Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2005, 10:26   #161
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Als ge teveel wiet rookt, dan stopt de roes meestal.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 10:32   #162
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Een industrieel ingenieur zou beter moeten weten. Als een beetje organische chemie in je hoofd is blijven steken zal je weten dat het merendeel van zulke verbindingen erg schadelijk is. Ook THC is geen onschuldig kindje. Het is bewezen dat het negatieve effecten heeft op intelligentie, het verlaagd de vruchtbaarheid...
Dat van die vruchtbaarheid is bullshçit, hoe verklaar je dan dat rastafari's zo'n grote gezinnen hebben?
Trouwens, volgens het wereldgezondheidsrapport van de VN is cannabis wereldwijd een veel minder schadelijke drug dan alcohol ... negatieve effecten op intelligentie? Waar is daar een bewijs van? Einstein rookte trouwens ook wiet! Cannabis valt niet voor niks in de categorie soft-drugs en alcohol is een hard-drug!

Citaat:
Tevens zal je, als ingenieur, ook weten dat er niets zo ongezond is als met je bek aan een rookbuis hangen. Uw joint is, net als een cigaret of de uitlaat van een auto, een rijke bron aan CO² en dioxines (met alle gevolgen van dien).
Cannabis gebruiken wil niet noodzakelijk zeggen dat je het rookt, je kan het in je koekjes, wafels, thee, ... overal in doen of wat tegenwoordig heel erg in is:
verdampen met een vaporizer, zie hier:
http://www.marijuanavaporizer.com/
http://www.air-2.com/
http://shop.grasscity.com/shop/grasscity/vapormed.html
http://www.vaporinfo.com/
Er is dan geen sprake van CO2 dampen ... en komt er geen C02 vrij enkel thc-rijke dampen ...

Citaat:
Dit alleen maakt 1 joint al schadelijker dan een avondje pinten drinken. 1 pintje per dag is even gezond als een glaasje wijn per dag. Ethanol heeft bewezen positieve effecten op de bloedbaan en het hart. Het wordt pas schadelijk als je er teveel van drinkt. Daar waar joints al vanaf de eerste je lichaam aan't kapot maken is.
Joints, je lichaam kopt maken? LOL Ik gebruik net zoals m'n vriendenkring op kot en thuis al jaren regelmatig cannabis, ik ben al jaren neit ziek geweest of griep of 't zelfde wat, ik ben bij de voetbal en mijn conditie is ok ... je argumentatie is uit de lucht gegrepen!
Oud 11 augustus 2005, 10:35   #163
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ook dit is weer verkeerd.

Je longen hebben een volume van x (in de aard van 4-5-6) liter. Bij iedere verbranding komt CO vrij, dus ook van je joint.

Als je ademt dan pers je niet je hele longinhoud uit. Je longen werken meer als een doedelzak. Terwijl je in "schokken" ademt, neemt je lichaam op een constant tempo zuurstof op.

Dat betekent dus dat er lucht blijft hangen in uw longen. Echter, CO is lichter dan lucht, dus het wordt gemakkelijker opgenomen, en blijft in je bloed & longen hangen. Als je dus snel achter elkaar trekt aan je cigaret, dan stapelt de CO op in uw longen. Waar CO hangt, kan geen zuurstof komen, bijgevolg ben je jezelf aan't verstikken. Uw lichaam wordt dit tekort uiteraard gewaar en zal uit nature u sneller laten doen ademen, wat een heel onaagename ervaring is. Beste dat je dan idd kan doen, is stoppen met roken en in gezonde lucht rustig in en uit ademen zodat je de concentraties aan allerhande rook-dampen verminderd.
Dat is bullshit, heb je wel al ooit aan een joint getrokken, dan weet je dat dit niet waar is ... ik ben ervaringsdeskundige en kan je zeggen dat dat niet waar is ... roken is misschien ongezond, JA, maar dat je van roken kan stikken?
Oud 11 augustus 2005, 10:37   #164
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
P.S. @ Krizis: als je nog van plan bent een tijdje te blowen ...ik raad je aan om aan een waterpijp te lurken, is stukken gezonder en naar 't schijnt ook plezanter.
Ik gebruik een vaporizer, dan rook je niet maar verdamp je en heb je bijgevolg geen C02 binnen, alleen het goede van cannabis, lekkere thc-dampen ...
Oud 11 augustus 2005, 10:39   #165
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik weet niet van welke planeet jij komt! Het feit is dat de overheid jusit miljoenen euro spendeert aan alcoholpreventie (en repressie)! Of dit voldoende is, blijft bespreekbaar!
Die dubbele maatstaf blijft gelden Jan. Waarom kunnen die miljoenen niet gebruikt worden voor alcohol- en drugspreventie (en dan onmiddellijk voor alle drugs, ook geneesmiddelen).

