Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 juni 2005, 16:14   #161
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Geen humor!

Wel jouw vergissing (het ging om FDW en PDW, daartussen was geen verwarring mogelijk geweest).

Egidius
Op de stembrief stond wel degelijk Philip De Winter (vermoedelijk dus ook op zijn identiteitskaart).
Jouw vergissing dus.
Yossarian is offline  
Oud 17 juni 2005, 16:28   #162
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Yossarian, die deze thread geopend heeft, kreeg navolging vandaag in De Morgen.
Lees even mee en zeg dan nog eens dat de uitspraken van Philip - nu ook gesteund door de andere topmensen van het Vlaams Bang - niet racistisch zijn:

"Met het jodendom hebben we het paard van Troje binnengehaald dat we ook nog eens te eten geven"

"Joodse organisaties moeten scherp in de gaten gehouden worden. We mogen geen duimbreed toegeven. Bij het minste teken van onaangepast of wangedrag moet het devies luiden: eruit"

"Ik geloof niet in een gematigd jodendom. Zo doen ze zich een bepaalde tijd voor, maar dat is schone schijn. Ze creëren een rookgordijn om ons te misleiden"

"Veel joden wentelen zich in zelfbeklag. Ze worden opstandig, veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag"

"Het jodendom is een maatschappelijk bestel dat volledig indruist tegen de westerse normen en waarden"

"Wat zijn dat, gematigde joden? Ik ken ze niet. Ik geloof er niet in"

"Waar het jodendom heerst, valt de verdraagzaamheid weg"

Dit zijn letterlijke citaten - alleen is het woord islam vervangen door jodendom en islamieten door joden.

Herken je die sfeer van de jaren 1930 ?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by malinois on 17-06-2005 at 17:30
Reason:
--------------------------------

Lees even mee en zeg dan nog eens dat de uitspraken van Philip - nu ook gesteund door de andere topmensen van het Vlaams Bang - niet racistisch zijn:

"Met het jodendom hebben we het paard van Troje binnengehaald dat we ook nog eens te eten geven"

"Joodse organisaties moeten scherp in de gaten gehouden worden. We mogen geen duimbreed toegeven. Bij het minste teken van onaangepast of wangedrag moet het devies luiden: eruit"

"Ik geloof niet in een gematigd jodendom. Zo doen ze zich een bepaalde tijd voor, maar dat is schone schijn. Ze creëren een rookgordijn om ons te misleiden"

"Veel joden wentelen zich in zelfbeklag. Ze worden opstandig, veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag"

"Het jodendom is een maatschappelijk bestel dat volledig indruist tegen de westerse normen en waarden"

Dit zijn letterlijke citaten - alleen is het woord islam vervangen door jodendom en islamieten door joden.

Herken je die sfeer van de jaren 1930 ?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

"Joodse organisaties moten scherp in de gaten gehouden worden. We mogen geen duimbreed toegeven. Bij het minste teken van onaangepast of wangedrag moet het devies luiden: eruit"

Herken je die sfeer van de jaren 1930 ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door malinois : 17 juni 2005 om 16:30.
malinois is offline  
Oud 17 juni 2005, 16:35   #163
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Op de stembrief stond wel degelijk Philip De Winter.
Er staat wel meer onzin op kiesbrieven.

In elk geval heb ik dat op mijn kiesbrief niet zien staan. Wel zag ik affiches in de Antwerpse straten met in koeien van letters "FDW" op. Zal vermoedelijk over iemand anders gaan.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 17 juni 2005, 16:36   #164
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Herken je die sfeer van de jaren 1930 ?
Niet echt. Vertel eens waar de parallel ligt.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 17 juni 2005, 16:38   #165
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
In het najaar organiseert het Vlaams Belang een economisch congres onder het motto: "Ondernemend Vlaanderen: welvaart voor iedereen!" Ter voorbereiding van dit congres vindt morgen (zaterdag 18 juni) een colloquium plaats in het Vlaams Parlement.

Om te beginnen zullen twee referentiesprekers dieper ingaan op een aantal aspecten van een succesvol economisch beleid voor Vlaanderen. Daarna zal de studiedienst van het Vlaams Belang de resultaten voorstellen van een vragenlijstonderzoek en van bedrijfsbezoeken bij ondernemingen en middenveldorganisaties in heel Vlaanderen. Tijdens een panelgesprek onder leiding van Emiel Goelen zullen vier deskundigen deze resultaten becommentariëren. Na een kort slotwoord zal bij een hapje en een drankje kunnen nagepraat worden over de economische Ronde van Vlaanderen en onze verdere plannen in aanloop naar het congres.

Geïnteresseerden kunnen zich nog tot morgenochtend 9.30 u. telefonisch inschrijven op het nummer: 0497/54.84.98. De nodige documenten worden u terplaatste overhandigd.

Het colloquium begint om 10 u. en gaat door in 'De Schelp' van het Vlaams Parlement (Hertogstraat 2 te 1000 Brussel). Een wegbeschrijving en andere informatie kan u vinden op de webstek www.ondernemendvl.org.
Horen dit soort berichten hier thuis?

Het geeft in ieder geval aan dat het Vlaams Bang zich zeer thuis voelt op dit forum (wat uiteraard niet te wijten is aan de forummoderators, maar aan het niet-aflatend offensief - - op weg naar een bijna monopolie - van een legertje VB-postjongens en -meisjes).[edit]
[size=1]After edit by malinois on 17-06-2005 at 17:39
Reason:

Citaat:
In het najaar organiseert het Vlaams Belang een economisch congres onder het motto: "Ondernemend Vlaanderen: welvaart voor iedereen!" Ter voorbereiding van dit congres vindt morgen (zaterdag 18 juni) een colloquium plaats in het Vlaams Parlement.

Om te beginnen zullen twee referentiesprekers dieper ingaan op een aantal aspecten van een succesvol economisch beleid voor Vlaanderen. Daarna zal de studiedienst van het Vlaams Belang de resultaten voorstellen van een vragenlijstonderzoek en van bedrijfsbezoeken bij ondernemingen en middenveldorganisaties in heel Vlaanderen. Tijdens een panelgesprek onder leiding van Emiel Goelen zullen vier deskundigen deze resultaten becommentariëren. Na een kort slotwoord zal bij een hapje en een drankje kunnen nagepraat worden over de economische Ronde van Vlaanderen en onze verdere plannen in aanloop naar het congres.

Geïnteresseerden kunnen zich nog tot morgenochtend 9.30 u. telefonisch inschrijven op het nummer: 0497/54.84.98. De nodige documenten worden u terplaatste overhandigd.

Het colloquium begint om 10 u. en gaat door in 'De Schelp' van het Vlaams Parlement (Hertogstraat 2 te 1000 Brussel). Een wegbeschrijving en andere informatie kan u vinden op de webstek www.ondernemendvl.org.

Het geeft in ieder geval aan dat het Vlaams Bang zich zeer thuis voelt op dit forum (wat uiteraard niet te wijten is aan de forummoderators, maar aan het niet-aflatend offensief - - op weg naar een bijna monopolie - van een legertje VB-postjongens en -meisjes).[/size]

Citaat:

Het geeft in ieder geval aan dat het Vlaams Bang zich zeer thuis voelt op dit forum (wat uiteraard niet te wijten is aan de forummoderators, maar van het niet-aflatend offensief - - op weg naar een bijna monopolie - van een legertje VB-postjongens en -meisjes).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door malinois : 17 juni 2005 om 16:39.
malinois is offline  
Oud 17 juni 2005, 16:44   #166
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niet echt. Vertel eens waar de parallel ligt.

Egidius
Doe nu niet alsof u de geschiedenis van de jodenvervolging in nazi-Duitsland niet kent.
U hoeft zelfs niet verder te kijken dan het u bekende Beieren.
malinois is offline  
Oud 17 juni 2005, 17:00   #167
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:

In elk geval heb ik dat op mijn kiesbrief niet zien staan. Wel zag ik affiches in de Antwerpse straten met in koeien van letters "FDW" op. Zal vermoedelijk over iemand anders gaan.

Egidius
Het is natuurlijk helemaal niet verwonderlijk dat een übervlaam als De Winter die Franse 'Ph' liever vervangen ziet door een 'F'. En dat u voor zulke banaliteit voor Hem door het vuur gaat, zou Hij wellicht zeer vertederend vinden. Misschien krijgt u ooit nog een speldje!

Niet dat ik hem zijn pseudoniempje niet gun hoor, maar ik hou het liever op zijn echte naam.[edit]
[size=1]After edit by Yossarian on 17-06-2005 at 18:11
Reason:

Citaat:

Egidius
Het is natuurlijk helemaal niet verwonderlijk dat een übervlaam als De Winter die Franse 'Ph' liever vervangen ziet door een 'F'. En dat u voor zulke banaliteit voor Hem door het vuur gaat, zou Hij wellicht zeer vertederend vinden. Misschien krijgt u ooit nog een speldje!

