![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik het ongehoord zou vinden mocht men in mijn land (en dat is België), wetten stemmen die het eigendom van "vreemdelingen" (en daar horen voor sommigen op dif forum ook Belgen bij met de verkeerde kleur of afkomst) zou vervreemden. (Gelezen op dit forum enkele dagen geleden. ![]() Ik kan me nauwelijks voorstellen dat u of uw partij (ik denk dat u lid bent van het Vlaams Belang, als ik mij vergis excuses) daar wel voorstander van bent.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 19 mei 2005 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de Brusselse rand worden de gronden voor de modale Belg onbetaalbaar omdat Europese ambtenaren die verschrikkelijk veel geld verdienen en geen belastingen betalen die gronden gemakkelijk kunnen kopen. Ik zou het uiterst democratisch vinden en zeker geen fascisme, moest de overheid daar een stokje voor steken. Ik voeg er nog graag aan toe: het is zinloos iemand fascist noemen omdat hij iets doet waar jij niet wil. En in de meeste landen van de wereld hebben de eigen inwoners voorrang op vreemdelingen. Bij mij thuis meestal ook, en waarschijnlijk ook bij jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het schrijnend waar u zich wel over ergert en waarover niet.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 19 mei 2005 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zuivere discriminatie van de eerste orde!!
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Wat is een vreemdeling?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Binnenlandse ballingschap 18.05.2005 14.28u - De sociale woningen in Oud-Kiel, een Antwerpse volkswijk, zijn mooi gerenoveerd. Men heeft duidelijk kosten noch moeite gespaard. Alles is opgefrist en herschilderd, kapotte vensters en deuren zijn vervangen. Vergeleken met de gemiddelde, fantasieloze sociale woningen die in serie worden geproduceerd, zijn het zelfs pareltjes van architectuur. De gevels lijken wel art-deco. Sommige appartementen hebben zelfs een patio met bloemperkjes en bankjes. Er is maar één probleem: men vindt nauwelijks Vlamingen die daar willen wonen. In vele van die appartementsblokken woont er slechts één Vlaamse familie, terwijl alle andere huurders vreemdelingen zijn. De officiële cijfers over het aantal “Belgen” in die woonblokken zijn misleidend: veel van die “Belgen” heten Rachid of Mehmet. De echte Vlamingen zijn een geïsoleerde minderheid. Een Vlaamse vrouw die daar toch is blijven wonen, legt in Gazet van Antwerpen uit waarom haar kinderen nooit buiten kunnen spelen: “Mijn kinderen kunnen hier niet op het pleintje spelen. Ze worden direct afgerammeld. Dus zitten ze een hele week binnen. En in het weekend zitten we op de camping.” Zelfs die mooie, vernieuwde sociale woningen zijn al zichtbaar aan het verloederen: in de voortuinen staat het onkruid metershoog, in de kelders en tegen de gevels liggen vuilniszakken opgestapeld, er ligt zwerfvuil in de goten en in een portaal staan supermarktkarretjes weg te roesten. Maar die uiterlijke tekenen van verval zijn niet het ergste. Maar dat is niet de essentie. Daar kan de overheid iets aan doen. Afval kan opgeruimd worden, onkruid kan worden gewied. Maar geen enkel maatregel van het stadsbestuur of de woningmaatschappij kan het isolement en de uitsluiting ongedaan maken van de kansarme Vlamingen die in zo’n vreemde, vijandige omgeving terechtkomen, als bannelingen in hun eigen vaderland. Ballingschap is geen kwestie van materieel verlies. Ballingschap is iets anders. Het is eenzaamheid. Het is afgesneden leven van de mensen tussen wie je je thuis voelde, die je begrepen, die je eigen taal spraken en die aan jouw kant stonden als er moeilijkheden waren. In die sociale woonwijken zien we welke tragedie de immigratie heeft veroorzaakt voor de arme Vlamingen, die geen huis kunnen kopen in een groene randgemeente, die niet uit de grootstad kunnen wegvluchten. Zij hebben hun thuis verloren, hun vertrouwde straten, de buurten waar zij als kind gelukkig waren. Het waren misschien toen al arme en grauwe buurten. Maar het was wel thuis, het was wel hùn buurt. Die thuis heeft de overheid weggegeven aan buitenlanders, aan vreemdelingen. Het is symbolisch voor wat er met heel ons land aan het gebeuren is: het wordt weggeven, de steden het eerst. Wij worden vreemdelingen en bannelingen in ons eigen Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ofwel was deze man een fantast, ofwel mag je toch wel vragen stellen bij het geheugen van al degene die wel in dat concentratie kamp aanwezig waren ??? En verdere conclusies laat ik aan de lezer over... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Jammer dat je een tekst niet zonder vooroordeel kunt lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.p...66&postcount=69 http://forum.politics.be/showpost.p...77&postcount=73 http://forum.politics.be/showpost.p...04&postcount=80 http://forum.politics.be/showpost.p...95&postcount=85 Zwart op wit te lezen in bovenstaande links. U lanceert het verwijt naar personen. U valt voor de rest hun ideeën niet aan. Waarom ontken jij het schijnen van de zon? Citaat:
Omwille van hun ideeën, die je echter feestelijk nalaat te bestrijden. Citaat:
Ik heb enkel beweringen die je hier verkondigde als fascistoïede blootgelegd. Ik beperk me tot die meningen, en toon ook aan waarom ze passen in het nazi-plaatje. Waarom ik jou geen fasco heet? Om verschillende redenen. 1/Ik ken je niet 2/Ik kan niet met zekerheid weten of je achter bewering werkelijk staat. 3/Ik reduceer een mens tot zijn foute idee. 4/Ik ben beleefd en vind het onnodig om te pas en te onpas per thread een vijftal keer hysterisch 'fascistjes!' te krijsen. Citaat:
Een faker zet alles op losse schroeven. Als je mag twijfelen aan zijn overlevingsverhaal, dan is het onvermijdelijk dat je ook begint te twijfelen aan verwante verhalen......... Citaat:
Ik speel nooit op de man. Ik speel op de idee. Jij post vijfmaal het ongefundeerde verwijt 'fascistje' Ik leg gewoon fascistoîede gedachtegangen bloot. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwooten aub! Ik beweer enkel dat ik hier niemand probeer te verwijten voor fascist. Is dat hetzelfde als het bestaan ervan ontkennen? Uw gelijkhebberige stemmingmakerij begint stilaan te verdrieten. Probeer eens uw losse flodders te vervangen door een goedgericht schot. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn argument stond erbij, maar je citeert het niet. (Dat jij het argument niet aanvaardt is je goed recht, maar beweer niet dat het er niet stond.)
![]() |
![]() |
#173 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ga gerust je gang. Ik ben tenslotte geen censuurliefhebber. Voor mijn part moet elk idee kunnen geschreven worden. Ook afgrijselijke onzin, baarlijke afzeik, klinkklare leugens (zolang ze niet persoonlijk gericht zijn, wat neerkomt op laster), onozelheden, grappen over om het even wat in alle vormen,..........
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
ik heb voor mezelf nog altijd niet uitgemaakt of de rev/neg wet nu een goede of een slechte wet is, en ik zal ze dan ook niet verdedigen. Critici van de rev/neg wet komen inderdaad altijd af met de Rwandese of de Armeense genocide. Om dan aan te klagen dat de rev/neg wet zelf racistisch is, en dus moet worden afgeschaft. Maar volgens mij is er een verschil tussen de Holocaust en de Rwandese en Armeense genocides. Namelijk dat er achter de Holocaust een politiek/filosofisch/economisch systeem zat, het nazisme, dat totaal ontbrak bij de twee andere genocides. Het verschil zit 'm erin dat het nazisme een systeem is dat men kan exporteren. Morgen zou (om het simplistisch uit te drukken) het nazisme wortel kunnen schieten in Schotland of Zweden of oekraine of Belgie, of waar dan ook. Maar de Holocaust zal altijd een smet werpen op dat systeem. En daarom moet het geminimaliseerd of zelfs ontkend worden. En daarom ook dat elke poging om het nazi-regime ook maar een milligram van zijn schuldenlast te verlichten moet worden bestreden (of dit via een wet de beste weg is laat ik hier in het midden). Hoe gruwelijk ook, maar de twee andere grote genocides, de Armeense en de Rwandese, worden niet gesteund door een 'systeem'. Zij waren 'louter' interne aangelegenheden, zijn niet te exporteren. Daarom dat het naar de toekomst toe minder 'gevaarlijk' is de Rwandese of Armeense genocide te ontkennen dan de Holocaust. Omdat dit laatse de deur op een kier, hoe klein die kier ook is, open zet. gewoon mijn gedacht erover.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 19 mei 2005 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom hier, beste Hutu-Tutsi, dat ik ja afslacht, maar zoek er a.u.b. géén exporteebare ideologie achter.
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() dank je driewerf en alle andere inhoudelijke posters hier
stof tot nadenken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ontkennen van elke moordpartij is gruwelijk. Fascisme en nazisme zijn gewoon één van de zovele ideologieën, motieven, regimes of drijfveren die resulteren in machtsmisbruik, en moord. Stellen dat speciaal die ideologie 'exporteerbaarder' is dan om het even welke andere totalitiare, is te zot om los te lopen. Vervolgens wens jij die ene bepaalde ideologie te bestrijden, door invoering van dezelfde totalitaire onmenselijke technieken (zoals censuur), met als excuus.......... ze te vermijden. M.a.w.: lood om oud ijzer. Om persvrijheid te garanderen ze afschaffen. Een vuile WC te lijf gaan met een emmertje mest. En dan verwacht je een ernstige reactie?
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
De moordpartijen en onderdrukking door een ander politiek/filosofisch/economisch systeem dat communisme heette en dat progressieven steeds met de mantel der liefde bedekken vind ik even verschrikkelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Reeds in de late jaren twintig, toen de USSR en Stalin nog grote populariteit genoten in het Westen (de Webbs), trachten verschillende marxisten het verzet tegen de stalinistische gruwel te organiseren. Daarom ook dat Stalin Trotski tot in Mexico achtervolgde en er een huurmoordenaar op af stuurde. Schrijvers zoals Trotski, maar ook Isaac Deutscher, Ralph Milliband, Roy Medvedev hebben vanuit de marxistische traditie duidelijk de stalinistische praktijken aageklaagd.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 20 mei 2005 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |