![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen onafhankelijk, maar dan wel een democratische volksrepubliek. Géen neoliberaal en asociaal belastingsparadijs! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
|
![]() Daar heb je gelijk in Ambiorix. Ik vind wel dat Timmeke gelijk heeft wanneer hij zegt dat er een einde moet komen aan het anti-Amerikanisme.
Wij weigeren hen te helpen wanneer ze problemen te hebben met fundamentalistische moslims. Dat zou niet mogen, we hebben dan ook gekregen wat we verdienden met het debacle rond de cartoons, met name dat de VS ons niet ter hulp kwam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() Ach, u bent gewoon jaloers dat u de prijs uit handen moet geven.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() Gelezen op de weblog van Helga Stevens:
"En waarom zou een onafhankelijk Vlaanderen een rechts landje zijn? Wat is dat voor onzin? Mij interesseert het niet of Vlaanderen links of rechts is, wel dat het goed bestuurd moet worden en dat de mensen er gelijke kansen en een goed levenstandaard hebben en dat iedereen zich thuis voelt in Vlaanderen, ongeacht afkomst, ras, geloof, handicap etc." "Mij interesseert het niet of Vlaanderen links of rechts is, wel dat het goed bestuurd moet worden" Goed bestuur, zonder voorkeur voor "links" of rechts", wat betekent dit eigenlijk? Bureaucratische neutraliteit. Neutraliteit is een mooie zaak in universele aangelegenheden. Zo begrijp ik niet waarom mutualiteiten verzuild zijn. Een kanker is een kanker, en zoals Kadja Nin zingt, de kleur van bloed is overal rood. Anders wordt het als neutraliteit onverschilligheid tegenover waarde-geladen onderwerpen wordt. Noch links, noch rechts, als het maar goed bestuur is, lijkt mij inderdaad van dit soort bureaucratische neutraliteit, zoals bij het Vichy-regime. Onverdraagzaamheid dus, al noemt Helga Stevens het "goed bestuur".
![]() |
#168 |
|
![]() U heeft enkele vreemde interpretaties, bc. Mijn advies is dan ook wat dieper na te denken eer u ze kenbaar maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister-President
|
![]() Zoals? Wat is er juist vreemd aan welke interpretatie?
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door AyneRand : 7 mei 2006 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het VB vooral een partij van contradicties is. Ze wil inderdaad een partij zijn van "de kleine man", maar wil anderzijds verregaande belastingsverlaging (en loonmatiging?), is tegen de vakbonden, vond het generatiepact niet ver genoeg gaan, voor arbeidsethos, gemeenschapsdienst (?),.. Het is inderdaad een uitdaging voor de leiders van het VB om die contradictie aan hun traditioneel stempubliek verkocht te krijgen. Het valt op dat het VB stilaan andere groepen begint te stigmatiseren, naats de migranten. Dat laatste blijkt een beetje uitgeput. Modewoord is nu "sociaal profitariaat".
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En die kleur lijkt me niet onmiddellijk de kleur van de kleine man. Ik ben wel benieuwd hoe ze het aan die "kleine" gaan trachten uit te leggen.
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() Een anti-syndicale houding zal hier en daar wel in goede aarde vallen. Vergaande belastingsverlaging ook. Denk ik.
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schitterend staaltje van redeneervermogen. Ik bedoel: lang geleden dat ik nog zo iets grappigs gelezen heb... ![]() |
|
![]() |
![]() |