Niet dat ik hem zijn pseudoniempje niet gun hoor, maar ik hou het liever op zijn echte naam.[/size]

Citaat:

Egidius
Het is natuurlijk helemaal niet verwonderlijk dat een übervlaam als Dewinter die Franse 'Ph' liever vervangen ziet door een 'F'. En dat u voor zulke banaliteit voor Hem door het vuur gaat, zou Hij wellicht zeer vertederend vinden. Misschien krijgt u ooit nog een speldje!

Niet dat ik hem zijn pseudoniempje niet gun hoor, maar ik hou het liever op zijn echte naam.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Yossarian : 17 juni 2005 om 17:11.
Yossarian is offline  
Oud 17 juni 2005, 17:11   #168
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:

(..)

Herken je die sfeer van de jaren 1930 ?
Ik geef even het hele commentaarstuk mee:

TOM COCHEZ BIJGEDACHTE

“Met het jodendom hebben we het paard van Troje binnengehaald dat we ook nog eens te eten geven”; “Joodse organisaties moeten scherp in de gaten gehouden worden. We mogen geen duimbreed toegeven. Bij het minste teken van onaangepast of wangedrag moet het devies luiden: eruit”; “Ik geloof niet in een gematigd jodendom. Zo doen ze zich een bepaalde tijd voor, maar dat is schone schijn. Ze creëren een rookgordijn om ons te misleiden”; “Veel joden wentelen zich in zelfbeklag. Ze worden opstandig, veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag”; “Het jodendom is een maatschappelijk bestel dat volledig indruist tegen de westerse normen en waarden”; “Wat zijn dat, gematigde joden? Ik ken ze niet. Ik geloof er niet in”; “Waar het jodendom heerst, valt de verdraagzaamheid weg.”

Wat u hierboven leest, zijn geen uittreksels uit een speech ergens in Duitsland halverwege de jaren dertig, het zijn fragmenten uit het interview dat Philip Dewinter gisteren aan de Nederlandse krant Metro gaf en de reacties daarop van zijn partijgenoten Gerolf Annemans en Frank Vanhecke. Alleen de woorden ‘islamiet’ of ‘islam’ zijn vervangen door de woorden ‘jood’ of ‘jodendom’.

De mensen die hierboven aan het woord zijn, worden vandaag door de grote massa, door een groeiend deel van het bedrijfsleven en door een groot deel van de pers als respectabele politici gezien. Het VB heet de rechterzijde van een gezond politiek landschap te zijn. Er wordt in de gangen van de Wetstraat gesmoezeld met VB’ers dat het een lieve lust is. Wie dat niet doet, wie het VB nog altijd geen partij als een andere vindt, die bezondigt zich aan baseballjournalistiek. Wie ervoor kiest om voorzitter Frank Vanhecke tijdens de verkiezingen geen dagboek in de krant te laten schrijven, die beknot de vrije meningsuiting. België is onveilig, politiek verrot, het zit vol parasieten. Dat mantra wordt afgedreund, keer op keer, dag na dag, tot iedereen het gelooft. Het VB-dogma kan en mag niet meer in vraag gesteld worden. Het VB is vandaag een godsdienst, een paard van Troje dat we binnengehaald hebben en nog eens te eten geven ook.
Yossarian is offline  
Oud 17 juni 2005, 17:41   #169
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de stembrief stond wel degelijk Philip De Winter (vermoedelijk dus ook op zijn identiteitskaart).
Jouw vergissing dus.
Officieel heet hij ook Phillip. Na te trekken op het stadhuis van Brugge. "PDW" is dus de correcte afkorting.[edit]
[size=1]After edit by Pietje on 17-06-2005 at 18:41
Reason:

Citaat:
Jouw vergissing dus.
Officieel heet hij ook Phillip. Na te trekken op het stadhuis van Brugge. "PDW" is dus de correcte afkorting.[/size]

Citaat:
Jouw vergissing dus.
Officieel heet hij ook Phillip. Na te trekken op het stadhuis van Brugge.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 17 juni 2005 om 17:41.
Pietje is offline  
Oud 17 juni 2005, 18:00   #170
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Het is voor de meer objectieve forummer dan ook bijzonder grappig om te zien hoe menig Blok-tegenstander juicht en applaudisseert bij de woorden en mentaliteit zoals die door Filip Dewinter werden geuit. Blijkbaar kunnen de "anti's" dus niet goed overweg met de onverdraagzaamheid van het VB, maar wel met hun eigen klein-menselijke trekjes
Toch leuk dat jij als enige 'objectieve' forummer al inziet dat het VeeBee onverdraagzaam is en van het verspreiden en cultiveren van onverdraagzaamheid, haar religie heeft gemaakt. Nog meer van dat 'objectieve' nieuws graag. [edit]
[size=1]After edit by thePiano on 17-06-2005 at 19:00
Reason:

