Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2006, 19:06   #161
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster Bekijk bericht
Het is geen tactiek maar gewoon eerder vaststellingen die ik neerschrijf, vaststellingen uit eigen en uit ervaringen van andere holebi's. Feieten die heel vaak worden aangekaart in praatcafées waar holebi's vertoeven. Ervaringen die wij daar met elkaar delen. Natuurlijk worden wij niet overal en in elke sector gediscrimineerd. Een sector waar dat duielijk zekerst het geval niet is is de horeca en de modesector, maar niet iedere holebi is daar tevreden mee om in deze sectoren te werekn, je hebt evenzeer onder mechaniekers en techinici ook holebi's zitten, die hbben het vooral vaak moeilijk betreffende aanvaarding binnen hun werkomgeving.

Holebi's worden al maar meer aanvaard maar het kan nog veel beter en daar hebben werkgevers een belangrijke en voorbeeldrol in te spelen.
Djezus, nu doet u al net of u bent hier de enige die een aantal homo's kent of eens in hun milieu vertoeft... Wel, forget it: ik ken er meer dan genoeg en (nagenoeg) allemaal zijn ze aan het werk, in een sector die ze zelf gekozen hebben.

Ik vind het dan ook getuigen van een hele hoop misplaatst zelfmedelijden om te doen alsof we hier met een groot discriminatieprobleem te maken hebben (het ontbreken van cijfermateriaal in deze thread spreekt boekdelen). Meer nog: als het op de arbeidsmarkt aankomt, dan zijn er een hele pak groepen die in vergelijking met de holebi gemeenschap, heel wat meer reden tot klagen hebben. Migranten en 50-plussers, om er maar twee te noemen. En hoe zat het ook alweer met het loon van vrouwen tov mannen?

Het moge duidelijk wezen dat een hele hoop homobewegingen na de (terechte) successen op wetgevend en maatschappelijk vlak inzake de aanvaarding en gelijkberechtiging van holebi's, wanhopig op zoek zijn om de media-aandacht te blijven behouden. Ik vind dat een zeer spijtige zaak en hoop dat deze bewegingen, na hun eigen emancipatie zo goed te hebben aangepakt, eerder hun ervaring zouden gebruiken om andere groepen in deze maatschappij te helpen, dan om zich te bezondigen aan overdreven navelstaarderij (in de vorm van "ik ben homo"-sollicitatiebrieven).
Oud 26 juli 2006, 19:12   #162
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Djezus, nu doet u al net of u bent hier de enige die een aantal homo's kent of eens in hun milieu vertoeft... Wel, forget it: ik ken er meer dan genoeg en (nagenoeg) allemaal zijn ze aan het werk, in een sector die ze zelf gekozen hebben.

Ik vind het dan ook getuigen van een hele hoop misplaatst zelfmedelijden om te doen alsof we hier met een groot discriminatieprobleem te maken hebben (het ontbreken van cijfermateriaal in deze thread spreekt boekdelen). Meer nog: als het op de arbeidsmarkt aankomt, dan zijn er een hele pak groepen die in vergelijking met de holebi gemeenschap, heel wat meer reden tot klagen hebben. Migranten en 50-plussers, om er maar twee te noemen. En hoe zat het ook alweer met het loon van vrouwen tov mannen?

Het moge duidelijk wezen dat een hele hoop homobewegingen na de (terechte) successen op wetgevend en maatschappelijk vlak inzake de aanvaarding en gelijkberechtiging van holebi's, wanhopig op zoek zijn om de media-aandacht te blijven behouden. Ik vind dat een zeer spijtige zaak en hoop dat deze bewegingen, na hun eigen emancipatie zo goed te hebben aangepakt, eerder hun ervaring zouden gebruiken om andere groepen in deze maatschappij te helpen, dan om zich te bezondigen aan overdreven navelstaarderij (in de vorm van "ik ben homo"-sollicitatiebrieven).
Voor elke doelgroep die het minder goed hebben in de maatschappij zoals jij opsomt zijn er verenigingen en instanties die hen belangen moeten verdedigen, ieder zijn vakgebied dus. Als die verenigingen of instanties hun werk niet goed doen dan moeten de leden daarvan maar zelf het heft in handen nemen.

Wij holebi's zullen onze problemen aanpakken via onze organisaties. Anderen via hun organisatie.
Oud 26 juli 2006, 21:13   #163
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Soms kan het ook aan de aarding ipv de geaardheid liggen...
Verklaar u nader gij vermaledijde kwezelwezel...
Oud 26 juli 2006, 21:20   #164
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Maak je niet te druk in dat soort mensen he. Slecht voor je hart.
Oud 26 juli 2006, 21:22   #165
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak je niet te druk in dat soort mensen he. Slecht voor je hart.
Ach het wekt echt mijn interesse hoe mensen zonder mening het kunnen volhouden om toch maar een mening neer te pennen... Heb mijn bashengel Chipie een beetje gemist, maar dat is nu al over hoor
Oud 26 juli 2006, 21:33   #166
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach het wekt echt mijn interesse hoe mensen zonder mening het kunnen volhouden om toch maar een mening neer te pennen... Heb mijn bashengel Chipie een beetje gemist, maar dat is nu al over hoor
Hier se... chipiestalker en commerceman cookie... CCC...

Uw postings van vandaag zijn weer sterk...

Laatst gewijzigd door Chipie : 26 juli 2006 om 21:35.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 21:37   #167
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik dat moet verklaren...
Oud 26 juli 2006, 21:50   #168
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als ik dat moet verklaren...
Ja verklaar u eens nader u bent een beetje een rare kwiet. Niet verkeerd opvatten he.
Oud 27 juli 2006, 10:39   #169
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wij holebi's zullen onze problemen aanpakken via onze organisaties. Anderen via hun organisatie.
Goed om te weten dat ook homo's egoïsten zijn. Niets menselijks is ons vreemd ...

Het zet het zelfmedelijden wel in een iets ander licht...
Oud 27 juli 2006, 11:16   #170
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Goed om te weten dat ook homo's egoïsten zijn. Niets menselijks is ons vreemd ...

Het zet het zelfmedelijden wel in een iets ander licht...
Wij zijn niet egoïstisch maar wij kunnen anderen hun problemen er echt niet bij nemen, wij doen ook aan inetnsieve begelijding van holebi's die thuis buitengegooid zijn na hun comming out en daar hebben onze organisaties ook hun handen met vol. Daarom nog eens problemen van andere doelgroepen erbij nemen gaat echt niet.
Oud 27 juli 2006, 11:19   #171
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wij zijn niet egoïstisch maar wij kunnen anderen hun problemen er echt niet bij nemen,
Dat zeg ik ook altijd aan die bedelaars bij de GB.
Oud 27 juli 2006, 11:22   #172
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik ook altijd aan die bedelaars bij de GB.
Er zijn organisaties genoeg die bedelaars kunnen helpen en die daarvoor bevoegd zijn en jaarlijks heel veel subsidies krijgen. Ik vraag mij af of die organisaties wel voldoende werkmiddelen krijgen en zo ja, waar gaan die middelen dan naartoe???
Oud 27 juli 2006, 11:30   #173
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn organisaties genoeg die bedelaars kunnen helpen en die daarvoor bevoegd zijn en jaarlijks heel veel subsidies krijgen.
De redenering van een volbloed liberaal !
Oud 27 juli 2006, 11:34   #174
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De redenering van een volbloed liberaal !
Neen een nuchtere kijk op de zaken zoals ze zijn. Geef deze organisaties meer middelen en laat verschillende organisaties samensmelten zodat ze probleemgevallen als drugverslaafden en daklozen samen kunnen aanpakken en niet apart. Want wie gaat die dakloze nu aanspreken??? Is die enkel dakloos of is die dakloos en drugverslaafd, wie zal het zeggen. Welke van de twee straathoekwerkers moet die man dus aanspreken. Als de organisaties gaan samenwerken kunnen ze samen bepalen wie deze taak op zich neemt van de straathoekwerkers.

Laatst gewijzigd door Dekoster : 27 juli 2006 om 11:34.
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 15:27   #175
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er zitten veel mensen zonder inhoud op dit forum.
Oud 27 juli 2006, 17:10   #176
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zitten veel mensen zonder inhoud op dit forum.

Gelukkig zijn er nog mensen zoals U...
Oud 27 juli 2006, 17:34   #177
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Gelukkig zijn er nog mensen zoals U...
Inderdaad, hihi.
Oud 28 juli 2006, 10:02   #178
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik het ook vreemd als een sollicitant op zijn CV tussen de geboortedatum en het telefoonnummer de woorden "seksuele geaardheid: homoseksueel" zet.

Maar misschien stond er: "burgelijke staat: gehuwd
naam echtgenoot: Jan De Plecker" (terwijl de sollicitant man is).

Dit vind ik al een heel ander perspectief.
Neen bij Burgerlijke stand staat ongehuwd en daarna tussen haakjes (holebi). En waarom staat dat er, wel verder in mijn cv tussen Vrijëtijdsbesteding staat: Vrijwilliger Holebi Verening, Vrijwilliger Wereldwinkel, Vrijwilliger 11.11.11, ... .

Dus ja waarom ben ik dan vrijwilliger in een Holebi Vereniging??? Wat bij Vrijëtijdsbesteding staat is soms wel belangrijk als je gaat voor een job waarbij je rechtstreeks contact hebt met klanten, daaraan kan men zien dat je sociaal vaardig bent en dus heel veel en makkelijk contacten legt, in bepaalde jobs is dat erg belangrijk. En ja ik ben actief vrijwilliger in meerdere Verenigingen waaronder een Holebi Vereniging. Vandaar ook mijn verwijzing naar mijn geaardheid in mijn cv.

En ja dit heeft voor mijn huidige job belang gehad want daar ga ik elke dag met klanten om.

Eén van mijn klanten had vernomen via iemand die hij kende dat ik homo was, die belde naar mijn baas om te zeggen dat ik niet meer hoefde langs te komen want hij wou geen homo's aan zijn deur, dit terwijl ik daar al twee maanden kwam en hij nog niet eens had opgemerkt dat ik homo ben. Daarop antwoordde mijn baas meteen, wij zullen u schrappen uit ons klantenbestand, wij en onze werknemers maken nog elke dag nieuwe klanten bij.

Voor mijn baas was het dus duidelijk die hoeft geen homohaters als klant.
Oud 1 augustus 2006, 10:43   #179
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Het holebi-debat is het meest verknoeide debat allertijden, en niet in het minst door pseudo-progressievelingen.

Zolang die vasthouden aan Vande Lanottes totalitair-democratische uitspraak en mentaliteit "Wie zijn rug naar links draait, die kijkt naar rechts" is daar geen zinnig gesprek mee mogelijk.
Zinnige gesprekken kunnen wij ook zonder Vande Lanotte voeren zunne.
Trouwens heeft een welbepaalde Journalist van een krant die ik niet ga noemen ooit volgende test gedaan. Deze stuurde naar meerdere bedrijven sollicitatiebrieven zogezegd geschreven door twee verschillende personen.

De ene sollicitant was Allochtoon de andere Autochtoon. De Allochtoon had meer ervaring en betere referenties. Toch verkoos meer dan 85% van de werkgevers voor de Autochtoon.

Deze journalist deed dus eveneens een test hoe werkgevers reageerden op het feit dat iemand zijn nationaliteit in zijn cv had vermeld. Allé het waren alletwee Belgen maar de één een genaturaliseerde. Alleen aan de naam kon men vermoeden dat het hier ging om een genaturaliseerde belg.

Ook daar kwam duidelijk Discriminatie naar voor. Wel ik deed dus dezelfde test met het vermelden van mijn geaardheid in sollicitatiebrieven. Zelfde resultaat dus. Ook een grote vorm van Discriminatie hier.

Als een Journalist dergelijke test mag uitvoeren om Discrimintaie op basis van afkomst te stesten mogen wij (allé ik) als Holebi'(s) deze test wel eens doen met onze geaardheid, om te zien hoeveel discriminatie daarrond heerst. Duidelijk nog veel te veel dus.
Oud 1 augustus 2006, 12:43   #180
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Zinnige gesprekken kunnen wij ook zonder Vande Lanotte voeren zunne.
Trouwens heeft een welbepaalde Journalist van een krant die ik niet ga noemen ooit volgende test gedaan. Deze stuurde naar meerdere bedrijven sollicitatiebrieven zogezegd geschreven door twee verschillende personen.

De ene sollicitant was Allochtoon de andere Autochtoon. De Allochtoon had meer ervaring en betere referenties. Toch verkoos meer dan 85% van de werkgevers voor de Autochtoon.

Deze journalist deed dus eveneens een test hoe werkgevers reageerden op het feit dat iemand zijn nationaliteit in zijn cv had vermeld. Allé het waren alletwee Belgen maar de één een genaturaliseerde. Alleen aan de naam kon men vermoeden dat het hier ging om een genaturaliseerde belg.

Ook daar kwam duidelijk Discriminatie naar voor. Wel ik deed dus dezelfde test met het vermelden van mijn geaardheid in sollicitatiebrieven. Zelfde resultaat dus. Ook een grote vorm van Discriminatie hier.

Als een Journalist dergelijke test mag uitvoeren om Discrimintaie op basis van afkomst te stesten mogen wij (allé ik) als Holebi'(s) deze test wel eens doen met onze geaardheid, om te zien hoeveel discriminatie daarrond heerst. Duidelijk nog veel te veel dus.
Ik heb eens een werkgever gekend die een autochtoon in dienst nam!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be