Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2006, 12:09   #161
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Stel dat er geen maan was...
Volgens mij ziet U dan het best waarom de Maan als symbool gebruikt word.

GreetzZ

PS : Check es docu : "IF we had no moon."
http://www.islamictorrents.net/details.php?id=5648 (wel registreren)
Ow; geen maan, geen moslims?
Oud 6 juli 2006, 02:19   #162
ggolsteyn
Schepen

Standaard zonder maan geen katholieken en geen moslims?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ow; geen maan, geen moslims?
~~~~~~~~~~~
Beste Willem 1940,

Ik versta Zeddie ook niet goed, maar ik veronderstel dat er zonder maan niet alleen geen moslims of katholieken of andere sekten waren, maar zelfs geen mensen. Dus laten we de maan, waarvoor wij allemaal zoveel liefde koesteren, toch maar behouden.

Om niet te ver af te wijken zou ik meteen, als vergelijking nu over de maan beginnen als belangrijk element in de katholieke godsdienst.

Het belangrijkste feest met variabele datum is het paasfeest, en niet alleen bij de katholieken maar ook daarvoor reeds bij de Joden: Pesah. (maar met andere betekenis)

De paasdatum is voor de gewone mensen (katholieken) een geheim, dat enkel door geestelijke leiders moet behandeld worden, ze vergeten natuurlijk dat er een reeks andere data daar rechtstreeks mee verbonden zijn.

In de westerse kerk wordt pasen gevierd op de eerste zondag, op of na de lente-equinox (21 maart). De eerste volle maan wordt gesteld op de veertiende dag na de nieuwe maan (14e Nissan bij de Joden), zodat astronomisch gezien de berekening van de paasdatum niet helemaal precies is, 22 maart en 25 april zijn resp. de vroegste en de laatste dag waarop pasen kan vallen. In de vroegste kerk rekenden de Aziaten zoals de Joden, zodat pasen ook op een weekdag kon vallen.

Voor andere feesten, vaste, werd er ook met de zon gerekend, zoals het feest van Sint-Jan de doper op 24 juni (als zijn zon "vermindert" zoals in de bijbel staat Joh. 3:30), en 25 december wanneer de god-zon "vermeerdert".

De paasdatum is natuurlijk nog veel belangrijker voor de datum "het einde der tijden" die volgens een rozenkruiser, Rodolphe Werner werd uitgerekend aan de hand van de afmetingen van de piramide van Cheops, de profetie van Malachias over de pausen ( te beginnen met de dubbele spreuk bij nr. 109: "De Mediate Lunae" en "De Mediaetate Lunae" die beide hetzelfde getal geven) en de lange leeftijden van de aartsvaders in de bijbel, Henoch niet meegerekend.

Op deze dag valt het Joodse paasfeest samen met het katholieke, namelijk:
op zondag,Pasen 21 april 2109. In de Joodse kalender 14e Nisan 5869.
Dan wordt volgens Rodolpe "La loi du Salut" afgeschaft.

"Hij zegt in grote letters: "Au seuil de la fin des temps, la Rose-Croix dévoile son secret." Als dat geen waarschuwing is!

Of dan de zon én de maan verdwijnen weet ik niet, ik kan het hem niet vragen want hij leeft niet meer. Het zou tenminste niet zo heet zijn als het dezer dagen is, dacht je ook niet?

Verder zal ik nog over de maagd spreken met de maan onder haar voeten ("...et luna sub pedibus eis" ) zoals je ze in vele parochiekerken ziet afgebeeld en waarover onze druggebruiker, zwaar onder invloed van psilocybe semilanceata (het puntige kaalkopje) en van de Amanita Muscaria, met kleur van wijn waarin brood gebrokkeld is, (de Vliegenzwam of kabouterjeszwam) die hij beter niet had gebruikt zonder twee nuchtere assistenten of apostelen erbij!

Maar eerst misschien iemand over de Islamverering van de maan, dan kan dat wat afwisselen.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"De MeDIate LVnae" - "De MeDIaetate LVnae" = 2.056.
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 11:03   #163
willem1940NLD

Standaard

Ik denk dat de mensheid inmiddels toch technisch wel in staat is om de maan af te schaffen.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 01:50   #164
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Waarom de maan het symbool van de islam is
wij zijn hier in europpa, niet in het oosten, dus eerst moeten wij weten waarom da kruis het symbool van het christendom is??
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 01:56   #165
ggolsteyn
Schepen

Standaard De maan symbool voor vele godsdiensten en sekten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Waarom de maan het symbool van de islam is
wij zijn hier in europpa, niet in het oosten, dus eerst moeten wij weten waarom da kruis het symbool van het christendom is??
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Yahyazakarya uit Anvers, lid van het Intérêt Flamand,

Als je een andere discussie wil beginnen, maak dan een andere thread, zo simpel is dat.

Hier gaat het over iemand die dacht dat de maan alleen het symbool was voor de islam. Dat heeft hij volledig fout. De maan staat nog steeds symbool voor andere godsdiensten en sekten, zoals de katholieke. Daarom ben ik daarmee begonnen om de vergelijking te maken. En vooral om hem van zijn waanideeën af te helpen.

Bij mijn weten heeft de Islam geen kruis als symbool,tenminste niet het kruis van Christus.

Om geen verwarring te scheppen zou het dus best zijn te beginnen met :
"La Croix Catholique" of iets dergelijks. Veel succes!

Groetjes,

Gerard Golsteyn.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Penser c'est révoquer en doute le premier commandement de tous les dieux.
Oud 9 juli 2006, 01:59   #166
willem1940NLD

Standaard

Toch was kruisigen op termijn minder ongunstig dan verdrinken; de tofelemonen zouden het zwaar krijgen met allemaal een aquarium aan de hals mee te torsen.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be