![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, totaal willekeurige (u moet er mythes bijsleuren) en dwangmatige ("MOETEN verrechtvaardigen" sic), dus bijgevolg niet objectieve en meetbare elementen.
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn slotconclusie is dan ook voor deze avond: Hoezeer Aisha is aangepast aan onze cultuur en ook behoort bij onze Vlaamse cultuur, deel uitmaken van het Vlaamse volk zal ze nooit kunnen. Niet omdat ik dat zeg, maar omdat de mensen dat nu eenmaal zo zien. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() Het is nutteloos op dergelijke nonsens te reageren.
|
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() ik vind het wel jammer die vetes tussen VB'ers hier in deze topic.
Dit is juist wat onze tegenstanders willen: namelijk tweedracht zaaien. Bijvoorbeeld liberalen vs nationalisten, "blank europa" voorstanders vs zwarte VB'ers (Boxel, Aisha,...) Er zijn nu eenmaal radicalere mensen, we vormen uiteindelijk één groep. |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() dat zijn zij die al geen lid meer zijn van de partij zoals gudi... het VB is al langer van vandaag de juiste weg ingeslagen. De overgrote meerderheid van de Vb'ers vind dit prachtig( kijk maar op PI).
Ik heb enkel problemen met moslims. Want wie die totalitaire anti-westerse godsdienst kiest kiest er zelf voor. Wie kiest voor vlaanderen en z'n lot verbindt aan het onze is welkom. Ik vraag me trouwens af hoeveel van die zogenaamde radicalen geen provocateurs zijn. Er komen geregeld ook andere gekleurden( niet-moslims) naar Vb meetingen ook bvb van de vlaamse debatclub en dat zijn dan de radicalen en die vinden het hartverwarmend dat ook mensen van een andere ethnische afkomst zich inzetten voor de vlaamse zaak. Clubjes zoals de VJW waarvan de meesten het Vb sowieso al niet lusten omwille van de pro-joodse standpunten en houdign zouden beter een eigen minipartijtje oprichten. |
![]() |
![]() |
#172 |
Staatssecretaris
|
![]() De tijd dat etnische afkomst relevant kan zijn voor het behoren tot een volk is voorbij. Het begrip 'volk' is voor mij niet irrelevant, integendeel. Maar het kan in deze tijd alleen een geestelijke betekenis hebben. Het pseudo-concept van de multi-culturele samenleving moet worden verworpen. Cultuur betreft het geheel van grondwaarden die de omgang tussen mensen in een samenleving bepalen. Men kan wel een multiculturele naast-elkaar-leving hebben, maar een multiuclturele samenleving is even onmogelijk als een vierkante cirkel. Die waarden zijn echter niet aan afstamming gebonden. Zij worden niet gedecreteerd of van hogerhand opgelegd, maar in concreto door een volk ontwikkeld. Mensen kunnen niet leven zonder cultuur, en cultuur wordt door een volk ontwikkeld.
Een volk heeft ook een geschiedenis. Ook hier geldt, dat men moet doordringen tot de centrale geestelijke draad in de geschiedenis. Het gaat niet over wie welke genen kreeg van wie; het gaat over het begrijpen van wat in geestelijk opzicht werd verworven, wat hiervan de maatschappelijke waarde is, welke tekorten blijven en over het ontwikkelen van inzicht over wat nu te doen staat; en het gaat over liefdevolle en diepe belangstelling voor wat het volk heeft gerealiseerd, dit vanuit het besef dat het specifieke van wat het volk ontwikkelt, in de mate dat het echt waardevol is, uiteindelijk voor de hele mensheid baat brengt (het begrip volk heeft in laatste analyse alleen betekenis tegen de achtergrond van een mensheidbegrip). De toetreding van deze jonge vrouw tot het VB kan een interessante kans vormen voor deze partij. Haar stap doet in elk geval vermoeden dat zij geneigd is tot zelfstandig denken en autonoom handelen. Maar als ik de reacties van een aantal oude rotten hier eens bekijk, dan vrees ik toch dat één en ander niet vanzelfsprekend is. Deze oude rotten blijven hangen in een materialistische mensvisie; zij denken dat het DNA de individualiteit bepaalt. Dat is niet het geval. Het DNA beïnvloedt uw huidskleur, uw temperament, uw karakter, maar niet de individualiteit die zich van al deze kenmerken bedient.
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 2 juni 2006 om 23:37. |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat: