![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Is de islam een godsdienst? | |||
De islam is een godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
24 | 52,17% |
De islam is geen godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
14 | 30,43% |
Weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,35% |
De islam is geen godsdienst want god bestaat niet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,04% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Harald. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Islam betekent onderwerping aan God. Jij gaat ervan uit dat je eisen kan stellen aan God! Jij bent een afvallige. God is almachtig en als God wil eten als een mens dan is dat Zijn beslissing. Daar heb jij geen oordeel over te vellen. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Partijlid
|
![]() Jullie zijn echt dommer dan dom. Doen jullie duimen een beetje pijn van al dat zuigen? Ik heb nooit beweerd dat de arabieren de griekse teksten niet vertaal hadden. Als jullie iets van geschiedenis wisten, dan zouden jullie weten dat de arabieren aan de hand van de griekse teksten hun eigen wetenschap verbeterden. Maar (jah hoor, hier komt ie dan), ze hebben niet alleen de teksten vertaalt, maar ze hebben ze verder ontwikkeld, verbetert en aangepast en daar waar ze fout waren, hebben ze de teksten gecorrigeerd.
Waarom is dat nou zo moeilijk om te begrijpen? Hoe denk jullie dat wetenschappers te werk gaan? Ze beginnen met een idee en werken die verder uit. Hoe kan je als wetenschapper teksten overschrijven en het daarbij laten? Gebruik jullie hoofden nou een keertje, ik weet dat het moeilijk is aangezien jullie belgen zijn, maar probeer het tog. Ik wil me niet eens uitlaten over die ''aids bewering'' van darwintje. Telkens als ik denk dat jullie niet lager kunnen zinken, you cock sucker proof me wrong. Darwin jongen, het is bijna weekend, dan kun je weer lekker gaan ZEUPUH en je frustratie wegdrinken (succes kind). |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Partijlid
|
![]() Hahahahaa Harald ik lag je vierkant uit jonge. Jullie moeten hier niet over respect praten, want ik lees hier alleen maar Mohammed (moge hij in vrede rusten) was een verkrachter, hij was een moordenaar, alle moslims zijn dom en ga maar zo door.
Weet je wat grappig aan de mens is? De mens wil altijd iets zonder daar de moeite voor te doen. En zoals ik al tegen Darwin heb gezegt, als je respect wilt zul je het moeten verdienen. Nothing is for free in this world. Het lijkt wel of jullie geen ouders hebben die jullie dat geleerd hebben. Best wel triest eigenlijk. En ik heb alle respect voor Jesus en voor alle profeten (mogen ze allen in vrede rusten), ik heb alleen geen respect voor de bewering, dat een mens tot een ander mens gaat bidden. Dat is nou gewoon onlogisch (to me that is). En ga mij niet vertellen wat wel of niet Islamitisch is, want jij weet geen ene moer over de Islam vriend, want als je iets over de Islam wist, dan zou je weten dat Jesus geen God is maar een profeet. Er is geen God dan Allah en Mohammed is zijn dienaar en profeet. Kom nou, je zou dit tog ondertussen moeten weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Partijlid
|
![]() Probeerde je daar tog ff slim te doen, huh stroptje?
Weet je het heeft geen zin om jullie mensen de waarheid te willen tonen. Jullie willen koste wat koste de Islam haten, en jullie zouden nooit accepteren dat jullie veel aan de Islam te danken hebben. Dus ga maar lekker door met fantaseren, maar het verleden kunnen jullie tog niet veranderen ongeacht hoe graag jullie willen. One |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ok, maar je internet-verbinding en je petje van Nike heb je te danken aan het Westen!
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 maart 2006 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Minister
|
![]() ... als ook McDonalds en Coca Cola (tm)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Spijtig dat hij telkens weer een thread verstoort met zijn onnozele opmerkingen. Het is bekend dat de wetenschappers in de islamitische wereld joden, christenen of Perzen waren, ook al waren zij in sommige gevallen pas onderworpen aan de mohammedaanse leer. Nog een stukje uit: Henk DRIESSEN (Redactie), In het huis van de islam. Geografie, geschiedenis, geloofsleer, cultuur, economie, politiek, SUN-Kritak, Nijmegen 1997. ISBN 90 6168 606 7. Na de veroveringen maakten de Arabieren kennis met een groot aantal wetenschappen die zij voordien nooit geoefend hadden, zoals geneeskunde, natuurwetenschap, zoölogie, sterrenkunde, wiskunde, maar ook abstractere wetenschappen zoals filosofie en logica. p. 280 Zo wordt verteld dat de zoon van kalief Yazîd ibn Mu’âwiya (gest. 683) belangstelling toonde voor Griekse werken over alchimie, en de latere Umayyadische kaliefen lieten voor hun hofbibliotheek vertalingen maken van Griekse en Syrische boeken over geneeskunde. p. 280 Als vertalers traden Syrische christenen op die door hun opleiding en achtergrond geschikt waren als intermediairs op te treden. Geen van deze vertalingen is bewaard gebleven. p. 280 Pas rond 800 begon het vertaalwerk op grote schaal. In de bronnen wordt dit begin in verband gebracht met een droom waarin de kalief al-Ma’mûm (gest. 833) kennismaakt met Aristoteles. Deze droom zou voor hem de aanleiding zijn geweest een delegatie naar Byzantium te sturen om te onderhandelen over de verkoop van Griekse manuscripten. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 30 maart 2006 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
mvg Harald. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister
|
![]() Citaat:
There are no reliable figures on the production of books, but many indicators suggest a severe shortage of writing; a large share of the market consists of religious books and educational publications that are limited in their creative content. The figures for translated books are also discouraging. The Arab world translates about 330 books annually, one fifth of the number that Greece translates. The cumulative total of translated books since the Caliph Maa'moun's time (the ninth century) is about 100,000, almost the average that Spain translates in one year (Galal, S., 1999). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch beweert islam dat christenen afgodendienaars zijn. Meer bewijs dat islam verkeerd is, is overbodig. Citaat:
Dat jullie Jezus verkeerdelijk als profeet aanzien is mij niet onbekend. Citaat:
mvg Harald. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Partijlid
|
![]() Harald jongen wordt wakker and smell the coffee. Ik laat me hier niet door een stel belgen beledigen zonder iets terug te zeggen.
En jullie zijn degenen die allemaal onzin verhalen uit jullie duimen zuigen en heb medelijden met jezelf vriend. En ik ben niet de degene die met schelden is begonnen, dat gebeurde al voor dat ik hier online kwam. Kijk eerst na jezelf kom dan lullen, wil je. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik zal wel antwoorden. Met de waarheid. Maar die is dikwijls veel pijnlijker dan een nietszeggend scheldwoord. Citaat:
Zoniet vraag je om kwetsende reacties. En verzonnen verhaaltjes die weerleg je. Niet als een lagere-schoolkind. Wel met referenties en argumenten. Citaat:
Je ziet toch wel in dat je excuus compleet ongeldig is. mvg Harald. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
lieve lincoln, wat bedoel je met de term '7assour'? ik ken die term niet. een beetje uitleg zou leuk zijn. slm, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() 7asour betekent iemand die geen lust heeft (shahwa) t.o.v vrouwen of beter gezegd iemand die niks voelt bij vrouwen, in sourat marjam staat "7asouran wa nabiejan mina ssali7ien" en kenmerk van Ya7ya s.a.s omdat hij geen vrouwen lust en ook niet getrouwd is, imaam annawawi is ook iemand die 7asour was, hij leefde heel zijn leven zonder te trouwen omdat hij 7asour is, Ik vind persoonlijk het woord of de definitie van iemand die geen vrouwen lust zoals "7asour" veel beter is en zuiniger dan "homo" alhoewel dat het woord onschuldig is en dat het woord homo niet meer betekent dan "man" ,wallaho a3lam,.
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Na het verlopen van je texten wil ik wel iets bij zeggen want zo kunnen we het beste communiceren op een manier waarop heel wat misvatting uit de weg kunnen ruimen, Gelieve niet te veralgemen van "wij moslim" omdat je op niemand verantwoord bent m.a.w je kunt het beste over je zelfs eens spreken, ten tweed ook als je zegt "jullie belgen" dan zeg je hierbij ook de zwarte belgen de moslim belgen iedereen die belg is en ik vind dat dat verkeerd is ,en belg kan best ook moslim zijn, dus als je zegt "domme belgen" ben ik dan dom?? ik ben ook een moslim ik zeg ook aschhado an la ilaaha illa llahu wa anna mo7ammadan rasullu lah, en ten derde mijn advies als broeder aan jouw zoals allah in de koran zei (ud3u illa sabieli rabbikka bil7ikmati wa lmaw3i'dati L7assana) hij zei ook (wa la tujadil ahla lkitabi illa billati hiya ahsanu illa ladien 'dalamu minhom)s.l.3, wassalam.
![]() |
![]() |
#180 |
Partijlid
|
![]() Lincoln het spijt me broeder als ik je beledigd hebt, dat was zeker niet mijn bedoeling. Ik wil alleen deze rasisten een koekje van eigen deeg geven. Zij komen hier allemaal leugens verspreiden, en zolang er niemand op reageert is het ok (volgens hen). Maar als iemand de tafel eens omdraait, en hen gaat aanvallen, dan is het in eens respectloos.
En nog 1 ding Lincoln, ik heb nog nooit beweerd dat ik voor alle moslims spreek, ik weet niet waar jij dat vandaan hebt. Ik wil juist duidelijk maken dat we allemaal individuen zijn, maar dat zien deze mensen niet. Zij willen alle moslimsveroordelen aan de hand van wat een kleine groepje doet. |
![]() |
![]() |