![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet ontwikkelingshulp aan Afrika afgeschaft worden? | |||
Ja, zo snel mogelijk |
![]() ![]() ![]() |
20 | 46,51% |
Neen, het mag zelfs verhoogd worden |
![]() ![]() ![]() |
23 | 53,49% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De realiteit is dat de ontwikkeling van een land in fases gebeurd. De snelste ontwikkeling zien we in landen waar de regering zich puur bezighoud met infrastructuur, en zich voor de rest niet moeit met de economie.
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
maw: Je hebt de overheid niet echt nodig om aan ontwikkelingshulp te doen. Het beste dat je kan doen is er gaan wonen en er een bedrijfje opstarten.
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() Ontwikkelingshulp kan niet van de ene dag op de andere stop gezet worden, zeker niet als men ook de grenzen wenst toe te houden voor economische vluchtelingen.
Er zijn een aantal staten die van de ene dag op de andere in hongersnood zouden hervallen. Schrijnende voorbeelden zijn de eilandengroepjes in de Pacific. Gedurende eeuwen leven ze met net genoeg mensen om te overleven van visvangst. Tijdens en na WW2 komen ze in contact met militaire bases van Japan en de VS en bouwen ze door westerse technologie een grotere beschaving uit, alsook een moderaat tourisme. Een serie kernproeven limiteert hun hoeveelheid land. Alle atols waar fosfaat zit worden op 50 jaar tijd leeg gemijnd. Nu is het gedaan en we trekt het leger alsook de mijnsector, hier zijn de gevolgen: 1) Geen vluchten meer naar die eilanden omdat het leger niet meer heen en weer reist. 2) De kleine hoeveelheid toeristische industrie die al het geld binnenbracht stuikt in elkaar. 3) Investeerders trekken weg wegens niet langer bereikbaar 4) Voedsel/Supply ships meren er niet meer aan. Uiteindelijk gevolg: De bevolking die onder westerse technologie aangroeide wordt teruggedrongen tot het pre-historische niveau. Ondertussen zitten ze echter met een aantal ziektes die de militairen van het vasteland meebrachten en een hoog aantal kankergevallen door de kernproeven. Voor dat soort landen, moet ontwikkelingshulp blijven bestaan tot de toeristische sector groot genoeg is om wekelijkse vluchten te garanderen, en sommige atols zich kunnen omvormen tot pearl farms. Er zijn honderden van dat soort eilandjes.
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik stel met plezier vast dat ik u van die twijfel afgeholpen heb. Of is iemand iets bijleren niet meer toegestaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De negers hebben nooit iets uitgevonden dat een andere beschaving de moeite waard vond om over te nemen of te leren kennen. Dat door u aangehaald "geschrift" verandert daar niks aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://www.tf.uni-kiel.de/matwis/ama...ican_iron.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
PS: Hebt ge toevallig meer info omtrent de wiskunde van de Sumeriërs, Yossarian ? Want dat interesseert mij wel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, de Europese beschaving heeft jaren achtereen kunnen profiteren van de grondstoffen van die landen wat tot een verdere expansie van Europa heeft gevoerd. technologische ontwikkelingen kwamen sneller ter sprake vanwege de twee wereldoorlogen en dan niet te vergeten dat vooral na de 2de wereldoorlog ook USA heeft bijgedragen tot een boost inzake ontwikkeling. Maar dat neemt niet weg dat ik de westerse huidige wereld nog altijd oerdom vind o.v.m. wat ze reeds duizenden jaren geleden presteerden. Er zijn ondertussen ontdekkingen gedaan die de inhoud van de geschiedenisboeken in twijfel trekt. Wanneer begon de ijzertijd nu weer? Er waren we echte pioniers in Europa, zoals Leonardo DaVinci bvb. maar op wat die vonden is niet verder geborduurt. het hoogtechnologische is afkomstig van het onderzoek inzake ruimtevaart en ook oorlogen natuurlijk. De computer processors zijn hier enkel dank zij de maanlanding door de amerikanen en iets later is het Intel geweest die de zaak heeft verder gezet ondanks dat de transistor al in 1947 ontdekt werd. Het brandstofcelprincipe werd in 1839 ontdekt en anno 2005 nog steeds is het niet ingeburgerd. M;a.w. onze technologie maakt bokkesprongen bij drastische gebeurtenissen, daarbuiten stuttert de inovatievlam. Terug naar het onderwerp: In principe moet Afrika in staat zijn om zichzelf economisch sterker te maken. Maar burgeroorlogen en politieke onwil steken daar een stokje voor. M.a.w. strikt genomen kan de ontwikkelingshulp voor bepaalde landen in het afrikaanse continent stillaan gereduceert worden. In die landen die zelf geen lokale rijkdommen hebben (zoals bvb grondstoffen) kan het zijn dat dit langer duurt en misschien moet er net in die regio's meer geïnvesteerd worden op termijn. Natuurlijk :als het continent Afrika economisch groeit komt er nogmaals een grote speler bij inzake de geglobaliseerde economie wat tot spanningen kan leiden[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Sergei : 6 juni 2005 om 21:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Trouwens, beschavingen komen en gaan. Het zou best arrogant zijn te beweren dat onze Wetserse beschaving eeuwig zal blijven bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Banneling
|
![]() Het einde van de Westerse beschaving is in zicht
![]() ![]() Men mag erover niet praten of zelfs denken, men moet wel deze 'nieuwe Belgen' met open armen ontvangen en begroeten, van sociale woningen en uitkeringen voorzien, zodat ze zich rustig verder kunnen voortplanten. Anders, mijn beste vrienden, zijn wij racist, en respecteren wij de 'mensenrechten' niet ![]() Nog in de loop van deze eeuw zal hier in West Europa een grote confrontatie van godsdiensten plaatsvinden, een voorproefje daarvan hebben wij al gezien bij onze Noordburen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Shizie : 6 juni 2005 om 22:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() ik heb meer dan de helft van mijn leven in Rusland gewoond en ben daar geboren. Ik ben dus een allochtoon van de eerste generatie. mijn nederlands is niet perfect en zo..
MAAR ik voel mij absoluut niet onderdrukt,ik ben blank en voel mij hier lekker op mijn gemak. Ik heb prachtige job etc.. Als iemand mij raar bekijkt roep ik niet meteen racist etc.. Allochtonen die zich onderdrukt voelen hebben het aan zichzelf te danken en moeten de oorzaak in zichzelf zoeken. Nog een paar decenia en dan is de beurt aan jullie om zich onderdrukt te voelen in ex eigen land. Als ik naar de jeugd kijk dan zie ik heel veel bruine kinderen, en ze groeien op weet ge ;o |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() Ik heb helemaal niet de behoefte om andere volkeren onder de neus te gaan wrijven dat ze minder beschaafd zijn dan wij.
En als het moest blijken dat sommigen op bepaalde gebieden ver op ons vooruit zijn, goed, zoveel te beter voor hen Ik voel me daar helemaal niet door bedreigd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |