Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2006, 11:52   #161
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Net als het cliché dat de gemiddelde Groen?-fiets/boomfascist een naïeve zelfingenomen regelneefzuurpruim is ?
U bent een fijn mens.
Hans.. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 12:02   #162
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans.. Bekijk bericht
U bent een fijn mens.
Ik weet het.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 13:09   #163
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Slecht geslapen?
Indien u zich aangesproken voelt door het woord klaploper bent u ofwel snel op uw teentjes getrapt ofwel hebt u veel zelfkennis. Uw geraaskal naar mij toe raakt mij dan weer evenveel als een druppel water op mijn pas gesimoniseerde geldverkwister. Verder kan ik u melden dat ik al 17 jaar ongevalvrij met voertuigen van allerlei soorten rijdt (inclusief dode hoek vrachtwagens) In die 17 jaar zag en zie ik vele fietsers, voetgangers waarvoor het verkeersreglement blijkbaar niet geldt. De automobilist is verzekeringsgewijs meestal in fout. In werkelijkheid daarentegen....
In Amerika rijden hoe langer hoe meer Japannertjes rond idd. Het grote gros is echter homemade.
Privéautobezit gaat binnenkort verboden worden zegt u?? Door uzelf waarschijnlijk?

Als u mij nu toestaat.... Ik heb nog wat jonge boompjes te mollen op een privéterrein in de Ardennen met de kids. (while my engine gently weeps)
Precies op de zenuw.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 13:57   #164
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een bus daar kan je gemakkelijk 100 mensen in stoempen en vervoeren ! Een (nieuwe) tram nog net iets meer volgens mij.
100 Auto's of één bus, ik denk dat het laatste nog altijd het minste verstookt.
Denken is niet zeker weten hé?
Feitelijk zou dat best eens mogen onderzocht worden, landelijk. Met al die lege bussen en die bussen waar maar 1 op zit en dergelijke.
Er rijden natuurlijk meer wagens, dat is waar. Langs de andere kant moesten alle wagens door bus en tram vervangen worden, dan rijden er veel meer bus en trams dan nu wagens waarschijnlijk met nog grotere nefaste gevolgen.

Iemand zou dat eens moeten berekenen ooit.
Oud 12 augustus 2006, 14:00   #165
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Feitelijk zou dat best eens mogen onderzocht worden, landelijk. Met al die lege bussen en die bussen waar maar 1 op zit en dergelijke.
Er rijden natuurlijk meer wagens, dat is waar. Langs de andere kant moesten alle wagens door bus en tram vervangen worden, dan rijden er veel meer bus en trams dan nu wagens waarschijnlijk met nog grotere nefaste gevolgen.

Iemand met een vergrote-long-capaciteit.

Roger de Vlaeminck!

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 augustus 2006 om 14:29.
Oud 12 augustus 2006, 14:23   #166
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Ik begrijp wat je bedoelt, maar als die bussen waar maar één persoon opzit worden geschrapt dan krijg je weer de klacht dta het openbaar vervoersnetwerk te weinig uitgebreid is waardoor sommigen weer meer geneigd zullen zijn de auto te nemen.

Weet je dat de LIJN daar trouwens iets op gevonden heeft? Het Belbus-systeem. Als je een bus nodig hebt op een bepaalde weinig gebruikte halte moet je gewoon bellen en dan komt ze (wel een uur op voorhand). Indien je er dan alleen opzit zal een auto misschien wel goedkoper zijn, maar dikwijls zijn het vooral bepaalde uren evt op bepaalde dagen dat ze veel rijden omdat er op dat moment veel mensen naar hun werk moeten of er markt is ofzo, waardoor zo'n busje dan makkelijk bijna vol zit. DIe busjes zijn trouwens niet veel groter dan bestelwagens, maar, indien je er alleen op zit denk ik wel dat je qua vervuiling evengoed je auto had kunnen nemen ja.

Hetzelfde geld voor grote bussen, zit er één persoon op, dan verbruikt een auto uiteraard minder omdat hij kleiner is, maar vanaf een bepaald aantal personen is ze veel milieuvriendelijker dan de auto en zorgt ze bovendien voor minder files. De milieuvriendelijkheid van tuigen wordt berekend op basis van hun uitstoot per persoon. Op basis daarvan kan zelfs de uitstoot van een vliegtuig evenaren aan die van een auto zoals Tavek hierboven zei dus ...

In G.B. hebben ze iets gevonden op dat probleem: er rijden bussen op schapenurine!
Oud 12 augustus 2006, 15:32   #167
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
In G.B. hebben ze iets gevonden op dat probleem: er rijden bussen op schapenurine!
In de komende Nieuwjaarsnacht zullen de bussen waarschijnlijk ook op urine rijden...maar niet van schapen
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 16:01   #168
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar als die bussen waar maar één persoon opzit worden geschrapt dan krijg je weer de klacht dta het openbaar vervoersnetwerk te weinig uitgebreid is waardoor sommigen weer meer geneigd zullen zijn de auto te nemen.

Weet je dat de LIJN daar trouwens iets op gevonden heeft? Het Belbus-systeem. Als je een bus nodig hebt op een bepaalde weinig gebruikte halte moet je gewoon bellen en dan komt ze (wel een uur op voorhand). Indien je er dan alleen opzit zal een auto misschien wel goedkoper zijn, maar dikwijls zijn het vooral bepaalde uren evt op bepaalde dagen dat ze veel rijden omdat er op dat moment veel mensen naar hun werk moeten of er markt is ofzo, waardoor zo'n busje dan makkelijk bijna vol zit. DIe busjes zijn trouwens niet veel groter dan bestelwagens, maar, indien je er alleen op zit denk ik wel dat je qua vervuiling evengoed je auto had kunnen nemen ja.

Hetzelfde geld voor grote bussen, zit er één persoon op, dan verbruikt een auto uiteraard minder omdat hij kleiner is, maar vanaf een bepaald aantal personen is ze veel milieuvriendelijker dan de auto en zorgt ze bovendien voor minder files. De milieuvriendelijkheid van tuigen wordt berekend op basis van hun uitstoot per persoon. Op basis daarvan kan zelfs de uitstoot van een vliegtuig evenaren aan die van een auto zoals Tavek hierboven zei dus ...

Mensen moeten er wel rekening mee houden dat wanneer we de auto eens gans wegdenken, we terug begin jaren 1900 staan.
Tenzij we zoals ik zeg, alle stopplaatsen laten invulllen door openbaar vervoer en dan zitten we met een gigantisch vrachtwagen probleem (want dat is een bus namelijk).
En vroeger, toen waren de mensen gehuisvest nabij hun werk en nu niet meer. Ook toen waren er mensen die bv van Gent naar brussel gingen werken, maar destijds waren die mensen wel al op de baan van 5 uur s'morgens en pas rond 8 �* 9 s'avonds weer thuis.
Zou men vandaag die opoffering willen maken?
Zou u het kunnen maken?

De auto heeft zijn intrede bij het grote publiek anno 1950 gemaakt en sindsdien is alles veranderd. Net zoals internet alles veranderd heeft.
Ik denk niet dat men die sprong terug kan maken.

En trouwens de evolutie in motoren gaat die weg op dat ze binnen relatieve korte termijn bijna of 100% wel millieu vriendelijk zullen zijn. In principe kan het al maar de actieradius is nog te klein en het is nog steeds te duur. Maar komen doet het zeker.

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 augustus 2006 om 16:04.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 08:53   #169
eno2
Banneling

Standaard fietsfascisten

Citaat:
Bill:
'Fietsfascisten'
Deze 'fietsfascist' (sic) had gedurende tien jaar geen fietsspaak 'om aan zijn gat te krabben'.
Maar het is natuurlijk
Oud 14 augustus 2006, 08:53   #170
eno2
Banneling

Standaard fietsfascisten

Kompas raadplegen en verder lezen richting zuiden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 augustus 2006 om 08:59.
Oud 14 augustus 2006, 08:58   #171
eno2
Banneling

Standaard fietsfascisten

Citaat:
Bill:
"Fietsfascist"
Deze fietsfascist(sic) had inderdaad gedurende een tiental jaar geen fietsspaak om zijn gat mee te krabben.
Het bleef me natuurlijk mogelijk de voetgangerfascist uit te hangen, mede dank zij de overvloedige beschikbaarheid van stinkend rijke gemotoriseerde arrogante hufters die zich speciale terrreinwagens aanschaffen om des te beter het zebrapad en het voetpad van fascisten te kunnen reinigen.
Oud 14 augustus 2006, 09:34   #172
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Aan je reaktietjes te lezen lijkt me dit voor u een beter vervoermiddel.

Naam: dress_4.gif
Bekeken: 155
Grootte: 8,2 KB

Laatst gewijzigd door Bill : 14 augustus 2006 om 09:35.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 10:01   #173
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan je reaktietjes te lezen lijkt me dit voor u een beter vervoermiddel.

Bijlage 11777
A horse, my kingdom for a horse"... Shakespeare..."Richard de derde, geloof ik.

"Geef mij maar een paard ipv van een auto, dat is tenminste iets menselijks"
Salinger - "Catcher in the Rye".
Oud 14 augustus 2006, 10:13   #174
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:

Ja, als mensen er niet op willen gaan zitten... dan rijden ze natuurlijk wel leeg rond he.
Als ze alle "lege" bussen zouden afschaffen, zouden mensen gaan zagen dat er in hun buurt geen voldoende bussen rondrijden.
Een van mijn basisideën van mobiliteit (in de praktijk niet echt uitvoerbaar, maar het is een basisidee) op de autosnelweg :
- autosnelwegen voorzien van 3 rijstroken
- Vrachtwagens nemen de linkerrijstrook voor zich, economisch gezien vormen zij het belangrijkste verkeer ! En een maximumsnelheid van 100 km/uur
- Bussen rijden op de middenste rijstrook, als een soort pendeldienst vanuit het platteland naar de steden.
- Auto's rijden op de rechterrijstrook met een maximumsnelheid van 80 km/uur met een tolheffing, enkel voor auto's.

Alleen moet ik nog een basisidee uitvinden voor de secundaire wegen, want die gaan wel dichtslibben met auto's. Maarja, dan moet iedereen de bus maar pakken !
Oud 14 augustus 2006, 10:14   #175
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:

Het belbussysteem vind ik (nog) niet goed, zoals het nu wordt toegepast.
Oud 14 augustus 2006, 11:08   #176
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het belbussysteem vind ik (nog) niet goed, zoals het nu wordt toegepast.
't Is een ramp. Ik heb eens een half uurtje door heel 't stad meegetoerd voor een wandelingetje van tien minuten.
Trouwens bellen is duurder dan rijden, ik heb wel een gratis lijnabonnement, maar geen gratis telefoon.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 augustus 2006 om 11:09.
Oud 14 augustus 2006, 18:26   #177
Donaldduck
Vreemdeling

Standaard

ge moet ook simpel zijn om de bus te bellen dan een half uur tot een uur te wachten dan een half uur in die bus te toeren voor een wandeling van 10'
Oud 14 augustus 2006, 18:36   #178
Tavek
Banneling

Standaard

Lang leve urban transport : underground, subway, metro.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 09:49   #179
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat er nogal wat natuurmensen graag met de vlieger op reis gaan.
Maar als je eens naar boven kijkt, zie je veel vliegtuigen hé? Op zaventem staan ze in de file om op te stijgen zelfs.
Welnu wat verbruikt zo een vlieger? In vergelijking dan met een auto dus.
Een vliegtuig weegt doorgaans tussen 120 �* 140 ton LEEG.
Inhoud brandstof ; 80 TON
Verbruik gemiddeld; 10 uur
Per dag gemiddeld ; 160 Ton brandstof
Aantal dagen per jaar; 365
Dat is pakweg 58400 Ton brandstof per vliegtuig.

Of met andere woorden, een retourtje new york bv is evenveel als 30.000 km met de wagen. allez plus minus dan.

En dat dwarrelt allemaal op onze patatjes.

Wil ik maar zeggen, geef niet de auto de schuld van alles.
Maar natuurlijk wel 300 man in dat retourtje new York, zodat je op een goeie 1000km / persoon komt. maw: Voor lange afstanden vervuilt het vliegtuig minder als de auto.
Oud 15 augustus 2006, 10:39   #180
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Maar natuurlijk wel 300 man in dat retourtje new York, zodat je op een goeie 1000km / persoon komt. maw: Voor lange afstanden vervuilt het vliegtuig minder als de auto.
Ik heb dat vb ergens afgehaalt waar ze zulke zaken al eens nader bekijken.
En daar zeggen ze dat dit 30'000 km is per wagen met telkens 1 persoon in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be