Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2006, 21:24   #161
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Het gaat hier over vdb die al op voorhand weet dat er 30 000 onwilligen zijn, zonder dat hij ook maar één controleur gestuurd heeft. Die 'extra mile' is een visie die niet iedereen kan delen. Stel dat het mijn ambitie is zelfstandige te worden, dan kan ik totaal niet rekenen op de hulp van een vdab. Die vdab bemiddeld dus enkel ten gunste van reeds bestaande werkgevers. Dan is de vraag: is een persoon die zijn kl*ten wenst af te draaien voor eigen rekening werkonwillig? .... volgens rva en vdab dus wel....
Vandenbroucke heeft niet tot doel om meer mensen een job te bezorgen maar om minder werklozen over te houden zodat hij 209 miljoen euro zou besparen op de kap van de zwaksten in onze samenleving.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 21:26   #162
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik denk nie dat onze meningen zover uit elkaar liggen eigenlijk
Verwa klappen wij dan nog tg één?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 21:27   #163
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Goeie poging, mer zoals je al zei, je studeert terug, voor u te verbeteren, denkt ge da'k der iets op tegen eb? In't tegendeel, je zet je in om u te verbeteren, meer vraag'k nie
Meer vraag je niet? Je hebt helemaal niets te vragen aan anderen. Dat beslist elk nog steeds voor zichzelf. We hebben al genoeg aan de bemoeienissen van de vdab en rva.
Oud 30 mei 2006, 21:31   #164
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Neen juist,maar u anderen blijkbaar wel nietwaar?
Oud 30 mei 2006, 21:34   #165
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaanderen telt momenteel (30 maart 2006) 212.610 werkzoekende werklozen, waarvan 113.816 laaggeschoolden. 42.408 van hen zijn jonger dan 25 jaar. Dat haal ik hier juist van een site af.

Ik ben dan eens gaan kijken op de site van de VDAB, "Kies uit 55796 vacatures"...

*End of discussion* Er is zelfs geen werk genoeg om ALLE werklozen aan het werk te zetten.
Dat ze dat eens eerst oplossen.
Oud 30 mei 2006, 21:38   #166
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorts zeg ik hier nog eens dat er teveel geprofiteerd is van ons sociaal stelsel,maar dan meestal door diegenen die er niet aan hebben bijgedragen! maak zelf maar uit wie dat zijn.
You're preaching to the choir my friend
Eigenlijk zou eens iemand moeten uitrekenen hoeveel op een maand tijd van zijn bruto loon naar de staat gaat, btw & alle andere taxen incluus...

Of liever niet, geen zin om een depressie op te doen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 21:40   #167
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Vlaanderen telt momenteel (30 maart 2006) 212.610 werkzoekende werklozen, waarvan 113.816 laaggeschoolden. 42.408 van hen zijn jonger dan 25 jaar. Dat haal ik hier juist van een site af.

Ik ben dan eens gaan kijken op de site van de VDAB, "Kies uit 55796 vacatures"...

*End of discussion* Er is zelfs geen werk genoeg om ALLE werklozen aan het werk te zetten.
Ik heb het ook al gezegd, meerdere keren, maar NOOIT een deftige reactie.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2006, 21:40   #168
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
You're preaching to the choir my friend
Eigenlijk zou eens iemand moeten uitrekenen hoeveel op een maand tijd van zijn bruto loon naar de staat gaat, btw & alle andere taxen incluus...

Of liever niet, geen zin om een depressie op te doen
Idd, stel u voor dat ge sebiet ook al geen zin meer hebt om te gaan werken *grijns*
Oud 30 mei 2006, 21:43   #169
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allee omdat ge het zo lief vraagt zal'k dat eens doen

