![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() Ga je mij wijs maken dat hij voor de camera's bewust steeds een nummertje van spraakgehandicapte opvoert en in privé-sfeer niet?
Waarom? Uit dédain voor de Vlaamse belastingbetaler die zijn helicopterspeelgoed betaalt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() Dus je hebt hem nog nooit face to face horen spreken? Ja of Nee, moeilijk hé om op deze vraag een antwoord te geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister
|
![]() net in de herhaling van het late NOS Journaal : Nederland & België kunnen wat van Elkaar leren , nou wat moet Nederland nou leren van de Waalse Minderheid in België ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Parlementslid
|
![]() sinds hij getrouwd is met een logopediste is zijn "vlaams" er al sterk op vooruitgegaan zo te horen...... als hij nu ook nog zonder volle pamper de baan op mag zal hij er binnenkort misschien wat minder houten-klaas uitzien.... Fluppe de Taaie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tiens, ze kennen de "Belgen" daar dus ook al?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ja, ze kunnen maar beter gewoon doen en Frans spreken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en heel behoorlijk.
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() Oh boy, oh boy.
Wat is jouw handje snel gevuld. ![]()
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en zijn Nederlands gaat er elke keer op vooruit.
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
![]() Neen, 't zijn daar allemaal geen franskiljons bij de belgicisten. Naast de lakeien heb je er ook de spreekwoordelijke nuttige idioten.
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moet men uiteindelijk nog meer doen om bij Vlaams-nationalisten in de gratie te vallen, plat Antwerps spreken? U zoekt echt wel spijkers op laag water. Zeggen dat het Koningshuis geen Nederlands spreekt, gaat nu echt wel niet meer op... Dus dan bekritiseer je maar gauw hun uitspraak, om toch maar iets te vinden om kritiek op te uiten.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 22 juni 2006 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal goed en wel, maar zou dit niet de evidentie zelve moeten zijn? In welk ander land moet het staatshoofd aan zijn volk gaan bewijzen dat hij de taal van 60% van zijn onderdanen spreekt?! Horen we in Frankrijk dat Chirac z'n Frans er op vooruit gaat? Of dat Merkel al vrij goed Duits praat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan Frankrijk en Duitsland onmogelijk met België vergelijken. Beide landen zijn ééntalig terwijl België drietalig is.
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dat is het punt niet. Wel dat een erfelijk staatshoofd, dat niet kan verkozen noch afgezet worden door de burger, steevast uit dezelfde minderheid komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan horen die royals PERFECT drietalig te zijn. Vandaag kan een Filip of een Albert 'zich uitdrukken in een soort Nederlands'. (over Mathilde, Astrid, Paola,... zullen we het maar niet hebben).
Het is duidelijk dat Nederlands en Duits vreemde talen blijven voor de Coburgs. Als ik zie hoe hun Nederlands er aan toe is, vraag ik mij af hoe het met hun Duits gesteld is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom doet de prins dat dan niet wanneer hij voor de camera staat of wanneer een tv-ploeg hem volgt? Waarom krijgen we dan steeds van die korte, houterige en on-Nederlandse zinnen te horen?
|
![]() |
![]() |