![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je blijft discrimineren op gedachtengoed, terwijl je bv discriminatie op religie veroordeeld. Iemand die een crusifix of hoofddoek draagt in het openbaar beoeffent toch ook zijn religie? Nochtans is een religie even persoonlijk als iemand's gedachtengoed.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Doet er niet toe, jij keurt de discriminatie goed wat aanwijst dat je er gelijkaardige gedachten op nahoudt.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Je moet écht wel ver heen zijn om een verbod op discriminatie even fascistisch te vinden als een verbod op hoofddoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Stop met u in bochten te wringen, straks doet ge u pijn.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erken gewoon het recht op discriminatie vanwege elke privé-persoon in zijn hoedanigheid als werkgever etc.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juni 2006 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gôh Super, qua simplisme bereikt dit voorstel zondermeer recordhoogtes. Waar houdt U tegen om wat nog rest aan moraliteit meteen mee af te schaffen? Ambieert U erkent te worden als de vader van het steroïden nihilisme? Interessante contradictie: de privé persoon als werkgever. Ik weet er alvast geen blijf mee.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 4 juni 2006 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nope. Je legt me iets in de mond en gaat daar tegen tekeer. Een stroman-gevecht heet dit, geloof ik....... Ik zal pogen je op andere wijze uit te leggen wat ik bedoel: Het individu behoort het recht te hebben om vrije verbintenissen aan te gaan, vanuit zijn persoonlijke inzichten. Of die moreel of amoreel zijn, speelt geen rol. Jij en ik mogen daar onze oordelen over hebben, maar desondanks behoort iedereen het recht te hebben om amoreel (in onze ogen dan) te beslissen. Opdat het voor jou niet te simplistisch zou overkomen, zal ik er nog een voorbeeldje bovenop doen: -Ik persoonlijk vind racisme-sexisme-ouderdom...... totaal amorele van-de-pot-gerukte gronden om iemand al dan niet werk te verschaffen, een huis te verhuren, een relatie mee aan te gaan. En let nu goed op: -Desondanks behoort iedereen het recht te hebben om op basis van wat ik persoonlijk verwerpelijk vindt, dergelijke verbintenissen aan te gaan. Ik wil immers mijn moraliteit niet opdringen aan anderen. Ik hou er rekening mee dat mijn morele inzichten misschien niet voor iedereen evenveel waarde hebben of opgeld maken.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juni 2006 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juni 2006 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een privé-persoon kan werkgever zijn, en moet kunnen discrimineren. Lijkt me niet zo moeilijk.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 juni 2006 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij uitbreiding heb je het dus moeilijk met de privé sector als werkgever ? Enkel nog ambetaneren ? De glorieuze sovjeteconomie achterna ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wanneer je met 'aanklagen' bedoelt: (2) naar het CGKR lopen, dan is er een groot probleem. In het eerste geval ben je in de ideële sfeer bezig, in het tweede geval in de juridische sfeer. In het eerste geval stel je geen daad in de materiële sfeer, in het tweede geval wel. Je wil in het tweede geval namelijk de staat gebruiken om iemand te dwingen (in dit geval dwingen tot het sluiten van een niet-gewenste 'overeenkomst', of tot het betalen van een boete of schadevergoeding). Indien je tegelijk dat soort dwang verwerpt, ben je zelf inconsequent. Die inconsequentie treedt niet op wanneer je aanklaagt in de eerste betekenis van dat woord.
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() Okay, manneke, gij vraagt, wij dilieten.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 5 juni 2006 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |