Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2005, 08:09   #161
KK69
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het verschil is wel dat het hier over één land gaat. De franstaligen zijn dus geen buitenlanders in Vlaanderen.

Dat is nog zo'n typische Vlaams-nationalistische beschuldiging. Ofwel is het gewoon PUUR toeval dat ik ELKE WEEK te maken krijg met franstaligen die Nederlands spreken of tenminste de moeite doen??? Uiteraard zal u het als Nederlander wel beter weten...
U lijdt eveens aan "franskiljonitis" . Dit zijn mensen die denken dat de voertaal in gans belgie het frans is.
KK69 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 09:35   #162
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KK69
U lijdt eveens aan "franskiljonitis" . Dit zijn mensen die denken dat de voertaal in gans belgie het frans is.
U lijdt aan verzuring, frustratie, bekrompenheid, nationalisme en schizofrenie.
Oud 8 maart 2005, 09:35   #163
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dan ga je naar een franstalige gemeente en vraag het formulier op.
Dat gaat niet want die kan je in uw Nederlandstalige gemeente niet binnenbrengen.
Oud 8 maart 2005, 09:40   #164
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KK69
De enige mensen die zouden kunnen denken dat de voertaal in gans België het Frans is, zijn buitenlanders die (bijna) niets weten van België.

Laatst gewijzigd door Everytime : 8 maart 2005 om 09:40.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 15:11   #165
KK69
Burger

Standaard

Citaat:
U lijdt aan verzuring, frustratie, bekrompenheid, nationalisme en schizofrenie.
Dankuwel voor uw gratis diagnose.
KK69 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 15:33   #166
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
De enige mensen die zouden kunnen denken dat de voertaal in gans België het Frans is, zijn buitenlanders die (bijna) niets weten van België.
Het komt aleen omdat den Belgiek zich al 175 jaar voor doet in het Buitenland, alsof het een ééntalig Franstalig land is.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 15:50   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Misschien kan U het "die familie van mij" eens vragen, want U kent ze blijkbaar zo goed dat u op de hoogte bent van hun omgang met de lokale overheden. Zo eenvoudig is dat, mijnheer de schoolmeester.
Ik weet dat mijn bloed- en aangetrouwde verwanten bitter weinig taalproblemen ondervinden. En wat uw kameraad-frietbakker uitvreet, zal me worst wezen.
Dit gaat niet over "taalproblemen" als dusdanig (trouwens, dat woord is zo vaag dat men in het op heel veel manieren kan begrijpen), maar over de toepassing van de taalfaciliteiten. Welnu, in Edingen worden die niet zo vlot en gemakkelijk toegepast als in de gemeenten van de Vlaamse Rand.

Edingen is helemaal niet soepel. Enige tijd geleden was het trouwens weer eens prijs toen de gemeente "vergeten" had Nederlandse opschriften te voorzien bij de brandweerkazerne. Daar is toen het een en ander toe te doen rond geweest; en neen, niet, zoals u beweert, door buitenstaanders.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 15:51   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Wel, vraag het ook ineens aan "die familie van mij", het zit ergens in haar collectieve geheugen. Vraag ook eens aan uw frittenbakker waar die slogans vandaan komen die her en der op de Edingse muren zijn gekalkt.
Sommige slogans hangen daar al vele jaren. Er werden blijkbaar zo onbelangrijk geacht dat ze nooit door het stadsbestuur werden verwijderd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 16:08   #169
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dit gaat niet over "taalproblemen" als dusdanig (trouwens, dat woord is zo vaag dat men in het op heel veel manieren kan begrijpen), maar over de toepassing van de taalfaciliteiten. Welnu, in Edingen worden die niet zo vlot en gemakkelijk toegepast als in de gemeenten van de Vlaamse Rand.

Edingen is helemaal niet soepel. Enige tijd geleden was het trouwens weer eens prijs toen de gemeente "vergeten" had Nederlandse opschriften te voorzien bij de brandweerkazerne. Daar is toen het een en ander toe te doen rond geweest; en neen, niet, zoals u beweert, door buitenstaanders.
[size=1](zoals ook de Edingse autochtonen op zulke flauwe stemmingmakerij reageren: )

[size=3]geeeeeeuw[/size]
[/size]
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 18:13   #170
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Yossarian][size=1](zoals ook de Edingse autochtonen op zulke flauwe stemmingmakerij reageren: )

[size=3]geeeeeeuw[/size]
[size=3][/size]

[/size]
Citaat:
Enige tijd geleden was het trouwens weer eens prijs toen de gemeente "vergeten" had Nederlandse opschriften te voorzien bij de brandweerkazerne.
Het valt weer niet op wat 'flauwe stemmingmakerij' is en wat wel.
Oud 10 maart 2005, 10:23   #171
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch niet dat de franstaligen d�*�*rom op Vlaamse partijen stemmen? Ik citeer me even:

De meeste franstaligen stemmen op diegene in wie ze vertrouwen hebben, en dat is ondergeschikt aan het feit of die nu Nederlands- of Franstalig is
Dit is een onbewezen veronderstelling, net als je veronderstelling dat ik het fout heb als ik zeg dat de meerderheid van de Franstaligen op Franstalige partijen stemt. Het enige dat we wel met zekerheid weten is dat de overgrote meerderheid van de inwoners van de faciliteitengemeentes op Franstalige partijen stemt.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be