![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit kan je niet ontkennen. Met de uiteindelijke tekst van het Charter had de KV noch de Welkomstgroep een sikkepit te maken. Robert t heeft er wel van in het begin 'positief op gereageerd'. En met recht en reden. Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 maart 2006 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het VB heeft immers nog niets anders gezegd als WIJ GAAN, WIJ VINDEN. Zolang als jullie zelf niks bewezen hebben hebben jullie geen recht van spreken mijns inziens. En begin nu niet te zagen over het cordon, als je jezelf beter opstelt zou dat rap in orde zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het recentelijk inburgeringsbeleid dat de Vlaamse regering volgt, is één van die verwezenlijkingen [SIZE="3"]Wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil![/SIZE] Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Enkel Bart De Wever zijn postje nog, en dan verdwijnen jullie langzaam maar zeker in de grote CD&V buik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie bitterweinig van de N-VA op regeringsvlak, beste vriend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Proteststemmen, proteststemmen en nogmaalsproteststemmen. Als er iets de kiezer geërgerd heeft, is zijn eerste reactie, ik stem de volgende maal voor het Blok. Hoeveel van de VB kiezers zouden voor het VB kiezen om de Vlaamse standpunten? Ik weet het niet, waarschijnlijk niet de helft. Ik laat het niet aan mijn hart komen, ik ga vanavond gezellig samen met VBers en N-VAers feesten. In onze omgeving wordt er ieder jaar een uilenspiegelavond ingericht (door VVB en het ijzerbedevaarcomité). Ik ga een ongetwijfeld mooie avond tegemoet, de extremen onder de VBers laat ik gewoon links liggen, met de rest kan ik het doorgaans goed uitkrijgen.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 18 maart 2006 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stelling 1: "Ik weet het niet" Stelling 2: "Waarschijnlijk niet de helft" Kortom, puur uit de dikke duim. Voor het overige doet het er eigenlijk niet toe wat de beweegredenen zijn van een kiezer. Het resultaat telt. Waar het jullie te doen om is, is een stem van een VB-kiezer te minimaliseren en dus te besluiten "daar moeten we geen rekening mee houden". Daar draait het om. Daarom de voortdurende reflexie over de vraag "Wat beweegt toch de VB-kiezer?" Nu, eigenlijk is het geen reflexie, maar een dogmatisch en verstard standpunt om toch maar de toename van het VB-kiespubliek te kunnen negeren. Dat is een foute redenering natuurlijk in een democratie. En de kiezer laat zich overduidelijk niet doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, daar draait het niet om, ik wil geen enkele stem minimaliseren, en ik wil wel degelijk rekening houden met het aantal stemmen dat het VB haalt. Ik heb elders al geschreven dat ik er een grote voorstander van ben dat het VB beleidsverantwoordelijkheid krijgt. Niet omdat ik het programma van het VB onderschrijf (verschillende punten uiteraard wel), maar om de bevolking te laten inzien dat het VB ook niet voor alles een oplossing heeft. Het doet er wel degelijk toe waarom een kiezer voor een bepaalde partij stemt. Zeker als deze partij wil meeregeren, op welk niveau dan ook. En nu ga ik feesten.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 18 maart 2006 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De Vlaamse regering werkt dagdagelijks aan Vlaams beleid. Vlaams beleid gaat over : - Verdieping van de Schelde om grotere zeeschepen toe te laten - Het tracé van de IJzeren Rijn om de Vlaamse economie te stimuleren [SIZE="4"]tot[/SIZE] [SIZE="4"] - Versterking van de Schelde dijken te Wichelen, om de kwaliteit van de bewoners te verbeteren.[/SIZE] Vlaams beleid is werken aan een kwaliteitsvolle en verdraagzaam Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn dat dan volgens u beruchte "Vlaamse accenten" waarover u het heeft? Heel magertjes! Bijzonder magertjes!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Gouverneur
|
![]() Logisch, die projecten worden gedragen en getrokken door Leterme en Peeters. We hadden graag een specifieke vlaamse eis van de N-VA gehoord en ingewilligd dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze projecten worden gedragen door alle Vlaamse regeringsparijen. [SIZE="4"]Voor een Wichelaar zij stevige dijken een topprioriteit.[/SIZE] Dat daar N-VA kan aan meewerken is mooi meegenomen. [SIZE="4"]Trouwens vanuit Wichelen heeft het Vlaams-nationalisme wortel geschoten in de denderstreek.[/SIZE] [SIZE="4"]In die tijd was in Wetteren enkel de familie van Walter Capiau[/SIZE] bereid aan de actieve Vlaams-nationale kern uit Wichelen haar steun te verlenen. Een beter en verdraagzaam Vlaanderen moet het hoogste doel zijn van een Vlaamse regering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En? Is de kwaliteit van de Wichelaars er op vooruitgegaan? Ik vermoed dat Jan niet vraagt naar beleid in Vlaanderen, maar naar Vlaams beleid i.e. beleid dat de Vlaamse zaak vooruithelpt. Wat mij betreft mag je rustig doorgaan met het versterken van Wichelse dijken en het verbeteren van de kwaliteit van de Wichelaars. Zolang jullie daar mee bezig zijn, blijven jullie met je tengels van mijn zoete vaderland. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wichelen ligt aan de Schelde!
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() op lokaal vlak kan men niks bereiken voor de Vlaamse zaak, tenzij het randgemeenten zijn waar men te maken heeft met rechtstreekse verfransing.
Men kan als nationalisten wél de amerikanisering, afrikanisering, en vooral islamisering tegengaan op lokaal vlak, maar dat schrikt de NVA af, want ze zouden wel eens GEASSOCIEERD kunnen worden met de nazi's van het Blok. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 maart 2006 om 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dan ook niet waarom het VB, dat volgens jullie een Vlaamsnationalistische partij is, lokaal toch opkomt.
![]() |
![]() |