Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht?
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht 77 50,33%
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld 55 35,95%
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook 21 13,73%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2006, 15:01   #161
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Neen, hier worden 500 mensen doodgeschoten en die VSA 10 000.

Hier wonen 10 000 000 mensen, in de VSA 300 000 000.

Dat is een ratio 1/20 --> 1/30

In de VSA is er dus in verhouding minder moord en brand dan de media en de televisie ons willen doen geloven.
Uw pogingen om de cijfers te verdoezelen en de zaken te minimaliseren imponeren mij niet. Ik bekijk de absolute cijfers en die zeggen me dat in de VSA [SIZE=4]20 keer meer[/SIZE] mensen gedood worden met vuurwapens dan hier.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 15:03   #162
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Er is helemaal geen politieke meerderheid in dit land om de wapenwet te schrappen en alle particulier wapenbezit te verbieden.
Dat heb ik ook niet gezegd. Er is geen politieke meerderheid om het wapenbezit vrij te laten. Dat was toch het uitgangspunt van deze topic, dacht ik...

Oud 26 maart 2006, 15:03   #163
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ex-man steekt vrouw neer bij kinderdagverblijf

MAASTRICHT - Een 40-jarige inwoonster van Maastricht is maandagmorgen om kwart over acht op straat voor het kinderdagverblijf, waar zij een van haar twee kinderen heen bracht, door haar ex-man neergestoken. De vrouw is in kritieke toestand naar het Academisch Ziekenhuis in de Limburgse hoofdstad gebracht. Dat maakte de politie maandag bekend.

De moeder bracht haar kind van 3 jaar naar het kinderdagverblijf. Ze had ook haar kind van 11 jaar bij zich, op weg naar een basisschool, die later begint, aldus de politie. Beide kinderen waren getuige van de steekpartij, evenals een andere moeder die haar kind bracht. De hevig geschrokken kinderen zijn door familie opgevangen. De politie heeft slachtofferhulp voor het kinderdagverblijf aan de Kloosterstraat in Maastricht ingeschakeld.

De verdachte, een 45-jarige man uit Maastricht, meldde zich een uur na het incident totaal overstuur op het politiebureau, waar hij werd aangehouden. De politie vermoedt dat het conflict ging om een bezoekregeling voor de kinderen.
Messen verbieden ?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 15:05   #164
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik denk dat je die cijfers toch nog eens grondig moet herbekijken, Lombas.
Het gaat hier om "murders" en "nonnegligent manslaughter"; alle andere misdrijven waarbij vuurwapens werden gebruikt, zijn daar niet in meegerekend. En dat zijn er nogal wat: van de 1.367.000 "violent crimes" die in 2004 begaan werden in de USA, zou 26% (oftewel: 355.420) gepleegd zijn met vuurwapens. Om een volledig plaatje te bekomen moet je dus ook rekening houden met de (zwaar-) gewonden en diegenen die het leven hebben gelaten buiten de strikte classificering van "murder".

En dan ben je er nog niet uit, want je moet ook de methodologie vergelijken voor zowel België als de VS.

Je "bewijs" is dus op drijfzand gebouwd.

Wel bedankt om me die leuke internetlink aan de hand te doen. Boeiende rapporten zijn dat.
Ah, dat klinkt al een stuk aannemelijker...

Oud 26 maart 2006, 15:05   #165
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Uw pogingen om de cijfers te verdoezelen en de zaken te minimaliseren imponeren mij niet. Ik bekijk de absolute cijfers en die zeggen me dat in de VSA [SIZE=4]20 keer meer[/SIZE] mensen gedood worden met vuurwapens dan hier.
Ja, en op aarde worden er nog meer mensen vermoord dan in Kortrijk alleen (in absolute cijfers, he).

De voorstelling van Lombas is de juiste. Namelijk de procentuele. Uw versie is zelfs intellectueel te oneerlijk om een VB foldertje te halen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 maart 2006, 15:06   #166
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antigone Bekijk bericht
Man schiet zes mensen dood op feestje

zo 26/03/06 - In Seattle, in de Verenigde Staten, heeft een man op een feestje zes mensen doodgeschoten en daarna zelfmoord gepleegd.
Nog twee andere feestvierders zijn met schotwonden naar het ziekenhuis gebracht.

