Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2005, 21:27   #161
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Tja, ik ben de laatste 18 jaar, minstens 4 tot 8 maanden in Portugal geweest, en ik heb heel andere ervaringen met de GNR... Misschien omdat u toerist bent, en men mij niet kan onderscheiden van een gewone Portugees...
Ik ken wel wat honderden Portugezen, waaronder naar ik weet geen enkele crimineel, en toch kan niemand de GNR luchten.

De GNR was trouwens reeds het repressie apparaat bij uitstek onder salazar... Hun fascistische paramilitaire kenmerken hebben ze alleszins niet verloren.

Nu, behalve dat ze nog meer macho's, wapenfreaks, machtesmisbruikers en tevens corrupte schijnheilige disciplinepredikers zijn, zou ik niet zeggen dat ze zo efficient zijn.
Ten eerste is hun bedoeling zeker niet in de eerste plaats criminaliteitsbestrijding, maar zoals ik al zei, in eerste en vanaf begin zeer duidelijk, een repressieaparaat tegen het gewone volk.
Ten tweede is er nogal wat criminaliteit binnen de GNR zelf. Van een moord binnen het korps moet je niet echt wakker meer liggen.
Ten derde is het drankmisbruik van die gasten ook vrij bekend.
Nu denk ik te weten waarom U zo dikwijls in Portugal bent/geweest bent...
Citaat:
[size=4]Op bezoek bij het Links Blok in Portuga[/size][size=4]l[/size]
In Portugal weet antikapitalistisch links vandaag een écht politiek succesverhaal te schrijven. In 1999 ontstond er namelijk het Links Blok, een electorale samenwerking van drie radicaal linkse politieke partijen en stromingen. Eendracht geeft blijkbaar toch macht, want het Links Blok behaalde in 1999 in één klap twee verkozenen. De beweging vormde zichzelf al gauw om tot een nieuwe politieke partij, waarbinnen de drie stromingen eigen standpunten kunnen blijven innemen. Of hoe Portugal de weg toont... ook de voor de Belgische radicale linkerzijde.
...

[size=4]Op kamp met het Links Blok[/size]

SJW, de jongeren rond de SAP, organiseert dit jaar een kamp in Portugal. Op uitnodiging van de jongeren van het Links Blok trekken we naar São Gião, in de buurt van Coïmbra. Vijfhonderd jongeren uit zowat alle hoeken van Europa komen tijdens de week van 26 juli tot 2 augustus naar het Portugese gebergte om er samen te discussiëren en ervaringen uit te wisselen. Uiteraard staat de anti-oorlogsbeweging centraal in de debatten, maar we besteden dus ook erg veel aandacht aan het Links Blok en hoe linkse eenheid de politieke strijd van de anti-kapitalisten kan vooruit helpen.

Het Links Blok behaalde tijdens de verkiezingen van 2002 een derde verkozene. Het bleek de enige linkse partij te zijn die vooruitgang boekte. De stalinistische en zeer weinig radicale 'Communistische Partij van Portugal' maakt een echte crisis door en heel wat Portugese linkse jongeren maar ook syndicalisten zien nu in het Links Blok voor het eerst een goed alternatief voor de PCP. Het Links Blok is een jonge partij, met een jong en alternatief publieke, een moderne, eigentijdse antikapitalistische arbeidersformatie.

