Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 22 april 2006, 17:46   #161
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
meer dan waard
Waarom? Wat is dan de kosten/bate analyse, bv de prijs van menselijk leed? Wat valt er eigenlijk te winnen bij die veranderingen?

Citaat:
we wachten nog steeds op een waardevol argument...
Zoek zoek zoek.
Oud 22 april 2006, 17:48   #162
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
En er is veel te zeggen voor de stelling dat België beter blijft omdat het nu eenmaal bestaat: als je de staatstructuur wil veranderen of zelfs grenzen wil verleggen vraagt dat veel kosten, energie en zelfs menselijk leed.
Uit je vorige posts kan ik uitmaken dat je België ook wil veranderen. Ook dat vraagt kosten en energie, misschien wel menselijk leed zoals je zelf zegt. Dat vind je wellicht géén verloren inspanningen, zolang België er maar mee gediend is. Gelijkaardige inspanningen voor Vlaanderen vind je dan onaanvaardbaar.
Peter, meten met twee maten en gewichten ?? Foei.
Oud 22 april 2006, 19:25   #163
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Waarom? Wat is dan de kosten/bate analyse, bv de prijs van menselijk leed? Wat valt er eigenlijk te winnen bij die veranderingen?

Zoek zoek zoek.
De kosten/baten analyse. lees het warande manifest, ik ken persoonlijk de oud-directeur van de kredietbank die een van de ondertekenaars is van het warande manifest. Denkt gij dat ge nu slimmer zijt dan al de hooggeplaatsten bijeen? economische redenen genoeg denk ik, en niet alleen voor vlaanderen maar ook voor wallonie. als ge dat economisch standpunt ongegrond naast u neerlegt dan bent u een toonbeeld van belgicistische dwaasheid. U kunt dan met prins flilip optrekken.

menselijk leed, kan ik inkomen, ik voel hetzelfde bij de vlaamse onafhankelijkheid, dat heeft een historisch tintje.

maar als belgie splitst, dan is dat voor u leed, en voor ons leedvermaak.
Alle is offline  
Oud 22 april 2006, 19:49   #164
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
Waarom zou het Nederlands van een Waal slechter zijn dan dat onverstaanbaar gewouwel van de Hollanders die reportages verzorgen op de VRT???
Als ik die echte Nederlanders meestal hoor brabbelen dan denk ik dat men enkele verkeerds denkt van Walen door haat tegen die Walen die toch de moeite doen om Nederlands te spreken, enkel en alleen omdat het inwoners zijn van eht F-talig gebied van België zijn.
Het Nederlands van die Franstaligen is zelfs veel beter dan dat van veel Vlamingen die ook niet uit hun "dialect-invloeden" kunnen stappen.
De meeste van de psotings hier in deze draad zijn van hetzelfde allooi als dat van hun politieke haat tegenover de beleidspartijen, zonder doordachte inhoud en geïnspireerd door taalextremisme.
Conclusie: Franstaligen spreken Nederlands zoals het hoort en Nederlandstaligen kunnen geen Nederlands spreken.
Dimitri is offline  
Oud 22 april 2006, 20:22   #165
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Denkt gij dat ge nu slimmer zijt dan al de hooggeplaatsten bijeen?

...

Laatst gewijzigd door Black Cat : 22 april 2006 om 20:38.
Black Cat is offline  
Oud 22 april 2006, 20:26   #166
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Denkt gij dat ge nu slimmer zijt dan al de hooggeplaatsten bijeen?

...

Prachtig!

Lees mijn tekst over de Warande. Zei ik niet dat die academici en "hooggeplaatsten" hun titels misbruiken om een ideologie een gezagsargument te geven? Dat is per definitie een drogreden.

Dus:Denkt gij dat ge nu slimmer zijt dan al de hooggeplaatsten bijeen?

Ja, en vooral: veel eerlijker, maar dat is dan ook niet echte moeilijk.

