![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||||||||||||||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Och ja, junk en drugskop zijn ook geen lieve woordjes he. Dan is hufter nog vrij miniem. Citaat:
Ja ik heb u nog niet horen pleiten voor een volledig verbod van alcohol voor minderjarigen. Citaat:
Citaat:
Trouwens zo ganse dagen in de kwikdampen hangen is ook niet zo gezond zeker? Moesten ze dat niet verbieden? Citaat:
Citaat:
Ik ontken ook niet dat roken schadelijk is voor de longen. Maar doe niet alsof gezond leven voor de mensen het belangrijkste is. Want dan zouden ze ook beter moeten nadenken over het millieu. En gezond eten, want, zo stond in de krant overgewicht, en de maatschappij telt steeds meer dikke mensen, neemt de grootste hap weg uit de sociale zekerheid. Misschien moeten we dan ook McDonalds verbieden `s overwegen. Ten tweede denk je dat het een additie-effect zal zijn van problemen. Ik denk eerder aan een substitutie-effect. 70% van de blowers drinkt geen alcohol meer. Vinden het niet lekker meer. Zijn de kater beu en het misselijk zijn. Aangezien de blowers geen ruzie zoeken, s`morgens nog weten wat ze gedaan hebben en veel te zwak zijn om iemand te verkrachten, geloof ik dat het netto resultaat nog positief zal zijn. Geen extra problemen dus, maar minder. Nee zat zijn doet geen zeer (tot als je wakker wordt)
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, junk betekent gewoon drugsverslaafde, dus is hufter wél erger, ma soit, daar over discussiëren lijkt me niet erg zinnig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#163 |
|
![]() Enne, vriendelijk gevraagd:
Is het mogelijk om die fotookes wat kleiner te maken? Met een HTML tag is dat te doen < IMG SRC="Bestandsnaam.jpg" WIDTH="breedteinpixeels" HEIGTH="hoogteinpixels" > Dank je vriendelijk... Het stoort immers enorm...
![]() |
#164 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |||||||||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
2. Ik ben toch ook niet verantwoordelijk over wat een ander post. Als je klachten hebt moet je maar naar de admin he. 3. Maar ge moet ook toegeven dat vlaanderen72 nog nie veel meer heeft uitgestoken dan mensen uitschijten die niet dezelfde mening hebben als zij. Citaat:
Dus je geeft wel toe, als men na een tijdje stopt, komt het wel allemaal terug in orde? Moet ook wel he, anders was je geen tantist kunnen worden... Citaat:
En ge gelooft zomaar dat onderzoek dan? Citaat:
Wel ja, geef die hun spul, steek ze in een instelling, en dan blijven ze van uw en mijne auto. Het zijn toch verloren gevallen. Want de kosten van de bestrijding zijn hoger dan die heroine, eten, ... Citaat:
Voor longkanker doet men het ook niet voor, wel voor de roes ja. En ik geloof niet dat eten van cannbis risico`s inhoudt. Overigens vormen dikke mensen een grotere belasting voor de maatschappij, schaf daarom dan de Mc Donalds maar af? En bewijs jij maar `s als ik over 40 jaar lonkgkanker heb dat het van de cannabis komt en pakweg niet van de uitlaatgassen?
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan vertrouw ik liever op dat onderzoek, of onderzoeken, al dan niet gecombineerd in reviews en meta-analyses. Waarom zou je dat niet betrouwen? Omdat de wetenschappelijke literatuur *toevallig* in uw nadeel is? ![]() Oh, voor de bevreesden van een AA-vullingsken: uw vrijdagse vismaaltijd levert u meer kwik op dan een nieuwe vulling... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uiteraard doet men het niet voor de longkanker, wadachje? Maar het is niet of of, maar en en. Roes en kanker dus (en dan spreken we niet over de teratogeniteit, psychogenese en andere karakteristieken). Afin, ik ga u toch nooit kunnen overtuigen, ondanks alle medische, sociale en ethische argumenten, want, laat ons eerlijk zijn, die roes van de wiet is belangrijker voor u dan wat het beste is voor de maatschappij... No offense, maar zo is het...
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() PS: bedankt hee sinfulnummerkweeniemeer
![]() 't ziet er hier al veel aangenamer uit om te lezen!!!
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Uw argumenten tegen legalisatie van cannabisgebruik "Er zijn medische, sociale en ethische argumenten tegen het gebruik van cannabis." Ik ben het met u eens. Alleen, er zijn ook medische, sociale en ethische argumenten tegen het roken van tabak, het drinken van alcohol, overmatige consumptie van calorieën, gebrekkige hygïene, teveel hygiëne, autogebruik, vliegtuigreizen, massatoerisme, weinig slapen, overdreven sporten, gebrek aan lichaamsbeweging, seksuele onthouding, promiscuïteit, ... Geen van die zaken wordt (an sich) strafrechtelijk gesanctioneerd. Het gebruik van cannabis wel. Wat zijn uw politieke argumenten? 2. Cannabis en strafrecht-Twee opvattingen over strafrecht Het niet-criminaliseren van productie en consumptie van alcohol is wel degelijk het sterkste argument voor legalisatie van cannabis. Het is een argument dat direct vraagt naar de zin/onzin van het strafrecht. Grofweg zie ik ivm strafrecht twee opvattingen: a) Strafrecht moet enkel de samenleving beschermen tegen de schadelijke gevolgen van sommige gedragingen die leden van die samenleving stellen. (Bvb. het verkeersrecht beschermt mijn medeburgers tegen het risico dat ik ze met, mijn al dan niet zatte of stonede kop omver rijd). b) Strafrecht moet niet alleen de samenleving beschermen tegen de schadelijke gevolgen van sommige gedragingen die leden van die samenleving stellen, MAAR moet BOVENDIEN individuele leden van de samenleving beschermen tegen zichzelf, i.e. tegen de schadelijke gevolgen voor henzelf van hun eigen gedragingen (bvb. mij tegen het risico op een drastische vermindering van mijn levensverwachting als gevolg van mijn drinken, roken, blowen, overeten,....). (Nog een interessante vraag in het kielzog is hoe een straf dan moet uitgevoerd worden om het doel te bereiken dat men voor ogen heeft, of nog: wanneer is een straf efficiënt? Maar dat is een andere kwestie.) 3. Is legalisatie van cannabis een verkeerde politieke keuze? Waarom is het beter voor de maatschappij om het gebruik van cannabis te verbieden? Wat is het maatschappelijke voordeel van een verbod op productie en consumptie van cannabis tov het maatschappelijke nadeel van de criminalisering? Boet u, door uw wens individuen tegen zichzelf te beschermen - ik ga er nu even gemakshalve van uit dat u 2 b) kiest- niet noodzakelijk in op bescherming van de maatschappij? Ik herhaal nog even, ten overvloede nog wat woorden in het vet zettend, wat rechtbankpresident Lampe zegt over de maatschappelijke nadelen: "het verstopt raken van het rechterlijke systeem door de grote hoeveelheid drugszaken. Andere zware misdrijven blijven daardoor onbestraft of de berechting ervan loopt grote vertraging op"? P.S. Ja, ik rook (20 jaar), ik drink (15 jaar), ik blow (12 jaar). Ja, u heeft overschot van gelijk, dat is niet gezond en ik zal wschl niet zo lang leven. Ja, ik maak me daar soms zorgen over. Maar... ik ben ook al 12 jaar voltijds als jurist aan de slag, ik slaag er ondanks dagelijks drank- en drugsgebruik in om juridische adviezen te geven die collega's en opposanten gefundeerd vinden. Ik draag, op mijn manier, bij tot de maatschappij, en ik berokken niemand, behalve mezelf, schade. P.S. 2: Voor de verschrikkelijk slechte verstaander: ik ben aanhanger van opvatting 2) a).
![]() |
![]() |
#171 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Damn zeg...heel die discussie rond marihuana begrijp ik nie goe ze. Vanwaar heeft iedereen altijd die vooroordelen daarover? IK heb al zitten tobben daarover...ligt het aan het narcotische effect ervan? Sommige sociologen beweren dat de maatschappij bedwelmende middelen taboeëert omdat het de fundamentele biologische gelijkheid van alle mensen onthult. Dat zou immers schadelijk zijn voor onze hiërarchisch gestructureerde samenleving. Maar neen, iedereen tolereert de dag van vandaag alcohol, een bedwelmend middel die je nadien ook nog eens koppijn bezorgt en waaraan nogal wat mensen sterven. Is het dan de bezorgdheid om onze gezondheid? Hmm, wat doen we dan met sigaretten? jeeeez, ik kan er niet meer aan uit..de stapsteentheorie dan ? als die waar zou zijn dan zouden er verschrikkelijk veel hard drugsverslaaden zijn.