De partij werd gevormd door de PSR (de zusterorganisatie van de SAP in Portugal), de UDP (een ex-maoïstische partij) en Politiek 21, een afscheuring van de PCP. Je merkt het: nogal uiteenlopende groepen die de handen in elkaar sloegen. Toen de partij officieel boven het doopvont werd gehouden in 2000 telde ze al méér nieuwe leden dan leden afkomstig van één van de drie eerdere groepen. Met andere woorden: 1+1+1 bleek heel wat méér dan drie te zijn.
Tja, ik vind het maar vanzelfsprekend dat ze U en uw vrienden daar goed in 't oog houden...
Koude rillingen lopen zelfs over mijn rug:
De partij werd gevormd door de PSR (de zusterorganisatie van de SAP in Portugal), de UDP (een ex-maoïstische partij) en Politiek 21, een afscheuring van de PCP.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 18-07-2005 at 22:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Tja, ik ben de laatste 18 jaar, minstens 4 tot 8 maanden in Portugal geweest, en ik heb heel andere ervaringen met de GNR... Misschien omdat u toerist bent, en men mij niet kan onderscheiden van een gewone Portugees...
Ik ken wel wat honderden Portugezen, waaronder naar ik weet geen enkele crimineel, en toch kan niemand de GNR luchten.

De GNR was trouwens reeds het repressie apparaat bij uitstek onder salazar... Hun fascistische paramilitaire kenmerken hebben ze alleszins niet verloren.

Nu, behalve dat ze nog meer macho's, wapenfreaks, machtesmisbruikers en tevens corrupte schijnheilige disciplinepredikers zijn, zou ik niet zeggen dat ze zo efficient zijn.
Ten eerste is hun bedoeling zeker niet in de eerste plaats criminaliteitsbestrijding, maar zoals ik al zei, in eerste en vanaf begin zeer duidelijk, een repressieaparaat tegen het gewone volk.
Ten tweede is er nogal wat criminaliteit binnen de GNR zelf. Van een moord binnen het korps moet je niet echt wakker meer liggen.
Citaat:
In Portugal weet antikapitalistisch links vandaag een écht politiek succesverhaal te schrijven. In 1999 ontstond er namelijk het Links Blok, een electorale samenwerking van drie radicaal linkse politieke partijen en stromingen. Eendracht geeft blijkbaar toch macht, want het Links Blok behaalde in 1999 in één klap twee verkozenen. De beweging vormde zichzelf al gauw om tot een nieuwe politieke partij, waarbinnen de drie stromingen eigen standpunten kunnen blijven innemen. Of hoe Portugal de weg toont... ook de voor de Belgische radicale linkerzijde.
...

SJW, de jongeren rond de SAP, organiseert dit jaar een kamp in Portugal. Op uitnodiging van de jongeren van het Links Blok trekken we naar São Gião, in de buurt van Coïmbra. Vijfhonderd jongeren uit zowat alle hoeken van Europa komen tijdens de week van 26 juli tot 2 augustus naar het Portugese gebergte om er samen te discussiëren en ervaringen uit te wisselen. Uiteraard staat de anti-oorlogsbeweging centraal in de debatten, maar we besteden dus ook erg veel aandacht aan het Links Blok en hoe linkse eenheid de politieke strijd van de anti-kapitalisten kan vooruit helpen.

Het Links Blok behaalde tijdens de verkiezingen van 2002 een derde verkozene. Het bleek de enige linkse partij te zijn die vooruitgang boekte. De stalinistische en zeer weinig radicale 'Communistische Partij van Portugal' maakt een echte crisis door en heel wat Portugese linkse jongeren maar ook syndicalisten zien nu in het Links Blok voor het eerst een goed alternatief voor de PCP. Het Links Blok is een jonge partij, met een jong en alternatief publieke, een moderne, eigentijdse antikapitalistische arbeidersformatie.

De partij werd gevormd door de PSR (de zusterorganisatie van de SAP in Portugal), de UDP (een ex-maoïstische partij) en Politiek 21, een afscheuring van de PCP. Je merkt het: nogal uiteenlopende groepen die de handen in elkaar sloegen. Toen de partij officieel boven het doopvont werd gehouden in 2000 telde ze al méér nieuwe leden dan leden afkomstig van één van de drie eerdere groepen. Met andere woorden: 1+1+1 bleek heel wat méér dan drie te zijn.
Tja, ik vind het maar vanzelfsprekend dat ze U en uw vrienden daar goed in 't oog houden...
De partij werd gevormd door de PSR (de zusterorganisatie van de SAP in Portugal), de UDP (een ex-maoïstische partij) en Politiek 21, een afscheuring van de PCP.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:
...

Tja, ik vind het mazar vanzelfsprekend dat ze U en uw vrienden daar goed in 't oog houden...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 juli 2005 om 21:29.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 23:14   #162
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Sluit Guantanamo, breng de gasten vandaar voor de rechter en zij die schuldig gevonden worden, belanden in een 'maximum security prison' zoals Pelican Bay. Velen zullen verlangen naar de goeie ouwe tijd op Guantanamo.
Persoonlijk ben ik voorstander, als Amerikaan van Vlaamse afkomst, om militair niets meer te doen buiten de VS-grenzen, tenzij 'undercover'. We doen toch nooit iets goeds. Jammer voor de slachtoffers van de volgende Tsunami, maar laten we die hulpverlening voor de gelegenheid eens over aan de Europeanen....
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 06:52   #163
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE

De partij werd gevormd door de PSR (de zusterorganisatie van de SAP in Portugal), de UDP (een ex-maoïstische partij) en Politiek 21, een afscheuring van de PCP.

Wat dacht je anders dat hij daar ging doen, ik ken er zo ook eenen die regelmatig bij de PKK op bezoek ging, nen echte rascommunist.

natuurlijk de moment dat hij daar van de vlieger stapte wisten de turken al wie dat m was, en wat m deed, (die zijn ook nie achterlijk... )

Dus toen m ergens in the middle of nowhere van den bus werd geplukt, met zijn valies vol illigale koerdische muziek, stond m bekanst in zijn broek te doen van schrik, 't heeft trouwens nie veel gescheeld, of hij had een paar dagen den binnenkant van een turkse cel kunnen bekijken...

Ge moet maar goe zot zijn nie om met uw kinderen in een oorlogsgebied te gaan rondlopen, waar het stikt van de terroristen en ordetroepen die mekaar om ter eerst het hoekje om willen helpen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 06:53   #164
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Sluit Guantanamo, breng de gasten vandaar voor de rechter en zij die schuldig gevonden worden, belanden in een 'maximum security prison' zoals Pelican Bay. Velen zullen verlangen naar de goeie ouwe tijd op Guantanamo.
Persoonlijk ben ik voorstander, als Amerikaan van Vlaamse afkomst, om militair niets meer te doen buiten de VS-grenzen, tenzij 'undercover'. We doen toch nooit iets goeds. Jammer voor de slachtoffers van de volgende Tsunami, maar laten we die hulpverlening voor de gelegenheid eens over aan de Europeanen....
goed idee, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 08:20   #165
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, als de Amerikanen dat doen, dan komt er weinig of niets in gang.

Een tiental jaar geleden waren er massamoorden in Joegoslavië. De Europeanen hebben toen laten zien wat ze kunnen : veel lullen, en niets ondernemen. Zonder de Ameirkaanse interventie was iedereen daar uitgemoord, en waren de Europeanen nog bezig met hun gelul.

De wereld is beter af met de interventies van Amerika, ondanks het loze gelul en geschreeuw van de Europese lilipputters en zeiktantes.[edit]
[size=1]After edit by Antoon on 19-07-2005 at 09:21
Reason:

Citaat:

Een tiental jaar geleden waren er massamoorden in Joegoslavië. De Europeanen hebben toen laten zien wat ze kunnen : veel lullen, en niets ondernemen. Zonder de Ameirkaanse interventie was iedereen daar uitgemoord, en waren de Europeanen nog bezig met hun gelul.

De wereld is beter af met de interventies van Amerika, ondanks het loze gelul en geschreeuw van de Europese lilipputters en zeiktantes.[/size]

Citaat:

Een tiental jaar geleden waren er massamoorden in Joegoslavië. De Europeanen hebben toen laten zien wat ze kunnen : veel lullen, en niets ondernemen.

De wereld is betr af met de interventies van Amerika, ondanks het loze gelul en geschreeuw van de Europese lilipputters.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Antoon : 19 juli 2005 om 08:21.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 08:26   #166
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Back on topic:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Op Canvas was vanavond een reportage over een Britse simulatie van het regime op Guantanomo Bay, waarvan ik jammer genoeg slechts 3/4 heb gezien.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat een aantal vrijwilligers zich lieten behandelen gelijk de gevangenen in Guantanamo, zij het op een iets zachtere wijze.
De dingen die ik daar gezien heb, zijn gewoon walgelijk. Als die manier van handelen een softe versie is van wat er zich op Cuba afspeelt, dan vraag ik mij af met welke morele waarden de VS nog hopen te dwepen als ze de democratie willen verspreiden?
Op die manier worden pedofielen en verkrachters nog niet behandelt, maar wel mensen die VERDACHT worden van terrorisme, vaak zonder al te veel bewijs en altijd zonder enige vorm van proces.

De Amerikanen trachten er slim onderuit te komen met het excuus dat het hier geen krijgsgevangenen betreft, maar 'illegale strijders'. Als ik de beelden van vanavond bekijk en ik neem in acht dat het slechts een softere versie is van Guantanamo, dan heeft het mij evenveel gescholt als de beelden van gruwelijke onthoofdingen, die ons vorig jaar teisterden. En zeggen dat Guantanomo gebeurt met medeweten en instemming van een minister van een democratisch, Westers land, digusting!

Als je er al niet als terrorist in gaat, zou je er als Amerikanen-hatende terrorist uitkomen. Ze moeten in Washington dus niet verbaasd staan dat ze zo gehaat zijn in Arabische landen. Wat ik gezien heb op TV is mensonterend en werkelijk walgelijk. Shame on you, mister Rumsfeld!

PS: Zou het, bij wijze van experiment, geen goed idee zijn om dezelfde technieken eens 48u toe te passen op Rumsfeld himself? Kijken of hij nog zo achter zijn techniekjes zal staan...
Oud 19 juli 2005, 17:17   #167
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Back on topic:

Deze is nu eens recht erop! Zo zie je maar waar hun normen zitten en die van de meeste onder ons.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 17:27   #168
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Natuurlijk, volgens de linkse logica moeten massamoordenaars goed behandeld worden. Dat ze ondertussen de meest beestachtige wreedheden hebben begaan vergeten ze natuurlijk.

Je moet ze vergelijken met Dutroux, hij heeft zich gedragen als een beest en moet er nu de gevolgen van dragen. Maar dit is natuurlijk in tegenstrijd met de linkse ideologie die vindt dat misdadigers moeten beschermd worden en in de watten gelegd. En aan de andere kant moeten de slachtoffers zich schuldig voelen omdat ze het allemaal zelf gezocht hebben.
Er zitten misschien linkse mensen op Guantanamo, maar massamoordenaars die mensen vermoorden vanuit een religieuze inspiratie, zou ik eerder rechts rangschikken. U hebt dus gelijk dat linkse mensen geen massamoordenaars moeten gaan verdedigen. Maar is het bijzondere aan Guantanamo niet dat daar mensen vastzitten die al jaren opgesloten zijn zonder (begin van) proces? Wie zegt dus dat het massamoordenaars zijn?[edit]
[size=1]After edit by malinois on 19-07-2005 at 18:27
Reason:

Citaat:
Natuurlijk, volgens de linkse logica moeten massamoordenaars goed behandeld worden. Dat ze ondertussen de meest beestachtige wreedheden hebben begaan vergeten ze natuurlijk.

Je moet ze vergelijken met Dutroux, hij heeft zich gedragen als een beest en moet er nu de gevolgen van dragen. Maar dit is natuurlijk in tegenstrijd met de linkse ideologie die vindt dat misdadigers moeten beschermd worden en in de watten gelegd. En aan de andere kant moeten de slachtoffers zich schuldig voelen omdat ze het allemaal zelf gezocht hebben.
Er zitten misschien linkse mensen op Guantanamo, maar massamoordenaars die mensen vermoorden vanuit een religieuze inspiratie, zou ik eerder rechts rangschikken. U hebt dus gelijk dat linkse mensen geen massamoordenaars moeten gaan verdedigen. Maar is het bijzondere aan Guantanamo niet dat daar mensen vastzitten die al jaren opgesloten zijn zonder (begin van) proces? Wie zegt dus dat het massamoordenaars zijn?[/size]

Citaat:

Er zitten misschien linkse mensen op Guantanamo, maar massamoordenaars die mensen vermoorden vanuit een religieuze inspiratie, zou ik eerder rechts rangschikken. U hebt dus gelijk dat linkse mensen geen massamoordenaars moeten gaan verdedigen. Maar is het bijzondere aan Guantanamo niet dat daar mensen vastzitten die al jaren opgesloten zijn zonder (begin van) proces? Wie zegt dus dat het massamoordenaars zijn.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door malinois : 19 juli 2005 om 17:27.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 18:01   #169
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:

De wereld is beter af met de interventies van Amerika, ondanks het loze gelul en geschreeuw van de Europese lilipputters en zeiktantes.
Je mag zo één geslaagde en verantwoorde interventie (met akkoord van de andere NATO-landen) niet veralgemenen.
In verband met Irak hadden Bush, Blair en Berlusconi in ieder geval ongelijk. En de wereld is er niks beter door geworden - evenmin als Irak (al ben/was ik ook absoluut geen fan van Saddam Hoessein).
Oud 19 juli 2005, 19:19   #170
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De Amerikanen hebben dus geen massavernietigingswapens gevonden in Irak.

Maar wat ze nu nog dagelijks 'vinden' (eer: ondervinden) is dat er nog erg veel gewoon ontploffingstuig aanwezig is.
Die tegenstanders van de Amerikanen in Irak, waar halen die al die munitie, springstoffen en geweren? Waar blijven die die halen? En waarom was die daar in de eerste plaats ?? (en weet ge dan nog: hoeveel jaren van handelsboykot gingen aan de Amerikaanse inval vooraf ? Wie leverde al dat wapentuig ?? )

Was de inval in Irak, tegen Sadam Hoessein, onkorrekt ingevolge het ontbreken van de massavernietigingswapen, dat is en blijft hij voor mij korrekt ingevolge de massale aanwezigheid van gewone wapens.
Wat had er allemaal niet kunnen gebeuren met zoveel gewoon spring- en wapentuig ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 20:24   #171
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Je mag zo één geslaagde en verantwoorde interventie (met akkoord van de andere NATO-landen) niet veralgemenen.
In verband met Irak hadden Bush, Blair en Berlusconi in ieder geval ongelijk. En de wereld is er niks beter door geworden - evenmin als Irak (al ben/was ik ook absoluut geen fan van Saddam Hoessein).
Nochtans schijnt dat het regime van Saddam Hoessein socialistisch was...
Maar ja, als het blijkt dat die socialistische regimes na eentijdje steeds tot massamoorden overgaan, dan kennen onze sossen en commies die 'leiders' niet meer (cfr Stalin, Mao, Pol Pot ...)... Dan zijn ze daar plots geen fan meer van...
Oud 19 juli 2005, 20:55   #172
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ja, als het blijkt dat die socialistische regimes na eentijdje steeds tot massamoorden overgaan, dan kennen onze sossen en commies die 'leiders' niet meer (cfr Stalin, Mao, Pol Pot ...)... Dan zijn ze daar plots geen fan meer van...
Behalve Fidel Castro. Deze bloedige dictator is reeds 46 jaar lang aan het roer, vervolgt en moordt bijna een halve eeuw mensen in zijn land, houdt ze in een greep van angst en armoe, en toch.... en toch blijft hij de onvoorwaardelijke held van alle socialisten: van extreem-links, via 'gemodereerde' linkies tot en met de salon-socialisten genaamd sociaal-democraten. En dat geldt voor alle socialisten ter wereld.
Waarschijnnlijk moet hij eerst creperen opdat zijn 'verwezenlijkingen' van de laatste halve eeuw meer bekend wordt , net als die van Stalin en Pol Pot.
Oud 19 juli 2005, 21:14   #173
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Behalve Fidel Castro. Deze bloedige dictator is reeds 46 jaar lang aan het roer, vervolgt en moordt bijna een halve eeuw mensen in zijn land, houdt ze in een greep van angst en armoe, en toch.... en toch blijft hij de onvoorwaardelijke held van alle socialisten: van extreem-links, via 'gemodereerde' linkies tot en met de salon-socialisten genaamd sociaal-democraten. En dat geldt voor alle socialisten ter wereld.
Waarschijnnlijk moet hij eerst creperen opdat zijn 'verwezenlijkingen' van de laatste halve eeuw meer bekend wordt , net als die van Stalin en Pol Pot.
Zo is dat...
Oud 19 juli 2005, 21:58   #174
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*kuch*

http://www.socialistworld.net/eng/2005/01/31cuba.html
http://www.socialistworld.net/eng/20...australia.html
http://www.socialistworld.net/eng/20...venezuela.html
http://www.socialistworld.net/eng/2004/11/18che.html
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 22:11   #175
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk weet je over Castro evenveel als de aangepaste "CNN-stuff" die je huiskamer dagelijks binnenwaait.
Waarschijnlijk Had je aan de Cubanen liever Fulgencio Baptista , een VS-marionet die er een "staatsgreepje" had gepleegd,regeerde als volleerde fascist maar wel de Amerikaanse belangen diende (wat voor "washington" ruimschoots voldoende was), toegewenst ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 22:52   #176
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[edit]
[size=1]After edit by Pietje on 19-07-2005 at 23:57
Reason:

[/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Waarschijnlijk weet je over Castro evenveel als de aangepaste "CNN-stuff" die je huiskamer dagelijks binnenwaait.
Waarschijnlijk Had je aan de Cubanen liever Fulgencio Baptista, een VS-marionet die er een "staatsgreepje" had gepleegd,regeerde als volleerde fascist maar wel de Amerikaanse belangen diende (wat voor "washington" ruimschoots voldoende was), toegewenst ??
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 19 juli 2005 om 22:57.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 00:01   #177
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Op Canvas was vanavond een reportage over een Britse simulatie van het regime op Guantanomo Bay, waarvan ik jammer genoeg slechts 3/4 heb gezien.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat een aantal vrijwilligers zich lieten behandelen gelijk de gevangenen in Guantanamo, zij het op een iets zachtere wijze.
De dingen die ik daar gezien heb, zijn gewoon walgelijk. Als die manier van handelen een softe versie is van wat er zich op Cuba afspeelt, dan vraag ik mij af met welke morele waarden de VS nog hopen te dwepen als ze de democratie willen verspreiden?
Op die manier worden pedofielen en verkrachters nog niet behandelt, maar wel mensen die VERDACHT worden van terrorisme, vaak zonder al te veel bewijs en altijd zonder enige vorm van proces.

De Amerikanen trachten er slim onderuit te komen met het excuus dat het hier geen krijgsgevangenen betreft, maar 'illegale strijders'. Als ik de beelden van vanavond bekijk en ik neem in acht dat het slechts een softere versie is van Guantanamo, dan heeft het mij evenveel gescholt als de beelden van gruwelijke onthoofdingen, die ons vorig jaar teisterden. En zeggen dat Guantanomo gebeurt met medeweten en instemming van een minister van een democratisch, Westers land, digusting!

Als je er al niet als terrorist in gaat, zou je er als Amerikanen-hatende terrorist uitkomen. Ze moeten in Washington dus niet verbaasd staan dat ze zo gehaat zijn in Arabische landen. Wat ik gezien heb op TV is mensonterend en werkelijk walgelijk. Shame on you, mister Rumsfeld!

PS: Zou het, bij wijze van experiment, geen goed idee zijn om dezelfde technieken eens 48u toe te passen op Rumsfeld himself? Kijken of hij nog zo achter zijn techniekjes zal staan...
Dat een schurkenstaat als de Jewnited States de opstandige islamieten hard anpakt hoeft niet te verwonderen. Een achterlijk land lost haar problemen immers op een achterlijke manier op. Niks nieuws onder de zon dus..
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 11:36   #178
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Saddam Hoessein was bevriend met de Oostenrijker Haider. Was zijn bewind socialistisch? Wat wel klopt, is het feit dat Saddam Hoessein geen gelovige moslim was.
Het aantal Belgische socialisten dat gedweept heeft met Stalin, Mao en/of Pol Pot is alvast veel kleiner dan het aantal christendemocraten dat politieke steun gaf aan Pinochet (bij de omverwerping van het Allendebewind in Chili) en dan het aantal Belgen dat met Hitler collaboreerde in 1940-1945 en het aantal Vlaams-nationalisten dat de Apartheid in Zud-Afrika welgezind was.
Oud 20 juli 2005, 11:40   #179
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak

Maar wat ze nu nog dagelijks 'vinden' (eer: ondervinden) is dat er nog erg veel gewoon ontploffingstuig aanwezig is.
Die tegenstanders van de Amerikanen in Irak, waar halen die al die munitie, springstoffen en geweren? Waar blijven die die halen? En waarom was die daar in de eerste plaats ?? (en weet ge dan nog: hoeveel jaren van handelsboykot gingen aan de Amerikaanse inval vooraf ? Wie leverde al dat wapentuig ?? )

Was de inval in Irak, tegen Sadam Hoessein, onkorrekt ingevolge het ontbreken van de massavernietigingswapen, dat is en blijft hij voor mij korrekt ingevolge de massale aanwezigheid van gewone wapens.
Wat had er allemaal niet kunnen gebeuren met zoveel gewoon spring- en wapentuig ??
Als Amerika van plan is om elk land binnen te vallen waar springtuigen te vinden zijn, hebben ze inderdaad nog een paar eeuwen ""werk. Maar is dat een motief om zomaar een land binnen te vallen?

Zouden er in de USA geen springtuigen (en zelfs echte massavernietigingswapens) te vinden zijn? Geeft dat elk ander land het recht om de USA de oorlog te verklaren en er ook effectief binnen te vallen?[edit]
[size=1]After edit by malinois on 20-07-2005 at 12:40
Reason:

Citaat:

Als Amerika van plan is om elk land binnen te vallen waar springtuigen te vinden zijn, hebben ze inderdaad nog een paar eeuwen ""werk. Maar is dat een motief om zomaar een land binnen te vallen?

Zouden er in de USA geen springtuigen (en zelfs echte massavernietigingswapens) te vinden zijn? Geeft dat elk ander land het recht om de USA de oorlog te verklaren en er ook effectief binnen te vallen?[/size]

Citaat:

Zouden er in de USA geen springtuigen (en zelfs echte massavernietigingswapens) te vinden zijn? Geeft dat elk ander land het recht om de USA de oorlog te verklaren en er ook effectief binnen te vallen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door malinois : 20 juli 2005 om 11:40.
Oud 20 juli 2005, 11:44   #180
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
Dat een schurkenstaat als de Jewnited States de opstandige islamieten hard anpakt hoeft niet te verwonderen. Een achterlijk land lost haar problemen immers op een achterlijke manier op. Niks nieuws onder de zon dus..
Is Bush nu een jood of een extreem-rechtse christen? Of is dat hetzelfde in de 21ste eeuw?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be