![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de vel van het beer, bedoel je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Parlementslid
|
![]() Tijdens het wachten bij de kapper of dokter blader ik ook als eens een roddelblaadje door.
![]() |
![]() |
#164 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over "dé persoonlijkheid van belgie". btw. Luc zijn oren staan waar ze moeten staan. Vergelijk zelf eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij gebrek aan argumenten om op de bal te spelen, speelt u dus maar op de man.
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat over onderstaande foto die in http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=64 door poster BUB gepost is. Is dat echt Cottenjé of gaat dat over iemand anders? Baarle Laatst gewijzigd door baarle : 14 juni 2006 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De foto is terug te vinden op zijn site: www.cottenje.be
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is NIETS vervalst aan deze originele mail, en ja, ik kreeg er nog zo eentje waarin Ruben Cottenjé het opnam voor LeopoldII. Jammer genoeg vind ik die niet terug. Ik printte hem wellicht niet uit voor mijn vorige pc het liet afweten.
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze luidt zo: Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 juni 2006 om 18:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gevonden!!!
Bovenstaande is het tweede deel van de mail die arriveerde op 17 november 2001 Het eerste deel stond op een ander blad dat niet aangehecht werd. Citaat:
Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 juni 2006 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wist dat je me niet in de steek zou laten. Dank u, Kim!
PS: nog een extraatje: poster "BUB" = Cottenjé, nietwaar? Laatst gewijzigd door baarle : 14 juni 2006 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vraag het hem anders een keer per PB of zo.
![]() |
![]() |
#174 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor deze walgelijke kerel gaat de nieuwste bub aanwinst het opnemen. ![]() Nog steeds groeien generaties Belgen op met het beeld van Leopold II als weldoener en de Kongolezen als een ondankbaar volk. De Britse filmmaker Peter Bate ontdekt een belangrijk hiaat in de standaard geschiedschrijving. Ruim een jaar lang verdiept Bate zich in archieven, praat hij met talloze experts en trekt hij met zijn filmploeg de binnenlanden van Kongo in. Hij verzamelt meer dan voldoende bewijsmateriaal om Leopold II in zijn film postuum voor de rechtbank te dagen. Met ‘Witte koning, zwarte dood’ doet hij het traditionele beeld van Leopold II als ‘de trots van België’ voorgoed teniet. Terwijl de slavernij in 1863 is afgeschaft, verandert Kongo in een slavenkamp. Mensenlevens tellen niet voor de koning, die uitsluitend geïnteresseerd is in het opvoeren van de productie. Daar zet hij alle wrede en gewelddadige middelen voor in die hij maar kan bedenken, waaronder het afhakken van handen als afschrikwekkende strafmethode. In de veertig jaar tijd waarin Leopolds bewind valt, neemt de Kongolese bevolking met ruim tien miljoen af Laatst gewijzigd door daiwa : 14 juni 2006 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Volgende week zal het wel wat minder zijn met geschiedenis... ![]()
![]() |
![]() |
#177 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 juni 2006 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij vooral opviel aan het gewauwel van Ruben Cottenjé is zijn walgelijke verering voor het Belgische koningdom en de kerk. Waarmee duidelijk wordt dat de drie grote 'K's anno 2006 nog altijd de macht delen in dit land. Eveneens treffend is het schabouwelijke Nederlands dat deze vurige verdediger van de 'individuele' tweetaligheid spreekt en schrijft. Het is duidelijk dat het er de bub anno 2006 niet om te doen is dat Franstaligen zich fatsoenlijk in het Nederlands leren uitdrukken, maar dat Vlaanderen opnieuw verfranst moet worden tot meerdere eer en glorie van zij die de universele hoftaal spreken.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 juni 2006 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |