Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 juni 2006, 22:43   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ieder geval is anders en zal door de volksgemeenschap afzonderlijk beoordeeld worden, wees maar gerust. Zoiets is de realiteit. De klederdracht en het uiterlijk is hierbij zeer belangrijk. U kunt dat racistisch vinden maar dit gebeurt nu eenmaal zo. Vreemdelingen die er uitzien als Vlamingen, die perfect de taal spreken, die gekleed zijn als ons, hebben u eenmaal veel grotere kans om als echte Vlaming beschouwd te worden.
Onmiddellijk haalt u de mixer boven en probeert uw racistische redenering te verdoezelen. Plotseling komt u aandraven met "onze taal spreken", "gekleed gaan als ons", terwijl u eerder stelde dat het om het lichamelijk uiterlijk ging.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 juni 2006, 22:44   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
op rassische basis en op een manier die eenduidig en nauwkeurig dient te worden vastgelegd en uitgevoerd

Is het nu duidelijk ??
Neen, ik begrijp immers niet wat u bedoelt met "op rassische basis".
Oud 2 juni 2006, 22:50   #163
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik begrijp immers niet wat u bedoelt met "op rassische basis".
o b v een kombinatie van mythes en historische feiten die Europa als raciale eenheid moeten verrechtvaardigen
PAJOT is offline  
Oud 2 juni 2006, 22:52   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
o b v een kombinatie van mythes en historische feiten die Europa als raciale eenheid moeten verrechtvaardigen
Kortom, totaal willekeurige (u moet er mythes bijsleuren) en dwangmatige ("MOETEN verrechtvaardigen" sic), dus bijgevolg niet objectieve en meetbare elementen.
Oud 2 juni 2006, 22:52   #165
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onmiddellijk haalt u de mixer boven en probeert uw racistische redenering te verdoezelen. Plotseling komt u aandraven met "onze taal spreken", "gekleed gaan als ons", terwijl u eerder stelde dat het om het lichamelijk uiterlijk ging.
Het is een combinatie van beiden mijn beste in de praktijk, terwijl u alleen maar het culturele (kledij, taal, enz...) in overweging neemt. Dat is het verschil in onze visie.

Mijn slotconclusie is dan ook voor deze avond:

Hoezeer Aisha is aangepast aan onze cultuur en ook behoort bij onze Vlaamse cultuur, deel uitmaken van het Vlaamse volk zal ze nooit kunnen. Niet omdat ik dat zeg, maar omdat de mensen dat nu eenmaal zo zien.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 22:52.
Max van Dietschland is offline  
Oud 2 juni 2006, 22:57   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een combinatie van beiden mijn beste in de praktijk, terwijl u alleen maar het culturele (kledij, taal, enz...) in overweging neemt. Dat is het verschil in onze visie.

Hoezeer Aisha is aangepast aan onze cultuur en ook behoort bij onze Vlaamse cultuur, deel uitmaken van het Vlaamse volk zal ze nooit kunnen. Niet omdat ik dat zeg, maar omdat de mensen dat nu eenmaal zo zien.
Ja? Dat denkt u. Ga gewoon eens op straat en leg uw oor te luisteren. Mensen zullen een geadopteerd meisje dat nu een volwassen vrouw is geworden als gewoon een van de hunne beschouwen, net zoals indianen blanken die in hun midden waren opgegroeid als indiaan onder de indiaan beschouwden. Net zoals ook trouwens de middeleeuwers en de byzantijnen dachten: niet het raciale was immers het bepalende, maar wel het culturele en het godsdienstige. Men was voor de byzantijnen "Romoousioi" als men orthodox christen was, ongeacht of men nu van Bulgaarse, Roemeense, Griekse, Assyrische... afkomst was. Het raciale speelde gewoon geen enkele rol.
Oud 2 juni 2006, 23:01   #167
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Kingtiger is blijkbaar anti Vlaams Belang.
Dewinter zei zelf: "Belg kan je worden, Vlaming word je geboren"
Als VB lid vind ik dit een duidelijk standpunt, niet ?
Internaut is offline  
Oud 2 juni 2006, 23:02   #168
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
De wettelijke situatie zou zo moeten zijn dat men haar zou kunnen weigeren.Helaas is dit zo niet.Mar ik zou ze toch ertoe bewegen terug te vertrekken.Ze is immers en letterlijke aanfluiting van de ideologie van de partij.8)
Het is nutteloos op dergelijke nonsens te reageren.
luc broes is offline  
Oud 2 juni 2006, 23:03   #169
luc broes

Standaard

Citaat:
Het is nutteloos op dergelijke nonsens te reageren.
luc broes is offline  
Oud 2 juni 2006, 23:12   #170
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

ik vind het wel jammer die vetes tussen VB'ers hier in deze topic.
Dit is juist wat onze tegenstanders willen: namelijk tweedracht zaaien. Bijvoorbeeld liberalen vs nationalisten, "blank europa" voorstanders vs zwarte VB'ers (Boxel, Aisha,...)
Er zijn nu eenmaal radicalere mensen, we vormen uiteindelijk één groep.
Internaut is offline  
Oud 2 juni 2006, 23:25   #171
ilfalco
Minister-President

Standaard

dat zijn zij die al geen lid meer zijn van de partij zoals gudi... het VB is al langer van vandaag de juiste weg ingeslagen. De overgrote meerderheid van de Vb'ers vind dit prachtig( kijk maar op PI).

Ik heb enkel problemen met moslims. Want wie die totalitaire anti-westerse godsdienst kiest kiest er zelf voor. Wie kiest voor vlaanderen en z'n lot verbindt aan het onze is welkom.

Ik vraag me trouwens af hoeveel van die zogenaamde radicalen geen provocateurs zijn. Er komen geregeld ook andere gekleurden( niet-moslims) naar Vb meetingen ook bvb van de vlaamse debatclub en dat zijn dan de radicalen en die vinden het hartverwarmend dat ook mensen van een andere ethnische afkomst zich inzetten voor de vlaamse zaak.
Clubjes zoals de VJW waarvan de meesten het Vb sowieso al niet lusten omwille van de pro-joodse standpunten en houdign zouden beter een eigen minipartijtje oprichten.
ilfalco is offline  
Oud 2 juni 2006, 23:36   #172
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

De tijd dat etnische afkomst relevant kan zijn voor het behoren tot een volk is voorbij. Het begrip 'volk' is voor mij niet irrelevant, integendeel. Maar het kan in deze tijd alleen een geestelijke betekenis hebben. Het pseudo-concept van de multi-culturele samenleving moet worden verworpen. Cultuur betreft het geheel van grondwaarden die de omgang tussen mensen in een samenleving bepalen. Men kan wel een multiculturele naast-elkaar-leving hebben, maar een multiuclturele samenleving is even onmogelijk als een vierkante cirkel. Die waarden zijn echter niet aan afstamming gebonden. Zij worden niet gedecreteerd of van hogerhand opgelegd, maar in concreto door een volk ontwikkeld. Mensen kunnen niet leven zonder cultuur, en cultuur wordt door een volk ontwikkeld.

Een volk heeft ook een geschiedenis. Ook hier geldt, dat men moet doordringen tot de centrale geestelijke draad in de geschiedenis. Het gaat niet over wie welke genen kreeg van wie; het gaat over het begrijpen van wat in geestelijk opzicht werd verworven, wat hiervan de maatschappelijke waarde is, welke tekorten blijven en over het ontwikkelen van inzicht over wat nu te doen staat; en het gaat over liefdevolle en diepe belangstelling voor wat het volk heeft gerealiseerd, dit vanuit het besef dat het specifieke van wat het volk ontwikkelt, in de mate dat het echt waardevol is, uiteindelijk voor de hele mensheid baat brengt (het begrip volk heeft in laatste analyse alleen betekenis tegen de achtergrond van een mensheidbegrip).

De toetreding van deze jonge vrouw tot het VB kan een interessante kans vormen voor deze partij. Haar stap doet in elk geval vermoeden dat zij geneigd is tot zelfstandig denken en autonoom handelen. Maar als ik de reacties van een aantal oude rotten hier eens bekijk, dan vrees ik toch dat één en ander niet vanzelfsprekend is. Deze oude rotten blijven hangen in een materialistische mensvisie; zij denken dat het DNA de individualiteit bepaalt. Dat is niet het geval. Het DNA beïnvloedt uw huidskleur, uw temperament, uw karakter, maar niet de individualiteit die zich van al deze kenmerken bedient.

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 2 juni 2006 om 23:37.
Jos Verhulst is offline  
Oud 3 juni 2006, 07:09   #173
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard laat mij niet lachen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Kingtiger is blijkbaar anti Vlaams Belang.
Ik was al lid van de VNP en ben dus een van de oudgedienden die met bepaalde tendensen niet kunnen lachen.Ik ben daarin niet de enige.8)
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 07:12   #174
kingtiger
Banneling

Standaard adoptei

Citaat:
"Bescherming van het eigen Vlaamse volk"... Beschermt u het Vlaamse volk door een geadopteerde persoon te weigeren in te stappen in onze cultuur en in onze levenswereld? Natuurlijk groeit een Indisch meisje beter op binnen haar Indische cultuur, maar als de feiten zich aandoen zoals ze zich aandoen is er geen enkele reden om een geadopteerd en volledig geassimileerde persoon als een bedreiging voor onze volksaard te zien.

Indien u zo redeneert, dan moet u blijkbaar voorstander zijn van een grote zuivering van alle niet-Vlaamse elementen. Waar trekt u dan de grens? Te beginnen bij de huidskleur? Wat volgt nadien?
men mag geen vreemdelingen adopteren.Adopteer een vlaming.Trouw liefst ook met een vlaamse en importeer ze niet uit thailand.Een zekere mate van zuivering zou nodig zijn om de gevolgen van het verleden gedeeltelijk ongedaan te maken.
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 07:17   #175
kingtiger
Banneling

Standaard vlaming

Citaat:
Dit is toch werkelijk gebazel van de hoogste graad. Wie of wat is "de volksgemeenschap"? Gaat u individueel bij referendum laten uitmaken welke familie als "volkseigen" en welke als "volksvreemd" moet worden beschouwd?

En dat "uitzien"... Huidskleur dus. Puur racistisch geredeneerd. Wat of hoe zult u trouwens "Vlaams uitzien" definiëren? Is iemand met roodkleurig haar wel als echte Vlaming te beschouwen? Is iemand met een Spaans uiterlijk wel een echte Vlaming? Is een afstammeling van een Slavische inwijkeling met duidelijk Slavische jukbeenderen (zo te herkennen bij vrouwen) wel een Vlaming?
Wie door afstamming een echte vlaming is zal er maastal niet als een gekleurde uitzien.Ik zou de nationaliteit toekennen op basis van drievierde vlaamse afstamming in de eerste graad.Inzoverre men daarna geen enkele migratie meer toelaat ook via adopte of huwelijk lost het probleem zich vanzelf op.
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 07:21   #176
kingtiger
Banneling

Standaard racisme

Citaat:
Ik verwar niets. En daarenboven hanteer ik helemaal niet de definitie van racisme zoals gebruikelijk is door de PC- en linkse kerk.

U wil mensen classificeren louter op basis van hun huidskleur en op die basis oordelen of ze al dan niet tot onze cultuur behoren. Dat is racisme.
Ongetwijfeld is zoiets racisme hetgeen ook niet verwerpelijk is en ook niet strafbaar zou mogen zijn zodat straffeloos de nodige concrete maatregelen van discriminatie ten nadele van degen die in de ware zin van het woord vreemdelingen zijn kunnen voorgesteld worden hetgeen minstens een deel ervan ertoe zal bewegen gebruik te maken van de open grenzen binnen de EU om ergens anders te gaan verblijven8)
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 07:24   #177
kingtiger
Banneling

Standaard denkers

Citaat:
U leest toch echt niet. Nergens zeg ik dat een classificering van mensen racisme wel; wel echter uw voortvloeiend besluit. Omdat iemand een wat donkerder huid is, kan iemand volgens u niet behoren tot ons volk. Dat is racistisch. U kan trouwens ook verder gaan in uw redenering: na huidskleur kan ook haarkleur, oogkleur, vorm van de schedel, enzovoort door u aangehaald worden om iemand al dan niet te beschouwen als "volkseigen".