Veel plezier met je positieve intentie tot leedvermaak.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 22 april 2006 om 20:27.
Black Cat is offline  
Oud 22 april 2006, 20:29   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Conclusie: Franstaligen spreken Nederlands zoals het hoort en Nederlandstaligen kunnen geen Nederlands spreken.
Wie de kronkel begrijpt... Binnenkort gaat Steenbok nog verklaren de Duitsers geen Duits spreken, maar dat ook dit het kenmerk is van de Franstaligen...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 april 2006, 06:46   #168
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
meer dan waard

we wachten nog steeds op een waardevol argument...
precies of jullie die hebben, waardevolle argumenten...
stemmingmakerij ja, argumenten niet...

het gezegde "mestkever" was nog zo slecht niet gekozen... die beetjes teren ook op afval...
misschien ergens wel nuttig... en daar houdt het bij op... op alles en nog wat vitten kan iets biojbrengen als nuttig element... maar laat de mensen met verantwoordelijkheidszin het beleid voeren...
niet degenen die enkel negatieve gevoelens polariseren...
Oud 23 april 2006, 06:49   #169
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
precies of jullie die hebben, waardevolle argumenten...
stemmingmakerij ja, argumenten niet...

het gezegde "mestkever" was nog zo slecht niet gekozen... die beetjes teren ook op afval...
misschien ergens wel nuttig... en daar houdt het bij op... op alles en nog wat vitten kan iets biojbrengen als nuttig element... maar laat de mensen met verantwoordelijkheidszin het beleid voeren...
niet degenen die enkel negatieve gevoelens polariseren...
Steenbok heeft weer eens iets uitgebraakt waar kop noch staart aan te krijgen is. Wie kan mij dit even vertalen naar begrijpbaar Nederlands?
Oud 23 april 2006, 06:51   #170
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie de kronkel begrijpt... Binnenkort gaat Steenbok nog verklaren de Duitsers geen Duits spreken, maar dat ook dit het kenmerk is van de Franstaligen...
hee, dag Jan... het was lang geleden dat je nog eens kwam teuteren over mij...
ik vind dat Duitsers Duits spreken, Franstaligen spreken Frans en mensen zoals jij en ik kennen meerdere talen en kunnen ons daarin vrij behoorlijk uitdrukken...
wat ik wel vaker gezegd heb... dat is dat ik geen probleem heb mensen die met mij communiceren, als ik het kan, ook in die taal antwoord...
en vermits ik vaker in Aken, Maastricht of Luik ben dan in Antwerpen of Brussel....
enkel in Etterbeek heb ik ooit in een bakkerswinkel, geweigerd die madam in het Frans te antwoorden, toen ze het woord rijsttaart niet wou begrijpen...
Oud 23 april 2006, 06:54   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vind dat Duitsers Duits spreken, Franstaligen spreken Frans en mensen zoals jij en ik kennen meerdere talen en kunnen ons daarin vrij behoorlijk uitdrukken...
Merkwaardig: er staat tussen uw opsomming niet: ".. dat de Nederlanders Nederlands spreken..." Dat valt natuurlijk wel te begrijpen in het licht van wat u eerder schreef:

Citaat:
Waarom zou het Nederlands van een Waal slechter zijn dan dat onverstaanbaar gewouwel van de Hollanders die reportages verzorgen op de VRT???
Als ik die echte Nederlanders meestal hoor brabbelen dan denk ik dat men enkele verkeerds denkt van Walen door haat tegen die Walen die toch de moeite doen om Nederlands te spreken, enkel en alleen omdat het inwoners zijn van eht F-talig gebied van België zijn.
Het Nederlands van die Franstaligen is zelfs veel beter dan dat van veel Vlamingen die ook niet uit hun "dialect-invloeden" kunnen stappen.
Oud 23 april 2006, 06:54   #172
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Steenbok heeft weer eens iets uitgebraakt waar kop noch staart aan te krijgen is. Wie kan mij dit even vertalen naar begrijpbaar Nederlands?
allez Jan, dat getuigt van slechte wil hoor... maar ja... een Limburger is meestal "quantité négligeable" in jou ogen... het is waar dat ik soms wel tikfouten op mijn keybord intik... maar doorgaans begrijpt men mij... jij niet... "it's OK for me", ik verwacht dat ook niet dat jij mij zou begrijpen, met je oogkleppen aan...
Oud 23 april 2006, 06:54   #173
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Als iedereen nu eens Engels leerde, dan hoefde al die nonsens niet.

En als de Fransen niet willen, dan geven we ze een pets. Idem de Duitsers.

Gedaan met dat kinderachtige blasé.
lombas is offline  
Oud 23 april 2006, 06:55   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
allez Jan, dat getuigt van slechte wil hoor... maar ja... een Limburger is meestal "quantité négligeable" in jou ogen...
Alweer de zoveelste onzin op rij van mijnheer Steenbok.
Oud 23 april 2006, 06:55   #175
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Merkwaardig: er staat tussen uw opsomming niet: ".. dat de Nederlanders Nederlands spreken..." Dat valt natuurlijk wel te begrijpen in het licht van wat u eerder schreef:
en daar blijf ik bij... ik begrijp weinig van het taaltje dat de Nederlands heel vaak uitkramen...
het is niet iedereen gegeven zo superieur intelligent te zijn als jij...
Oud 23 april 2006, 06:58   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en daar blijf ik bij... ik begrijp weinig van het taaltje dat de Nederlands heel vaak uitkramen...
Misschien moet u dan uw gehoorapparaat wat luider zetten. Ik kom bijna maandelijks in Nederland. Nog nooit heb ik maar enig begripsprobleem ervaren. Niet van mijn kant, niet van hun kant.

Daarenboven praten niet alle Nederlands "Hollands" of een soort AN dat bol staat van tweeklanken en ingehouden r. Er wordt naast het poldernederlands nog wel wat anders gesproken in Nederland.
Oud 23 april 2006, 06:58   #177
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Alweer de zoveelste onzin op rij van mijnheer Steenbok.
er is hier ergens een topic over waardevolle deelnemers aan dit forum...
en daar vond men mij wel waardevol...
maar ja ons leraarke uit de Vlaanders is wel heel bekwaam, dat heb ik vaker geschreven, maar zo belezen als jij bent, zo sectair onwrikbaar ben jij in je begrip ten overstaan van anderen die jou extremistische gedachten niet delen...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 23 april 2006 om 07:10.
Steenbok66 is offline  
Oud 23 april 2006, 06:59   #178
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Zoals Fries, en dat komt soms op televisie
lombas is offline  
Oud 23 april 2006, 07:00   #179
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien moet u dan uw gehoorapparaat wat luider zetten. Ik kom bijna maandelijks in Nederland. Nog nooit heb ik maar enig begripsprobleem ervaren. Niet van mijn kant, niet van hun kant.

Daarenboven praten niet alle Nederlands "Hollands" of een soort AN dat bol staat van tweeklanken en ingehouden r. Er wordt naast het poldernederlands nog wel wat anders gesproken in Nederland.
dat zet ik uit want alle wanklanken in het taaltje dat die correspondenten gebruiken, maken hun taaltje nog erger dan het ergste koeterwaals...
en ik ben bijlange de enige niet die dat denkt... misschien niet hier op dit door het VB gedomineerd forum...
Oud 23 april 2006, 07:02   #180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er is hier ergens een topic over waardeviolle deelnemers aan dit forum...
en daar vond men mij nog niet zo niet waardevol...
maar ja ons leraarke uit de Vlaanders is wel heel bekwaam, dat heb ik vaker geschreven, maar zo belezen als jij bent, zo sectair onwrikbaar ben jij in je begrip ten overstaan van anderen die jou extremistische gedachten niet delen...
Misschien moet u eens proberen inhoudelijk te discussiëren. Dan pas zal ik dat weten te appreciëren. Met een Superstaaf bijvoorbeeld discussieer ik heel graag, om de eenvoudige reden dat die man iets neerschrijft dat men moet overdenken. En tussen Superstaaf en mij gaapt er wel een heel groot verschil. Niet het verschil is het probleem, beste vriend. Probeer dus eens wat inhoud te brengen.
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be