![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind het dan ook getuigen van een hele hoop misplaatst zelfmedelijden om te doen alsof we hier met een groot discriminatieprobleem te maken hebben (het ontbreken van cijfermateriaal in deze thread spreekt boekdelen). Meer nog: als het op de arbeidsmarkt aankomt, dan zijn er een hele pak groepen die in vergelijking met de holebi gemeenschap, heel wat meer reden tot klagen hebben. Migranten en 50-plussers, om er maar twee te noemen. En hoe zat het ook alweer met het loon van vrouwen tov mannen? Het moge duidelijk wezen dat een hele hoop homobewegingen na de (terechte) successen op wetgevend en maatschappelijk vlak inzake de aanvaarding en gelijkberechtiging van holebi's, wanhopig op zoek zijn om de media-aandacht te blijven behouden. Ik vind dat een zeer spijtige zaak en hoop dat deze bewegingen, na hun eigen emancipatie zo goed te hebben aangepakt, eerder hun ervaring zouden gebruiken om andere groepen in deze maatschappij te helpen, dan om zich te bezondigen aan overdreven navelstaarderij (in de vorm van "ik ben homo"-sollicitatiebrieven).
![]() |
![]() |
#162 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wij holebi's zullen onze problemen aanpakken via onze organisaties. Anderen via hun organisatie.
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#164 |
Gouverneur
|
![]() Maak je niet te druk in dat soort mensen he. Slecht voor je hart.
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Uw postings van vandaag zijn weer sterk... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 26 juli 2006 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Gouverneur
|
![]() Ja verklaar u eens nader u bent een beetje een rare kwiet. Niet verkeerd opvatten he.
![]() |
#169 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zet het zelfmedelijden wel in een iets ander licht...
![]() |
![]() |
#170 |
Gouverneur
|
![]() Wij zijn niet egoïstisch maar wij kunnen anderen hun problemen er echt niet bij nemen, wij doen ook aan inetnsieve begelijding van holebi's die thuis buitengegooid zijn na hun comming out en daar hebben onze organisaties ook hun handen met vol. Daarom nog eens problemen van andere doelgroepen erbij nemen gaat echt niet.
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#172 |
Gouverneur
|
![]() Er zijn organisaties genoeg die bedelaars kunnen helpen en die daarvoor bevoegd zijn en jaarlijks heel veel subsidies krijgen. Ik vraag mij af of die organisaties wel voldoende werkmiddelen krijgen en zo ja, waar gaan die middelen dan naartoe???
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#174 |
Gouverneur
|
![]() Neen een nuchtere kijk op de zaken zoals ze zijn. Geef deze organisaties meer middelen en laat verschillende organisaties samensmelten zodat ze probleemgevallen als drugverslaafden en daklozen samen kunnen aanpakken en niet apart. Want wie gaat die dakloze nu aanspreken??? Is die enkel dakloos of is die dakloos en drugverslaafd, wie zal het zeggen. Welke van de twee straathoekwerkers moet die man dus aanspreken. Als de organisaties gaan samenwerken kunnen ze samen bepalen wie deze taak op zich neemt van de straathoekwerkers.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Dekoster : 27 juli 2006 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Gouverneur
|
![]() Er zitten veel mensen zonder inhoud op dit forum.
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad, hihi.
![]()
![]() |
#178 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus ja waarom ben ik dan vrijwilliger in een Holebi Vereniging??? Wat bij Vrijëtijdsbesteding staat is soms wel belangrijk als je gaat voor een job waarbij je rechtstreeks contact hebt met klanten, daaraan kan men zien dat je sociaal vaardig bent en dus heel veel en makkelijk contacten legt, in bepaalde jobs is dat erg belangrijk. En ja ik ben actief vrijwilliger in meerdere Verenigingen waaronder een Holebi Vereniging. Vandaar ook mijn verwijzing naar mijn geaardheid in mijn cv. En ja dit heeft voor mijn huidige job belang gehad want daar ga ik elke dag met klanten om. Eén van mijn klanten had vernomen via iemand die hij kende dat ik homo was, die belde naar mijn baas om te zeggen dat ik niet meer hoefde langs te komen want hij wou geen homo's aan zijn deur, dit terwijl ik daar al twee maanden kwam en hij nog niet eens had opgemerkt dat ik homo ben. Daarop antwoordde mijn baas meteen, wij zullen u schrappen uit ons klantenbestand, wij en onze werknemers maken nog elke dag nieuwe klanten bij. Voor mijn baas was het dus duidelijk die hoeft geen homohaters als klant.
![]() |
![]() |
#179 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens heeft een welbepaalde Journalist van een krant die ik niet ga noemen ooit volgende test gedaan. Deze stuurde naar meerdere bedrijven sollicitatiebrieven zogezegd geschreven door twee verschillende personen. De ene sollicitant was Allochtoon de andere Autochtoon. De Allochtoon had meer ervaring en betere referenties. Toch verkoos meer dan 85% van de werkgevers voor de Autochtoon. Deze journalist deed dus eveneens een test hoe werkgevers reageerden op het feit dat iemand zijn nationaliteit in zijn cv had vermeld. Allé het waren alletwee Belgen maar de één een genaturaliseerde. Alleen aan de naam kon men vermoeden dat het hier ging om een genaturaliseerde belg. Ook daar kwam duidelijk Discriminatie naar voor. Wel ik deed dus dezelfde test met het vermelden van mijn geaardheid in sollicitatiebrieven. Zelfde resultaat dus. Ook een grote vorm van Discriminatie hier. Als een Journalist dergelijke test mag uitvoeren om Discrimintaie op basis van afkomst te stesten mogen wij (allé ik) als Holebi'(s) deze test wel eens doen met onze geaardheid, om te zien hoeveel discriminatie daarrond heerst. Duidelijk nog veel te veel dus.
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |