Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2006, 20:25   #161
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een vraag die men ook zou moeten stellen is deze:

Waarom is het nodig dat holebi adoptierecht krijgen? Er zijn al kandidaat adoptieouders te over die soms tot zes jaar moeten wachten op hun kind.

Het antwoord kan in alle geval niet zijn:

Voor het belang van het kind.

Het gaat dus om de rechten van een minderheid die er niet voor terugdeinst om kinderen te gebruiken in hun strijd naar erkenning.

Schandalig noem ik dat.

Paulus.
Homofoob noem ik dat...
Oud 9 maart 2006, 20:37   #162
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen. Men zal juist deze kinderen beschuldigen van discriminatie aangezien zij een opvoeding in een holibigezin als minderwaardig zouden beschouwen terwijl de wetgever dat niet doet.

Omdat je een kind nu eenmaal geen twee maal kunt opvoeden, zal het kind nooit kunnen aantonen dat hij/zij meer of minder kansen kreeg.

Maar je slaat spijkers met grote koppen door te stellen dat de kinderen zelf geen inspraak hebben. Daarvoor moeten zij op ons rekenen. En aangezien het onze verantwoordelijkheid is om via een wetgeving deze kinderen het beste van de maatschappij aan te bieden, ben ik tegen adoptie door holebi, als er heterogezinnen voorhanden zijn. Waarom? Omdat ik, wanneer het om mijn eigen kinderen zou gaan, en de keuze voor hen moet maken, ik hen het liefst in een heterogezin zou zien opgroeien. En ik kan moeilijk zeggen dat andere kinderen maar opgroeien waar men het goeddunkt, als de mijne maar in een heterogezin terechtkomen hé?! Dat is geen kwestie van discriminatie, maar van persoonlijke voorkeur.

Paulus.
Dus nogmaals, homofoob...
Oud 9 maart 2006, 20:55   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
De politiek correcten en de linksen denken dat ze met hun etiketjes een discussie kunnen winnen. Door voortdurend te schermen met "racist", "fascist", "nazi"... en nu "homofoob" bereik je slechts een geweldige inflatie van die woorden. En aldus bestaat de kans dat mensen op den duur zullen concluderen: "Wel, als het zo zit, ben ik dan maar ... ".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 21:00   #164
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De politiek correcten en de linksen denken dat ze met hun etiketjes een discussie kunnen winnen. Door voortdurend te schermen met "racist", "fascist", "nazi"... en nu "homofoob" bereik je slechts een geweldige inflatie van die woorden. En aldus bestaat de kans dat mensen op den duur zullen concluderen: "Wel, als het zo zit, ben ik dan maar ... ".
Nu pas achter Jantje?
Oud 9 maart 2006, 21:29   #165
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of ik nu homofoob zou zijn of juist niet, doet in deze discussie niet ter zake. Leer eens een klein beetje argumenteren in plaats van verwijten te deponeren, zonder grond. Maar ik begrijp het wel. Lukt het niet om met de bal te spelen, dan speel je maar op de man.

Het is je goed recht om zo doorzichtig te zijn, maar mocht je het niet door hebben, het gaat hier weldegelijk over het welzijn van kinderen.

Als je op zo' n niveau wil discuteren, dan mag je voor mij de discussie gerust gewonnen hebben hoor. Je kan inderdaad veel verder pissen dan ik. Proficiat en tot de volgende keer, hopelijk met argumenten in plaats van met verwijten.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 21:35   #166
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Of ik nu homofoob zou zijn of juist niet, doet in deze discussie niet ter zake. Leer eens een klein beetje argumenteren in plaats van verwijten te deponeren, zonder grond. Maar ik begrijp het wel. Lukt het niet om met de bal te spelen, dan speel je maar op de man.

Het is je goed recht om zo doorzichtig te zijn, maar mocht je het niet door hebben, het gaat hier weldegelijk over het welzijn van kinderen.

Als je op zo' n niveau wil discuteren, dan mag je voor mij de discussie gerust gewonnen hebben hoor. Je kan inderdaad veel verder pissen dan ik. Proficiat en tot de volgende keer, hopelijk met argumenten in plaats van met verwijten.

Paulus.
Het is weinig zinloos te gaan argumenteren als je zelf al je kaarten op tafel smijt. Krijg zowat het ..... de boskaboutergevoel bij je. Je hebt wel wat te vertellen, maar alleen kinderen hebben er boodschap aan (liefst diegene die strikt volgens uw princiepkes opgevoed werden). Dus om te staven dat je homofoob bent hoef ik alleen te citeren van je verzinselkens. Dat kan iedereen trouwens lezen, so piss on tegen de wind in.....

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 9 maart 2006 om 21:37.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 21:53   #167
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is weinig zinloos te gaan argumenteren als je zelf al je kaarten op tafel smijt. Krijg zowat het ..... de boskaboutergevoel bij je. Je hebt wel wat te vertellen, maar alleen kinderen hebben er boodschap aan (liefst diegene die strikt volgens uw princiepkes opgevoed werden). Dus om te staven dat je homofoob bent hoef ik alleen te citeren van je verzinselkens. Dat kan iedereen trouwens lezen, so piss on tegen de wind in.....

Je bedoelt vast dat het weinig zin heeft om mijn stelling met argumenten te weerleggen...

Dus als ik het goed begrijp ben ik volgens jou een homofoob omdat ik de voorkeur zou geven aan een heterogezin voor mijn kinderen mocht ik hen door omstandigheden zelf niet langer kunnen opvoeden. Is dat dan niet meer dan normaal gezien ikzelf ook hetero ben?

Wel als dat jou criterium is om iemand als homofoob te zien, dan ben ik inderdaad een homofoob; Maar ik vrees voor jou dat jou oordeel meer vertelt over jou dan over mij. Neem me niet kwalijk.

Bovendien en nogmaals. Of ik nu werkelijk een homofoob zou zijn of juist niet, brengt in deze discussie geen kluit aarde aan de dijk.

Of wil je misschien zeggen dat holebi moeten kunnen adopteren omdat hetero 's met een andere voorkeur voor hun kinderen eigenlijk last hebben van homofobie en we deze homofoben eigenlijk moeten een lesje leren of zo?

Ik snap het niet. Wat zijn dan jou argumenten voor. Noem er mijn één en je zult zien of ik deze kan weerleggen of juist niet. Of ben jij misschien, volgens je eigen redenering heterofoob of zo?

Paulus.
Oud 9 maart 2006, 21:54   #168
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Pff.. Homofoob!

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 21:57   #169
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Pff.. Homofoob!
Nog zo één.

Paulus.
Oud 9 maart 2006, 21:58   #170
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je bedoelt vast dat het weinig zin heeft om mijn stelling met argumenten te weerleggen...

Dus als ik het goed begrijp ben ik volgens jou een homofoob omdat ik de voorkeur zou geven aan een heterogezin voor mijn kinderen mocht ik hen door omstandigheden zelf niet langer kunnen opvoeden. Is dat dan niet meer dan normaal gezien ikzelf ook hetero ben?

Wel als dat jou criterium is om iemand als homofoob te zien, dan ben ik inderdaad een homofoob; Maar ik vrees voor jou dat jou oordeel meer vertelt over jou dan over mij. Neem me niet kwalijk.

Bovendien en nogmaals. Of ik nu werkelijk een homofoob zou zijn of juist niet, brengt in deze discussie geen kluit aarde aan de dijk.

Of wil je misschien zeggen dat holebi moeten kunnen adopteren omdat hetero 's met een andere voorkeur voor hun kinderen eigenlijk last hebben van homofobie en we deze homofoben eigenlijk moeten een lesje leren of zo?

Ik snap het niet. Wat zijn dan jou argumenten voor. Noem er mijn één en je zult zien of ik deze kan weerleggen of juist niet. Of ben jij misschien, volgens je eigen redenering heterofoob of zo?

Paulus.
Heb geen enkele fobie omdat ik een goede opvoeding gekregen heb van mensen die open stonden voor alle ideeën, ook de meest extreme.
Oud 9 maart 2006, 22:01   #171
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nog zo één.

Paulus.
Eén wat? Eén zoals u, zonder gevoel voor humor?

Uzelf vooral niet te ernstig nemen, beste Paulus, dat doe ik ook niet.

Oud 9 maart 2006, 22:01   #172
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paulus.
Het is enkel zo dat mensen als jij het onderscheid maken. Een kind in nood denkt aan zijn noden. Wie deze invult of wat de seksuele achtergrond is van de noodleniger gaat geen enkel kind van wakker liggen.
Oud 9 maart 2006, 22:06   #173
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb geen enkele fobie omdat ik een goede opvoeding gekregen heb van mensen die open stonden voor alle ideeën, ook de meest extreme.

Ik zou dat niet gezegd willen hebben.

Paulus.
Oud 9 maart 2006, 22:12   #174
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou dat niet gezegd willen hebben.