Ik hang inderdaad geen rare theorieën aan over bloedafstamming en exclusiviteit van een volk op basis van louter uiterlijke kenmerken. Dat lijkt me ook geen elementen van volksnationalisme, tenzij u me dat even concreet en liefst ook met verwijzingen naar volksnationalistische denkers kunt aantonen.
Deze denkers bestaan maar het is niet meer bon ton ernaar te verwijzen.Het is ook enigszins gevaarlijk gezien allerlei wetgevingen van de politiek correcten.8)
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 07:27   #178
kingtiger
Banneling

Standaard goed gezegd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Dewinter zei zelf: "Belg kan je worden, Vlaming word je geboren"
Als VB lid vind ik dit een duidelijk standpunt, niet ?
Vaming is men door geboorte.de genaamde Aisha is dat niet en ik zou ze dus met aandrang aanraden de pertij te verlaten.8)
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 07:29   #179
kingtiger
Banneling

Standaard blabla

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
De tijd dat etnische afkomst relevant kan zijn voor het behoren tot een volk is voorbij. Het begrip 'volk' is voor mij niet irrelevant, integendeel. Maar het kan in deze tijd alleen een geestelijke betekenis hebben. Het pseudo-concept van de multi-culturele samenleving moet worden verworpen. Cultuur betreft het geheel van grondwaarden die de omgang tussen mensen in een samenleving bepalen. Men kan wel een multiculturele naast-elkaar-leving hebben, maar een multiuclturele samenleving is even onmogelijk als een vierkante cirkel. Die waarden zijn echter niet aan afstamming gebonden. Zij worden niet gedecreteerd of van hogerhand opgelegd, maar in concreto door een volk ontwikkeld. Mensen kunnen niet leven zonder cultuur, en cultuur wordt door een volk ontwikkeld.

Een volk heeft ook een geschiedenis. Ook hier geldt, dat men moet doordringen tot de centrale geestelijke draad in de geschiedenis. Het gaat niet over wie welke genen kreeg van wie; het gaat over het begrijpen van wat in geestelijk opzicht werd verworven, wat hiervan de maatschappelijke waarde is, welke tekorten blijven en over het ontwikkelen van inzicht over wat nu te doen staat; en het gaat over liefdevolle en diepe belangstelling voor wat het volk heeft gerealiseerd, dit vanuit het besef dat het specifieke van wat het volk ontwikkelt, in de mate dat het echt waardevol is, uiteindelijk voor de hele mensheid baat brengt (het begrip volk heeft in laatste analyse alleen betekenis tegen de achtergrond van een mensheidbegrip).

De toetreding van deze jonge vrouw tot het VB kan een interessante kans vormen voor deze partij. Haar stap doet in elk geval vermoeden dat zij geneigd is tot zelfstandig denken en autonoom handelen. Maar als ik de reacties van een aantal oude rotten hier eens bekijk, dan vrees ik toch dat één en ander niet vanzelfsprekend is. Deze oude rotten blijven hangen in een materialistische mensvisie; zij denken dat het DNA de individualiteit bepaalt. Dat is niet het geval. Het DNA beïnvloedt uw huidskleur, uw temperament, uw karakter, maar niet de individualiteit die zich van al deze kenmerken bedient.
De genen zin de hoofdzaak.De rest telt niet.Ik raad Aisha EN ANDERE LETTERLIJK donkeren dringend aan vrijwillig de partij te verlaten.8)
kingtiger is offline  
Oud 3 juni 2006, 07:32   #180
kingtiger
Banneling

Standaard slappe praat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
dat zijn zij die al geen lid meer zijn van de partij zoals gudi... het VB is al langer van vandaag de juiste weg ingeslagen. De overgrote meerderheid van de Vb'ers vind dit prachtig( kijk maar op PI).

Ik heb enkel problemen met moslims. Want wie die totalitaire anti-westerse godsdienst kiest kiest er zelf voor. Wie kiest voor vlaanderen en z'n lot verbindt aan het onze is welkom.

Ik vraag me trouwens af hoeveel van die zogenaamde radicalen geen provocateurs zijn. Er komen geregeld ook andere gekleurden( niet-moslims) naar Vb meetingen ook bvb van de vlaamse debatclub en dat zijn dan de radicalen en die vinden het hartverwarmend dat ook mensen van een andere ethnische afkomst zich inzetten voor de vlaamse zaak.
Clubjes zoals de VJW waarvan de meesten het Vb sowieso al niet lusten omwille van de pro-joodse standpunten en houdign zouden beter een eigen minipartijtje oprichten.
Vlaming zijt ge geboren.Al dat gedoe over de islam en onze zogenaamde christelijke beschaving is bijzaak en zonder belang.Ik ben een overtuigd atheist en hou mij daarmee niet bezig.
kingtiger is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be