![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De voorganger Vlaams Blok wel, en inderdaad, voor ons telt dat niet, niet voor ons. Want wij trekken ons geen reet aan van een corrupt gerecht, dat voor de ene helft uit kinderneukers bestaat en voor de andere uit broekschijtende meelopers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Er is maar één oplossing : alle psychologen buitensmijten !!!! En terug het gezond verstand gebruiken ipv de criminelen "begrijpen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nou ja, mambo is ook nooit veroordeeld, dat is zijn allias! Als we na iedere veroordeling een letter wijzigen in onze naam mogen we ook blijven genieten van de eerste keer zeker? Die vlaams belangers zijn volgens mij de grootste broekschijters van al wat er op deze planeet rondloopt. Niks durven jullie, werkelijk niks behalve pinten pakken en roepen dat een ander het moet oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, zoals de meeste sociale diensten nu georganiseerd zijn, zijn zij daar niét toe in staat.
![]() |
![]() |
#168 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid heeft hierin een enorme verantwoordelijkheid omdat het zij is die de cijfers beschikbaar moet maken, wat ze niet doet (eerlijkheid biedt te zeggen, omdat ze gewoon niet bestaan). ![]() Ik zal een voorbeeld geven op basis van beschikbare cijfers (van 2000, maar soit) : in 2000 zijn er 6897 'uitgangspermissies' verleend (hetzelfde dan in de zaak Farid B.), waarvan er 338 of 4,9% 'mislukt' zijn (daarin wordt ook het niet-tergukomen getelld). Bij penitentiair verlof gaat het om 2,74%. Er wordt duidelijk vermeld dat die mislukkingen geen schadelijke gevolgen hadden. Men kan aannemen dat die cijfers grootendeels dezelfde blijven. Ik denk dat zo'n cijfers perfect aanvaardbaar zijn, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je niet moete proberen ze nog naar beneden te halen. http://www.just.fgov.be/nl_htm/organ...AARVER2000.pdf De zaak Farid is een voorbeeld van 'mislukking met schadelijke gevolgen', en als bij toeval de enige uitgangspermissie waarover men in jaren hoort spreken. ![]() En je kunt juist dezelfde redenering maken met bv. de ontsnappingen. Citaat:
Citaat:
Eigenaardig genoeg zit de academische wereld in België ook aan de top, maar volgt de politiek (en het gerecht) niet echt (logisch, we hebben eigenlijk een totaal nieuw Strafwetboek nodig). ![]() Het Belgisch systeem zit daarentegen mijlenver aan de top wat het "herstelrecht" betreft (een paradox meer of minder ![]() ![]() Citaat:
![]() Bovendien gaat het vaak om het vervangen van oudere gevangenissen (zie Hasselt). Maar je hebt gelijk, op lange termijn is bijbopuwen van gevangenissen geen oplossing.
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En we zullen het zelf wel oplossen, let maar eens op, ventje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haha probeer maar verder paljas van het vlaams belang, zet maar een hakenkruis op uw frele borst. Haal de magnums maar al boven jongen en zie dat ge niet in uw tenen schiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zeggen dat het voor één keer een interessante discussie met interessante mensen was...
![]()
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij moet het meer de richting gaan van snelle interventie op procesrecht voor de veroordeelden, tenslotte hoe rapper alles achter de rug hoe beter voor iedereen en men heeft zo niet de indruk van "loopt die alweer rond?"
Eenmaal er een celstraf is die invullen met iets van betekenis of men kan het mogelijks al van in het begin koppelen aan een bepaald werk ergens met jawel bepaalde afpraken over en weer. Op die manier zou men na een celstraf zachtjes naar een bepaald werk kunnen glijden. Volgens mij is dat in vele gevallen gewoon de bron van recidivisme. Wees eerlijk dat een ex gedetineerde weinig of geen kans meer heeft iets van werk te krijgen dat ook nog een beetje waardevol kan zijn. Zulke dingen doet een mens terug grijpen naar oude en bekende manieren om je te "bewijzen" of zo iets in die aard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We moeten er dus 'ooit' toch eens mee beginnen (liever nu dan morgen maar soit, Rome is ook niet op één dag gebouwd)
![]() |
![]() |
#176 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Jullie zijn hier altijd maar bezig wat er allemaal nog moet bijkomen om de gevangenen te begeleiden en dergelijke. Maar hoeveel geld gaat dit allemaal kosten ?
Betalen we nu al niet veel te veel voor deze criminelen. Voor kleine criminelen wil ik nog wel iets doen, maar de zware jongens moet men volgens mij als verloren voor de maatschappij beschouwen en er geen geld meer insteken. Als je ziet wat de actie gisteren wel moet gekost hebben aan de maatschappij dan heb ik toch serieuze bedenkingen bij vervroegd vrijlaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() k Vond het ook wel interessant, en ik moet zeggen dat Mambo met zijn controversiële uitspraken in 't begin mijn enthousiasme om over dit onderwerp eens wat dieper in te gaan, fameus heeft geprikkeld ![]()
![]() |
![]() |
#178 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En trouwens, als je iemand als "verloren voor de maatschappij" beschouwd, en je moet die dus zijn leven lang vast zetten, hoeveel kost dat dan niet? Je moet toch oppassen met teveel te veralgemenen, denk ik. Er zijn er natuurlijk die je het best nooit meer vrijlaat, maar dat is toch een serieuze minderheid... Citaat:
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |