![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En ten tweede mogen ze al heel blij zijn dat iemand anders het inititatief heeft genomen om met een bedrijf te beginnen anders hadden ze helemaal niks gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In dat geval zouden de vakbonden met hun fortuin en hun machtsapparaat al lang zelf bedrijven hebben moeten oprichten om voor hun "achterban" te zorgen ipv altijd maar weer de verantwoordelijkheid op die "slechte bazen" af te schuiven. Wees er maar zeker van dat de meeste werknemers meer kapitaal en bestaanszekerheid hebben dan de meeste ondernemers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Minister-President
|
![]() Het is wel bemoedigend dat er hier enkele vakbondsleden de geplande akties durven in vraag te stellen en beseffen dat het status quo onaanvaardbaar is met het oog op de toekomst. Wie weet hoeveel mensen denken zoals hen maar uit voorzorg toch maar liever zwijgen en ja-knikken tegenover het politburo in verplichte solidariteit.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door longhorn : 30 september 2005 om 00:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als men daarmee de sociale zekerheid enz een duwtje in de rug kan geven wil ik gerust twee jaar langer werken ik wil niet de schuld krijgen later dat ik teveel eisen heb gesteld en dat mijn kinderen of kleinkinderen daar dan het slachtoffer zouden van worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() @PeterP
Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het aan de idiosyncrasie van mensen die hun ongecontroleerde tot ongefundeerde beweringen steevast laten vergezeld gaan van de even irritante als onterecht simplifiërende stopwoordjes 'zo simpel is dat'. Ik ben net iets méér ontslagen dan ikzelf ontslag nam, maar dat komt doordat één werkgever mij drie keer ontsloeg en de vakbonden dat drie keer ongedaan maakten. Zo simpel is dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelukkig zijn er nog museum-bewaarders en die vind je in grotere getale bij de vakbonden dan bij de openbare kunstcollecties. Iemand moet tot toch het tegenwicht vormen tegen de economische terreur van het losgeslagen libertarisme. Het is ook bemoedigend dat grote sectoren van het ACV zich spontaan blijken te verenigen met de algemene staking van het ABVV (die beter meteen synchroon geörganiseerd was).[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 september 2005 om 09:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doorheen het omgekeerde uiteinde van de mi(s)chroscoop bekeken, zal dat wel kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De vakbonden daartegenover worden nog eens beloond door extra inkomsten voor elke werkloze die er bij komt. Er zijn niet veel bedrijven die stakingen lang kunnen overleven. Daarvoor zijn bvb de stocks veel te klein geworden in deze just in time world. Gevolg: bedrijven binden meestal relatief snel in wanneer er gestaakt wordt. Eveneens het gevolg daarvan: deze bedrijven gaan niet meer investeren in Vlaanderen/België, maar investeren waar het klimaat minder vijandig is en wanneer ze er klaar voor zijn de productie in Vlaanderen/België afbouwen/stopzetten. Hoeveel investeringen (en arbeidsplaatsen) zijn er al misgelopen door de vakbonden? Niemand kan daar cijfers op plakken, maar dat het er een onmiddelijk gevolg van is staat buiten kijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar het om gaat is dat de rijken en patroons, ondanks hun enorme inkomens en winsten toch nog hogere winsten willen hebben, en daarvoor willen ze de belastingen verlagen. Maar dat kan alleen door de kosten van de sociale kosten naar beneden te halen, en dus door de sociale zekerheid af te bouwen...
![]() |
![]() |
#174 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe zit dat eigenlijk met d ebuschauffeurs, staken die ook volgende week?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of bent U een allessnapper? ![]() Gertje heeft het duidelijk veel beter begrepen...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 2 oktober 2005 om 15:25. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ziedaar: kapitalisme = barbarij
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb absoluut het beste voor met de werknemers (ik ben er zelf ook 1 ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 2 oktober 2005 om 22:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Oorzaak van het probleem is het repartitiestelsel dat onze dwaze politici een 5-tal decennia hebben ingevoerd en nu onder druk komt te staan. Alleen een drastische overgang naar een persoonlijke kapitalisatie kan de zaak oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 oktober 2005 om 23:30. |
|||||||