Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2005, 17:30   #161
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Rechten van de mens ?

Mocht je wat beter lezen zou je geen zo'n opmerking hoeven te maken
en zou ik ook mezelf niet moeten herhalen.
Mijnheer heeft blijkbaar praatjes!
Ik denk dat u beter maar in een islam paradijs gaat wonen.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 18:04   #162
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Je dacht toch niet dat ik dit echt meende ?
neenee

Citaat:
De schurkentaal die in verscheidene omkledingen word gebezigd en beleden in de 'heilige' koran, bevat meervoudig gevaarlijke, racistische, mensonterende en dodelijke wetten en schofterige aanbevelingen in uitvoering, dan waarop U die 'bende racisten' hier zou kunnen verwijten zich daaraan te bezondigen, al keert U dit forum ondersteboven !!

En zolang onze 'democratisch ingestelde' moslimbuur in een openbaar debat de koran niet wil, kan of mag bekritiseren waar nodig (!!), zullen de alhier en elders doorsijpelende autochtone meningen er ook niet echt roziger op worden.

Ik wacht verder nog steeds, als een soort statement of freedom, op de eerste moslim(a) die publiekelijk een foto van een ayatollah verscheurd en na wat mediastorm te ondergaan, terug gewoon verder kan met zijn/haar leven, á la Sinnead Ó Connor, die dit wél klaarspeelde met popie-jopie de 2-de. Alors ?

In afwachting hiervan, heeft alvast geen enkele PC-dhimmy of demo-moslim met een verwant demagogisch wereldbeeld á la Abou-Boemboem-Jahjah tussen zijn oren, het recht mij te veroordelen als racist of me enige lessen te spellen in democratie en pluralisme toutcourt.
En met alle goede wil van de wereld beste vooruit, en hiervoor helaas de koran ontberend: dát oordeel laat ik liever over aan de rede van het algemene gezonde verstand en het intuïtieve menselijke bevattingsvermogen, voor wat dat ook waard mag zijn, want daar vertrouw ik iets liever op.

Ciao.
Er is dringend een soort van life of brian door moslims over de islam nodig. Maar die gaat er niet komen door te roepen dat alle moslims slecht zijn. Er zijn net zoveel fanatieke Christenen als Moslims. Net zoals er ook hopen fanatieke Joden zijn. Allemaal even slecht. Persoonlijk vind ik al de 3 grote godsdiensten nogal zinloos en potentieel gevaarlijk maar iedereen mag geloven wat hij/zij wilt. Zolang het anderen niet in gevaar brengt.

Roepen dat alle moslims slecht zijn (op die ene goeie na) of beweren dat het islamisme staatsvijand nummer 1 is getuigd gewoon van een grote domheid en een veel te simpel wereldbeeld. Elke godsdienst kan gevaarlijk zijn, maar dat is eerder de fout van die fanatiekelingen dan van de godsdienst zelfs.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 18:26   #163
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

De akteurs en de regisseur van een islamitisch 'life of Brian' mogen zich onmiddellijk inschrijven in het 'witness protection program' ala Salman Rushdie. Hoe beschrijf je trouwens een fanatieke christen? Iemand die elke zondag naar de mis gaat, iemand die tegen abortus en het homohuwelijk is? In Florida zit er een gast te wachten op zijn spuit omdat hij een dokter heeft doodgeschoten die abortus uitvoerde en in Alabama zit er een andere zot vast voor de rest van zijn leven voor een bomaanslag op een abortuskliniek waarbij 1 dode viel. Fanatieke christenen...ja. Maar deze alleenstaande gevallen zijn niets vergeleken met het aantal fanatiekelingen in de Islam. De laatste jaren ben ik in Indonesie, Tanzania en Saoedi-Arabie geweest en daar lopen er toch wel een hoop meer (gevaarlijke) fanatiekelingen rond dan in Amerika.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 18:48   #164
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Dacht ik het niet.
Het VB moet altijd met hoge dringenheid overdrijven waarbij een mug als
een olifant voorstellen in het niet vervalt.

