![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Gouverneur
|
![]() Bedankt voor het aantonen van mijn stelling. Het Vlaams Blok, welke inspanningen ze ook levert om kunstmatig haar voorkomen te veranderen, zal altijd dit soort mensen aanspreken. Racisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als veel te veel nadruk leggen op de vreemdelingen problematiek al racistisch is, hoe noem je dan het jarenlange onder de mat vegen van dezelfde problematiek?
Ik heb een prachtstukje bewaard van iemand die daar zeker een passend woord voor heeft. Citaat:
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Ze moet zeker die meerderheid van modale vlamingen aanspreken die voorstander zijn van een streng migratiebeleid.Dat is en blijft de basis van het succes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Ozymandias;2301280]En domheid is een eeuwig probleem geweest.
Geef me eens een uitgebreide analyse van de perceptie van onkuisheid, in uw "vroeger" (een onbepaalde tijd geleden, maar voor deze tijd), op je onbepaalde plek, en vergelijk die met de analyse van de perceptie van het racisme nu. Als je dan tot de conclusie komt dat die beide "zondes" op dezelfde manier ervaren werden, dan zal ik misschien enige relevantie aan je stelling toekennen. Totdan blijft dit echter een loze stelling, die racisme blijkt goed te praten door te stellen dat vroeger onkuisheid niet meer kon, en nu wel. Illusion: Mijn beeld van neonazisme is misschien naïef, maar jouw beeld van het Vlaams Blok is dat ook. Denk je echt dat enkel de vleugel-FDW racistisch is ? Dat Annemans (bezoeker van een verjaardagsfeestje van Hitlerwie heeft die kwakkel nu weer gelanceerd?) dat niet is ? Misschien is hij dat minder publiekelijk dan FDW, en komt dat het Blok goed uit wanneer ze van FDW af zijn, om zich te profileren als een centrumrechtse partij waarmee kan onderhandeld worden, zonder cordon sanitaire, hun enige hoop om ooit mee te regeren.Wat een schande, een partij die wil meeregeren!? [/quote] -------------------------------------------------------------------- Ik ben jarenlang kaderlid van het VB, en weet dus heus wel waarover ik praat. Ik heb jarenlang heel de wereld afgereisd voor mijn werk tot mijn en hun grote voldoening. Noch het VB noch FDW is racistisch. Ten minste niet in de overtrokken onwerkelijke onverdraagzame en fanatieke betekenis die de media en de linkse kerk eraan gegeven hebben. Racisme is een scheldwoord voor de tegenstander. In ieder geval ken ik weinig VB-ers die vreemdelingen evenveel minachten, als vele 'linksen' op dit podium de Vlamingen minachten. Maar d�*t zal voor onze lieve vriendjes wel in orde zijn. Laatst gewijzigd door luc broes : 3 januari 2007 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Burger
|
![]() [quote=luc broes;2302654]
Citaat:
Laatst gewijzigd door Vlaamse Tempelier : 4 januari 2007 om 02:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bij gebrek aan een echte extreem-rechtse partij hoopt u gewoon dat het Vlaams Belang die richting zou uitgaan en uiteraard zijn in uw ogen alle zogenaamde "gematigden" dan een misbaar gegeven. Droom verder zou ik zeggen, het zal bij dromen blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Burger
|
![]() Omdat een heel klein aantal dergelijke mensen op het VB stemmen is iedere VB dus een racist volgens uw redenering ? Het VB kan niemand verplichten NIET op hun de stemmen, dat is de individuele vrijheid van ieder stemgerechtigd persoon. Uw stelling is als een kaartenhuisje waar slechts een zuchtje wind volstaat om het te laten instorten. Ik nodig u uit om een aantal VB-evenementen te komen bijwonen en zo de aanwezige bezoekers te leren kennen. U zal dan snel zien dat uw beeld over VB'ers niet strookt met de realiteit. U zal dan ook kunnen bemerken hoe personen als Pieter Van Boxel en Aisha Van Zele zich heel goed thuisvoelen tussen de bende 'racisten'. Nochtans zijn Pieter en Aisha zijn geen gesminkte personen, hun huidskleur is echt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder bent u even ongenuanceerd als uw tegenstander. Het VB vertegenwoordigt in principe de volgende standpunten : 1. verhoogde veiligheid, strengere aanpak van criminelen, afschaffing gedoogbeleid voor softdrugs, ... 2. het uitroepen van Vlaanderen als onafhankelijke republiek, al dan niet als Europese lidstaat. 3. een homogene cultuur in Vlaanderen herstellen, door assimilatie of repatriëring van immigranten. 