Citaat:
Waar beweer ik het tegenovergestelde?
Nergens, maar je hanteert wel een dubbele moraal. Je gooit de hele drugproblematiek op 1 hoopje, en haalt dan 1 ongeluk aan als bewijs dat de hele handel verboden moet blijven. In het alcoholdebat moet je nuanceren, in het softdrugsdebat moet je het allemaal op 1 hoop gooien. Hypocriet noem ik dat.

Citaat:
Jij, op gebied van wat je wil lezen dan toch!
sorry Jan, maar als er hier iemand oogkleppen op heeft, ben jij het wel
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 10:46   #166
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Na het overlezen van deze thread zou ik bijna denken dat Alcohol een soort van arsenicum moet zijn.

Als ethanol (het actieve bestandeel in drank) zo gevaarlijk was als sommigen hier proberen te opperen (om toch maar kost wat kost THC-gebruik goed te praten), dan zouden er duizenden studenten-doden vallen per jaar in Leuven, Antwerpen, Gent, Brussel, Kortrijk, Oostende... Werchter, Dranouter, Pukkelpok, men zou er neervallen in bosjes!

Maar vermits het aantal doden in de overpoort, de Leuvense markt of de festivals eerder te wijten zijn aan ongevallen en wild geworden paarden (die in dranouter een meisje erg hebben verwond), denk ik dat het gevaar van ethanol toch eerder beperkt is.
Al ooit gehoord van een dode door het roken van joints? I don't think so ... Van bier alcohol drinken en in coma raken daarentegen ...

Kijk rijden onder invloed kan niet, met welke drug dan ook, maar als cannabist wil ik gewoon hetvolgende zeggen, wat die kerel heeft gedaan kan onmogelijk gebeurt zijn enkel onder invloed van cannabis:
Hij beweert namelijk 'niets meer te weten' van wat er die nacht gebeurt is en dat is onmogelijk door het gebruik van thc, je kan daarvan geen blackouts krijgen zoals bij alcohol ... het ergst wat je kan overkomen door het roken van joints is in slaap vallen als je er teveel hebt gerookt ...
Hij heeft volgens mij nog andere drugs genomen ... het kan niet anders, ik weet veel van cannabis en ook de negatieve dingen wil ik kennen, maar neem dit gewoon van mij aan! Onder invloed van cannabis is dit zeer ongeloofwaardig, zo agressief worden en zo doen tegen een filk en dan alles vergeten? Dat kan ik enit geloven, ik ken zoveel mensen die en joint roken af en toe en nog nooit iemand die agressief geworden is ...
Heb je al ooit een een agressieve hippie gezien? Een agressieve Rastafari? Bij alcohol wordt je veel rapper agressief, denk aan de cafe-ruzies ... in een coffeeshop heb ik dat nog nooit gezien, laat staan da'k ervan gehoord heb ... agressie onder cannabis-gebruikers bestaat niet ... je wordt er vredelievend van ...
Oud 11 augustus 2005, 10:50   #167
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

http://www.trimbos.nl/Downloads/NDM/NDMcannabis.pdf

misschien eens lezen Jan?

Vooral de samenvatting op p 7 en 8[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pieke on 11-08-2005 at 11:51
Reason:
--------------------------------

misschien eens lezen Jan?