"De stokslagen zijn terug in Indonesië.
Het afhakken van handen, en wie weet zelfs van hoofden zal volgen. "

Moet je hier ook laten uitschijnen "In Indonesië".
Neen, in die streek die zich al jaren probeert af te scheuren van Indonesië.
Rebellengebied dus.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 18:52   #165
longhorn
Minister-President

Standaard

In Indonesie...rebellengebied... ik wist niet dat de hoofdstad Jakarta rebellengebied was? Tenzij je de Islamieten die er aanslagen hebben gepleegd op het Marriot-hotel en de Australische ambassade rebellen noemt. In jakarta gebeurt het vaak dat een hoop fanatiekelingen een plaats binnenkomen waar alcohol geschonken wordt. Alles wordt er kort en klein geslaan, inclusief de klanten. Om je maar 1 voorbeeld te geven
Oud 28 juli 2005, 18:56   #166
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

De gegeven link spreekt over het rebellengebied ATJEH.

Nu,
mij kun je nu ook weer niet zoveel wijsmaken.
Zelf heb ik 5 weken in Java en 1 week in Bali doorgebracht.
Verder ken ik al jarenlang iemand daar die tot de Christelijke minderheid behoort,
en tot voor kort in Jakarta woonde (nu verhuisd naar iets landerlijker gelegen huis).

Dus mja, probeer mij maar eens praatjes wijs te maken ...
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 28 juli 2005, 19:00   #167
longhorn
Minister-President

Standaard

Dus wat ik schrijf over gebeurtenissen in Jakarta zijn praatjes? Ook ik verneem dit uit betrouwbare plaatselijke bron.
En wat denkt u van deze: n groep fanatiekelingen die hotels in SOLO binnenwandelen en er de klantenlijst eisen. Elke Amerikaan op de gastlijst krijgt 48 uren om het land te verlaten...praatjes?
Oud 28 juli 2005, 19:05   #168
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit
Er is dringend een soort van life of brian door moslims over de islam nodig.
De moslim die dat aandurft kan voor de rest van zijn leven ergens gaan onderduiken, denk maar aan Hirsi Ali, Salmon Rushdi, dit in tegenstelling tot de moordenaars en terroristen die zich vrijelijk tussen hun moslim broeders kunnen bewegen.
Ooit al gehoord dat een moslim terrorist verklikt wordt door zijn omgeving? Nee, ik ook niet.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 19:50   #169
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
De moslim die dat aandurft kan voor de rest van zijn leven ergens gaan onderduiken, denk maar aan Hirsi Ali, Salmon Rushdi, dit in tegenstelling tot de moordenaars en terroristen die zich vrijelijk tussen hun moslim broeders kunnen bewegen.
Persoonlijk denk ik dat er meer mensen mee zullen kunnen lachen dan dat er boos om zullen zijn. Je moet die film natuurlijk niet in Iran gaan maken... Net zoals je geen film a la life of brian in een boerengat in texas moet gaan maken.

Citaat:
Ooit al gehoord dat een moslim terrorist verklikt wordt door zijn omgeving? Nee, ik ook niet.
Iemand die een terrorist verklikt zal daar NOOIT zomaar voor uit komen. Of het nu moslimterrorisme is of een IRA lid. Dus persoonlijk denk ik dat het logisch is dat je daar niet veel over hoort.
Oud 28 juli 2005, 19:56   #170
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
De akteurs en de regisseur van een islamitisch 'life of Brian' mogen zich onmiddellijk inschrijven in het 'witness protection program' ala Salman Rushdie. Hoe beschrijf je trouwens een fanatieke christen? Iemand die elke zondag naar de mis gaat, iemand die tegen abortus en het homohuwelijk is? In Florida zit er een gast te wachten op zijn spuit omdat hij een dokter heeft doodgeschoten die abortus uitvoerde en in Alabama zit er een andere zot vast voor de rest van zijn leven voor een bomaanslag op een abortuskliniek waarbij 1 dode viel. Fanatieke christenen...ja. Maar deze alleenstaande gevallen zijn niets vergeleken met het aantal fanatiekelingen in de Islam. De laatste jaren ben ik in Indonesie, Tanzania en Saoedi-Arabie geweest en daar lopen er toch wel een hoop meer (gevaarlijke) fanatiekelingen rond dan in Amerika.
Als het niet in je kraam past zijn het alleenstaande gevallen, en anders is het een algemene oorlogsverklaring van alle moslims tegen het westen. Allemaal perceptie.
Er is een probleem binnen de moslimgemeenschappen, dat kan niemand ontkennen. Maar met de simplistische wereldbeelden en aanvallende uitspraken die dit forum rijk zijn ga je het niet oplossen. In tegendeel, door mensen in hokjes te steken (moslims versus "westerlingen") groeit het probleem enkel.
Oud 28 juli 2005, 19:58   #171
longhorn
Minister-President