Waarom de man is beginnen te schieten is niet duidelijk.

Hij zou het feestje verlaten hebben en later teruggekeerd zijn met een wapen. De slachtoffers zijn tieners en twintigers.
Jaja... Maar daar hebben onze wapenvoorstanders geen oren naar. Dat is "collateral damage" waar ze graag overheen kijken...

Oud 26 maart 2006, 15:18   #167
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Jozef Ostyn schreef :
Als je niet met de auto rijdt kun je ook niemand doodrijden: totaal verbod op autobezit dan maar?

Trouwens: het bezit van sigaretten is nog altijd niet illegaal. Begrijp ik nu dat u daarvoor pleit?

Een totaalverbod is onhaalbaar en niet wenselijk. Strenge reglementering en inperking van het privé-wapenbezit wel

Ik wilde met mijn post aangeven hetgeen U begrijpt nl. dat er meer repressieve wetgeving ontstaat onder druk van statistieken en inderdaad dit fenomeen in vraag stellen, met de terechte nuancering dat we er begrip voor kunnen opbrengen. Inderdaad sigaretten, auto's en wapens zijn gevaarlijk
-auto's zijn echter nog ergens nuttig- Als we sigaretten toelaten en wapens verbieden zijn we allicht hypocriet. Alhoewel het doden bij middel van een vuurwapen is spectaculairder dan het doden door te roken.

Lombas zijn argument om alleen maar verantwoorde (of zelfverklaarde verantwoorde) burgers het recht op een eigen wapen te geven snijdt vanzelfsprekend geen hout. Het zijn precies deze verantwoorde burgers die vrouw en kinderen in een vlaag van depressie van kant maken. Maar zoals gezegd ze langzaam doden door hun te verplichten "mee te roken" is minder spectaculair....
Het spijt mij, maar wat u schrijft slaat nergens op. Sigaretten zijn wel degelijk toegelaten en er is bij mijn weten geen enkel voorstel van wetgeving om sigaretten te verbieden.

at u bovendien regulering van het wapenbezit afwijst is des te merkwaardiger. Als u wapenbezit niet reguleert kiest u de facto voor een volkomen vrij wapenbezit. Lijkt mij geen goede keuze. Wapenbezit moet beperkt blijven, maar het moet mits regulering en beperking, wel mogelijk blijven.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 15:21   #168
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dat heb ik ook niet gezegd. Er is geen politieke meerderheid om het wapenbezit vrij te laten. Dat was toch het uitgangspunt van deze topic, dacht ik...
U zegt dat u de politieke meerderheid achter u heeft en uw standpunt (zoals u dit hier bij herhaling verwoordt hebt) is dat alle particuliere wapenbezit moet verboden worden.

Welnu, ik confronteer u met het feit dat wat u beweert ivm die politieke meerderheid niet waar is.

Zeer zwakke poging om uw staart in te trekken.
Oud 26 maart 2006, 15:29   #169
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U zegt dat u de politieke meerderheid achter u heeft en uw standpunt (zoals u dit hier bij herhaling verwoordt hebt) is dat alle particuliere wapenbezit moet verboden worden.

Welnu, ik confronteer u met het feit dat wat u beweert ivm die politieke meerderheid niet waar is.

Zeer zwakke poging om uw staart in te trekken.
Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen, dat is niet fraai. Mijn standpunt is al van bij het begin dat een vrij wapenbezit geen goede zaak zou zijn.

Oud 26 maart 2006, 15:30   #170
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik denk dat je die cijfers toch nog eens grondig moet herbekijken, Lombas.
Het gaat hier om "murders" en "nonnegligent manslaughter"; alle andere misdrijven waarbij vuurwapens werden gebruikt, zijn daar niet in meegerekend. En dat zijn er nogal wat: van de 1.367.000 "violent crimes" die in 2004 begaan werden in de USA, zou 26% (oftewel: 355.420) gepleegd zijn met vuurwapens. Om een volledig plaatje te bekomen moet je dus ook rekening houden met de (zwaar-) gewonden en diegenen die het leven hebben gelaten buiten de strikte classificering van "murder".

En dan ben je er nog niet uit, want je moet ook de methodologie vergelijken voor zowel België als de VS.

Je "bewijs" is dus op drijfzand gebouwd.

Wel bedankt om me die leuke internetlink aan de hand te doen. Boeiende rapporten zijn dat.
Uiteraard komt er meer bij kijken dan een simplistisch en inleidend onderzoekje dat ik deed.
Oud 26 maart 2006, 15:31   #171
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antigone Bekijk bericht
Man schiet zes mensen dood op feestje

zo 26/03/06 - In Seattle, in de Verenigde Staten, heeft een man op een feestje zes mensen doodgeschoten en daarna zelfmoord gepleegd.
Nog twee andere feestvierders zijn met schotwonden naar het ziekenhuis gebracht.

Waarom de man is beginnen te schieten is niet duidelijk.

Hij zou het feestje verlaten hebben en later teruggekeerd zijn met een wapen. De slachtoffers zijn tieners en twintigers.
Er lopen echt te veel waanzinnige en onverantwoorde mensen rond.
Oud 26 maart 2006, 15:31   #172
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw stelling is ronduit belachelijk.
Oud 26 maart 2006, 15:34   #173
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja... Maar daar hebben onze wapenvoorstanders geen oren naar. Dat is "collateral damage" waar ze graag overheen kijken...
Zie je, dat is het verschil tussen een "recht" en een "misdrijf". Dat begrijp jij natuurlijk niet.
Oud 26 maart 2006, 15:34   #174
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen, dat is niet fraai. Mijn standpunt is al van bij het begin dat een vrij wapenbezit geen goede zaak zou zijn.
Ah, u bent dus gewoon een ordinaire leugenaar. Begrepen.
Lees gewoon uw eerste posting. U pleit daarin duidelijk voor een totaalverbod op elk privaat wapenbezit. Wat later hebt u bevestigt dat dit ook zou moeten gelden voor mensen die waardentransporten begeleiden.
Oud 26 maart 2006, 15:35   #175
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Een waarheid als een koe!
Oud 26 maart 2006, 15:35   #176
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En daar wilt u dan nog wat wapens tegenaan gooien... Om iemand uit dit topic te citeren: "uw stelling is ronduit belachelijk".

Oud 26 maart 2006, 15:36   #177
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Manuel*
Uw stelling is ronduit belachelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 maart 2006 om 15:37.
Oud 26 maart 2006, 15:37   #178
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ah, u bent dus gewoon een ordinaire leugenaar. Begrepen.
Lees gewoon uw eerste posting. U pleit daarin duidelijk voor een totaalverbod op elk privaat wapenbezit. Wat later hebt u bevestigt dat dit ook zou moeten gelden voor mensen die waardentransporten begeleiden.
Juist, daar pleit [SIZE=7]IK[/SIZE] voor. Waar ik sprak over een politieke meerderheid, had ik het over een meerderheid die niet voor vrij wapenbezit is.

Bent u traag van begrip, of gewoon van slechte wil?

Laatst gewijzigd door Manuel* : 26 maart 2006 om 15:37.
Oud 26 maart 2006, 15:37   #179
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daar wilt u dan nog wat wapens tegenaan gooien... Om iemand uit dit topic te citeren: "uw stelling is ronduit belachelijk".
Als 10% van de bevolking waanzinnig en onverantwoordelijk is, is dat des te meer een reden om mijn recht tot zelfverdediging te laten legaliseren.

Bedenk ook eens dat er dan 10% van uw zo geliefde ordediensten eveneens waanzinnig en onverantwoordelijk zijn
Oud 26 maart 2006, 15:39   #180
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zie je, dat is het verschil tussen een "recht" en een "misdrijf". Dat begrijp jij natuurlijk niet.
Nee, dat is het helemaal niet. Het is een logisch gevolg van het feit dat wapens veel makkelijker bereikbaar zijn wanneer het bezit ervan vrij is. Maar dat begrijpt u natuurlijk niet.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be