Citaat:
Het is voor de meer objectieve forummer dan ook bijzonder grappig om te zien hoe menig Blok-tegenstander juicht en applaudisseert bij de woorden en mentaliteit zoals die door Filip Dewinter werden geuit. Blijkbaar kunnen de "anti's" dus niet goed overweg met de onverdraagzaamheid van het VB, maar wel met hun eigen klein-menselijke trekjes
Toch leuk dat jij als enige 'objectieve' forummer al inziet dat het VeeBee onverdraagzaam is en van het verspreiden en cultiveren van onverdraagzaamheid, haar religie heeft gemaakt. Nog meer van dat 'objectieve' nieuws graag. [/size]

Citaat:
Toch leuk dat jij als enige 'objectieve' forummer al inziet dat het VeeBee onverdraagzaam is en van het verspreiden en cultiveren van onverdraagzaamheid, haar religie heeft gemaakt. Nog meer van dat 'objectieve' nieuws graag. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 17 juni 2005 om 18:00.
thePiano is offline  
Oud 18 juni 2005, 07:05   #171
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe nu niet alsof u de geschiedenis van de jodenvervolging in nazi-Duitsland niet kent.
Dat is normaal.
Er ontbreken kritische geluiden in het plaatje.
'Officiële' geschiedschrijving wordt op den duur niet langer geloofd of ernstig genomen.
Oud 18 juni 2005, 08:15   #172
Egidius

Standaard

Citaat:
Vanzelfsprekend ken ik die. Maar ik zie geen parallel met het migratieprobleem in West-Europa anno 2005. Jij ziet die blijkbaar wel, en wil die wel suggereren maar niet toelichten.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 juni 2005, 08:16   #173
Egidius

Standaard

Citaat:
En dat u voor zulke banaliteit voor Hem door het vuur gaat, zou Hij wellicht zeer vertederend vinden.
Banaliteit die u hier introduceerde en nu al ettelijke posts lang trekt.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 juni 2005, 08:25   #174
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het geeft in ieder geval aan dat het Vlaams Bang zich zeer thuis voelt op dit forum (wat uiteraard niet te wijten is aan de forummoderators, maar aan het niet-aflatend offensief - - op weg naar een bijna monopolie - van een legertje VB-postjongens en -meisjes).
Het geeft 'in ieder geval' ook aan dat u een voorstander bent van censuur en daarbij een meerderheid monddood wilt maken.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline  
Oud 18 juni 2005, 09:10   #175
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel heel handig natuurlijk, daar we jouw omgeving absoluut niet kennen.
VLD en CD&V stemmende binnenlandse en Aziatische en Afrikaanse laatstejaars studenten. heb je ook zinnige commentaar?
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .
genehunter is offline  
Oud 18 juni 2005, 09:18   #176
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Het geeft 'in ieder geval' ook aan dat u een voorstander bent van censuur en daarbij een meerderheid monddood wilt maken.
Meerderheid of minderheid speelt geen rol.
Zelfs een eenzame zonderling met de meest afwijkende ideeën, behoort nooit monddood te worden gemaakt.
Oud 18 juni 2005, 11:06   #177
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is het intriest.
Eigenlijk wel. Je kan er mee lachen en het beschouwen als zwarte humor.
groene flamingant is offline  
Oud 18 juni 2005, 13:07   #178
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Banaliteit die u hier introduceerde en nu al ettelijke posts lang trekt.

Egidius
Que?
De eerste die over PDW's initialen begon te zeiken was u:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=118
Yossarian is offline  
Oud 18 juni 2005, 15:03   #179
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Que?
De eerste die over PDW's initialen begon te zeiken was u:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=118
Dat had ie eventjes uit het oog verloren...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 18 juni 2005, 16:16   #180
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Phoebe,

Als anti-multicultuur VB'er had ik van U graag een definitie van het "Eigen volk"
dat eerst moet komen en de "eigen cultuur" die door goedgekeurde immigranten
zou moeten aangenomen worden. Dit om. omdat bij het dank zij het VB eerstdaags onafhankelijke Vlaanderen er een Vlaamse Grondwet moet komen waar de ongelijkheid tussen de mensen die het "Eigen Volk" zijn en de anderen op ondubbelzinnige wijze moet kunnen vastgesteld worden.
Eigen volk: eerst de autochtone burger helpen, want in tegenstelling tot wat vele willen geloven is er nog heel wat miserie onder het EIGEN volk, voor met OCMW gaat spelen voor de ganse wereld bevolking
ook eigen volk eerst: mijn familie komt eerst en dan de mensen die niet tot mijn familie behoren, is daar soms iets op tegen?

alle de cultuur: meer dan 2000 jaar geleden werden er belangerijke grondslagen gelecht voor de EUROPESE beschaving. eerst in het antieke Hellas, later in de Romeinse Republiek.
( democratie, wetenschap, ....) in een multi culturele samenleving wordt het geacht dat deze verschillende culturen en zienswijzen op het leven zonder probleem met elkaar kunnen leven, maar de geschiedenis verteld hieromtrend een ander verhaal, namelijk het verhaal van de sterkste, al dan niet met bloeding botsingen er een "cultuur" de bovenhand krijgt, je kan dat misschien als racistisch bestempelen, maar het is nu eenmaal zo van twee verschillende culturen zal steeds de zwakste weg geselecteerd worden, de sterkste zal steeds de andere onderdrukken, of in het ergste geval uitroeien. Dat was zo met de Indianen in Noord Amerika die door de blanken bijna werden uit geroeid, niks of bijna niks blijft er over van de Indiaanse Cultuur in Noord Amerika, of ge het nu graag hoort of niet ook vandaag zijn die botsingen in de wereld van tel.en of ge het nu weet of niet de "Vlaamse Cultuur" is ook afgeleid van de Europeese beschaving van meer dan 2000 jaar geleden.
De VN zou beter het recht voor elk volk op een eigen grondgebied verdedigen in plaats van zich krampachtig vast te houden aan een multicul utopie waar er geen culturen zijn enkel mensen.
sat leid nu al in het zuiden van de VS tot een maatschappij waarin de verschillende bevolkingsgroepen elkaar qua taal niet meer verstaan, en na verloop van tijd niet meer wil verstaan.Het is de grootste onzin die men kan verkopen als men gaat stellen dat het volksnationationalisme door hun vreemdelingen standpunt de sociale cohesie zouden aantasten, het is eerder andersom. Door massaal vreemdelingen te importeren met een andere cultuur komt de eigen cultuur in bedwang, men komt naar hier en past zich aan aan onze normen en waarden, inplaats van deze te proberen ontwortelen onder het voorwendsel van een of andere religie, zelfs waneer de islamieten overduidelijk onze morele regels en wetten overtreden, mogen ze rekenen op een tollerantie die men andere godsdiensten en "niet politiek correcte" ideologiën gunt. Natuurlijk hebben moslims het onvervreembare recht om in de islamitische landen hun eigen morele regels te bepalen,Mag Irak de polygamie toelaten, Mag Syrie het goed vinden dat de man zonder opgave van rede zijn vrouw verstoot, mogen Marokko en Algerije huwelijken tussen moslims en heidene verbieden. Maar het is verbijsterend dat er in europa en dus ook bij ons protesteren tegen de weinig "verlichtende" praktijken die islamieten ook hier veelvuldig toepassen zoals gedwonge uithuwelijking, veelwijverij en soms in uitzonderlijke gevallen vrouwenbesnijdenissen. men hoort hier geen protest
ook niet toen in zuid Afrika na de machts overname van Mandela de polygamie weer werd ingevoerd, geen feminist die hier over kraait?
De Sossen en de vrijzinnigen vochten een eeuw geleden tegen de verkrampte katholieken en Voor maatschappelijk pluralisme en Tegen het beknotten van de katolhieken van het vrij onderzoek. maar hun opvolgers eisen nu de erkenning van de meest knechten de godsdienst van allemaal en allhoewel de islam in geen elk ander land ter wereld het pluralisme respecteerd, zodra ze de meerderheid hebben verworven, organiseren de hedendagse vrijzinnige het islamonderwijs in onze scholen. Hoewel het geloof geen enkele boodschap heeft aan het voor de liberaalen zo fundamentele scheiding van kerk en staat, ijveren ze voor een uitbereiding van de subsidering van overheidswegen.
ze draaien zich wellicht om in hen graf als ze zouden weten hoe het multicultureel waanidee de scheiding van kerk en staat op de heling zet.
in dezelfde 19de eeuw werd er ook gestreden voor een aantal fundamentele democratische principes en werd de macht van de clerus aan banden gelegd, maar door het toedoen van de toestroom van moslims in dit land en de rest van europa wordt dit nu allemaal omgekeerd.

phoebe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be