Done, allemaal goed en wel, maar denk je dat ze daar bij RVA en/of VDAB echt veel rekening mee houden? Nog niet meegemaakt eerlijk gezegd, zelfs de vakbonden gaan daar niet tegen in, als werkzoekende trek je altijd aan het korste eind, wat er ook in de wet mag staan. Ze zullen nogal ne kop trekken as ge daar mee afkomt. Werk weigeren omdat het je niet ten goede komt, is gelijk aan sanctie van de RVA.
Geen rekening houden met de grondwet??
Zij zijn er om u te helpen,niet om de wet niet te respecteren.
Voorbeeldje: ze vragen metsers,u bent leraar of logopedist of verpleger denkt u dan dat ze u op de lijst van de metsers gaan zetten? Bah neen beste,zezijn zelfs verplicht om naar de ouderdom,het aantal gewerkte jaren enz ... te zien,wel worden ze tegenwoordig van kortbij gevolgd door de overheid.
Zeg nu zelf,hoe kunnen 5 a 600.000 werklozen nu +/-50.000 jobs bezetten,en de helft zijn dan nog nepjobs,deeltijdse jobs,dienstencheques,interimjobs en veredelde reclame enz...
Veel Blabla van Verhofstadt met zijn 200.000 jobs maar de dienstencheques bv.kosten meer dan ze opbrengen.
Reken aan de andere kant maar is uit hoeveel jobs er zijn weggevallen door het privatiseren van meerdere overheidsdiensten.
Dan zei men ook dat men het deed om de concurentie aan te zwengelen en de kost te drukken door concurentieel te zijn! het is sindsdien nog nooit zo duur geweest!
Oud 30 mei 2006, 21:43   #170
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Meer vraag je niet? Je hebt helemaal niets te vragen aan anderen. Dat beslist elk nog steeds voor zichzelf. We hebben al genoeg aan de bemoeienissen van de vdab en rva.

Ik mag vragen wat ik wil, ik kan eisen wat ik wil & ik kan stemmen wat ik wil, net zoals jij trouwens. En zoals ik al aan cookie zei, die aktie van jullie is in uw eigen voeten schieten (zit er soms een politieker bij VWS? Die schieten ook dikwijls in hun eigen voeten)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 30 mei 2006, 21:49   #171
Amon_Re

Standaard

Citaat:

Dat ze beide problemen te samen oplossen, 42.408 laaggeschoolde mensen jonger dan 25 jaar, terwijl bv, de bouw niet aan werkvolk geraakt...

Ja, er zijn teweinig jobs
Ja, de sociale zekerheid wordt onbetaalbaar
Ja, er zijn mensen die de sociale zekerheid misbruiken

Pak dan toch die 3 dingen tesamen aan! Al betekend dit dat Vlaanderen of België geld van andere projecten moet voorzien voor de sociale zekerheid, verlaag de loonkost, stop met het verzinnen van taxen... maar doe iets, zoals het nu gaat kan het écht niet meer verder.
Oud 30 mei 2006, 21:49   #172
debbie
Minister

Standaard

Citaat:

Dat wil Vandenbrouke wel oplossen hoor. Door zoveel mogelijk werklozen te schorsen. Wie geen werk kan vinden zal wel werkonwillig zijn. Als je jaren vergeefs achter een job zoekt dan komt het moment dat je het opgeeft, dat is onderdeel van de menselijke overlevingsdrang. Het doet immers heel wat met een mens om zoveel energie te steken in de zoektocht naar werk, om steeds weer te hopen op een job maar telkens opnieuw afgewezen worden. Na verloop van tijd verlies je al je zelfvertrouwen en als je dan niet stopt met die constante zoektocht wordt je depressief. Maar ja, al die werklozen moeten massaal zoeken naar werk dat er niet is.

Laatst gewijzigd door debbie : 30 mei 2006 om 21:54.
Oud 30 mei 2006, 21:51   #173
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik heb het ook al gezegd, meerdere keren, maar NOOIT een deftige reactie.
Omdat niemand dé oplossing heeft
Oud 30 mei 2006, 21:51   #174
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Dat wil Vandenbrouke wel oplossen hoor. Door zoveel mogelijk werklozen te schorsen. Wie geen werk kan vinden zal wel werkonwillig zijn. Als je jaren vergeefs achter een job zoekt dan komt het moment dat je het opgeeft, dat is onderdeel van de menselijke overlevingsdrang. Het doet immers heel wat met een mens om zoveel enrgie te steken in de zoektocht naar werk, om steeds weer te hopen op een job maar telkens opnieuw afgewezen worden. Na verloop van tijd verlies je al je zelfvertrouwen en als je dan niet stopt met die constante zoektocht wordt je depressief. Maar ja, al die werklozen moeten massaal zoeken naar werk dat er niet is.
Iets in mijn kleine teen zegt me dat er binnenkort een ministerpostje vrijkomt... Dat is nog eens een knelpuntenberoep
Oud 30 mei 2006, 21:52   #175
Bhairav