Standaard

Maar vooruit toch. Theo Van Gogh maakte zijn film in Nederland en is er ook afgemaakt, niet in Iran. Meen je nu echt dat de meerderheid zou kunnen lachen met een Islamitische versie van the life of Brian?? Of bedoel je met 'meer mensen' Westerlingen? Ik blijf erbij dat die filmregisseur zijn eigen doodsvonnis zou tekenen...En ik kan je verzekeren dat je misschien wat verbale kritiek zoudt krijgen in het Texaans boeregat maar ze zullen je niet de keel oversnijden of een 'boere-fatwa' uitspreken.
Oud 28 juli 2005, 20:04   #172
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit
Als het niet in je kraam past zijn het alleenstaande gevallen, en anders is het een algemene oorlogsverklaring van alle moslims tegen het westen. Allemaal perceptie.
Er is een probleem binnen de moslimgemeenschappen, dat kan niemand ontkennen. Maar met de simplistische wereldbeelden en aanvallende uitspraken die dit forum rijk zijn ga je het niet oplossen. In tegendeel, door mensen in hokjes te steken (moslims versus "westerlingen") groeit het probleem enkel.
Welja, het zijn alleenstaande gevallen...2 op 10 jaar tijd uitgevoerd door zieke individueen, niet zoals de moslimterreur die gesteund is door een globaal netwerk.
Ik veralgemeen niets. Zo vind ik de grote meerderheid van de Indonesiers, vriendelijk, gastvrij en niet fanatiek. Ik had eerder een probleem met Pelgrim's mening dat er evenveel fanatieke christenen zijn als moslims.
Oud 28 juli 2005, 20:08   #173
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar vooruit toch. Theo Van Gogh maakte zijn film in Nederland en is er ook afgemaakt, niet in Iran. Meen je nu echt dat de meerderheid zou kunnen lachen met een Islamitische versie van the life of Brian?? Of bedoel je met 'meer mensen' Westerlingen? Ik blijf erbij dat die filmregisseur zijn eigen doodsvonnis zou tekenen...
Ik hoop dat iedereen het er over eens is dat de moordenaar van Theo Van Gogh een enkeling was, zo lopen er heus niet enorm veel rond, te veel dat zeker, maar nog altijd een kleine marginale groep.
Wat nodig zou zijn is dat de kritiek van een moslim zelf komt. Geen schenentrapper, maar een respectabele persoon die gewoon zegt : We moeten er ook eens mee kunnen lachen.

Citaat:
En ik kan je verzekeren dat je misschien wat verbale kritiek zoudt krijgen in het Texaans boeregat maar ze zullen je niet de keel oversnijden of een 'boere-fatwa' uitspreken.
zo zeker ben ik daar niet van, maar voormits ik niet denk dat er iemand is die het wil uittesten kunnen we het er best op laten dat we het niet weten.
Al lijkt het mij wel heel onwaarschijnlijk dat als een gezellige bende ginder na hun mis een abortuskliniek in brand steekt, ze het gewoon bij verbale kritiek zullen houden als je met die film af komt.
Oud 28 juli 2005, 20:17   #174
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Welja, het zijn alleenstaande gevallen...2 op 10 jaar tijd uitgevoerd door zieke individueen, niet zoals de moslimterreur die gesteund is door een globaal netwerk.
Ik veralgemeen niets. Zo vind ik de grote meerderheid van de Indonesiers, vriendelijk, gastvrij en niet fanatiek. Ik had eerder een probleem met Pelgrim's mening dat er evenveel fanatieke christenen zijn als moslims.
Och, een globaal netwerk. Er zijn een aantal internationale netwerken, maar de meeste zijn al lang dood. Gedurende tientallen jaren hebben we niks gedaan en hebben die fantiekelingen via die netwerken kinderen kunnen brainwashen. Kinderen die nu volwassen zijn en met bommetjes spelen. Daar moeten we nu doorheen. Maar de netwerken zelf zijn voor het grootste deel weg. En als we dat zo houden, en die laatste oprollen zullen ze over een aantal jaar door hun voorraad kanonnenvlees zitten.

We zouden nu vooral moeten voorkomen dat er nieuwe terroristen bijkomen. Dit door armoedebestrijding (niet te onderschatten, hongerige mensen zijn goed et beïnvloeden), democratie versprijden over het midden oosten, respect voor andere culturen opbrengen en enorm hard optreden tegen wie een aanslag wilt plegen of aanzet tot.

