![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]()
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Feitelijk zou dat best eens mogen onderzocht worden, landelijk. Met al die lege bussen en die bussen waar maar 1 op zit en dergelijke. Er rijden natuurlijk meer wagens, dat is waar. Langs de andere kant moesten alle wagens door bus en tram vervangen worden, dan rijden er veel meer bus en trams dan nu wagens waarschijnlijk met nog grotere nefaste gevolgen. Iemand zou dat eens moeten berekenen ooit. ![]()
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Roger de Vlaeminck! Laatst gewijzigd door eno2 : 12 augustus 2006 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar als die bussen waar maar één persoon opzit worden geschrapt dan krijg je weer de klacht dta het openbaar vervoersnetwerk te weinig uitgebreid is waardoor sommigen weer meer geneigd zullen zijn de auto te nemen. Weet je dat de LIJN daar trouwens iets op gevonden heeft? Het Belbus-systeem. Als je een bus nodig hebt op een bepaalde weinig gebruikte halte moet je gewoon bellen en dan komt ze (wel een uur op voorhand). Indien je er dan alleen opzit zal een auto misschien wel goedkoper zijn, maar dikwijls zijn het vooral bepaalde uren evt op bepaalde dagen dat ze veel rijden omdat er op dat moment veel mensen naar hun werk moeten of er markt is ofzo, waardoor zo'n busje dan makkelijk bijna vol zit. DIe busjes zijn trouwens niet veel groter dan bestelwagens, maar, indien je er alleen op zit denk ik wel dat je qua vervuiling evengoed je auto had kunnen nemen ja. Hetzelfde geld voor grote bussen, zit er één persoon op, dan verbruikt een auto uiteraard minder omdat hij kleiner is, maar vanaf een bepaald aantal personen is ze veel milieuvriendelijker dan de auto en zorgt ze bovendien voor minder files. ![]() In G.B. hebben ze iets gevonden op dat probleem: er rijden bussen op schapenurine! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij we zoals ik zeg, alle stopplaatsen laten invulllen door openbaar vervoer en dan zitten we met een gigantisch vrachtwagen probleem (want dat is een bus namelijk). En vroeger, toen waren de mensen gehuisvest nabij hun werk en nu niet meer. Ook toen waren er mensen die bv van Gent naar brussel gingen werken, maar destijds waren die mensen wel al op de baan van 5 uur s'morgens en pas rond 8 �* 9 s'avonds weer thuis. Zou men vandaag die opoffering willen maken? Zou u het kunnen maken? De auto heeft zijn intrede bij het grote publiek anno 1950 gemaakt en sindsdien is alles veranderd. Net zoals internet alles veranderd heeft. Ik denk niet dat men die sprong terug kan maken. En trouwens de evolutie in motoren gaat die weg op dat ze binnen relatieve korte termijn bijna of 100% wel millieu vriendelijk zullen zijn. In principe kan het al maar de actieradius is nog te klein en het is nog steeds te duur. Maar komen doet het zeker.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 augustus 2006 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is natuurlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Kompas raadplegen en verder lezen richting zuiden.
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 augustus 2006 om 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het bleef me natuurlijk mogelijk de voetgangerfascist uit te hangen, mede dank zij de overvloedige beschikbaarheid van stinkend rijke gemotoriseerde arrogante hufters die zich speciale terrreinwagens aanschaffen om des te beter het zebrapad en het voetpad van fascisten te kunnen reinigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Aan je reaktietjes te lezen lijkt me dit voor u een beter vervoermiddel.
![]() Laatst gewijzigd door Bill : 14 augustus 2006 om 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Geef mij maar een paard ipv van een auto, dat is tenminste iets menselijks" Salinger - "Catcher in the Rye". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als ze alle "lege" bussen zouden afschaffen, zouden mensen gaan zagen dat er in hun buurt geen voldoende bussen rondrijden. Een van mijn basisideën van mobiliteit (in de praktijk niet echt uitvoerbaar, maar het is een basisidee) op de autosnelweg : - autosnelwegen voorzien van 3 rijstroken - Vrachtwagens nemen de linkerrijstrook voor zich, economisch gezien vormen zij het belangrijkste verkeer ! En een maximumsnelheid van 100 km/uur - Bussen rijden op de middenste rijstrook, als een soort pendeldienst vanuit het platteland naar de steden. - Auto's rijden op de rechterrijstrook met een maximumsnelheid van 80 km/uur met een tolheffing, enkel voor auto's. Alleen moet ik nog een basisidee uitvinden voor de secundaire wegen, want die gaan wel dichtslibben met auto's. Maarja, dan moet iedereen de bus maar pakken ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens bellen is duurder dan rijden, ik heb wel een gratis lijnabonnement, maar geen gratis telefoon. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 augustus 2006 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Vreemdeling
|
![]() ge moet ook simpel zijn om de bus te bellen dan een half uur tot een uur te wachten dan een half uur in die bus te toeren voor een wandeling van 10'
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Lang leve urban transport : underground, subway, metro.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar zeggen ze dat dit 30'000 km is per wagen met telkens 1 persoon in.
![]() |