Vooral de samenvatting op p 7 en 8[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

misschien eens lezen Jan?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pieke : 11 augustus 2005 om 10:51.
Oud 11 augustus 2005, 10:50   #168
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
lyot, spijtig dat jij mij op een grappig verhaaltje moet pakken uit gebrek aan echte argumenten die aantonen dat cannabis niet schadelijk is!
Zoals ik al eerder zei volgens het wereldgezondheidsrapport van de VN van 2003 is brengt alcohol vel meer schade toe dan het gebruik van cannabis ...

trouwens, waarom denken jullie dat alcohol een hard-drug is en cannabis een soft-drug? Na 6 pinten weet je soms niet meer wat je doet (sommigen kunnen minder of meer aan dan andere) maar bij wiet roken is dit niet het geval, je behoud constant het volle bewustzijn, al ben je misschioen wat vergeetachtiger na lang en veel roken op een avond en moet je alchen en krijg je honger ... maar je zal je bewustzijn neit verliezen zoals bij alcohol en scheef gaan lopen enzo ... helemaal neit het geval ...
Oud 11 augustus 2005, 10:52   #169
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het gevaar van cigaretten roken is al lang bekend. Longkankers, keelkankers, verzwakte conditie, povere gezondheid, kortademig, vermoeidheid, versnelde veroudering, veel vrije radicalen, enzoverder.

Hoe in godsnaam kan Cannabis, dat ook opgerookt wordt, dan onschadelijk zijn!!?!?
zoals ik al zei, cannabis gebruiken wil neit zeggen dat je't rookt hé ...
VAPORIZEN ... daartegen heb je gene argumenten meer ...
...
typ vaporizer in bij google ...
Oud 11 augustus 2005, 10:53   #170
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Ik gebruik een vaporizer, dan rook je niet maar verdamp je en heb je bijgevolg geen C02 binnen, alleen het goede van cannabis, lekkere thc-dampen ...

water werkt nogthans filterend, en haalt het overgrote deel van de schadelijke stoffen uit de rook
Oud 11 augustus 2005, 10:55   #171
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Als ge teveel wiet rookt, dan stopt de roes meestal.
Heb je wel ooit wiet gerookt? Dat is neit waar ... sorry, maar rook maar eens dan ...
Oud 11 augustus 2005, 10:56   #172
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
water werkt nogthans filterend, en haalt het overgrote deel van de schadelijke stoffen uit de rook
Een waterpijp is idd al beter dan gewoon roken als het gaat om C02 ... maar vaporizen is niet roken ... het is iets totaal anders ... er komt geen C02 vrij ...
Oud 11 augustus 2005, 10:56   #173
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je wel ooit wiet gerookt? Dat is neit waar ... sorry, maar rook maar eens dan ...
de roes stopt niet, maar op een bepaald moment ben je verzadigd, en verder smoren maakt je niet meer stoned. Ook uit eigen ervaring
Oud 11 augustus 2005, 10:58   #174
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
de roes stopt niet, maar op een bepaald moment ben je verzadigd, en verder smoren maakt je niet meer stoned. Ook uit eigen ervaring
Dat bedoelde ik dus.
Ik rook ook wiet hoor.
Oud 11 augustus 2005, 11:02   #175
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al ooit gehoord van een dode door het roken van joints? I don't think so ... ...
Laat die "so" maar vallen!

Brit blowt zich dood na 24.000 joints

Een 36-jarige Brit is overleden nadat/omdat hij in meer dan tien jaar tijd zo'n 24.000 joints had opgerookt. De man overleed in augustus, maar de definitieve doodsoorzaak is pas nu bekendgemaakt.
Lee Maisey uit Summerhill is de eerste Brit van wie is aangetoond dat hij door een cannabisvergiftiging om het leven kwam. De man zou 11 jaar lang dagelijks zes zelfgedraaide joints gerookt hebben. Aanvankelijk klaagde de gepassioneerde blower over hoofdpijn. De volgende dag vond een vriend hem dood op het tapijt in de woonkamer. De doodsoorzaak in het overlijdensbericht luidde 'vergiftiging'.
Naar aanleiding van het overlijden stelt drugsexpert Philip Guy van de universiteit van Hull dat cannabis de dag van vandaag veel geconcentreerder is dan vroeger. "Het is niet meer de leuke hippiedrug van weleer". Guy waarschuwt er ook voor dat cannabis in een cake (de spacecake) of andere voeding veel gevaarlijker is dan het oproken van de drug.
Een toxicoloog van het Imperial College in Londen vindt het overlijden op zijn minst bizar. "Dit heb ik nog nooit gezien. Maar het weerlegt het argument dat cannabis niet dodelijk is", aldus de professor.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 11:06   #176
Bhairav

Standaard

"Oh kijk eens aan! ER IS ER EENTJE AAN GESTORVEN! EINDELIJK! *jubel jubel*"
Voor zover dat DAT de oorzaak is natuurlijk. En ondertussen zijn er DUIZENDEN or MILJOENEN alcholol doden. Maar neen: lekker negeren.
Oud 11 augustus 2005, 11:14   #177
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Een 36-jarige Brit is overleden nadat/omdat hij in meer dan tien jaar tijd zo'n 24.000 joints had opgerookt. De man overleed in augustus, maar de definitieve doodsoorzaak is pas nu bekendgemaakt.
Lee Maisey uit Summerhill is de eerste Brit van wie is aangetoond dat hij door een cannabisvergiftiging om het leven kwam. De man zou 11 jaar lang dagelijks zes zelfgedraaide joints gerookt hebben. Aanvankelijk klaagde de gepassioneerde blower over hoofdpijn. De volgende dag vond een vriend hem dood op het tapijt in de woonkamer. De doodsoorzaak in het overlijdensbericht luidde 'vergiftiging'.
Naar aanleiding van het overlijden stelt drugsexpert Philip Guy van de universiteit van Hull dat cannabis de dag van vandaag veel geconcentreerder is dan vroeger. "Het is niet meer de leuke hippiedrug van weleer". Guy waarschuwt er ook voor dat cannabis in een cake (de spacecake) of andere voeding veel gevaarlijker is dan het oproken van de drug.
Een toxicoloog van het Imperial College in Londen vindt het overlijden op zijn minst bizar. "Dit heb ik nog nooit gezien. Maar het weerlegt het argument dat cannabis niet dodelijk is", aldus de professor.
Dat is nog zo een urban legend, dat wiet tegenwoordig potenter is dan vroeger ... er is ooit zo een sensatie-reportage geweest op telefacts die zegden dat de wiet van tegenwoordig 10 keer straffer is dan vroeger, BULLSHIT
Een cannabist kan eht weten! Kijk eens naar de zaadbanken en wat ze in aanbieding hebben! De potentie van de strains zijn nagenoeg neit verandert in 30 jaar!
Enkel zijn er nieuwe kruisingen tussen cannabis-sativa, cannabis indica en cannabis rudheralis om zo een nieuwe strain te ontwikkelen die beter is tegen het klimaat hier ... ze kunnen nu veel beter buiten groeien en ze zijn veel resistenter tegen het vochtige en joude weer ...
Bvb, vroeger had je skunk, de skunk die je tegenwoordig koopt is net dezelfde, dan heb je nog superskunk en consoorten, zij zijn neit potenter (wat misschien wel blijkt uit de naam) maar dat is niet zo, ze hebben een betere smaak en die 'super' is gewoon een verkoopsargument, kom niet zagen over dingen waar je neits van weet en van dingen die je ergens opvangt!

Dit is een urban legen!
kijk hier bij de zaadbanken vergelijk de strains van vroeger en nu!
verschil = zero!
http://www.nirvana-shop.com/
http://www.highqualityseeds.nl/
http://www.sensiseeds.com/ml/shop.asp?MainLev=0
http://www.cannabis-seedbank.nl/

alleen zijn de kweek-installatie tegenwoordig van veel meer high-tec voorzien en kan men binnenkweken waardoor je mooirer topen krijgt met meer smaak zonder dat er insecten van buiten aan geknabbeld hebben:
http://www.hempcity.nl/press/dutchgr...ant/index.html

vergelijk het met aardbeien die jezelf in de tuin zet (die zien niet uit maar ze zijn puur natuur) en met de aardbeien die je bij de fruithandelaar koopt, die zijn vn hoge kwaliteit, goed bemest en zien er lekker dik uit ... ze proeven hetzelfde, maar 't is het uitzicht dat ook telt ...
Oud 11 augustus 2005, 11:17   #178
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

in de link die ik enkele posten hiervoor heb geplaatst wordt nogthans aangetoond dat het gehalte aan THC is toegenomen door veredeling van de gewassen. Bron= de Nederlandse overheid
Oud 11 augustus 2005, 11:18   #179
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is de vergiftiging te wijten aan THC, of aan de tabak. Daar staat er ook niks van in
Oud 11 augustus 2005, 11:20   #180
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hihi. Als we nu een artikelke vinden over twee mensen die gestorven zijn aan een overdosis water, dan is cannabis aangetoond en bewezen minder gevaarlijk dan water

[size=1]Let trouwens ook op het vetgedrukte.[/size]

Volgens mij kan ne mens zich doodeten in bananen.
Denk je niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be