![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer dus dat jij voor het behoud van Belgique bent. Belgique verdraagt immers geen democratie, en dus ook geen BROV.
Mijn stem voor jouw partij is dus evenzeer een weggegooide stem. ![]()
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als België, onder druk van de bevolking, het BROV zou invoeren et ergo democratisch zou worden, waarom zou U daar dan tegen zijn? Is er dan nog een reden om Vlaanderen onafhankelijk te maken? |
|
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
" 2. DEMOCRATIE d. Referendum: bindende volksraadpleging. Maar wat voor zin heeft een referendum als de traditionele partijen het resultaat zomaar naast zich kunnen neerleggen? Democratie is voor ons méér dan de verplichte vierjaarlijkse stembusgang, waarna de regeringspartijen gewoon hun zin kunnen doen. De parlementaire democratie schiet inzake democratische legitimiteit op een aantal punten dan ook schromelijk tekort. Het is duidelijk dat naast de parlementaire vertegenwoordiging een bijsturing of een verfijning van de democratie wenselijk en zelfs noodzakelijk is. Om het volk meer te betrekken bij de besluitvorming, kiest het Vlaams Belang voor een bindende volksraadpleging op volksinitiatief. In een democratie moet élk thema het onderwerp kunnen uitmaken van een bindende volksraadpleging. Opnieuw: het volk beslist. " Dat bedoelde ik dus met refereren, want ook voor mij is DD nog niet prominent genoeg aanwezig in het programma. De evolutie is er. Alles op zijn tijd. Neen?
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2 A: Spil van de democratie: het Parlement. Ze kiezen er dus toch voor om de parlementaire democratie te promoten... Zie ook: http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=21&id=2 |
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Zover ik kan zien, is Van Nespens standpunt voor democratie toch wel authentiek en primordiaal in het geheel zijn programma. Als je dus echt in de democratie gelooft, dan moet je zijn andere standpunten als bijkomstig kunnen beschouwen. Als de democratie ingevoerd zou worden in België, dan beslist immers het volk over de rest van dat programma. En dat is precies hetzelfde als de lijn die wij volgen, niet Knuppel? Egidius |
|
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
Vooreerst geloof ik niet dat België, zoals we het al 175 jaar kennen, de invoering van de democratie ook maar één dag zou overleven. Kijk maar wie het BROV tegenhoudt: dat is het aloude Belgische establishment. De PS schreeuwt moord en brand tegen elk initiatief dat een verschil in opvatting tussen noord en zuid zou kunnen aan het licht brengen. Het BROV zou de Belgische grondvesten zo door elkaar schudden, dat de staatsstructuur in elkaar stuikt. Ten gronde meen ik dat de invoering van de democratie eindelijk de grondwettelijke muilkorving van de Vlaamse meerderheid moet kunnen doorbreken. Als die meerderheid haar democratische wil kan opleggen aan het hele land, zie ik inderdaad niet echt nog een reden om af te splitsen. Een Vlaamse staat is geen fetisj, Vlaamse macht is het streefdoel. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
maar beter een detail dan niks, zoals bij de rest van de partijen |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die van 40% Franstaligen die wettelijk gelijkwaardig gemaakt werd aan de druk van 60% Vlamingen? En jij denkt dat Franstalig Belgique dit gegeven ooit zal opgeven???
![]() |
#176 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen doodjammer dat het pas als voorlaatste puntje in het paspoortje staat dat hier voor me ligt...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 augustus 2005 om 10:45. |
|||||
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben al een tijdje niet meer bereid mijn recht op democratie ondergeschikt te maken aan de realisatie van de Vlaamse eisenbundel. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Meer mensen zullen zich sneller aangesproken voelen door een België Barst rethoriek dan wel door democratische controle van de politieke klasse door BROV. Al een geluk dat we een demografische meerderheid zijn, anders konden we wel een kruis maken over Vlaamse rechten en zelfstandigheid. Maar zelfs dan nog , ontberen Vlamingen de mentale setup van de 'meerdere'. 175 jaar België bewijst dat. Ik acht het zeer wel mogelijk dat België op een of andere slinkse wijze DD recupereert en er gelijk voor zorgt dat de uiteindelijke machtsverhouding , zeg maar de Frankofone dominantie, behouden blijft. Daarentegen, de kortsluiting, de confrontatie, de onmogelijkheid om nog langer federaal te besturen, uiteindelijk leidend tot de splitsing vh land lijken mij zeer wel mogelijk in het huidige particratische systeem. Noorwegen/Zweden , Tsjechië/Slowakije zijn hier voorbeelden van. Uiteraard ben ik niet tegen DD (met recall heb ik het wel moeilijk, dit ter zijde), maar DD voorstellen als het te bereiken doel dat automatisch zal leiden tot het herstellen vd rechten vd Nederlandstaligen in dit rotland, is volgens mij, een dwaling. Maar het is altijd mogelijk dat ik van betreffende strategie/taktiek nougabollen gesnopen heb...
![]() |
#179 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 augustus 2005 om 10:42. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
#180 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie jij dan niet dat dat enkel en alleen in onze eigen handen ligt? Laat het me zo proberen duidelijk te maken: zou jij echt een Vlaamse staat willen die er alleen maar toevallig gekomen is, in plaats van uit de wil van zijn burgers? Nog wat duidelijker: als de meerderheid van de Vlamingen niet emancipeert en blijvend onder de sloef wil blijven liggen, wat kan je daar dan tegen inbrengen? Egidius |
|||
![]() |