Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2002, 20:58   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Het homohuwelijk komt er zeker en vast, misschien niet meer deze legislatuur maar het zal er komen en neem van me aan tegen een 5 tal jaar zal het homohuwelijk de normaalste zaak van de wereld zijn behalve een aantal uizonderingen.
Hahaha. Daar gaan ze weer: eigen moed inspreken. U verkoopt het vel van de beer wel voor hij geschoten is. Er komt echt niets van een homohuwelijk in huis. Agalev wacht bij de komende verkiezingen een terugval en dan is het nog maar de vraag of ze aan de vetpotten van de macht zullen mogen zitten. In tegenstelling tot wat u schrijft, hoor ik bij de VLD niet zo veel pro-homohuwelijkstemmen. Wordt het een liberale-christen-democratische coalitie dan kunt u uw homohuwelijk in de eerste vijf jaar op uw buik schrijven!

Homoseksuele levensstijl is helemaal niet normaal en zal het ook nooit worden, daarvoor zit het natuurlijk evenwicht te diep in de mens gebakken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2002, 21:02   #162
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Klopt.

U ook trouwens. Maar dan een andere mantraatje.
De waarheid kan niet genoeg herhaald worden.
Inderdaad, daarom blijf ik herhalen, net zoals in school.
Gewoonlijk is het toch degene die minder begrip heeft die beleerd moet worden? U staat dus aan de verkeerde kant van de leerstoel!
Zal ik dan de essentie van de discussie nogmaals herhalen. Het criterium sexuele voorkeur is geen reden om iemand bepaalde rechten te ontzeggen?
Probeer het eens 100 keer te schrijven.
Niet copy/pasten!
Opsturen naar:
[email protected]
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2002, 21:02   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd en die waarheid begint steeds meer en meer gehoor te vinden, véél mensen aanvaarden holebi's gewoon zoals ze zijn, al véél meer dan vroeger, onze strijd is dus niets voor niets. En over school gesproken: ook daar gaat m'n de goede weg op door holebisexualiteit bespreekbaar te maken, de jongeren kunnen er alleen maar zichzelf in terugvinden die met zichzelf in de knoop liggen;
U staat duidelijk niet tussen de jongeren, weet niet wat echt leeft in hun wereld. Moet eens je oor te luisteren leggen bij de jongeren: iemand voor flikker uitschelden is voor een gezonde jongen nog altijd het grootste scheldwoord dat ogenblikkelijk een mep aan de schelder bezorgt (vandaag nog zo'n geval gehad).

En wees gerust, zelfs conservatieve onderwijzers spreken over homoseksualiteit (zoals ondergetekende), maar weten het juist te kaderen en dat is iets anders dan zeggen: "Doe maar, jongens, het is maar normaal!" Zo nodig ik mensen van de EO op school uit om over dit onderwerp te spreken. Zéér verrijkend (niet drammerig en niet dogmatisch!), en niet de flauwekul van sommige holebi-organisaties.
Oud 2 oktober 2002, 21:03   #164
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wordt het een liberale-christen-democratische coalitie dan kunt u uw homohuwelijk in de eerste vijf jaar op uw buik schrijven!
Ik verwed er mijn hoofd op dat u eerst iets anders typte.
Oud 2 oktober 2002, 21:03   #165
bartje
Minister-President

Standaard

HA ha, en toch zal het huwelijk er komen vast en zeker. Ik ben liberaal en héél wat liberalen zijn VOOR het huwelijk, kan het wel weten want zit aan de basis! We zullen er voor vechten, blijven voor vechten! En ons gevecht zal op een dag beloond worden, op naar geluk voor iedereen!!!

En een regering met VLD EN CHRISTENDEMOCRATEN komt er normaal gezien niet, schrijf dat ook maar op!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2002, 21:05   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zal ik dan de essentie van de discussie nogmaals herhalen. Het criterium sexuele voorkeur is geen reden om iemand bepaalde rechten te ontzeggen?
Het recht tot trouwen is geen individueel recht, maar een gezamenlijk recht van man en vrouw. Daarom staat het niet open voor homoseksuelen. Dat is geen discriminatie of een groep rechten ontnemen of ontzeggen: het recht is gewoon niet op hen toepasbaar, net zomin een gezonde geen recht heeft op een gehandicaptenkaart.
Oud 2 oktober 2002, 21:06   #167
bartje
Minister-President

Standaard

Toch ontzettend raar hé, ik heb dagelijks contact met héél wat jongeren en die begrijpen de holebi's tenminste. Enkel de ouderen hebben het daar nog moeilijk mee. We zullen er geraken, dit moet gewoon zo! En wie er iemand iemand anders voor flikker uitscheld, weet je wat ik dat noem, gebrek aan mensenkennis en verstand!
Oud 2 oktober 2002, 21:16   #168
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het recht tot trouwen is geen individueel recht, maar een gezamenlijk recht van man en vrouw. Daarom staat het niet open voor homoseksuelen. Dat is geen discriminatie of een groep rechten ontnemen of ontzeggen: het recht is gewoon niet op hen toepasbaar, net zomin een gezonde geen recht heeft op een gehandicaptenkaart.
Recht is flexibel en veranderbaar. Geef het aan iedereen.
Een beetje politieke goodwill en hop, klaar komt kees (en dees).
Ook op papier.
Wat maakt u dat nu uit, Jan?
Laat die mensen ook een contract sluiten.
Maak toch geen bastaard van mensen met andere voorkeuren dan de jouwe.
Ik begrijp echt jouw kruistocht niet tegen het wettelijk maken van een contract.
Oud 2 oktober 2002, 21:17   #169
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En een regering met VLD EN CHRISTENDEMOCRATEN komt er normaal gezien niet, schrijf dat ook maar op!
Laat dat maar aan de kiezer over! Hij is nog altijd soeverein en beslist eigenmachtig aan wie hij zijn stem zal geven, wars van alle voorspellingen e.d.
Oud 3 oktober 2002, 09:07   #170
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Laat dat maar aan de kiezer over! Hij is nog altijd soeverein en beslist eigenmachtig aan wie hij zijn stem zal geven, wars van alle voorspellingen e.d.
En toch zeg ik dat die coalitie er niet komt, de kans dat de huidige regering doorgaat is bijzonder groot, en dan nog het huwelijk zou er zeker en vast ook doorgeraken met liberalen en christendemocraten. Trouwens binnen de christendemocraten is er een machtswissel aan de gang, de oude garde moet afhaken en de jonge garde komt en hun ideeën zijn al héél wat anders dan die oude CVP'ers, ik zeg hier opzettelijk CVP'ers omdat dit zo is van de oude garde; net zoals De Croo eigenlijk altijd een PVV'er is gebleven.

En wat het homohuwelijk betreft vraag hier maar eens aan de jong CD&V'ers, hun partij en vooral de jonge garde van de partij is daar resoluut voor. Resultaat: binnenkort zal er een overweldigende meerderheid voor dit huwelijk zijn, trouwens nu ook al

Enkel de Waalse liberalen bij monde van een naam die me nu ontsnapt liggen nog dwars.

Het Vlaams Blok uiteraard ook, maar dat wisten we al, waarom ze nog maar eens bewijzen dat het geluk van een ander hen niet kan schelen. Trouwens die persmededling van vorig jaar slaat op totale onbekwaamheid!
Oud 3 oktober 2002, 09:29   #171
bartje
Minister-President

Standaard

En ja sommigen verbinden homo's automatisch aan anaal contact te hebben met elkaar. Wel voor alle duidelijkheid, voor eens en altijd , niet alle homo's hebben anaal contact met elkaar, er zijn er die daar lak aan hebben zoals ik trouwens! Elkaar ne keer stevig en goed vastpakken, knuffelen, kussen, elkaar vertederen, lieve woordjes toefluisteren betekent zovéél meer.

En dan nog iets de hetero's hebben ook anaal contact hoor met elkaar!
Oud 3 oktober 2002, 10:45   #172
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homo’s en lesbiennes die nadenken over de situatie waar in het Vlaams Blok hen wil dringen, kunnen niet voordeze partij stemmen.
Besef je eigenlijk wel hoeveel jeanetten en beftekkels (turbotaal voor homo's en lesbo's) er eigenlijk in het electoraat van het Vlaams Blok zitten? Je zou nog ogen kunnen opentrekken vermoed ik.

In diverse peilingen naar het vermoedelijke stemgedrag van de Vlaamse holebi's scoort het Blok een goede 6 of 7%.
De N-VA is tegenwoordig goed voor 12% van de holebi-stemmen.
De VLD is ongeveer de holebi-partij bij uitstek met 25%.

Kan je nagaan dat de meerderheid van de Vlaamse holebi's behoorlijk conservatief of ja zelfs rechts zijn...
En met een beetje goede wil kan je zeggen dat 1 op 5 nichten of potten voorstander zijn van een onafhankelijk Vlaanderen.

Laat alle simpele blokkertjes hun geniepige oogjes eens opentrekken: het is te laat jongens zelfs het Vlaams Blok is BESMET door de banvloek van sodom en gomora. Het Blanke Hetero Avondland komt niet terug.

We evolueren naar een ge-emancipeerde en volwaardige Vlaamse samenleving, waar geen onderscheid meer gemaakt wordt op basis van seksuele geaardheid, geslacht of huidskleur.
stijnVL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2002, 16:59   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Laat alle simpele blokkertjes hun geniepige oogjes eens opentrekken: het is te laat jongens zelfs het Vlaams Blok is BESMET door de banvloek van sodom en gomora. Het Blanke Hetero Avondland komt niet terug.
Wanneer homoseksuelen voor het Vlaams Blok willen stemmen is dat hun persoonlijke keuze. Wie ben ik om dat te betwisten? In een democratische samenleving is iedereen vrij te kiezen voor de partij die om de een of andere reden zijn of haar voorkeur wegdraagt.

