Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2006, 17:13   #161
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
de resultaten van groen! spreken dat tegen
Wat wil je nu zeggen?

Iedereen kent Groen, maar ze komen de laatste tijd niet veel meer in de media. Bovendien is in de media komen geen garantie voor succes. Maar niet in de media komen, is wel een garantie voor een gebrek aan succes.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 17:13   #162
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Daar moet ik u toch even tegenspreken...

Unie-federalisme is een term die reeds bestond ten tijde van de regering Martens.
http://www.google.be/search?hl=nl&q=...e+zoeken&meta=

()
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 17:14   #163
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Op internet kom je die term niet tegen (heb ook al gezocht) maar hij stamt wel degelijk uit die tijd (Martens).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 17:19   #164
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik hoorde zelfs een Irakese politicus zeggen vlak vóòr de verkiezingen enkele maanden geleden inzake de nieuwe Iraakse grondwet:

"Je suis pour l'unitarisme ou le fédéralisme d'union ou �* tout le moins pour un fédéralisme provincial".
Oud 22 februari 2006, 17:19   #165
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef je daar geen ongelijk in. Als BUB zich slecht profileert in de media (als ze de toegang krijgen die ze wensen), dan kunnen ze het schudden.
De BUB kan blijkbaar niet op eigen kracht positief in de media komen: de Wilmots-saga, de pijnlijke misser met die Robert Verbelen... Ik hou mijn hart vast mochten ze dit proces winnen (niet dat ik denk dat dat zal gebeuren), want ik denk niet dat Van de Cauter c.s. plots de handigheid zullen krijgen die ze nu ontbreken. Overigens, ik vraag me af waar ze de schuld op zullen afschuiven als de grote doorbraak er dan niet zal komen: eerst was het 'ach, we zijn nog een jonge partij', dan was het 'Vlaams-nationalistische indoctrinatie', nu 'de media boycotten ons', wat zal het daarna zijn? Blijkbaar slagen de dames en heren van de BUB er niet in om hun eigen verantwoordelijkheid te zien, en dat is vooral voor henzelf erg pijnlijk.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 17:21   #166
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De verantwoordelijkheid ligt niet bij ons, Ossaert. Wij werken met ons eigen geld. De verantwoordelijkheid ligt volledig bij de huidige verkozenen.
Oud 22 februari 2006, 17:24   #167
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het positieve dat we doen: onze teksten, onze acties op feestdagen e.d. komen sowieso niet in de media omdat die te "gevaarlijk" zijn voor de particratie. Misschien ga je dat ooit eens snappen. Als er dan eens iets minder goed gebeurt (Wilmots) dan schrijven ze ineens wel over ons.

De particratie is gemeen en sterk, maar ik ben ervan overtuigd dat de rechters in eerste aanleg of in beroep onze duidelijke en rechtvaardige aanklacht zullen aanhoren en ons gelijk zullen geven.
Oud 22 februari 2006, 17:28   #168
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De verantwoordelijkheid ligt niet bij ons, Ossaert. Wij werken met ons eigen geld. De verantwoordelijkheid ligt volledig bij de huidige verkozenen.
Ah, nu is het al de schuld van de verkozenen des volks dat de BUB niet doorbreekt, of heb ik deze cryptische zin verkeerd begrepen? Moet de staat nu al elk partiscule geld toestoppen, omdat die beweert 'een zeer groot potentieel' te hebben?

Ach ja, we komen weer op het oude liedje uit zeker: het op-sterven-na-dode 'nationalisme' slaagt erin om 10.000.000 Belgen, die in groten getale allemaal unitaristen of unie-federalisten zijn, te misleiden en het land uiteen te drijven. Niemand weet waarvoor die stoute meneren staan, zeker de achterlijke kiezer niet die er maar voor blijven stemmen en zo inert zijn als de pest... Wiens schuld is dat? Verbind de nummertjes eens: van het arme, domme klootjesvolk dat door de BUB bevrijd moet worden?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 22 februari 2006, 17:31   #169
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op internet kom je die term niet tegen (heb ook al gezocht) maar hij stamt wel degelijk uit die tijd (Martens).
Je verwart "unie-federalisme(uitvinding van BUB)" met "unionistisch federalisme(uitvinding van Martens)".
Oud 22 februari 2006, 17:31   #170
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het positieve dat we doen: onze teksten, onze acties op feestdagen e.d. komen sowieso niet in de media omdat die te "gevaarlijk" zijn voor de particratie. Misschien ga je dat ooit eens snappen. Als er dan eens iets minder goed gebeurt (Wilmots) dan schrijven ze ineens wel over ons.