Wat moet ik hier eigenlijk nog zeggen ? ![]() Hmm, smoort er mss es wa en praat er dan nog es over ![]() en dan zijn er nog van die mensen die dreadlocks zien en denken: dreadlocks-->weed-->more drugs-->krapuul Waarom oordelen mensen zo rap? soms zeggen ze dan: "ge moet mor nie afkomen met dreadlocks, vaneigens da iedereen denkt da ge ne krapuul zijt"...amai als ge dergelijke redeneringen doortrekt op andere gebieden vd maatschappij, we zijn er vet mee. Nee, kijk....weed is gewoon een extraatje in het leven dat mensen zichzelf gunnen en het is niet gevaarlijk, dus blaas de hele zaak aub niet op.
![]() |
#172 |
Burger
|
![]() Het toelaten om weed te gebruiken is crapuleus. Voor ouders met tieners is die wet gewoonweg een nachtmerrie wegens veel te permissief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 |
Burger
|
![]() alcohol is een middel dat in onze cultuur ingebakken ziet. Iedereen, enkele uitzonderingen niet ter na gesproken, kan redelijk met dat middel om. Andere drugs zijn dat niet. En dat wil ik zo houden. Telkens ik iemand zie blowen of andere middelen zie gebruiken, verwittig ik steeds de politie of grijp zelf in met geweld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat maak je jezelf wijs. Mag een cultuur dan geen zekere openheid vertonen? Hoe je het ook draait of keert, alcohol is een veel toxischer product dan marihuana. Bovendien zijn de meeste weed-gebruikers ook redelijke gebruikers.
Alcohol zit ingebakken in onze cultuur en weed niet, daarom is dat ten strengste verboden? wat een ijzersterk argument zeg ![]() ![]() Een cultuur die niet flexibel genoeg is om de inconsistentie alcohol/weed in te zien is volgens mij beetje (allé beetje toch ![]() ![]()
![]() |
#176 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
'Andere drugs' zijn niet 'iedereen', dat klopt, u bent ongewild verstandig. Citaat:
Andere middelen behalve alcohol of tabak bedoelt u? Wat moet ik mij voorstellen bij 'ingrijpen met geweld'? Weet u, ik wil ook wel één en ander zo houden: als u zich ooit in mijn nabijheid geroepen voelt 1) er de politie bij te roepen..... zal ik eens ferm lachen 2) geweld te gebruiken.... zal ik u aanklagen
![]() |
![]() |
#177 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
2) En dan zeggen ze dat wietgebruikers crimineel zijn. Pfff
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Burger
|
![]() Ik ben ook al ettelijke jaren cannabis gebruiker,
en ik ben grotendeels gestopt met alcohol drinken, het enige dat ik soms nog drink is wijn bij mijn j'ke lekkere combinatie! seg sinful246 eigenlijk zouden we eens iets serieus moeten gaan ondernemen jom, de Cannabislobby echt van de grond brengen en organiseren? Smokers aller landen, verenigt u! misschien kunnen we zo iets bereiken, ik sta ook in de cannabase op cannabis-belgie.be maarreuh van hun projecten hoor ik niks. feit is wel dat de Legalisering terug op den agenda gezet moet worden, ik zou willen tegen dat mijn planten klaar zijn, ik 't ook rustig kan opslaan ![]() want daar ligt nog 'n gevoelig punt van deze verrekte wet, als ik 'n plant heb, buiten, die ik goed opkweek, ik heb al 'n plant gezien waar men 650gram afhaalde? well... in mijn interpretatie mag ik ten allen tijde 3.5 gram op zak hebben, en de rest thuis laten liggen? zelfs van 'n slechte plant krijg je nog wel 20 gram? = 7x de toegestane hoeveelheid? nou ja 't is bullshit, en wie houd er zich aan? wel ik ken 'n droef voorbeeld van 'n man die ik eens op de trein naar holland ontmoet heb,, hij was medicinaal wietgebruiker, en van zijn karig loon moest hij IEDERE dag naar holland rijden om z'n 3.5 gram te gaan halen, want hij wou de wet naleven. maar, die ritjes ( 12€ per dag) kostten hem bijna even veel als z'n wiet! (15€) |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() De cannabislobby zal nooit van de grond komen: cannabisactivist zijn is een contradictie in terminus.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Burger
|
![]() hahaa idd johan, we zullen dat dan wel zien,
wat ik me op 't moment afvraag: is het legaal om medicinale wietgebruikers te helpen hun eigen wiet te kweken? dwz, hen aan materiaal en planten helpen + hen advies geven over de voortgang van hun kweek? dit zie ik wel zitten om als vrijwilliger eens te gaan doen? eerst nog wat meer ervaring opdoen ivm het kweken dan. maar misschien is dit 'n interessant project. |
![]() |
![]() |