Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 augustus 2005, 12:08   #161
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Uw laatste zin verklaart al alles.
Inderdaad en zelfs jullie die openlijk oproepen tot het verbieden, broodroven ,uit-en opsluiten van vlaamsvoelende mensen hebben volgens mij diezelfde democratische legitimiteit.
Het feit dat jullie daar zeer onhandig gebruik van maken doet aan die democratisch-pluralistische overtuiging geen enkele afbreuk.
Oud 28 augustus 2005, 12:11   #162
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
En die houden in dat de leerkracht kinderen niet proberen te indoctrineren maar ze degelijk onderwijzen, en niets anders.
Het tijdperk dat leerkrachten aan politiek-culturele indoctrinatie konden doen, is overigens voorbij: tegenwoordig reageren de kinderen daar zelf tegen, ze zijn bijzonder mondig geworden. En weet u hoe dat komt, meneer de Inquisiteur: omdat wij ouders ze met veel plezier zo opgevoed hebben. Ze zijn immuun tegen extremistische leerkrachten!

Egidius
Hear, hear!

Oud 28 augustus 2005, 12:33   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Ten eerste, een leraar met enig gevoel voor ethiek en zelfrespect staat niet te pronken op de eerste rij van een extremistische manifestatie en indien je directie daarvan op de hoogte is is ze ook medeplichtig.
Tweedens is je domme houding mede oorzaak van het toenemend irrespect tegenover leerkrachten en ik geloof niet dat al je collegas dit in dank van je afnemen.
En ten laatste, als verantwoordelijk ouder zal ik nooit mijn kinderen naar zulke instelling sturen.
Alwie de foto's van de IJzerwake bekijkt, ziet mij op de eerste rij van de staanplaatsen staan. Ik zie niet in op welke manier dat nu zou botsen met dat "enig gevoel voor ethiek (welke?) en zelfsrespect (op welke manier wordt het respect niet hoog gehouden?)".

Daarnaast is de IJzerwake helemaal niet "extremistisch" (dat is immers weer het zoveelste etiket dat tegenstanders erop proberen te kleven om aldus iedere inhoudelijke discussie uit de weg te moeten gaan), maar wel radicaal. Voor Vlaamse onafhankelijkheid. Voor een vrij Vlaanderen.

Waar mijn "domme houding" nu juist in berust, heeft u geenszins verklaart. En ik zie niet in welke weerslag mijn aanwezigheid kan hebben op de houding van de leerlingen (die me trouwens respecteren).

Daarnaast weten mijn collega's dat ik op de IJzerwake aanwezig was en niemand heeft daar problemen mee (tenzij enkele met een bijzonder uitgesproken linkse achtergrond, meer bepaald, twee mensen op een groot aantal).

En ten slotte heeft u als ouder de volledige vrijheid uw kinderen te sturen naar die instelling die u bevalt. Ik zie dan ook het probleem niet en zeker al niet waarom u dat nu aanhaalt als een element te mijnen laste. In Vlaanderen is de vrijheid van de ouders immers daarin absoluut. Aan u de vrijheid. Ik zie dan ook het probleem niet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 augustus 2005, 12:39   #164
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Alwie de foto's van de IJzerwake bekijkt, ziet mij op de eerste rij van de staanplaatsen staan. Ik zie niet in op welke manier dat nu zou botsen met dat "enig gevoel voor ethiek (welke?) en zelfsrespect (op welke manier wordt het respect niet hoog gehouden?)".

Daarnaast is de IJzerwake helemaal niet "extremistisch" (dat is immers weer het zoveelste etiket dat tegenstanders erop proberen te kleven om aldus iedere inhoudelijke discussie uit de weg te moeten gaan), maar wel radicaal. Voor Vlaamse onafhankelijkheid. Voor een vrij Vlaanderen.

Waar mijn "domme houding" nu juist in berust, heeft u geenszins verklaart. En ik zie niet in welke weerslag mijn aanwezigheid kan hebben op de houding van de leerlingen (die me trouwens respecteren).

Daarnaast weten mijn collega's dat ik op de IJzerwake aanwezig was en niemand heeft daar problemen mee (tenzij enkele met een bijzonder uitgesproken linkse achtergrond, meer bepaald, twee mensen op een groot aantal).

En ten slotte heeft u als ouder de volledige vrijheid uw kinderen te sturen naar die instelling die u bevalt. Ik zie dan ook het probleem niet en zeker al niet waarom u dat nu aanhaalt als een element te mijnen laste. In Vlaanderen is de vrijheid van de ouders immers daarin absoluut. Aan u de vrijheid. Ik zie dan ook het probleem niet.

Dat is dankzij de BELGISCHE grondwet, artikel 24.
Hans1 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 12:55   #165
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar snapt u het verschil niet of wil u het niet snappen. Maar op een dag zal het u allemaal wel duidelijk worden.
Nee, ik snap het verschil maar al te goed. Uw partij gaat ondertussen al enkele verkiezingen mee en komt nog steeds niet boven het niveau van een dode mus.
groene flamingant is offline  
Oud 28 augustus 2005, 12:56   #166
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Nee, ik snap het verschil maar al te goed. Uw partij gaat ondertussen al enkele verkiezingen mee en komt nog steeds niet boven het niveau van een dode mus.
En die dode mus, dat bent u dan waarschijnlijk?
Hans1 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 13:04   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[/b]

En in diezelfde grondwet staat dat België een federale staat is met gemeenschappen en gewesten! Ook de BELGISCHE grondwet dus!
Oud 28 augustus 2005, 13:14   #168
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[/b]

Nu sleurt ge er de Belgische grondwet bij, bij de kwestie BHV heb ik u dat toch niet weten doen.
daiwa is offline  
Oud 28 augustus 2005, 13:23   #169
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die dode mus, dat bent u dan waarschijnlijk?
U begrijpt wel wat ik bedoel. Lach maar met uw eigen mislukkingen. Wil uw partij ooit het aantal stemmen van PVDA en consoorten overstijgen, dan zal er nog veel moeten veranderen. Om te beginnen, een beetje kritische ingesteldheid i.v.m. het eigen partijproject.
groene flamingant is offline  
Oud 28 augustus 2005, 13:50   #170
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je respecteert je leerlingen door bij hen als neutrale leraar over te komen, ttz dat je rekening houdt met hen die je "sympathiën" niet delen. Door je publiek te uitten over je opvattingen doe je dat niet. Je leerlingen respecteren je, zeker zij waarvan je de ouders tegenkomt op je weide, maar wat met de anderen?
Ditto voor de ouders.
Ditto voor je collegas van eender welke strekking en uit eender welke instelling. Zij krijgen het al moeilijk genoeg zonder dat sommigen zoals jij er nog een schep bovenop doen om hun aanzien tegenover hun leerlingen (en ouders) te ondermijnen.
Tenslotte voor je school en directie, voor zover deze laatste niet in hetzelfde schuitje zit.

Nog maar goed dat we als ouder die vrijheid hebben, wat zou het anders zijn indien julie het voor het zeggen hadden. Maar indien de ouders een beetje mondiger waren en ook een radicalere houding aannamen tegenover zulke toestanden door hun kinderen uit deze instellingen weg te halen, zou je directie wel beginnen na te denken en jij incluis.
Oud 28 augustus 2005, 14:19   #171
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in diezelfde grondwet staat dat België een federale staat is met gemeenschappen en gewesten! Ook de BELGISCHE grondwet dus!
Heb ik dat ooit ontkend? Het verschil is wel dat die rommel er door jullie schuld is in komen staan, terwijl het mooie artikel 24 (vroeger artikel 17) er al in staat sinds 1831.
Hans1 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 15:02   #172
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik dat ooit ontkend? Het verschil is wel dat die rommel er door jullie schuld is in komen staan, terwijl het mooie artikel 24 (vroeger artikel 17) er al in staat sinds 1831.
Hoe jij de federalisering noemt is je eigen zaak. Feit is dat het gaat om een evolutie die niet meer te stoppen is.