De particratie is gemeen en sterk, maar ik ben ervan overtuigd dat de rechters in eerste aanleg of in beroep onze duidelijke en rechtvaardige aanklacht zullen aanhoren en ons gelijk zullen geven.
Nog mooier, niet meer de concrete vijand, maar 'het systeem'! Samenzweringen! Complotten! Grote Geheimen! De Rozenkruisers! De Protocollen van de Wijzen van de IJzertoren!

Kijk, Hans, dat is meteen nog een reden waarom de doorbraak van de BUB niet voor morgen is: jij gedraagt je als een sektarist...
Oud 22 februari 2006, 17:33   #171
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil Bekijk bericht
Je verwart "unie-federalisme(uitvinding van BUB)" met "unionistisch federalisme(uitvinding van Martens)".
Beiden komen toch op hetzelfde neer of vergis ik mij daar schromelijk in?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 17:36   #172
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil je nu zeggen?

Iedereen kent Groen, maar ze komen de laatste tijd niet veel meer in de media. Bovendien is in de media komen geen garantie voor succes. Maar niet in de media komen, is wel een garantie voor een gebrek aan succes.
In de tijd dat ze nog in de regering zaten kwamen ze te pas en te onpas in de media, en toch geraakten ze in de daaropvolgende verkiezingen niet eens boven de kiesdrempel... Dat spreekt uw stelling toch tegen?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 17:38   #173
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoorde zelfs een Irakese politicus zeggen vlak vóòr de verkiezingen enkele maanden geleden inzake de nieuwe Iraakse grondwet:

"Je suis pour l'unitarisme ou le fédéralisme d'union ou �* tout le moins pour un fédéralisme provincial".
Spreken ze Frans in Irak? Nou moe!
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 17:38   #174
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beiden komen toch op hetzelfde neer of vergis ik mij daar schromelijk in?
Aangezien ik geen flauw idee heb over wat de BUB verstaat onder "unie-federalisme" kan ik daar niet op antwoorden.
Oud 22 februari 2006, 17:41   #175
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Dat is de fundamentele fout in diverse redeneringen : hier in ons binnenland, schamen wij ons over ons communautair gekrakeel. Maar : de ganse wereld benijdt ons hierom ! Stel je voor 175 jaar knibbelen en knabbelen en knommunautaire kneusjes opknossen : zonder bommen, granaten, doden, burgeroorlogen, revoluties. Nu en dan een bevuilde vlag & ondanks alles : vive le roi ! Hoeveel weduwen en wezen over de gansche planeet zouden dat niet met ons willen ruilen ? Nog straffer : een dergelijk 2drachtig land & dan nog in de absolute top 10 staan qua "goed leven" - levensverwachting enz..

Geen wonder dat één van onze voornaamste problemen het buitenhouden van "buitenlanders" is - bovendien doen we nog alle moeite om hier buitenlandse toeristen aan te lokken & buitenlandse kapitalen om onze arbeidsplaatsen en tewerkstelling op peil te houden. Het grootste wonder is nog dat we daar in slagen ondanks het feit dat de meeste politiekers altijd maar hun hoofd breken hoe ze door grendelmeerderheidsregelingen geplaagd nog kiesdistricten moeten vergroten, verkleinen, landingsbanen moeten omleggen enfin er parti-time in slagen waar men in andere landen gewoon full time mee bezig is.

Geen wonder dat het precies het perfide Albion is dat steeds weer meewarig de val van ons rijk voorspelt. & waarom is dit ? Eenvoudig : omdat ze benauwd zijn dat het "belgisch systeem" het "belgische rijk" hun ex- imperium de laatste slag zal toebrengen. Agatha Christie was een ware profetes : voor "Grey Cells"
call a Belgian !

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 22 februari 2006 om 17:43.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 17:51   #176
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Martens is dan ook pre-Internet
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 17:52   #177
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Hercule Poirot is wel de saaiste van alle detectives.

Hans 1: Onze SGP staat al jarenlang vast op slechts 2 zetels maar weet wel steeds de krant te halen door overtuigende standpunten. Of op een negatieve manier, juist door hun vasthouden aan verouderde waarden en normen.
Vorige week was erweer een documentaire van drie kwartier op NED 1. Positioneer u duidelijk, organiseer goede acties en u haalt de media!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 18:12   #178
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het gevonden: Unionistisch Federalisme
Beweging die ijvert voor een federalisme dat zo sterk mogelijk aansluit bij het unitarisme in de hoop terug te komen tot een eenheidsstaat.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 01:58   #179
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt hier een belangrijke nationale minderheid doodgezwegen in de OPENBARE media en dat gaat gewoon niet.
Ga klagen bij de Raad van Europa. Dan krijgt ge faciliteiten voor unitaristen, en wie weet opent Nols (als dat nog leeft...) voor jullie een loket in Schaarbeek.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 01:59   #180
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ons verwijten dat we aansturen op een tweede Joegoslavië, en zelf een tweede Irak staan propageren?!?
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be