Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2006, 22:46   #161
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Het onderzoek is inderdaad nog altijd bezig. Maar ik wou gewoon laten zien wat de familie en een heleboel andere mensen denken i.v.m. het incident.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 23:17   #162
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Hallo?! Die jongen heeft zeker geen zelfmoord gepleegd en de familie heeft groot gelijk om de politie aan te klagen.

"Een maand na de stille mars: Solidair sprak met Omar Bouazza, broer van de vermoorde Mohamed
In de nacht van 30 april op 1 mei kregen vier dronken vechtjassen in Antwerpen het in hun hoofd "een makak" te vermoorden. Ze wilden wraak voor een gebroken autoruit. Mohamed Bouazza (23) was toevallig in de buurt en betaalde daar een zware prijs voor: zijn leven. Tien dagen lang hield de lokale politie de familie Bouazza voor de gek. Van de vondst van Mohameds kleren en identiteitskaart, werd de familie niet op de hoogte gebracht. Een onderzoek werd niet gevoerd. "Wat is het leven van een Marokkaan waard?", zucht broer Omar Bouazza."

Lees hier het volledige verhaal: http://www.ptb.be/scripts/article.ph...ABG&obid=31782
een sterk verhaal..als dit klopt, zijn de Antwerpse politieagenten wel échte monsters hé? Maar ik vraag me toch af of de mening van een door zwaar verdriet getroffen broer totaal objektief kan zijn...
Meerdere zaken storen me.Eerst en vooral de netjes opgeplooide kleren, van in het begin al. Maar de uitleg die de broer daarover geeft?!!Men heeft de dode verplicht om zich uit te kleden, "om hem te vernederen"?!
Als ik achterna gezeten word door 4 woestelingen die me toeschreeuwen dat ze me gaan vermoorden, en me vervolgens klem zetten, zal ik van me af bijten zolang ik nog adem heb, ofwel met kleren en al in de rivier duiken.Hoogstens zou ik snel m'n schoenen uittrappen, en m'n jas wegzwieren, om beter te kunnen zwemmen.Maar dit!...Nee, dat verhaal klopt langs geen kanten.Wie er liegt, of zich vergist, weet ik niet , maar er zit iets scheef.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 00:05   #163
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe wil je dat de Politie van die zaak iets kan maken.
De verdwijning is pas 4 tot 5 dagen na datum gemeld bij de politie die er daarna massaal op uittrok.

Die Bouazza's zoeken een zondebok. Tot en met.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 00:07   #164
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hallo?! Die jongen heeft zeker geen zelfmoord gepleegd en de familie heeft groot gelijk om de politie aan te klagen.

"Een maand na de stille mars: Solidair sprak met Omar Bouazza, broer van de vermoorde Mohamed
In de nacht van 30 april op 1 mei kregen vier dronken vechtjassen in Antwerpen het in hun hoofd "een makak" te vermoorden. Ze wilden wraak voor een gebroken autoruit. Mohamed Bouazza (23) was toevallig in de buurt en betaalde daar een zware prijs voor: zijn leven. Tien dagen lang hield de lokale politie de familie Bouazza voor de gek. Van de vondst van Mohameds kleren en identiteitskaart, werd de familie niet op de hoogte gebracht. Een onderzoek werd niet gevoerd. "Wat is het leven van een Marokkaan waard?", zucht broer Omar Bouazza."

Lees hier het volledige verhaal: http://www.ptb.be/scripts/article.ph...ABG&obid=31782
http://www.ptb.be/

Dat is nu eens een bron die ik vertrouwen boven wat ik las in De Standaard, GVA, De Morgen en HLN.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 augustus 2006, 00:24   #165
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Ik werd in elk geval ook al eens ontvangen op het politiekantoor Lange Nieuwstraat op gelijkaardige manier.

De rol van die Yannick las ik in andere kranten ook.
Ik las nergens de uitslag van de autopsie....en dat terwijl in Antwerpen parket en politie naar de pers lekken over alles en nog wat: over de dood van Bouazza las ik geen lek

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2006 om 00:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 00:41   #166
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De verdwijning is pas 4 tot 5 dagen na datum gemeld bij de politie die er daarna massaal op uittrok.

Die Bouazza's zoeken een zondebok. Tot en met.
Ok, dit is niet wat de familie beweert.

[SIZE=2]"Toen ik mijn broer na 48 uur als vermist ging opgeven bij de politie in Wilrijk, wist ik al dat er iets niet klopte. Als Mohamed al eens van huis wegbleef, bijvoorbeeld omdat hij bij zijn vriendin bleef slapen, liet hij dat weten. Dat had hij deze keer dus niet gedaan. Bovendien stond zijn gsm af en wisten noch zijn vriendin noch zijn kameraden waar hij uithing. Toen Hamza dan ook nog eens vertelde dat er die zondag in Red and Blue rellen waren én dat hij dacht ik Mohamed die nacht nog had gezien, kreeg ik een raar voorgevoel. Ik ben onmiddellijk beginnen rondbellen en hoorde snel over de rel rond de gebroken autoruit. Vrienden hadden mijn broer zien weglopen, met Y. achter hem. Dat heb ik de politie ook verteld. Ik heb gevraagd of er een aangifte gedaan was van die ingeslagen autoruit, ik heb verzocht zijn gsm te traceren en camerabeelden van de bank aan het Brouwersvliet te bekijken. Allemaal verloren moeite, want het interesseerde hen niet. (bits) De lokale politie heeft tien dagen lang geweigerd mijn broer te zoeken. “Hij is weggelopen van huis", zei men. Ik wist dat dat niet kon en ben mijn eigen onderzoek begonnen."

Ik woon in Antwerpen en ik herinner mij nog zeer goed hoe ik en mijn vrienden (allemaal studenten) bezig waren over het incident en zijn verdwijning maar dat veel mensen er niet van op de hoogte waren. (We hebben nog zijn foto met vermist opgehangen in onze hogeschool!) De pers toonde helemaal GEEN aandacht, tot ongeveer 3 weken na het hele voorval! De familie was toen reeds geruime tijd niet tevreden over de houding van de politie.
[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 7 augustus 2006 om 00:48.
Oud 7 augustus 2006, 00:44   #167
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik werd in elk geval ook al eens ontvangen op het politiekantoor Lange Nieuwstraat op gelijkaardige manier.
Ach je kent het liedje: de flikken van 't stad zijn een stel dikke boeren, ze poepen der me makakken, enz...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De rol van die Yannick las ik in andere kranten ook.
Ik las nergens de uitslag van de autopsie....en dat terwijl in Antwerpen parket en politie naar de pers lekken over alles en nog wat: over de dood van Bouazza las ik geen lek
Natuurlijk niet, want niemand geloofde de Bouazza's. Het was gewoon een stomme makak die was weggelopen van huis...

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 7 augustus 2006 om 00:45.
Oud 7 augustus 2006, 00:46   #168
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, dit is niet wat de familie beweert.

Toen ik mijn broer na 48 uur als vermist ging opgeven bij de politie in Wilrijk, wist ik al dat er iets niet klopte.
De politie en het parket houden vol dat ze pas ingelicht zijn door de familie 4-5 dagen na de verdwijning. Dat is tot op heden door de toch wel groot-bekkerige pers niet tegengesproken geweest. Na die melding zijn ze wel met groot geschut gaan zoeken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 augustus 2006, 00:54   #169
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
De politie en het parket houden vol dat ze pas ingelicht zijn door de familie 4-5 dagen na de verdwijning. Dat is tot op heden door de toch wel groot-bekkerige pers niet tegengesproken geweest. Na die melding zijn ze wel met groot geschut gaan zoeken.
Als jouw zoon op een nacht niet meer thuiskomt zonder dat aan je te zeggen, dan zou jij dat normaal vinden? De familie heeft hem tevergeefs zitten bellen op zijn gsm. Daarna hebben ze ook zijn vriendin en andere vrienden geprobeerd maar die wisten allemaal van niets.

Dat de politie z'n hachje probeert te redden is wel duidelijk.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 7 augustus 2006 om 00:56.
Oud 7 augustus 2006, 01:05   #170
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jouw zoon op een nacht niet meer thuiskomt zonder dat aan je te zeggen, dan zou jij dat normaal vinden? De familie heeft hem tevergeefs zitten bellen op zijn gsm. Daarna hebben ze ook zijn vriendin en andere vrienden geprobeerd maar die wisten allemaal van niets.
emo argument. Als mijn zoon niet thuiskomt dan zou ik dat de volgende dag melden. Niet 4-5 dagen later.

Citaat:
Dat de politie z'n hachje probeert te redden is wel duidelijk.
Onzin. Je enige argument komt uit een ptb.be artikel (die site met de hamer en sikkel, jawel).

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 augustus 2006, 01:06   #171
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Geen enkel Vlaams politiekorps kan zich permiteren om een allochtoonse klacht niet of te traag te behandelen.

Het CGKR en commitee P watertanden van zulke zaakjes.

Ook hier horen we die organisaties totaal niet.... dat zegt mij meer dan genoeg of het Bouaziaans geleuter.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 01:11   #172
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
emo argument. Als mijn zoon niet thuiskomt dan zou ik dat de volgende dag melden. Niet 4-5 dagen later.
Kun je tellen? 48 uur is bij mijn wete nog altijd 2 dagen. En ja meneer, pas dan kun je een meerderjarig persoon officieel als vermist gaan opgeven bij de politie.

Citaat:
Onzin. Je enige argument komt uit een ptb.be artikel (die site met de hamer en sikkel, jawel).
Heeft de mainstream media dan geprobeerd om de familie te interviewen? Maar natuurlijk niet, want het zijn stomme makakken die maar wat aan het leuteren zijn...
Oud 7 augustus 2006, 01:16   #173
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen enkel Vlaams politiekorps kan zich permiteren om een allochtoonse klacht niet of te traag te behandelen.
Jij kent de flikken van 't stad nog niet zeker?
Oud 7 augustus 2006, 01:19   #174
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
HA HA, dat is nu eens echt grappig hoor
Oud 7 augustus 2006, 01:20   #175
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kun je tellen? 48 uur is bij mijn wete nog altijd 2 dagen. En ja meneer, pas dan kun je een meerderjarig persoon officieel als vermist gaan opgeven bij de politie.
Ik kan tellen. Bespaar me je ultra-domme "kan je dit of dat" geleuter. Ik ben tien keer intelligenter dan jij en toch verwaardig ik me om met jou te spreken. Dat is toch goed van me? Niet ?

Het artikel uit die extreem-linkse site heeft het over 48 uur, alle andere media spreken over 4 tot 5 dagen. Wie heeft gelijk, beste schat ? Ligt het aan mij of is die extreem-linkse site de aller-enigste die het heeft over 48 uur ?

Citaat:
Heeft de mainstream media dan geprobeerd om de familie te interviewen? Maar natuurlijk niet, want het zijn stomme makakken die maar wat aan het leuteren zijn...
Nee... De media hadden hun buik al vol toen moeder bouazza alle schuld stak op filiiiiiip dewinter (da is racisme) nog voor het onderzoek rond was. Het onderzoek is intussen afgerond en zelfs de sporen op de netjes opgevouwen kleren tonen geen derde partij aan. Hij is zelf in de schelde gesprongen.

Tenzij die vier zatte autotochtonen ineens steriele handschoenen hadden en een perfect inzicht en een complete re-engineering deden van wat de research zou doen... dat gebeurt al wel eens met zatte aggressieve autochtonen.

Zolang je niet met een degelijke bron komt aanzetten dan kan je het schudden.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 augustus 2006, 01:34   #176
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Ik wil veronderstellen dat alles wat je zegt juist is, behalve dat "de politie er massaal op is uitgetrokken" en dat de jongen zelfmoord heeft gepleegd.

Ok, is "Het Laatste Nieuws" goed genoeg voor jouw superintelligent brein?

"Voorlopig is nog niet bekend of de jongen geduwd werd of in het water sprong omdat hij achterna gezeten werd na een woordenwisseling aan een Antwerpse dancing. Wel is uit de autopsie gebleken dat hij de verdrinkingsdood stierf."

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_207308.html

Aangezien je beweert dat zijn kleren netjes opgevouwen werden teruggevonden (bewijs?) kan het niet anders dan dat hij in de Schelde is geduwd.
Oud 7 augustus 2006, 01:44   #177
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien je beweert dat zijn kleren netjes opgevouwen werden teruggevonden (bewijs?) kan het niet anders dan dat hij in de Schelde is geduwd.
Hoezo? Indien hij in de schelde zou geduwd zijn dan zou hij zijn kleren nog hebben aangehad. Nu lijkt het er meer op dat hij zijn kleren heeft uitgetrokken, netjes opgevouwen heeft en daarna in het water gesprongen.
Oud 7 augustus 2006, 01:51   #178
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Hoezo? Indien hij in de schelde zou geduwd zijn dan zou hij zijn kleren nog hebben aangehad. Nu lijkt het er meer op dat hij zijn kleren heeft uitgetrokken, netjes opgevouwen heeft en daarna in het water gesprongen.
Vrijwillig? Bewijs?
Oud 7 augustus 2006, 01:52   #179
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrijwillig? Bewijs?
Waar is uw bewijs dat hij niet vrijwillig in het water is gesprongen?
Oud 7 augustus 2006, 01:55   #180
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Waar is uw bewijs dat hij niet vrijwillig in het water is gesprongen?
Ik heb daar helemaal geen moeite mee als je het kunt bewijzen, dus bewijs?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be