Standaard

Citaat:
Omdat niemand dé oplossing heeft
Dat ze dan van mensen hun dop blijven. Met hen op te jagen komen ze er niet ineens bij. Ook ni uit noodzaak.
Oud 30 mei 2006, 21:53   #176
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen rekening houden met de grondwet??
Zij zijn er om u te helpen,niet om de wet niet te respecteren.
Voorbeeldje: ze vragen metsers,u bent leraar of logopedist of verpleger denkt u dan dat ze u op de lijst van de metsers gaan zetten? Bah neen beste,zezijn zelfs verplicht om naar de ouderdom,het aantal gewerkte jaren enz ... te zien,wel worden ze tegenwoordig van kortbij gevolgd door de overheid.
Zeg nu zelf,hoe kunnen 5 a 600.000 werklozen nu +/-50.000 jobs bezetten,en de helft zijn dan nog nepjobs,deeltijdse jobs,dienstencheques,interimjobs en veredelde reclame enz...
Veel Blabla van Verhofstadt met zijn 200.000 jobs maar de dienstencheques bv.kosten meer dan ze opbrengen.
Reken aan de andere kant maar is uit hoeveel jobs er zijn weggevallen door het privatiseren van meerdere overheidsdiensten.
Dan zei men ook dat men het deed om de concurentie aan te zwengelen en de kost te drukken door concurentieel te zijn! het is sindsdien nog nooit zo duur geweest!
En ze houden effectief geen rekening met ouderdom, capaciteiten etc. Hopelijk maak je het nooit mee zelf, maar hoor maar eens rond bij mensen die hun job kwijtspelen.
Die dienstencheques zijn anders zo'n groot succes blijkbaar dat ze het nog meer gaan promoten. Verhofstadt is gewoon in mijn ogen een simpel geestje dat denkt dat hij alles kan/mag. Van al wat hij gezegd heeft is voor mij nog niet veel bewaarheid/uitgekomen. Dat laatste stuk geef ik u ook compleet gelijk in.
Ik ben werkloos sinds kort, heb al de tijd gewerkt van men 21 af, ben van beroep bewakingsagente/patrouilleuse na brand- en inbraakalarm. Ik heb alle attesten die je maar kan behalen in die sector: van hondengeleidster tot VIP, explosieven, noem maar op.
Ze belden mij op constant voor werk, of via email : voor te gaan poetsen (enkel met die dienstencheques, aan de band te gaan staan, om bij Herbalife te gaan werken (du'uh), televerkoop, en/of elke week wa anders bij één of andere interim. Nog niet 1x heb ik telefoon gekregen die gericht is naar de sector waar ik in werkte. Bij al de andere jobs, heb ik steeds te horen gekregen : nee sorry, geen ervaring. Why even bother vraag ik mij dan af.
Oud 30 mei 2006, 21:54   #177
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat ze dan van mensen hun dop blijven. Met hen op te jagen komen ze er niet ineens bij. Ook ni uit noodzaak.
En van waar moet het geld blijven komen denkt ge?
Oud 30 mei 2006, 21:54   #178
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ze beide problemen te samen oplossen, 42.408 laaggeschoolde mensen jonger dan 25 jaar, terwijl bv, de bouw niet aan werkvolk geraakt...

Ja, er zijn teweinig jobs
Ja, de sociale zekerheid wordt onbetaalbaar
Ja, er zijn mensen die de sociale zekerheid misbruiken

Pak dan toch die 3 dingen tesamen aan! Al betekend dit dat Vlaanderen of België geld van andere projecten moet voorzien voor de sociale zekerheid, verlaag de loonkost, stop met het verzinnen van taxen... maar doe iets, zoals het nu gaat kan het écht niet meer verder.
Als excuus geeft men voor de werkgelegenheid dat er 25.000 mensen voor de bouw 'in aanmerking' komen. Maar dat wil nog niet zeggen dat men iets MOET doen omdat men er toevallig het diploma voor heeft. Stel dat ik afgestudeerd metser ben en heb reeds als autoverkoper gewerkt. Dan zou ik niet meer mogen zoeken achter een job van autoverkoper, maar MOET ik maar die job van metser aannemen... Daar bestaat een woord voor geloof ik: slavernij
Oud 30 mei 2006, 21:56   #179
Bhairav

Standaard

Citaat:
Is geen zorg voor de doppers.
Moeten ze dan maar stelen? In dat geval moet dat toch kunnen, anders gaan ze dood?
Oud 30 mei 2006, 21:57   #180
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af waarom ze niet een systeem uitvinden waarin iedereen gelijk zou zijn voor de wet, dat ze die torenhoge inkomens eens aanpakken.
Volgens mij zou dat al stuk vergemakkelijken. Als ik zie/hoor wat die topmanagers/ministers/e.d. verdienen, dat ze dan eens extra duitje afstaan. Ze werken enkel terug naar arm-rijk kloof toe, gelijk het was voor en tijdens de oorlog volgens mijn 'bommake'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be