Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2006, 21:59   #161
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht
We hebben meer dan genoeg gevangenissen, maar we proppen ze vol met mensen in voorarrest. Dit omdat onze justitie het vertikt om hen binnen een redelijke termijn voor de rechter te brengen. Wie in voorarrest zit, is per definitie onschuldig (schuld nog niet bewezen).

[SIZE=1]Pagina 20: 11053 mensen in voorlopige hechtenis, op een totale gevangenisbevolking van 15735.[/SIZE]

http://www.just.fgov.be/img_justice/...ons/pdf/78.pdf
En waar wordt die redelijke termijn, ondanks verhoudingsgwijs meer magistraten én middelen, het meest overschreden?
Oud 13 juni 2006, 22:06   #162
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alsof de inmenging,ja zelfs de verstrengeling van de politiek met het economische leven in Belgique nu geen feit zijn.

Die loonkosten kunnen trouwens een pak naar omlaag als Vlaanderen niet langer meer voor het Waalse en Brusselse wanbeheer plus een voltallig koninklijk hoerenkot moet opdraaien.
We hebben de macht gezien van de belgische politiek bij de talrijke delocalisaties ... nada, nihil, zilch, ballekes ... De staat is de vijand, de staat is de dief, de oplossing ligt bij het globalistisch kapitaal.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 22:07   #163
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En waar wordt die redelijke termijn, ondanks verhoudingsgwijs meer magistraten én middelen, het meest overschreden?
Dat is ook op dezelfde link te vinden (blz 6, hangende zaken, nieuwe zaken, afgesloten zaken). Je vindt er ook terug welke taalgroep onevenredig veel magistraten heeft (blz 12)
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 22:10   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht
Dat is ook op dezelfde link te vinden (blz 6, hangende zaken, nieuwe zaken, afgesloten zaken). Je vindt er ook terug welke taalgroep onevenredig veel magistraten heeft (blz 12)
Het gaat hier niet open maar ik denk te weten wat op blz. 12 staat.
Oud 13 juni 2006, 22:19   #165
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Abdellah Ait Oud herkende zichzelf op TV, en heeft zich gemeld bij de politie. 't is dus nog niet zeker dat hij de dader is.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 01:24   #166
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
zeker een lid van het VB ????
Precies of er bestaan geen blanke pedofielen???
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 01:29   #167
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik zal het nog een keertje zeggen. De zaak rond de MP3 moord en de zaak rond HVT werden al vroeg uitgespit op dit forum. Vele reacties bleken fout. Wacht hier verdorie de uitkomst af.

Ik geef toe dat ik veel vraag, gezien de politiek en de media in de zaak HVT alles hebben gedaan om te scoren. Het gerecht heeft in die zaak nog geen uitspraak gedaan en het parket ook niet. Maar ja... WIJ moeten eerlijk blijven, niet ?

Laatst gewijzigd door Jazeker : 14 juni 2006 om 01:33.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 02:32   #168
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zal het nog een keertje zeggen. De zaak rond de MP3 moord en de zaak rond HVT werden al vroeg uitgespit op dit forum. Vele reacties bleken fout. Wacht hier verdorie de uitkomst af.

Ik geef toe dat ik veel vraag, gezien de politiek en de media in de zaak HVT alles hebben gedaan om te scoren. Het gerecht heeft in die zaak nog geen uitspraak gedaan en het parket ook niet. Maar ja... WIJ moeten eerlijk blijven, niet ?
Ja.

Vandaag op Nederlandse TV vernomen dat verdachte zich heeft gemeld bij politie.

Over "daderschap" geen nieuws en/maar OOK zijn de vermiste kinderen nog niet opgespoord.

Gruwelijke onzekerheden, maar vermijd liever ondoordachte/onredelijke reacties.
Oud 14 juni 2006, 05:34   #169
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
haha,dan kan de autochtoon hen tonen hoe het moet zeker
Ja, kindermisbruik daar kunnen wij autochtonen al wat handleidingen over schrijven he
spreek voor jezelf , viezerik! Betrek mij daar niet bij.Wees bewust dat je met die "wij" aan anti-belgisch racisme bezig bent.Met zelfhaat, en nestbevuiling.Wat mij betreft mag je dat doen, maar spreek dan enkel in je eigen naam.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 05:37   #170
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo, Dutroux en Fourniret waren dat ook allochtonen misschien?
Kom, als het pedofilie betreft dan hebben de allochtonen nog veel van ons autochtonen te leren hoor
Of was die ketnetpresentator ook allochtoon?
Euh, ja
Oud 14 juni 2006, 05:43   #171
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gerechtspsychiater Vincent Martin, onnoemelijk veel slachtoffer
Marc Dutroux, moord, verkrachting en opzetten van netwerken
Rob Verheyen slaat vrouw
Skinheads slaan twee mannen af
Hans Van Themsche knalt 3 mensen neer

Je bent hier gwoon bezig met 'gekleurde' lijstjes te maken. Daarmee wil je de allochtone gemeenschap stigamtiseren. Zet ook die criminele autochtonen erbij. Eigen haard is goud waard,niet?
jou zie ik wel in een sado-maso séance, als vrijwillig slachtoffer, en een aantal allochtonen als beulsknechten
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 06:09   #172
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

de serene sfeer na de moord op Joe stond in schril contrast met die na de moorden in Antwerpen dat was een pure hetze tegen alles wat met het Vlaams Belang te maken had. Het begon telkens met de premier, de man met twee gezichten...

Maar laat ons ook hier het onderzoek afwachten.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 06:39   #173
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Monseigneur Danneels heeft niets gezocht, net zo min als de verdwenen kinderen iets gezocht hebben.

De relatie die U tussen monseigneur Danneels, deze kinderen en hun dierbaren plaatst is volledig op uw conto te schrijven.

De impliciete genoegdoening die U hiermee poogt te behalen is immoreel; net zoals uw lamentabele poging deze gruwel op iemand zoals monseigneur Danneels af te wentelen.

Er bestaan geen ekskuses wat-dan-ook voor de SchadenFreude waarop U (en kornuiten) geilen.
Dit is anders ook niet mis als poging tot culpabilisatie, hoor .
Lamentabel en onfatsoenlijk.

Houdt de dief!
Oud 14 juni 2006, 07:10   #174
Jan Dupont
Vreemdeling

Jan Dupont's schermafbeelding

Standaard Standrechtelijk?

Eigenaardige thread is dit hier, op enkele uitzonderingen na staat schuld en onschuld ei zo na vast.
Ik heb enkele bedenkingen:
1. Is er sprake van een misdaad? Dat weet ik niet. Kan iemand me met feiten aantonen dat het hier om een misdaad gaat? Of gaat het om een onrustwekkende verdwijning.
2. Indien niet kan worden aangetoond dat het om een misdaad gaat, kan er voorlopig geen 'verdachte' zijn. De communicatie van gerecht en media was je dat niet omdat ze sedert gisterenmiddag spreken van een 'verdachte' zonder te spreken over een misdaad.
3. Ik wil de enkelingen die in deze thread oproepen om niet tot vooroordelen over te gaan bijtreden. We weten niets en het zou wel eens een koude douche kunnen worden, mocht blijken dat feit en veronderstelling mijlenver van elkaar zijn verwijderd.

Jan
Jan Dupont is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 08:22   #175
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ondertussen heeft hij zichzelf gemeld, hij had zijn eigen tronie op tv gezien...

Hij ontkent echter, en de meisjes zijn nog niet weergevonden.

We zullen zien wat er allemaal van aan in, in elk geval, ne vieze verkrachter die weer eens veel te vroeg weer vrij rondloopt... Mijnheer was vervroegd vrij. Nu ja, vooralsnog, we weten niet of hij het gedaan heeft, en zoals hierboven reeds gemeld, zelf nog niet eens of er iets gebeurd is. (geen getuigen, geen lichamen, ... het kan even goed een alliën obduction zijn... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 08:26   #176
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

4x10E6 schreef :

Citaat:
Er bestaan geen ekskuses wat-dan-ook voor de SchadenFreude waarop U (en kornuiten) geilen.
Medelid :

Mag ik je er op wijzen dat het subforum samengevat onder de benaming "Van Temsche" reeds (lang) gesloten is !

Nochtans, mag ik je feliciteren voor de bondige samenvatting, van het linkse geilen, om uw woorden te gebruiken, op het betrokken, nu gesloten, subforum.
Oud 14 juni 2006, 09:14   #177
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dwangarbeid gebruiken om het penitentiair systeem te bekostigen benadeelt de belgische ondernemers die met zware loonkosten zijn opgezadeld. Op de koop toe verstevigt dat de inmenging van de staat in het econmisch leven wat alleen tot misbruik leidt.

Die hogere klassen toch, we zouden ze van bij de geboorte een universitair diploma cadeau moeten geven!

Laatst gewijzigd door baarle : 14 juni 2006 om 09:15.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 10:18   #178
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Precies of er bestaan geen blanke pedofielen???
TRANSIT-Informationsseite
Die aufgerufene Domain ist derzeit nicht erreichbar, da es administrative Probleme gibt.

Der administrative Ansprechpartner bzw. Domaininhaber sollte inzwischen über die Probleme informiert sein. Wir rechnen daher in Kürze mit ihrer Behebung.

Sollten Sie als administrativer Ansprechpartner bzw. als Domaininhaber jedoch noch nicht über die Schwierigkeiten unterrichtet sein, so liegt das unter Umständen daran, dass wir Sie nicht erreichen konnten. In diesem Fall wenden Sie sich bitte an:

DENIC eG
Support
Wiesenhüttenplatz 26
60329 Frankfurt

Telefon: +49 69 27 235 275
Fax: +49 69 27 235 238
E-Mail: [email protected]
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 10:31   #179
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

In Amerika zijn lijsten op internet van CHILD MOLESTORS en PREDATORS te vinden, met naam en soms ook foto, zodat de mensen die in de buurt wonen bijvoorbeeld kunnen uitkijken met hun kinderen.

Het is een grof schandaal dat kinderverkrachters vrij rondlopen in dit land.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 10:42   #180
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell
Hallo, Dutroux en Fourniret waren dat ook allochtonen misschien?
Kom, als het pedofilie betreft dan hebben de allochtonen nog veel van ons autochtonen te leren hoor
Of was die ketnetpresentator ook allochtoon?
Inburgeren moeten ze: de gewoontes van het eigen volk overnemen

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 juni 2006 om 10:42.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be