek van het VBO. Dat was totaal overroepen, daar de Kroonprins zelfs niet wist w�*t hij nu eigenlijk ondertekend had. Men had het hem gewoon niet verteld! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#168 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het separatisme heeft in België anno 2005 geen bestaansreden meer. De Vlaamse Beweging heeft in de loop van de Belgische geschiedenis meermaals terecht gestreden voor een aantal zaken, zoals de vernederlandsing van de universiteiten op Vlaams grondgebied. Maar dat verhaal is nu definitief afgesloten. Europa is zich aan het organiseren, en België speelt daar een grote rol in. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#169 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een groot verschil tussen de pro-België-aanhangers en de separatisten is dat de eerste groep k�*n verliezen, de tweede niet. Als de meerderheid JA antwoordt op de vraag of Vlaanderen onafhankelijk moet worden, dan winnen de Vlaams-nationalisten. België wordt ontbonden, en de kans dat het terug eengemaakt wordt is 0,1 %. Gedane zaken nemen geen keer!
Als men echter NEE antwoordt, dan verliest echter niemand. België blijft bestaan, maar de flaminganten kunnen nog steeds pleiten voor de vernietiging ervan. Maar waarom zijn dan niet alle flaminganten voor een referendum te vinden? Juist omdat ze zo onzeker zijn! In feite heeft Ossaert, en niet Knuppel, het bij het rechte eind. De Vlaamse Beweging zal na een referendum dat laatste beetje credibiliteit verliezen, en ten onder gaan. Het flamingantisme zal na een referendum nog enkel bestaan in de geschiedenisboeken.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 27 februari 2005 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens, ook niet alle belgicisten zijn voorstander van een referendum. Vraag maar eens na aan Eyskens bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is de belgicist Di Rupo die nu zijn woorden intrekt. Zegt dat niet veel?
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een heleboel vragen die u uiteindelijk zal ontwijken door rond de pot te draaien.
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het laatste incident was over de handtekening van Prins Filip in een gastenboek van het VBO. Dat was totaal overroepen, daar de Kroonprins zelfs niet wist w�*t hij nu eigenlijk ondertekend had. Men had het hem gewoon niet verteld! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat men de volksraadpleging gebeuren volgens de regels die in Zwitserland geldig zijn (dus met informatieplicht), dan ben ik ervan overtuigd dat een meerderheid van de bevolking voor verdere en diepgaander federalisering zal kiezen. Ik heb me al altijd voorstander getoond van de wijze waarop men in Québec hiermee omspringt: niet alleen de bespreekbaarheid van het onderwerp in referenda, maar ook de herhaalbaarheid ervan. Als democraat leg ik mij vanzelfsprekend neer bij de beslissing van de bevolking. Dat lijkt me maar heel logisch. U soms niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 27 februari 2005 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het flamingantisme bestaat al lang genoeg, en heeft al evenlang de kans gehad om alle argumenten op tafel te gooien voor een onafhankelijkheid van Vlaanderen. (hetgeen ze ook gedaan hebben) Wordt het dan niet hoog tijd om, na bijna 200 jaar België, voor het behoud ervan te stemmen ja/nee? Waarom komen de flaminganten dan nog steeds met vergeelde slogans naar boven zoals "België Barst!"... Schiltz heeft dat misschien niet in zijn binnenzak zitten, doch het is wel zijn doel. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#179 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|