Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2006, 16:30   #161
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dus kan je totaal niet bepalen wie een "ware Moslim" is, en wie niet. Je kan ze zelfs niet erkennen.
Dus eigenlijk weet men niks en zijn het enkel veronderstellingen: al diegenen die zich "moslim" noemen, zouden wel eens "verborgen radicalen" kunnen zijn. Ik kan er enkel uit afleiden dat u absoluut niks hard kan maken...

btw: uit de recente ervaringen heeft men kunnen afleiden dat het radicaliseringsproces in de meeste gevallen wel degelijk zichtbaar en voelbaar is. Men zou dus kunnen zien dat mijn vriendelijke buurman eigenlijk een Al Qaeda-aanhanger van het ergste soort is die zich aan het voorbereiden is voor "het martelaarschap".
De hoofddoekenexplosie in onze straten is een vorm van radicalizering.

Helft Marokkanen verwerpt democratie

Bijna de helft van de Marokkaanse jongeren in Nederland wijst de Westerse waarden en democratie af. Zeven procent van hen is bovendien bereid het eigen geloof met geweld te verdedigen.

Dat blijkt uit onderzoek van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies (IMES) in opdracht van VVD-minister Rita Verdonk voor Vreemdelingenzaken, schrijft de Volkskrant. In het nog vertrouwelijke rapport van het IMES staat dat veertig procent van de Marokkaanse jongeren in Nederland antiwesters is.

Actiebereid
Een meerderheid van de Marokkanen is tegen het recht op vrije meningsuiting en vindt dat kwetsende uitspraken niet zouden moeten worden toegestaan, vooral niet als het de islam betreft. Ze zeggen ‘actiebereid’ te zijn om hun geloof te verdedigen. De meeste Marokkanen zouden dit op een legale manier doen, zes tot zeven procent wil desnoods geweld gebruiken.

Voor het onderzoek zijn zowel ‘democratisch actieve’ moslims ondervraagd als ‘radicalen’. De onderzoekers constateren drie drijfveren van radicalisering. Moslimjongeren radicaliseren als gevolg van discriminatie, uit behoefte aan zingeving en door gebrek aan binding.

Radicalisering
Eerder deze maand bleek uit de vierde voortgangsrapportage terrorismebestrijding al dat de radicalisering van moslims een steeds groter probleem wordt in Nederland. De ministers Piet Hein Donner (CDA) van Justitie en Johan Remkes (VVD) van Binnenlandse Zaken noemden de ideologische beïnvloeding van de gematigde moslims een ‘zorgelijke ontwikkeling’.

Volgens het voortgangsrapport terrorismebestrijding is de dreiging van terroristische aanslagen in Nederland 'onverminderd substantieel', net als drie maanden geleden.

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatst...451/index.html
Oud 19 juni 2006, 16:44   #162
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
De hoofddoekenexplosie in onze straten is een vorm van radicalizering.

Actiebereid
Een meerderheid van de Marokkanen is tegen het recht op vrije meningsuiting en vindt dat kwetsende uitspraken niet zouden moeten worden toegestaan, vooral niet als het de islam betreft. Ze zeggen ‘actiebereid’ te zijn om hun geloof te verdedigen. De meeste Marokkanen zouden dit op een legale manier doen, zes tot zeven procent wil desnoods geweld gebruiken.
Het zijn dus die zeven procent die voor problemen zouden kunnen zorgen... De anderen blijven binnen de wettelijke bepalingen. Is dit dan geen democratisch gegeven?
btw: ik lees dat het over "Marokkanen" gaat. Zijn er dan geen andere "Moslims"?

Citaat:
Voor het onderzoek zijn zowel ‘democratisch actieve’ moslims ondervraagd als ‘radicalen’. De onderzoekers constateren drie drijfveren van radicalisering. Moslimjongeren radicaliseren als gevolg van discriminatie, uit behoefte aan zingeving en door gebrek aan binding.
De reden waarom sommigen radicaliseren heeft dus an sich niks met de Islam te maken...

Citaat:
Radicalisering
Eerder deze maand bleek uit de vierde voortgangsrapportage terrorismebestrijding al dat de radicalisering van moslims een steeds groter probleem wordt in Nederland. De ministers Piet Hein Donner (CDA) van Justitie en Johan Remkes (VVD) van Binnenlandse Zaken noemden de ideologische beïnvloeding van de gematigde moslims een ‘zorgelijke ontwikkeling’.
Men zou beter zijn energie hier in steken ipv naar de Koran te gaan kijken om aan te tonen dat mijn vriendelijke buurman misschien wel een gevaarlijke moslimterrorist zou kunnen zijn. Want letterlijke lektuur van de Koran (en dat is inderdaad gevaarlijk, zoals de letterlijke lektuur van de Bijbel gevaarlijk is) zal je enkel in die ultra-radicale kringen vinden.

Werk op de redenen van radicalisering in: geef die mensen een alternatief, pak de opruiende imams op, sluit de extremistische moskeeën, focus op de positieve kanten die de gematigde Moslims naar voren brengen.

Samengevat: geef hun legitimiteit terug aan de gematigde Moslims die wél degelijk een moderne, Westerse lektuur van de Koran kunnen hebben, en niet wat men nu doet: legitimiteit en argumenten aan de "Zotten van Allah" geven, door hen aan te duiden als de enige, ware Moslims.
Oud 19 juni 2006, 17:19   #163
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het zijn dus die zeven procent die voor problemen zouden kunnen zorgen... De anderen blijven binnen de wettelijke bepalingen. Is dit dan geen democratisch gegeven?

De reden waarom sommigen radicaliseren heeft dus an sich niks met de Islam te maken...

Men zou beter zijn energie hier in steken ipv naar de Koran te gaan kijken om aan te tonen dat mijn vriendelijke buurman misschien wel een gevaarlijke moslimterrorist zou kunnen zijn. Want letterlijke lektuur van de Koran (en dat is inderdaad gevaarlijk, zoals de letterlijke lektuur van de Bijbel gevaarlijk is) zal je enkel in die ultra-radicale kringen vinden.

Werk op de redenen van radicalisering in: geef die mensen een alternatief, pak de opruiende imams op, sluit de extremistische moskeeën, focus op de positieve kanten die de gematigde Moslims naar voren brengen.

Samengevat: geef hun legitimiteit terug aan de gematigde Moslims die wél degelijk een moderne, Westerse lektuur van de Koran kunnen hebben, en niet wat men nu doet: legitimiteit en argumenten aan de "Zotten van Allah" geven, door hen aan te duiden als de enige, ware Moslims.

[SIZE=2]Smiley: U leest niet goed. Het is niet omdat iemand niet bereid is om geweld te gebruiken dat die niet hetzelfde doel nastreven als diegenen die wel geweld gebruiken. Zij verwerpen beiden onze Westerse samenleving met haar democratie. U ziet daar helemaal niks verkeerds in. U zit zeker ook op de universiteit...

[/SIZE]De reden waarom sommigen radicaliseren heeft dus an sich niks met de Islam te maken...

[SIZE=2]Smiley: O jawel. Trouwens, moest de islam werkelijk een vredelievende godsdienst zijn en moest die voor dezelfde rechten en vrijheden staan als waar wij in het Westen voor staan. Dan mochten de volgelingen van de relgion of peace radicaliseren ! [/SIZE][SIZE=2]De reden waarom zij radicaliseren is omdat zij zich hier niet thuis voelen, zij worden immers islamitisch en als buitenlanders opgevoed. Zij mogen zich niet helemaal 'integreren' van hun rotkoran. Zij mogen volgens hun rotkoran niet worden zoals wij, want wij zijn 'onrein' Een ware moslim heeft ook de plicht om hun oemmah in kafirlanden te vergroten (op allerlei manieren)... om ooit de demografische meerderheid te bereiken..

Smiley: Nogmaals de vergelijking met het christendom gaat niet op. In de bijbel moet men er naar zoeken terwijl het in de koran bijna op iedere bladzijde staat. En scheiding tussen religie en staat is in het christendom ingebakken doch is de islam vreemd.

[/SIZE]

[SIZE=2]Smiley: Neen. Begin met het intrekken van de erkenning van de islam. Breng die cultus onder bij de gevaarlijke sekten. Zolang men de islam niet aanpakt blijft het dweilen met de kraan open !
[/SIZE]

Laatst gewijzigd door smiley : 19 juni 2006 om 17:22.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 17:21   #164
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
[SIZE=2]Begin met het intrekken van de erkenning van de islam. Breng die cultus onder bij de gevaarlijke sekten. Zolang men de islam niet aanpakt blijft het dweilen met de kraan open ![/SIZE]
Ik hoop dat jouw auto als een van de eerste in vlammen zou opgaan 8)
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 17:23   #165
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik hoop dat jouw auto als een van de eerste in vlammen zou opgaan 8)
Collaborateur !

Laatst gewijzigd door smiley : 19 juni 2006 om 17:23.
Oud 19 juni 2006, 17:27   #166
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Collaborateur !

Mijn uiterst tolerante, sympathieke, vrouwvriendelijke moslimvrienden vinden je grappig.
Oud 19 juni 2006, 17:28   #167
smiley

Standaard

Citaat:

Mijn uiterst tolerante, sympathieke, vrouwvriendelijke moslimvrienden vinden je grappig.
Zij zouden beter ophouden zichzelf moslim te noemen.
Oud 19 juni 2006, 17:31   #168
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Zij zouden beter ophouden zichzelf moslim te noemen.
Neen, zij mogen zich moslim noemen en degenen die in gaan tegen de wetten van ons land die mogen we fundamentalisten noemen. Is dat niet veeeeel handiger voor iedereen? Anders blijven we hier maar discussiëren... en dat willen we niet, toch? 8)

Laatst gewijzigd door Casca : 19 juni 2006 om 17:32.
Oud 19 juni 2006, 17:35   #169
smiley

Standaard

Citaat:
Neen, zij mogen zich moslim noemen en degenen die in gaan tegen de wetten van ons land die mogen we fundamentalisten noemen. Is dat niet veeeeel handiger voor iedereen? Anders blijven we hier maar discussiëren... en dat willen we niet, toch? 8)
Neen, fundamentalisten zijn moslims. De ware volgelingen naar het voorbeeld van misdadiger rotpofeet mo. Die hun boekske volgen zoals het er geschreven staat. De anderen maken zichzelf alleen maar wat wijs. Religion of peace

Rotprofeet mo gaat in tegen de wetten van ons land. De koran gaat in tegen de wetten van ons land. De islam gaat in tegen de wetten van ons land !

Gevaarlijke sektes kunnen en mogen zich niet beroepen op 'vrijheid van godsdienst'

Laatst gewijzigd door smiley : 19 juni 2006 om 17:38.
Oud 19 juni 2006, 17:40   #170
Casca
Minister

Standaard

"Rotprofeet mo" is al een tijdje dood hoor
Oud 19 juni 2006, 17:41   #171
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

[SIZE=2]Smiley: U leest niet goed. Het is niet omdat iemand niet bereid is om geweld te gebruiken dat die niet hetzelfde doel nastreven als diegenen die wel geweld gebruiken. Zij verwerpen beiden onze Westerse samenleving met haar democratie. U ziet daar helemaal niks verkeerds in. U zit zeker ook op de universiteit...
Doemme, u had beter kunnen quoten!

Ik ken nochtans een grote Vlaamse partij die het allemaal niet zo nauw neemt (hoewel ze het omgekeerde zeggen) met onze Westerse basiswaarden (zaken zoals individuele vrijheid, Rechten van de Mens, en van die zaken) ...
Zou dit misschien inherent zijn aan radicalen, en niet zozeer aan culturen?

Citaat:
[/SIZE]De reden waarom sommigen radicaliseren heeft dus an sich niks met de Islam te maken...

[SIZE=2]Smiley: O jawel. Trouwens, moest de islam werkelijk een vredelievende godsdienst zijn en moest die voor dezelfde rechten en vrijheden staan als waar wij in het Westen voor staan. Dan mochten de volgelingen van de relgion of peace radicaliseren ! [/SIZE][SIZE=2]De reden waarom zij radicaliseren is omdat zij zich hier niet thuis voelen, zij worden immers islamitisch en als buitenlanders opgevoed. Zij mogen zich niet helemaal 'integreren' van hun rotkoran. Zij mogen volgens hun rotkoran niet worden zoals wij, want wij zijn 'onrein' Een ware moslim heeft ook de plicht om hun oemmah in kafirlanden te vergroten (op allerlei manieren)... om ooit de demografische meerderheid te bereiken..
Ik wist dat u dit argument naar voren zou brengen. U draait volledig rond in uw eigen redenering omdat u als basis stelt: iedere ware Moslim kan nooit integreren en heeft maar één doel: Europa veroveren. Bij u geldt dit als een ware dogma...

En dogma's hebben nu het nadeel op niks te steunen: indien je ze niet volgt, geldt de rest van de redenering niet.

Citaat:
Smiley: Nogmaals de vergelijking met het christendom gaat niet op. In de bijbel moet men er naar zoeken terwijl het in de koran bijna op iedere bladzijde staat. En scheiding tussen religie en staat is in het christendom ingebakken doch is de islam vreemd.
De geschiedenis leert ons nochtans dat de scheiding van Kerk en Staat verre van evident is, ook in Europa ... En dat de Bijbel wel vaker een alibi is geweest voor alle mogelijke vormen van geweld, ook genocides.
Was de Bijbel de reden voor dit alles, of misschien de interpretatie die men eraan gaf?

Citaat:
[/SIZE]

[SIZE=2]Smiley: Neen. Begin met het intrekken van de erkenning van de islam. Breng die cultus onder bij de gevaarlijke sekten. Zolang men de islam niet aanpakt blijft het dweilen met de kraan open !
[/SIZE]
Ik probeer een democratische oplossing te vinden op de radicalisering van sommige Moslims (dit geldt trouwens eveneens voor andere vormen van radicalisering). U gebruikt wapens die niet democratisch zijn en tegen onze Westerse waarden indruisen, een beetje zoals een grote Vlaamse partij...
Oud 19 juni 2006, 17:41   #172
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alle Turken zijn moslims. En van diegenen die zichzelf moslim noemen zijn de meesten enkel moslim in naam. Niks grappig of triest aan. Ik ging uit van de veronderstelling dat jij dacht dat het wel moslimas zouden zijn die zich westers kleden en gedragen wat uit je vorige post duidelijk bleek.
Let eens op het vetgedrukte :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik heb je een visje toegegooid in de vorm van een paar jonge Turkse meiden, jij veronderstelt automatisch dat het al dan niet gematigde moslima zijn...
... waarop jij toegehapt hebt. Blijkbaar is het visje een beetje TE subtiel geweest. Enfin...
Oud 19 juni 2006, 17:44   #173
smiley

Standaard

Citaat:
Let eens op het vetgedrukte : ... waarop jij toegehapt hebt. Blijkbaar is het visje een beetje TE subtiel geweest. Enfin...
Wat bent u met uw visje? U hebt getracht om aan te tonen dat ik alle turken over dezelfde kam zou scheren. Dat hebt u verkeerd voor. Het zijt gij en niet ik die voor aap sta. Als u mijn postings zou hebben gevolgd val ik de islam aan.
Oud 19 juni 2006, 17:44   #174
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslimlurkers?... Ik? Bad Atilla?...

U kan echt geen enkele discussie voeren zonder te vervallen in uw typische tendentieuze haatvolle waterval he?
Ik dien mij hierbij aan te sluiten. Alsof je tegen een muur praat... Enfin, ik heb betere dingen te doen.

Dag Smiley, vergeet deze avond niet onder je bed te kijken. Er zit mogelijks een tot de tanden gewapende moslim onder...
Oud 19 juni 2006, 17:45   #175
smiley

Standaard

Citaat:
"Rotprofeet mo" is al een tijdje dood hoor
Die sm**rlap geld als voorbeeld voor de ware moslim.
Oud 19 juni 2006, 17:46   #176
smiley

Standaard

Citaat:
Ik dien mij hierbij aan te sluiten. Alsof je tegen een muur praat... Enfin, ik heb betere dingen te doen.

Dag Smiley, vergeet deze avond niet onder je bed te kijken. Er zit mogelijks een tot de tanden gewapende moslim onder...
Ik kan hetzelfde verwijt naar uw hoofd slingeren. Het is alsof ik tegen een muur praat. Ga uw betere dingen maar doen.
Oud 19 juni 2006, 17:52   #177
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
En Vlamingen moeten zich integreren en de taal leren
Oud 19 juni 2006, 17:55   #178
smiley

Standaard

[quote=Bad Attila;1764874]Doemme, u had beter kunnen quoten!

Ik ken nochtans een grote Vlaamse partij die het allemaal niet zo nauw neemt (hoewel ze het omgekeerde zeggen) met onze Westerse basiswaarden (zaken zoals individuele vrijheid, Rechten van de Mens, en van die zaken) ...
Zou dit misschien inherent zijn aan radicalen, en niet zozeer aan culturen?

Smiley: Dat is wat u zegt. Ik ben daar een andere mening toegedaan. Het Vlaams Belang is nog de enige die niet in de multiculonzin en 'islam is een verrijking' is verzonken.

Ik wist dat u dit argument naar voren zou brengen. U draait volledig rond in uw eigen redenering omdat u als basis stelt: iedere ware Moslim kan nooit integreren en heeft maar één doel: Europa veroveren. Bij u geldt dit als een ware dogma...

Smiley; het is verdorie de waarheid. Waarom zou ik iets anders moeten zeggen. Onze Westerse maatschappij is volkomen tegengesteld aan die rotislam.

En dogma's hebben nu het nadeel op niks te steunen: indien je ze niet volgt, geldt de rest van de redenering niet.

Smiley: Hetzelfde geld voor de multiculis die niks van de islam afweten behalve islam is peace en meer van die onzin.

De geschiedenis leert ons nochtans dat de scheiding van Kerk en Staat verre van evident is, ook in Europa ... En dat de Bijbel wel vaker een alibi is geweest voor alle mogelijke vormen van geweld, ook genocides.
Was de Bijbel de reden voor dit alles, of misschien de interpretatie die men eraan gaf?

smiley: Jaja kom maar weer af met vergelijkingen maken. U kent duidelijk niks van de islam af. Van het christendom gaat helemaal geen gevaar uit voor onze maatschappij. Toch niet in die mate.

Ik probeer een democratische oplossing te vinden op de radicalisering van sommige Moslims (dit geldt trouwens eveneens voor andere vormen van radicalisering). U gebruikt wapens die niet democratisch zijn en tegen onze Westerse waarden indruisen, een beetje zoals een grote Vlaamse partij...

Smiley: Praten met diegenen die onze maatschappij willen vernietigen is zoals chaimberlin die in de jaren 30 met de nazis in dialoog ging. Men had toen beter naar Winston Churchill zitten luisteren.

Islam = fascisme
Oemmah = fascisme
Oud 19 juni 2006, 17:55   #179
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Coluche is mijn Profeet, ik rijd nochtans niet met de moto...
Oud 19 juni 2006, 17:56   #180
smiley

Standaard

Citaat:
En Vlamingen moeten zich integreren en de taal leren
Integratie komt van 1 kant. Integreren doet de nieuwkomer niet de autochtoon !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be