4. het herwaarderen van oude waarden en normen. 5. een liberaal economisch beleid, waarbij de macht der vakbonden naar een gezonder niveau wordt gebracht. Als gevolg is de VB eigenlijk een mengeling van rechts-liberalen, racisten, "radicale" Vlaams-nationalisten, conservatieven, traditionalisten en anderen, die samen zowat de volledige rechterhelft van het politieke spectrum omvatten wegens gebrek aan andere rechtse partijen (marginale partijen als VLOTT en Groen Rechts uitgezonderd). Met recht kan het zich dus een brede rechtse volkspartij noemen, waar zowel fascisten als liberalen te vinden zijn. Door haar af te schilderen als een "gematigd-rechtse" partij met een minderheid aan "extremisten" doe je de waarheid evenveel onrecht aan als door haar af te schilderen als een "extreem-rechtse" partij met een minderheid aan "gematigden". Het brede publiek dat het VB kan bekoren, is dan ook meteen de reden waarop de traditionele partijen het VB vrezen. Zij zijn allen jarenlang naar links opgeschoven, en het VB vult geleidelijkaan het gat dat zij hebben achtergelaten. De combinatie van de onmacht van de rechtse kiezer om op een andere partij te stemmen en heel wat proteststemmen kan het VB wel eens verdomd dicht naar de absolute meerderheid brengen. Het Cordon Sanitaire versterkt het VB alleen maar. Nochtans ben ik geen liefhebber van het VB. Zij zijn al even huichelachtig en corrupt als al die andere partijen, zoals Van Cleemput in zijn boek heeft duidelijk gemaakt. Helaas is er voor de rechtse kiezer momenteel geen alternatief. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 4 januari 2007 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verder is het niet zo moeilijk aan te tonen dat op z'n minst FDW racistisch is, en met hem (opnieuw op z'n minst) een heel groot stuk van het Vlaams Blok. Ik heb hier racisme niet als scheldwoord gebruikt, maar als denominatie van FDW en van het Vlaams Blok. Als je het daar niet mee eens bent, en alle bewijzen naast je neerlegt, dan moet je toch toegeven dat dat de perceptie is van het volk en dus ook van de kiezers van het Vlaams Blok. Dus ook al is hij geen racist, zoals jij zegt en wat ik ten zeerste betwijfel, dan nog trekt hij racisitische stemmers aan. Dat is wat hij zo mooi geregeld heeft: Hij moet zelfs geen racistische uitspraken meer doen, omdat hij al gezien wordt als racist en zo die achterban op hem zal laten stemmen. Op dat gebied FDW = VB. Je zegt dat 'racist' een scheldwoord is geworden, maar dat is het niet. Toch niet meer dan dat 'dief' of 'moordenaar' er een is. En ik zal het je vertellen: ik ken meer Blokkers die migranten verachten dan linksen die haat koesteren tegen het Blok. Die haat is een rechts monopolie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Racisme was echter doodnormaal. Tot en met de jaren '50 beschouwde de gemiddelde Europeaan de negertjes in Afrika bijvoorbeeld nog als inferieure mensen met een zeer primitieve beschaving. Het is trouwens vanuit dat standpunt dat de kolonisatie gewoonlijk verdedigd werd: "de negertjes kunnen het nu eenmaal niet alleen, en wij moeten hen beschaving bijbrengen". Zo'n uitspraken vind je letterlijk in publicaties die door de Belgische staat gesteund werden. De publieke opinie ging waar probleemloos in mee. Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ik vraag mij serieus af in welke wereld jij leeft. Ik ben alleszins veel meer haatdragende linksen (tov zogenaamde "racisten" en "fascisten") dan haatdragende rechtsen tegengekomen, zowel op het internet als in "real life". Het zijn trouwens op een NSV!-betoging vooral de linksen die vandalisme en geweld plegen, en niet alleen tegen het NSV! en sympathisanten. Bij de betoging in Leuven vorig jaar kreeg er zelfs een politieagent een kassei tegen zijn hoofd gesmeten van linkerzijde. De enigen die van rechterzijde amok maakten waren enkele skinheads die zich onder de NSV!-sympathisanten hadden gemengd, maar zelfs deze skinheads gedroegen zich nog braafjes in vergelijking met de linkse tegenbetogers. De NSV! heeft trouwens het voornemen gemaakt om in de toekomst skinheads van tevoren te verwijderen uit haar betogingen, om zo de vrede aan rechterzijde te bewaren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie is er dan naïef ? Het Blok had enorme baat met dat imago, dus zou het toch wel kunnen dat ze dat voor zichzelf hebben aangenomen in de media ? Citaat:
Het ging erover dat 'racisme' geen scheldwoord is. Net zoals 'dief' en 'moordenaar' dat niet is. Daarenboven snijdt je "honderd jaar geleden"-stelling geen hout, omwille van twee redenen: - Zou jij honderd jaar geleden willen leven ? Vergelijk die situaties dan ook niet met elkaar. We leven nu eenmaal in deze tijd. Het is niet omdat het nooit zo was, dat het nu ook niet moet zijn. Twintig jaar geleden was er geen wet tegen hacken. Wil dat dan zeggen dat die er nooit moet komen ? - Honderd jaar geleden was 'moordenaar' of 'dief' ook geen scheldwoord, maar de benoeming van iemand die iets illegaals doet. Niet dat dit voorbeeld weerlegd diende te worden, aangezien het niks met deze discussie te maken had. Citaat:
Wat er op een betoging gebeurd van extremisten (links en rechts), vind ik een bijzonder slecht voorbeeld voor wat er in een maatschappij speelt. Door welke wijk ging de betoging ? Wie vroeg ze aan ? De mensen die zo'n betoging komen 'crashen', hebben nooit goede bedoelingen, links of rechts. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Gouverneur
|
![]() En tegen mij zeg je dat ik naïef ben. Er is een mooi woordje voor zo'n mensen: een excuustruus. Dat is uitgevonden in een feministische context, maar past mooi bij deze mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Honderd jaar geleden misschien niet. De jaren '50 lijken mij echter een pracht-periode. Mijn vader zou alleszins maar al te graag terug leven zoals in de jaren '50. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De betoging is een goed voorbeeld, omdat de linkse haat er goed wordt getoond. Zo was er zelfs iemand die bewust een glas op het hoofd van een betoger liet vallen vanuit zijn raam. ![]() Citaat:
En ga nu niet het VB-arrest aanhalen waar het Blok door (als ik mij niet vergis) een Franskillionse vrijmetselaar op basis van het publiceren van bewezen feiten als racistisch werd verklaard, enkel en alleen omdat die feiten bepaalde bevolkingsgroepen in een slecht daglicht stelden. ![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
En het maakt niet uit of racisme toen doodnormaal was. Dat is net wat ik zei. Dat wil nog niet zeggen dat het nu ook doodnormaal moet zijn. Citaat:
Citaat:
20 jaar geleden was er ook amper sprake van immigratieproblemen ![]() Citaat:
De (overgrote) meerderheid van de racisten stemt op die partij. Er zijn links met neonazistische samenkomsten met kopstukken van die partij. Er zijn racistische uitlatingen te vinden van elk van de kopstukken van de partij. Het imago van de partij is een racistisch imago. Genoeg redenen. Een reden om het vrij te spreken van racisme is jouw reden echter niet (het plaatsen van excuustruzen op de lijst). |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Je gelooft dus werkelijk in een objectieve media? Is het dat wat je bedoelt? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mij gaat het er vooral om dat men oprecht is. Naar het schijnt is het gemiddelde IQ in Afrika inderdaad heel wat lager dan in Europa. Misschien wil dat wel zeggen dat de racisten van 50 jaar geleden inderdaad gelijk had wanneer men zei dat de negertjes primitiever van geest waren dan Europeanen. Een Japanese researcher heeft dat onlangs nog eens bevestigd met een wetenschappelijke studie, die in Europa - om politieke redenen - niet eens zou kunnen. Het citeren van deze bevindingen, zou vandaag de dag al als racistisch beschouwd worden. Nochtans hebben vooroordelen er niets mee te maken. Het zijn net de anti-racisten die bevooroordeeld zijn wanneer ze stellingen gebaseerd op serieuze studies systematisch brandmerken als racistisch, enkel en alleen omdat het niet binnen hun egalitarische ideaalbeeld past. Het is uiteraard verkeerd om als beter voor te doen of om mensen te discrimineren, maar je zou je verbazen hou weinig mensen die door de media als racist worden veroordeeld dat ook werkelijk doen. Citaat:
![]() Als men 20 jaar geleden trouwens al naar het VB geluisterd had, hadden de meeste vreemdelingenproblemen van vandaag vermeden kunnen worden en was de totale problematiek van een veel minder enstige aard. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Dankzij de vooringenomen media. Ik wacht nog altijd om een reden waarom ze racistisch zou zijn om te beginnen.... Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 4 januari 2007 om 15:05. |
|||||||||
![]() |
![]() |