![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u beter maar in een islam paradijs gaat wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Roepen dat alle moslims slecht zijn (op die ene goeie na) of beweren dat het islamisme staatsvijand nummer 1 is getuigd gewoon van een grote domheid en een veel te simpel wereldbeeld. Elke godsdienst kan gevaarlijk zijn, maar dat is eerder de fout van die fanatiekelingen dan van de godsdienst zelfs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() De akteurs en de regisseur van een islamitisch 'life of Brian' mogen zich onmiddellijk inschrijven in het 'witness protection program' ala Salman Rushdie. Hoe beschrijf je trouwens een fanatieke christen? Iemand die elke zondag naar de mis gaat, iemand die tegen abortus en het homohuwelijk is? In Florida zit er een gast te wachten op zijn spuit omdat hij een dokter heeft doodgeschoten die abortus uitvoerde en in Alabama zit er een andere zot vast voor de rest van zijn leven voor een bomaanslag op een abortuskliniek waarbij 1 dode viel. Fanatieke christenen...ja. Maar deze alleenstaande gevallen zijn niets vergeleken met het aantal fanatiekelingen in de Islam. De laatste jaren ben ik in Indonesie, Tanzania en Saoedi-Arabie geweest en daar lopen er toch wel een hoop meer (gevaarlijke) fanatiekelingen rond dan in Amerika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het VB moet altijd met hoge dringenheid overdrijven waarbij een mug als een olifant voorstellen in het niet vervalt. "De stokslagen zijn terug in Indonesië. Het afhakken van handen, en wie weet zelfs van hoofden zal volgen. " Moet je hier ook laten uitschijnen "In Indonesië". Neen, in die streek die zich al jaren probeert af te scheuren van Indonesië. Rebellengebied dus.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Minister-President
|
![]() In Indonesie...rebellengebied... ik wist niet dat de hoofdstad Jakarta rebellengebied was? Tenzij je de Islamieten die er aanslagen hebben gepleegd op het Marriot-hotel en de Australische ambassade rebellen noemt. In jakarta gebeurt het vaak dat een hoop fanatiekelingen een plaats binnenkomen waar alcohol geschonken wordt. Alles wordt er kort en klein geslaan, inclusief de klanten. Om je maar 1 voorbeeld te geven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Europees Commissaris
|
![]() De gegeven link spreekt over het rebellengebied ATJEH.
Nu, mij kun je nu ook weer niet zoveel wijsmaken. Zelf heb ik 5 weken in Java en 1 week in Bali doorgebracht. Verder ken ik al jarenlang iemand daar die tot de Christelijke minderheid behoort, en tot voor kort in Jakarta woonde (nu verhuisd naar iets landerlijker gelegen huis). Dus mja, probeer mij maar eens praatjes wijs te maken ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() Dus wat ik schrijf over gebeurtenissen in Jakarta zijn praatjes? Ook ik verneem dit uit betrouwbare plaatselijke bron.
En wat denkt u van deze: n groep fanatiekelingen die hotels in SOLO binnenwandelen en er de klantenlijst eisen. Elke Amerikaan op de gastlijst krijgt 48 uren om het land te verlaten...praatjes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ooit al gehoord dat een moslim terrorist verklikt wordt door zijn omgeving? Nee, ik ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is een probleem binnen de moslimgemeenschappen, dat kan niemand ontkennen. Maar met de simplistische wereldbeelden en aanvallende uitspraken die dit forum rijk zijn ga je het niet oplossen. In tegendeel, door mensen in hokjes te steken (moslims versus "westerlingen") groeit het probleem enkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() Maar vooruit toch. Theo Van Gogh maakte zijn film in Nederland en is er ook afgemaakt, niet in Iran. Meen je nu echt dat de meerderheid zou kunnen lachen met een Islamitische versie van the life of Brian?? Of bedoel je met 'meer mensen' Westerlingen? Ik blijf erbij dat die filmregisseur zijn eigen doodsvonnis zou tekenen...En ik kan je verzekeren dat je misschien wat verbale kritiek zoudt krijgen in het Texaans boeregat maar ze zullen je niet de keel oversnijden of een 'boere-fatwa' uitspreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik veralgemeen niets. Zo vind ik de grote meerderheid van de Indonesiers, vriendelijk, gastvrij en niet fanatiek. Ik had eerder een probleem met Pelgrim's mening dat er evenveel fanatieke christenen zijn als moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat nodig zou zijn is dat de kritiek van een moslim zelf komt. Geen schenentrapper, maar een respectabele persoon die gewoon zegt : We moeten er ook eens mee kunnen lachen. Citaat:
Al lijkt het mij wel heel onwaarschijnlijk dat als een gezellige bende ginder na hun mis een abortuskliniek in brand steekt, ze het gewoon bij verbale kritiek zullen houden als je met die film af komt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We zouden nu vooral moeten voorkomen dat er nieuwe terroristen bijkomen. Dit door armoedebestrijding (niet te onderschatten, hongerige mensen zijn goed et beïnvloeden), democratie versprijden over het midden oosten, respect voor andere culturen opbrengen en enorm hard optreden tegen wie een aanslag wilt plegen of aanzet tot. Het probleem is dat een heleboel mensen denken dat enkel hard optreden genoeg is, en dat is fout. Want het neemt de oorzaak niet weg en zet aan tot meer haat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() schrijvers veroordelen, filmproducteurs omversteken...jaja, het zijn allemaal enkelingen die dat doen.Maar als ge veel enkelingen tezamenzet, dan hebt ge een bende.En als ge veel bendes bijeenzet, wat hebt ge dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of hoorde je liever leger? Alle moslims? De islam? Oei oei oei lees misschien het bovenstaande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Minister-President
|
![]() PelgrimForever,
U heeft het blijkbaar zodanig voor de Islamideologie, dat U alle moeite van de wereld wil doen om toch maar aan te tonen dat ze niet allemaal zo verschrikkelijk zijn. En gelijk heeft U: er zijn er die hun geloof inderdaad niet zo streng interpreteren, maar degenen die het wél doen bedienen zich van op zijn minst dubieuze praktijken om hun geloof te verdedigen... Als dat dan de streng-gelovigen zijn, dan heb ik liever dat ze hun geloof beleven in hun landen van herkomst en dat ze die ideologie niet naar hier exporteren. Ik denk zelfs dat dat een gerechtvaardigde eis is, omdat we hier nog steeds mogen bepalen wat kan en niet kan. Daarom wil ik de Islam niet subsidieren en daarom wil ik zelfs de erkenning van die ideologie hier laten intrekken. En velen met mij denk ik. Vanaf dat de Islam-adepten aantonen dat ze hun geloof geweldloos willen verdedigen, dan wil ik mijn mening herzien. Anders mogen ze van mij hun sekte terug mee naar huis nemen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() Ik heb nog nooit een tekst van het VB op dit forum gezet, maar nu doe ik het wel.
De reden hiervoor is dat die zo goed en zo waar is, dat ik hem U allen niet wil onthouden: Het zal ne straffe moeten zijn die deze tekst weerlegt (PelgrimForever, leef U uit!) Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er staat een fanatieke (op latere leeftijd bekeerde) christen aan het hoofd van de winnaar van de koude oorlog. Zo machtig voelt em zich, dat em regelmatig de diplomatie maar achterwege laat: gij moet dit, gij moet dat, of USA zal je eventjes een lesje komen leren. Mocht je twijfelen aan het christelijke gehalte daar: denk maar eens in dat er een islamiet verkozen word tot president ? Razend moeilijk je voor te stellen, niet ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Schepen
|
![]() In tegenstelling met vele anderen ben ik wél voor de subsidiering van relegies.
Omdat juist de relegie, de mens oproept om verder te zien dan het onmiddellijke en het materiele in respect voor elkaar. Gods-dienst overstijgt de mens en richt hem naar meer aandacht, begrip en liefde voor elke medemens. Het verlies van religieuze waarden heeft het westen zo materialistisch en individualistisch gemaakt, zodat niemand nog iemand kan vetrouwen. Vandaar ook de angst die zich meer en meer meester maakt van de gewone mensen in onze samenleving. Als reactie hierop is het, o zo eenvoudig "zondebokken" te zoeken en te vinden. Nu de vreemdelingen en de relegies, straks iedereen die nog "durft" leven en uitkomen voor een andere mening. Wie kent nog de "zaligsprekingen"? Ik was naakt en jij het Mij niet gekleedt, Ik was vreemdeling en jij hebt Mij niet opgenomen, enz... Geloof je of geloof je niet, niemand zal het weten, dus ook het tegendeel niet. Wat we wel weten dat is, dat op die manier (zoals we nu bezig zijn) de wereld er niet beter op wordt, wel in tegendeel, misschien tot de catostrofale vernietiging. Laten we echter verder werken met alle mensen van goede wil, zij alleen hebben de oplossing voor al onze huidige problemen. De moslimconventie in England heeft alle geweld (dus ook alle extremisme) als verwerpelijk en tegen de koran afgewezen. Op die weg moeten wij verder gaan.