Anders is evenwel nu stellen dat het Vlaams Blok "besmet" zou zijn. Bij mijn weten heeft het Vlaams Blok een duidelijk standpunt over dit onderwerp.
Oud 4 oktober 2002, 07:18   #174
bartje
Minister-President

Standaard

Idd, het Vlaams Blok heeft héél duidelijk standpunt over dit onderwerp waarmee ze bewezen hebben welke partijj ze zijn en mensen niet nemen als mensen zoals ze zijn!
Zelfs binnen het Blok zelf begint er al commentaar te komen op die zienswijze, een Blokker die ik onlangs heb ontmoet heeft totaal geen problemen met homo's en het huwelijk! Het gaat dan ook om een Vlaams Nationalistische Blokker die nog respect heeft voor de mensen zoals ze zijn en geaard zijn!
Oud 4 oktober 2002, 07:50   #175
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Blanke Hetero Avondland komt niet terug.
Alsof dit ooit bestaan heeft!
Behalve dan in de verwrongen geest van een paar dictatoriale klootzakken, die dat 'ideaal' dan nog poogden te verwezenlijken met behulp van Zyklon-B.

Citaat:
We evolueren naar een ge-emancipeerde en volwaardige Vlaamse samenleving, waar geen onderscheid meer gemaakt wordt op basis van seksuele geaardheid, geslacht of huidskleur.
Maak er een belgische van, en ik ben je man! (Ideologisch dan toch )
Oud 5 oktober 2002, 14:59   #176
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wanneer homoseksuelen voor het Vlaams Blok willen stemmen is dat hun persoonlijke keuze. Wie ben ik om dat te betwisten? In een democratische samenleving is iedereen vrij te kiezen voor de partij die om de een of andere reden zijn of haar voorkeur wegdraagt.

Anders is evenwel nu stellen dat het Vlaams Blok "besmet" zou zijn. Bij mijn weten heeft het Vlaams Blok een duidelijk standpunt over dit onderwerp.
Uw partij heeft inderdaad een zeer duidelijk standpunt, dat het mijne weliswaar niet is.

Citaat:
Het Vlaams Blok spreekt geen ethisch oordeel uit over homo's.
Citaat:
Verdraagzaamheid betekent voor ons dat elkeen kan doen wat hij niet laten kan - zolang er geen anderen door geschaad worden.
Spijtig dat een deel van de achterban net die partijstandpunten over het hoofd kijkt. Deze aanhalingen komen nochtans rechtstreeks van de Vlaams Blok tafel.

Trouwens hetvolgende komt uit een briefwisseling tussen het Madouplein en de holebi-werkgroep van de KAJ:

Citaat:
Wij willen niemand veroordelen omwille van een homoseksuele relatie. Dat is voor ons zelfs geen onoverkomelijk probleem om een verkiesbare plaats te krijgen op een Vlaams Blok-lijst...
De homohatertjes die hier op het forum wat lopen te lullen over rechts conservatisme, homoseksuele tegen-natuurlijkheid en hun geliefde Vlaams Blok maken hier waarschijnlijk graag abstractie van?
Oud 5 oktober 2002, 15:31   #177
stijnVL
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Maak er een belgische van, en ik ben je man! (Ideologisch dan toch )
Wat dacht je van een compromis (typisch belgisch dus jij moet het wel leuk vinden )...

Uiteindelijk geloof ik in een leefbaar con-federaal Europees model, waar Vlaanderen en Wallonië volwaardig deel van uitmaken. Vind je dat aanvaardbaar: een Europese samenleving ?
Oud 5 oktober 2002, 15:35   #178
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk geloof ik in een leefbaar con-federaal Europees model, waar Vlaanderen en Wallonië volwaardig deel van uitmaken. Vind je dat aanvaardbaar: een Europese samenleving ?
Wanneer aan mijn persoonlijke verworven rechten en prebendes niet geraakt worden: ga je gang.
Het hemd is nader dan de rok. Ook voor Superstaaf® en de zijnen......
Oud 5 oktober 2002, 21:39   #179
hilke
Vreemdeling

hilke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het recht tot trouwen is geen individueel recht, maar een gezamenlijk recht van man en vrouw. Daarom staat het niet open voor homoseksuelen.
wait and see m'n beste jantje
ik zeg nt dat het voor binnekort is, maar ooit zal het er komen en ik hoop zo dat je dan nog leeft :o)

alhoewel ik het betwijfel want met zo'n rotte ideeen ben je nu al ah wegrotten
hilke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2002, 21:44   #180
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be