Het probleem is dat een heleboel mensen denken dat enkel hard optreden genoeg is, en dat is fout. Want het neemt de oorzaak niet weg en zet aan tot meer haat.
Oud 28 juli 2005, 20:24   #175
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

schrijvers veroordelen, filmproducteurs omversteken...jaja, het zijn allemaal enkelingen die dat doen.Maar als ge veel enkelingen tezamenzet, dan hebt ge een bende.En als ge veel bendes bijeenzet, wat hebt ge dan?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 20:35   #176
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
schrijvers veroordelen, filmproducteurs omversteken...jaja, het zijn allemaal enkelingen die dat doen.Maar als ge veel enkelingen tezamenzet, dan hebt ge een bende.En als ge veel bendes bijeenzet, wat hebt ge dan?
Een groep bendes.

Of hoorde je liever leger?
Alle moslims?
De islam?

Oei oei oei lees misschien het bovenstaande.
Oud 31 juli 2005, 16:06   #177
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

PelgrimForever,

U heeft het blijkbaar zodanig voor de Islamideologie, dat U alle moeite van de wereld wil doen om toch maar aan te tonen dat ze niet allemaal zo verschrikkelijk zijn.
En gelijk heeft U: er zijn er die hun geloof inderdaad niet zo streng interpreteren, maar degenen die het wél doen bedienen zich van op zijn minst dubieuze praktijken om hun geloof te verdedigen...

Als dat dan de streng-gelovigen zijn, dan heb ik liever dat ze hun geloof beleven in hun landen van herkomst en dat ze die ideologie niet naar hier exporteren.
Ik denk zelfs dat dat een gerechtvaardigde eis is, omdat we hier nog steeds mogen bepalen wat kan en niet kan.

Daarom wil ik de Islam niet subsidieren en daarom wil ik zelfs de erkenning van die ideologie hier laten intrekken. En velen met mij denk ik.
Vanaf dat de Islam-adepten aantonen dat ze hun geloof geweldloos willen verdedigen, dan wil ik mijn mening herzien. Anders mogen ze van mij hun sekte terug mee naar huis nemen!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2005, 16:33   #178
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Ik heb nog nooit een tekst van het VB op dit forum gezet, maar nu doe ik het wel.
De reden hiervoor is dat die zo goed en zo waar is, dat ik hem U allen niet wil onthouden:

Het zal ne straffe moeten zijn die deze tekst weerlegt (PelgrimForever, leef U uit!)

Citaat:
DE ISLAM IS HET PROBLEEM

30.07.2005 - New York en Washington, 11 september 2001: meer dan 3000 slachtoffers. Madrid, 11 maart 2004: 191 doden. Londen, 7 en 21 juli 2005: 56 doden. Amsterdam, 2 november 2004 – niet te vergeten: de rituele moord op Theo van Gogh. Europa wordt met een klap en een gigantische kater wakker uit de multiculturele droom. Dat schijnbaar goed geïntegreerde allochtonen er niet voor terugdeinzen zichzelf en onschuldige burgers in naam van Allah en in niets ontziende terreur om het leven te brengen, is een bittere realiteit die voor velen moeilijk om dragen is.

Zure vruchten

Europa plukt nu de zure vruchten van een overdreven tolerantie, een laks vreemdelingenbeleid en een blind multiculturalisme. Dat zegt de gerenommeerde Franse islamoloog Gilles Kepel. En dat zegt niemand minder dan Vaclav Klaus, huidig president van Tsjechië. “De overdreven openheid tegenover migranten uit andere culturele milieus is een van de belangrijkste oorzaken van het terrorisme in West-Europa.” “Hoe is het mogelijk dat Groot-Brittannië zo genereus asiel verleent aan moslimextremisten, imams en terroristen die in hun eigen land gezocht of veroordeeld werden”, vraagt Kepel zich hoofdschuddend af.

In eigen land raakte zopas bekend dat in Antwerpen een zestigtal OCMW-klanten geregeld op bezoek gaat naar Pakistan of Afghanistan. Erkende asielzoekers of ‘vluchtelingen’ gaan dus vrolijk en onbekommerd voor maanden op reis naar hun thuisland, het land dat ze zogezegd ontvlucht zijn omdat hun leven er niet meer veilig was… Wat ze daar gaan doen? Geen hond die het weet. We willen wel aannemen dat het wellicht niet allemaal om drugdealers of terroristen gaat, maar het is een publiek geheim dat de grensstreek tussen Pakistan en Afghanistan niet alleen een paradijs is voor heroïnehandelaars maar ook een kweekvijver en leerschool voor moslimterroristen. Maar in ons land keek iedereen de andere kant op.