BTW: Veel van die artikelen uit de 19de eeuw zijn voorbijgestreefd. Ook op het gebied van crimineel recht.
Oud 28 augustus 2005, 15:11   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fantastico!
Kunnen de schuldigen Belgique niet in één keer helemaal splitsen?
Oud 28 augustus 2005, 18:05   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je respecteert je leerlingen door bij hen als neutrale leraar over te komen, ttz dat je rekening houdt met hen die je "sympathiën" niet delen. Door je publiek te uitten over je opvattingen doe je dat niet. Je leerlingen respecteren je, zeker zij waarvan je de ouders tegenkomt op je weide, maar wat met de anderen?
Ditto voor de ouders.
Op school word ik gerespecteerd omwille van de manier waarop ik les geef en met de leerlingen - ongeacht uit welk sociaal milieu of politieke achtergrond ze komen - omga.

De rest telt niet en komt ook niet aan bod op school. Zo simpel is dat, wat u ook moge beweren.
Oud 28 augustus 2005, 18:07   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ditto voor je collegas van eender welke strekking en uit eender welke instelling. Zij krijgen het al moeilijk genoeg zonder dat sommigen zoals jij er nog een schep bovenop doen om hun aanzien tegenover hun leerlingen (en ouders) te ondermijnen.
Alweer een beschuldiging zonder enige grond. Mijn collega's hebben het niet moeilijk door wat ik buiten school aan politieke en andere activiteiten ontplooi. U mag me uw stelling trouwens eens wat nader uitleggen, daar ik op geen enkele wijze een verband zie, laat staan concrete elementen.
Oud 28 augustus 2005, 18:09   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog maar goed dat we als ouder die vrijheid hebben, wat zou het anders zijn indien julie het voor het zeggen hadden.
Alweer een beschuldiging zonder enige grond of bewijs. De onderwijsvrijheid is een belangrijk goed en als u het programma van het VB gelezen had, wist u dat onze partij zelf voorstander is van de mogelijkheid om de scholen zelf te laten beslissen of ze type I, type II of de eenheidsstructuur willen invoeren. In tegenstelling tot de gevestigde machtspartijen willen we dus ook de oude vrijheid voor de schooldirectie weer aan bodbrengen. Dan hebben de ouders nog een grotere keuze.

U ziet: u beweert maar iets, maar heeft jammer genoeg daar niets de minste bewijzen of aanwijzingen toe. Kortom, pure laster.
Oud 28 augustus 2005, 18:10   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar indien de ouders een beetje mondiger waren en ook een radicalere houding aannamen tegenover zulke toestanden door hun kinderen uit deze instellingen weg te halen, zou je directie wel beginnen na te denken en jij incluis.
Over welke "toestanden" heeft u het wel?
Oud 28 augustus 2005, 18:11   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie schuld? Over wie heeft u het eigenlijk?
Oud 28 augustus 2005, 18:12   #179
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, bewegingen kunnen snel groeien of in elkaar storten. Ik heb het over het verschil tussen retrograde ideeën en vooruitstrevende.
Volgens mij wóónt Hans1 daar, in Retrograd.
Oud 28 augustus 2005, 18:44   #180
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op school word ik gerespecteerd omwille van de manier waarop ik les geef en met de leerlingen - ongeacht uit welk sociaal milieu of politieke achtergrond ze komen - omga.

De rest telt niet en komt ook niet aan bod op school. Zo simpel is dat, wat u ook moge beweren.
Dat is uw uitleg maar ze is niet bijster overtuigend.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be