Paulus.
Volgens u heb ik dus geen goede opvoeding gekregen, tiens, tiens, misschien omdat ik mijn gedacht durf zeggen. Krijg hier zowat een dej�*-vu van formaat.
Oud 9 maart 2006, 22:19   #175
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Volgens u heb ik dus geen goede opvoeding gekregen, tiens, tiens, misschien omdat ik mijn gedacht durf zeggen. Krijg hier zowat een dej�*-vu van formaat.
Doe toch geen moeite, beste... Heeft u nog niet door dat Paulus de waarheid in pacht heeft en dat iedereen die het daar niet mee eens is een dwaze dommekloot is die niet kan argumenteren en alleen maar one-liners post?

Oud 9 maart 2006, 22:23   #176
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Doe toch geen moeite, beste... Heeft u nog niet door dat Paulus de waarheid in pacht heeft en dat iedereen die het daar niet mee eens is een dwaze dommekloot is die niet kan argumenteren en alleen maar one-liners post?
Och hij ligt bij mij in de bovenste schuif (wat ik daarin bewaar laat ik in het midden...)
Oud 9 maart 2006, 22:28   #177
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is enkel zo dat mensen als jij het onderscheid maken. Een kind in nood denkt aan zijn noden. Wie deze invult of wat de seksuele achtergrond is van de noodleniger gaat geen enkel kind van wakker liggen.

Je zou je wel eens zwaar kunnen vergissen. Het kan een kind weldegelijk schelen wie zijn ouders zijn en volkomen terecht lijkt mij. Meer nog, in een bepaalde fase (4 �* 5 jaar oud) kijken kinderen enorm op naar hun ouders en deze periode is ook noodzakelijk in een normaal ontwikkelen.

Daar veel kinderen op die leeftijd geadopteerd worden, zijn er ook heel wat geadopteerden met hechtingsstoornissen op latere leeftijd precies omdat deze fase moesten missen. De drang om te zoeken naar hun roots heeft daar voor een stuk mee te maken.

Ook dat is een pleidooi om het profiel van de adoptiefouders, zo dicht mogelijk te laten aanleunen bij wat het profiel van de biologische ouders was, al is enige soepelheid aangewezen wil men de adoptie toch tot stand laten komen. Men zoekt immers nooit een kind voor de ouders, maar ouders voor het kind. Althans zo zou het moeten zijn. Is het dan zo verwerpelijk om hetero-ouders te zoeken voor kinderen van hetero's?

Bovendien, als het wetsvoorstel wordt goedgekeurd, dreigen heel wat landen geen adoptie meer toe te laten naar België. Meer dan de islamitische staten alleen. Uiteindelijk zullen heel wat meer kinderen in de kou blijven staan, zeg maar het kind van de rekening zijn, van de strijd naar erkenning die de holebi's nu voeren.

Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

Paulus.
Oud 9 maart 2006, 22:34   #178
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ook dat is een pleidooi om het profiel van de adoptiefouders, zo dicht mogelijk te laten aanleunen bij wat het profiel van de biologische ouders was, al is enige soepelheid aangewezen wil men de adoptie toch tot stand laten komen. .
Dus als mama junkie was, zoeken we maar een junkie. Als mama in de prostitutie zat zoeken we maar een hoertje. Dus als mama een notoir kinderverwaarlozenaarster was, zoeken we maar een ander? Rare argumentatie....
Oud 9 maart 2006, 22:35   #179
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat concludeer je verkeerd. Een goede opvoeding is niet alleen maar open staan voor zelfs de meest extreme ideeën, zoals je zelf zegt. Een goede opvoeding zorgt voor een goede ontwikkeling van degene die opgevoed wordt. Daarbij moet je voor bepaalde zaken open staan, dat is juist. Maar niet voor allemaal. Je mag gerust ook balen van bepaalde extreme ideeën en er jezelf voor afschermen.

Maar we wijken af zou ik zeggen.

Paulus.
Oud 9 maart 2006, 22:36   #180
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bovendien, als het wetsvoorstel wordt goedgekeurd, dreigen heel wat landen geen adoptie meer toe te laten naar België. Meer dan de islamitische staten alleen. Uiteindelijk zullen heel wat meer kinderen in de kou blijven staan, zeg maar het kind van de rekening zijn, van de strijd naar erkenning die de holebi's nu voeren.

Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

Paulus.
Dus iedereen die het hardst roept van dat we de islam ten koste van alles moet bestrijden ligt nu het hardst te roepen dat hun homofobie terecht is? Nog zo een rare redenering...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be