Patrick Dewael was boos omdat het dossier was uitgelekt in de pers en de rode bazin van de OCMW-winkel liet verstaan dat haar klanten zich vooral niet ongerust moeten maken. Nee, het principe dat die vluchtelingen na hun uitstap terug bij de kassa van het OCMW komen aankloppen, wordt niet in vraag gesteld en de politie of de staatsveiligheid zal geen namen krijgen van de betrokken personen. Ze moeten het zelf maar uitzoeken. De ‘privacy’ van de ‘vluchtelingen’ mag niet in het gedrang komen, nietwaar? Hoe dwaas kan je zijn? Wellicht moeten we wachten tot de eerste bommen ontploffen in Brussel voor de overheid kordaat gaat ingrijpen.

Wat dat betreft moeten we ons overigens niet teveel begoochelingen maken. Jarenlang ging de overheid er van uit dat we “immuun” waren voor moslimterreur als we radicale groepen en imams niet teveel in de weg legden. Londen heeft aangetoond dat dit een gevaarlijke illusie was. “Het is erg naïef te denken dat ons land gespaard zou worden omdat wij tegen de oorlog in Irak waren. België is een gedroomd doelwit voor een aanslag. Brussel is met de zetel van de Europese Unie en de Navo het symbool bij uitstek van Europa. Wie Europa in het hart wil treffen, slaat toe in Brussel” zegt oud-Navobaas Willy Claes. Claes twijfelt er niet aan dat er ook in ons land mensen gevonden kunnen worden, die bereid zijn om zichzelf en tientallen weerloze landgenoten op te blazen: “Binnen onze moslimgemeenschap leeft een erg kleine groep jonge kereltjes van 18 tot 25 jaar die naar Irak wordt gezonden en daar wordt opgeleid in oefenkampen.” Je hebt maar een paar terroristen en wat springstof nodig om een bloedbad aan te richten.

“Multiculturele tijdbom”

“Politici, bestuurders en opiniemakers buitelen over elkaar heen in een kramp van politieke correctheid. Telkens weer wordt benadrukt dat er toch echt geen sprake is van een botsing van culturen, dat het zeker niet gaat om de islam als religie en dat terroristen die zeggen in de naam van de islam te handelen, die religie ten onrechte voor hun abjecte doelen misbruiken”, schrijft de Nederlandse politicus Geert Wilders over de golf van paniek in de multiculturele geloofsgemeenschap, in een opiniebijdrage in NRC Handelsblad (22.07.05). Maar de feiten zijn wat ze zijn. Niet elke moslim is een terrorist, maar de meeste terroristen zijn wel moslims. Moslims die uitdrukkelijk zeggen dat ze handelen in naam van de islam.

Wie in ons land nog maar een mogelijk verband durft te suggereren tussen immigratie, de lakse vreemdelingenpolitiek en de terreur van moslimextremisten wordt in kranten-commentaren als ‘racist’ aan de schandpaal gespijkerd en met processen bedreigd. Maar dat belet niet dat de man en de vrouw in de straat hun voeten vegen aan de taboes. De Nederlandse krant De Telegraaf vroeg in een peiling of “ons land leeft op een multiculturele tijdbom”. De vraag werd met een overdonderend “ja” beantwoord: 81 % van de ondervraagden was het eens met de stelling, 17 % niet. 72 % van de meer dan 6000 deelnemers vindt dat de immigratie moet gestopt worden en dat men eerst maar eens werk moet maken van de integratie. De kritiek van de modale Nederlander richt zich – net zoals bij het Vlaams Belang overigens – niet op �*lle buitenlanders en zeker niet op diegene die een lovenswaardige inspanning doen om zich aan te passen, maar wel op groepen die niet bereid zijn onze normen en waarden te onderschrijven of onze wetten na te leven.

De Telegraaf vroeg ook naar de mogelijke oorzaken van de multiculturele problemen. De antwoorden zijn bijzonder verhelderend en zouden de politiek – ook in ons land – toch aan het denken moeten zetten. De massale instroom van allochtonen voert het lijstje aan met 70%. Het verwijt dat de meeste allochtonen niet willen integreren, scoort ook bijzonder hoog (65%). En dat allochtonen jarenlang werden doodgeknuffeld, wordt evenzeer beschouwd als een belangrijke oorzaak van maatschappelijke ellende (64%).

Geert Wilders: “Het gros van de Nederlanders is de problemen die de islam veroorzaakt spuugzat en wil dat problemen serieus worden aangepakt.”

Voedingsbodem?

In de commentaren bij de recente aanslagen in Groot-Brittannië en Egypte struikelen deskundigen, politici en journalisten over de zogenaamde “voedingsbodem”. Die voedingsbodem zou liggen in de oorlog in Irak, de armoede en – ja, waarom niet – de ‘discriminatie’ van allochtonen in Europa. Het klinkt lekker in linkse oren, maar de waarheid ziet er even anders uit. Nu valt er beslist wel wat te zeggen op het Amerikaanse optreden en de behandeling van gevangenen in Irak, maar de ‘soldaten’ van de multinational ‘Osama Bin Laden en co.’ stortten zich met gekaapte passagierstoestellen op het WTC, lang voor er sprake was van een Amerikaanse aanval op het Taliban-regime in Afghanistan en voor de Amerikaanse inval in Irak. De kapers van 11 september waren geen arme sukkelaars maar bemiddelde studenten die jarenlang een zorgeloos leven leidden in Europa. En wat die zogenaamde ‘discriminatie’ van allochtonen betreft, blijkt het in de praktijk nogal mee te vallen, gezien de niet aflatende stroom van al dan niet legale immigranten en asielzoekers naar onze contreien. Allochtonen worden hier in vergelijking met de toestand in hun thuisland flink in de watten gelegd en zelfs fanatieke imams kunnen hier nog altijd ongestoord hun gangen gaan.

Misschien moeten de opiniemakers en de professionele ‘anti-racisten’ zich toch eens afvragen of zij met hun opgeklopte en vaak uit de lucht gegrepen berichten over ‘discriminatie’ en ‘racisme’ – om het met het jargon van onze vrienden van De Morgen te zeggen – niet “de potgrond” leveren waarop moslimfundamentalisten en terroristen hun zaad van de haat tegen het Westen gemakkelijk wortel laten schieten. Leveren de zelfverklaarde ‘anti-racisten’ niet zélf gewillig de voedingsbodem én de argumenten die terroristische netwerken nodig hebben om jonge allochtonen te rekruteren voor hun heilige oorlog tegen het Westen?

Wat bezielde Mohammed B.?

Er is na de moord op Theo van Gogh heel wat te doen geweest over de vrije meningsuiting. Heel wat politici en ook journalisten kwamen tot de conclusie dat vrije meningsuiting wel een kostbaar goed is, maar dat er maar beter grenzen aan gesteld kunnen worden. ‘Niet alles mag gezegd worden’, klonk het. “Van Gogh heeft het zelf gezocht. Eigen schuld dikke bult”, werd niet alleen opgetekend in allochtone middens, maar ook in mediakringen. Dat verhaal ging leeg als een ballon in het proces tegen Mohammed Bouyeri.

Sylvain Ephimenco - een Nederlands publicist van Algerijnse afkomst – schrijft het zo in Trouw: “Nee, Mohammed B. was als Marokkaan niet beledigd, zei hij zelf aan het eind van zijn proces. Dat ‘geitenneukers’ (de bekende provocerende terminologie van Theo van Gogh) interesseerde hem niet. Mohammed B. handelde alleen uit geloofsovertuiging. Hij had ook zijn eigen vader kunnen afslachten. En waarschijnlijk ook het hele volk van ongelovigen, inclusief onze lijkenpikkers. Het is plots even slikken. Wat als de slachter zich perse niet gediscrimineerd wil voelen?”

Afshin Ellian – een bekend Nederlands islamcriticus en publicist van Iraanse afkomst – doet daar nog een schepje bovenop (NRC, 21.07.05): “Tja, Mohammed B. heeft wel de islamliefhebbers, Hamasliefhebbers, allochtonenliefhebbers, ‘anti-racisten’ en ‘anti-fascisten’ in verlegenheid gebracht. Hij handelde niét omdat hij gediscrimineerd werd, niét omdat hij werkloos was, en niét omdat hij Theo een vreselijk mens vond. Hij handelde volgens de regels en traditie van de politieke islam.” De politieke islam die vindt dat echte of vermeende beledigingen aan het adres van de islam of de profeet met de dood bestraft moeten worden.

Oorlog tegen het “decadente Westen”

Het is geweten dat allochtone jongeren in Nederland na 11 september op straat een feestje bouwden om de aanslagen te vieren. In allochtone kringen was er – zo bleek uit opiniepeilingen – zeer veel begrip voor de moord op Theo van Gogh. Op de nationale protestwake tegen die religieus geïnspireerde moord daagden ondanks alle oproepen amper een 500-tal moslims op en voor veel jongeren is Mohammed B. vandaag een gevierde held.

Na de aanslagen in Londen hebben allochtone politici en vertegenwoordigers van erkende moslimorganisaties zich gerept om het terrorisme te veroordelen. Dat kan alleen maar toegejuicht worden, maar de vraag is in hoeverre die woordvoerders representatief zijn voor wat leeft in hun gemeenschap. Wat dat betreft is de situatie niet zo rooskleurig, vrezen we. Terroristen kunnen maar opereren als ze beschikken over rugdekking, over geldschieters, onderduikadressen, stilzwijgende of uitgesproken steun, als ze kunnen terugvallen op een achterban die liefst hun acties maar in elk geval hun motieven goedkeurt.

Die achterban is er in het multiculturele Groot-Brittannië - en wellicht in gans Europa. Zo blijkt nog eens uit een onrustbarende peiling van de Daily Telegraph. Maar liefst een kwart van de Britse moslims voelt sympathie voor de zelfmoordterroristen die op 7 juli toesloegen in Londen en 58 weerloze burgers de dood injoegen. De overgrote meerderheid van de moslims in Groot-Brittannië voelt zich wel Brit, maar een minderheid van 100.000 Britse moslims verwerpt nadrukkelijk de Westerse maatschappij. Een derde van de Britse moslims noemt die maatschappij “decadent en immoreel” en vindt dat het de taak is van de moslims “om daar een einde aan te maken”. En één procent van de Britse moslims zegt dat het gebruik van geweld daartoe is toegestaan. Eén procent mag op het eerste zich weinig lijken, maar het gaat wel om 16.000 moslims …

Probleem islam

Het samenleven van moslims en niet-moslims in Europa wordt hoe dan ook hét politieke vraagstuk van de komende decennia. “De vraag is of de islam wel te verzoenen is met onze democratie”, om het maar even met de woorden van Guy Verhofstadt zelf te zeggen.

Geert Wilders: “Democratie en vrijheid zijn geen idealen die binnen de islam passen, integendeel: democratie en islam zijn onverenigbaar. Veel moslims kunnen en willen onze (vrije) manier van leven dan ook niet begrijpen of accepteren, omdat dat lijnrecht tegen hun geloof ingaat. En dat geloof is de heersende doctrine.”

“Sinds ik in Nederland woon, gaat het alleen maar over de immigratie- en integratieproblemen van allochtonen”, merkt Ayaan Hirsi Ali op in haar boek “De zoontjesfabriek, “maar hét probleem is de islam. Dat valt niet te ontkennen.”

Als Mohammed B. niet het product is van racisme of discriminatie, “dan moet hij wel een ‘getikte’ godsdienstwaanzinnige zijn, een apart geval van krankzinnigheid, een zielige gek”, aldus Sylvain Ephimenco, die er meteen aan toevoegt dat de feiten deze sussende theorieën weerleggen. “Het is even slikken maar Mohammed B. is niet getikt. Hij behoort tot een groeiend leger van fanatici die anders dan wij niet bang zijn het woord ‘oorlog’ in de mond te nemen. Die hun overtuiging niet uit de geschriften van verdwaalde halve garen bijeen hebben gegraaid, maar uit de koran, het heilige boek waarop de islam rust”.

“Naar mijn mening is het probleem met de islam dat levens klein zijn en de leugens groot. De heersende stroming binnen de islam leidt tot totalitarisme”, beklemtoont Irshad Manji in “Het islamdilemma”. D�*�*r gaat het dus over. Een harde en taboeloze discussie over de kern van de islam zélf kan niet langer uit de weg gegaan worden. De islam zelf, als inspiratiebron van de politieke islam, moet volgens Afshin Ellian “op de operatietafel van de filosofie worden gelegd”.

Geert Wilders: “Naast de problemen met islamitisch extremisme is het probleem van straatterreur, huiselijk geweld, eerwraak, uitkeringsafhankelijkheid en criminaliteit helaas in grotere mate verbonden aan mensen van islamitische dan van niet-islamitische afkomst. Dat is geen stemmingmakerij, dat zijn de feiten.”

Tot slot, een laatste keer terug naar Sylvain Ephimenco: “Het zijn niet de getikte gekken uit een geïsoleerde sekte maar een geestelijk goed gestructureerde beweging die iedere dag nieuwe zieltjes voor zijn zaak wint”. Getuige daarvan is ook de stilzwijgende opmars van de islamitische hoofddoek in onze steden en straten.
“Er zijn in dit land mensen die al enkele jaren voor dit verschijnsel (de politieke islam) waarschuwen. Ze werden beschimpt en verdacht gemaakt. Ze werden voor ‘islamofoben’, ‘omgekeerde Mohammed B.’s, ‘verlichtingsfundamentalisten’ en ‘handelaren in angst’ uitgemaakt (ja, wij horen ook in dat rijtje). En terwijl deze verdachtmaking gaande was, konden de enige echte handelaren in angst hun messen slijpen en hun volgende bommen in elkaar zetten.”

Het volstaat niet meer om uit verkeerd begrepen ‘verdraagzaamheid’ de kop in het zand te steken. De tijd dringt. Of we dat nu graag horen of niet: Europa is in oorlog. In oorlog met een bende godsdienstfanaten die het gemunt hebben op onze waarden, onze democratie, onze samenleving.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2005, 18:45   #179
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
PelgrimForever,

U heeft het blijkbaar zodanig voor de Islamideologie, dat U alle moeite van de wereld wil doen om toch maar aan te tonen dat ze niet allemaal zo verschrikkelijk zijn.
En gelijk heeft U: er zijn er die hun geloof inderdaad niet zo streng interpreteren, maar degenen die het wél doen bedienen zich van op zijn minst dubieuze praktijken om hun geloof te verdedigen...

Als dat dan de streng-gelovigen zijn, dan heb ik liever dat ze hun geloof beleven in hun landen van herkomst en dat ze die ideologie niet naar hier exporteren.
Ik denk zelfs dat dat een gerechtvaardigde eis is, omdat we hier nog steeds mogen bepalen wat kan en niet kan.

Daarom wil ik de Islam niet subsidieren en daarom wil ik zelfs de erkenning van die ideologie hier laten intrekken. En velen met mij denk ik.
Vanaf dat de Islam-adepten aantonen dat ze hun geloof geweldloos willen verdedigen, dan wil ik mijn mening herzien. Anders mogen ze van mij hun sekte terug mee naar huis nemen!
Hetzelfde over Christenen.
Er staat een fanatieke (op latere leeftijd bekeerde) christen aan het hoofd
van de winnaar van de koude oorlog.
Zo machtig voelt em zich, dat em regelmatig de diplomatie maar achterwege laat:
gij moet dit, gij moet dat, of USA zal je eventjes een lesje komen leren.

Mocht je twijfelen aan het christelijke gehalte daar:
denk maar eens in dat er een islamiet verkozen word tot president ?
Razend moeilijk je voor te stellen, niet
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 31 juli 2005, 19:23   #180
Doffer
Schepen

Standaard

In tegenstelling met vele anderen ben ik wél voor de subsidiering van relegies.
Omdat juist de relegie, de mens oproept om verder te zien dan het onmiddellijke en het materiele in respect voor elkaar.

Gods-dienst overstijgt de mens en richt hem naar meer aandacht, begrip en liefde voor elke medemens.

Het verlies van religieuze waarden heeft het westen zo materialistisch en individualistisch gemaakt, zodat niemand nog iemand kan vetrouwen. Vandaar ook de angst die zich meer en meer meester maakt van de gewone mensen in onze samenleving. Als reactie hierop is het, o zo eenvoudig "zondebokken" te zoeken en te vinden. Nu de vreemdelingen en de relegies, straks iedereen die nog "durft" leven en uitkomen voor een andere mening.

Wie kent nog de "zaligsprekingen"? Ik was naakt en jij het Mij niet gekleedt, Ik was vreemdeling en jij hebt Mij niet opgenomen, enz...
Geloof je of geloof je niet, niemand zal het weten, dus ook het tegendeel niet.

Wat we wel weten dat is, dat op die manier (zoals we nu bezig zijn) de wereld er niet beter op wordt, wel in tegendeel, misschien tot de catostrofale vernietiging. Laten we echter verder werken met alle mensen van goede wil, zij alleen hebben de oplossing voor al onze huidige problemen.

De moslimconventie in England heeft alle geweld (dus ook alle extremisme) als verwerpelijk en tegen de koran afgewezen. Op die weg moeten wij verder gaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be