![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het vrijwaren van discriminatie betekent dat de overheid geen onverantwoord onderscheid mag maken tussen de burgers. Het is fout als de overheid bepaalde groepen (bijvoorbeeld Joden) verbiedt bepaalde beroepen uit te oefenen. Voor de federalisering was het eerste artikel van onze grondwet : "Alle Belgen zijn gelijk voor de wet." De wet, de overheid mag niet discrimineren. De burger mag dat uitdrukkelijk wel. Onterechte, onverantwoorde discriminatie door burgers kan laakbaar, verachtelijk, immoreel en verwerpelijk zijn. Toch is het verbieden ervan een ontoelaatbare aanslag op de vrijheid. Daar waar de discriminatie door burgers geen aantasting van mensenrechten is. Ayn Rand : Citaat:
Harald. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vervolgens zal je het er ook mee eens zijn dat 'we' dat alleen maar kunnen waarborgen als 'we' elk individu dat zich niet aan dat(die) recht'en) voor een halt toe roepen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
okay, we gaan verder....de staat mag dus niet discrimineren Citaat:
Citaat:
maar ze dienen zich wel te weerhouden aan een andersman kop in te slaan ?... toch ook een elementaire vorm van vrijheid lijkt me aldus : 'De schending van de rechten van de mens betekent dat men hem dwingt om tegen zijn eigen inzicht in te handelen,' ongeacht of we daar nu iemands anders rechten met de voeten treden Citaat:
al moet ik dat waarschijnlijk ietwat anders interpreteren... alweer ![]() 'daar waar' betekent hoogstwaarschijnlijk 'omdat' en als dat het nu wel eens is in bepaalde gevallen ? discrimineren is per definitie een ongeoorloofd onderscheid maken nu ga ik jou bv discrimineren... ik noem je een untermens ... maw ik erken je niet als gelijke en dus niet als subject die valt onder de uvrm... vervolgens klop ik je kop in de overheid mag echter niet discrimineren en ziet jou als gelijkwaardig schepsel waar de uvrm wel op van toepassing is dilemma oooh dilemma jij bent dood en je rechten zijn geschonden maar ik erken/erkende die rechten van je niet, hoef ik ook niet volgens jou ...uvrm is iets waar de staat zich moest aan houden de staat kan me vervolgens ook niet straffen daar anders :' De schending van de rechten van de mens betekent dat men hem dwingt om tegen zijn eigen waarden op te geven' of deze is ook van toepassing 'de bescherming van de rechten van de mens door de mens te beschermen tegen fysiek geweld. ' tjah Harald ... we geraken er niet uit hé en weet je waaraan dat ligt .... je ziet de uvrm uitsluitend als iets waar de overheid/staat zich moet aan houden maar dat kan per definitie niet hoe kan je nu de rechten van de ene waarborgen als je niet op de één of andere manier oplegt dat de andere individuen die rechten van die ene ook moeten erkennen ? Laatst gewijzigd door praha : 14 augustus 2006 om 22:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij gaat bij de kapper die jij verkiest en daardoor discrimineer je alle andere kappers. Gelukkig maar dat dat nog kan! Vermits het gelijkheidsbeginsel niet op burgers slaat kunnen burgers dit beginsel niet overtreden. De antidiscriminatiewet is er niet om het gelijkheidsbeginsel te waarborgen. Een pleidooi voor het recht op discriminatie is dan ook geen aanzetten tot discriminatie, maar tot herstel van de mensenrechten. Zie hierover Matthias Storme : Citaat:
mvg Harald. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe ga jij als burger mijn recht op vrije meningsuiting waarmaken? Hoe ga jij als burger mijn recht op huwelijk waarmaken? Hoe ga jij als burger mijn recht op een eerlijk proces waarmaken? Als ik win met de Lotto dan heb ik recht op mijn prijs. De verplichting om die prijs uit te betalen berust uitsluitend bij de Nationale Loterij. Niet bij jou. mvg Harald. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gelijkheidsbeginsel zoals het beschreven is in de uvrm, Harald nu het uvrm is toch een richtlijn, een set rechten die men graag wenst te bekomen en men mag zich gelukkig prijzen als jouw overheid die verklaring onderschrijft, juist ? dus wat heeft dat gelijkheidsbeginsel, zoals beschreven in de uvrm, an sich dan te maken met iedereen gelijk voor de wet ? niets ... maar van zodra een overheid die richtlijnen onderschrijft kan het niet anders dan dat de wet ook gelijk zal zijn voor eenieder Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar nogmaals ... als dat beginsel ( uvrm dus en niet de plaatselijke wet ) al niet slaat op burgers ( ondeling ) dan kan moet je her ermee eens zijn dat al de rest van de artikels eveneens niet slaan op burgers ( onderling ) juist of niet ? gelieve nu eens concreet te antwoorden Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
letterlijk ga niet veel vinden over plichten expliciet voor burgers, da's ook de perfecte logica ... het gaat immers uit van : iedereen wordt in perfecte vrijheid geboren etc etc maar dat volgt automatisch uit het recht en het gelijkheidsprincipe btw lees er maar een paar artikels op na en je gaat de algemene lijn wel herkennen en meer in 't bijzonder artikeltje 29, leuk dingetje [FONT=ComicSansMS-Bold][SIZE=1][SIZE=2][/SIZE] Citaat:
Citaat:
[/SIZE][/FONT] het algemeen principe is duidelijk : een recht houdt wel op zodra hetzelfde recht van een ander erdoor geschonden wordt en/of de verzekering daartoe in het gedrang komt wat betekent dit concreet in context, en ook die hoofdidee wordt herhaaldelijk herhaald, van de staat die erop moet toezien of ervoor zorgen dat eenieder zijn rechten gevrijwaard blijven ? de staat verplicht zaken of beter stelt een einde aan een bepaald recht zodra een bepaald recht van een ander in het gedrang komt maw als het gelijksheidsprincipe in het gedrang komt door toedoen van enkelen mag/moet men daar als overheid ingrijpen Citaat:
maar omdat ik van goede wil ben : weerom artikeltje 29 Citaat:
dat geldt zowat voor iedere concrete wet in het begin als er nog maar twee autootjes voor de fun hier rondreden was er geen nood aan voorrangregels ( = beperking van vrijheid ) ... en nu wel erg logisch allemaal en nu jij mij hier op de inquisitiestoel gezet hebt ...en ik weerom zowat netjes op al jouw vragen heb geantwoord....ben ik weer aan de beurt ![]() graag een kort, duidelijk en krachtig antwoord op de beperking, de verplichting het niet te doen, iemands kop in te kloppen want volgens mij is dat een schending van mijn uvrm door de overheid als diezelfde uvrm me geen plichten zou opleggen jegens andere individuen en volgens dit "De schending van de rechten van de mens betekent dat men hem dwingt om tegen zijn eigen inzicht in te handelen" citaatje trouwens ook reageer voor de rest zoveel als je wilt, quote zoveel citaatjes als je wilt... maar ik zou het op prijs stellen dat je voor deze ene maal eens antwoord op die vraag Citaat:
Praha Laatst gewijzigd door praha : 14 augustus 2006 om 23:55. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Harald
bekijk ook misschien eens artikeltej 11 daar heeft het men over straffen ? schuld ? strafrechtelijke vergrijpen ? ik begrijp dat niet goed .... hoe kan dat nu in een context waarin de burgers zich niet moeten houden aan de uvrm maar waar slechts de staat zich eraan moet houden ? zou het dan toch mogelijk zijn volgens diezelfde uvrm dat de overheid wat extra verplichtingen, waar totaaaaal geen sprake van was in die uvrm, oplegd aan de burger teneinde de uvrm van de anderen te kunnen waarborgen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
mvg Harald. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
UVRM : Citaat:
Citaat:
mvg Harald. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Art. 29 is hier niet van toepassing. Citaat:
Ik mag jou verdedigen en ik moet jou hulp geven. Maar ik moet jouw recht op leven niet beschermen. Dat is de taak van de overheid en de politie. Citaat:
mvg Harald. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in het artikel 29 is er sprake van beperkingen ... beperkingen zijn sowiezo plichten .... want men eist/veplicht je dus niet verder te gaan in een bepaalde vrijheid desnoods mag opgetreden worden [SIZE=4]plicht[/SIZE] (de ~, ~en) 1 wat van iem. geëist wordt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie de regels overtreedt wordt gestraft. Maar ook de wijze van bestraffing is geregeld. Weeral de overheid heeft hier veel verplichtingen. De burger niet. De overheid heeft de plicht orde en veiligheid te garanderen zodat de burger vrij zijn rechten zou kunnen uitoefenen. De burger heeft niet de plicht om de burgerrechten van andere burgers te waarborgen. Dat zou een aantasting van zijn rechten betekenen. mvg Harald. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
waarom zou dat...je slaagt er zelfs nu niet in jouw mening kracht bij te zetten en/of nog maar verder te beargumenteren en/of de logica staande te houden door jouw éénzijdig gebruik ervan... laat staan dat ik hier nog afkom met citaten Citaat:
mvg Praha |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
ik zie je probleem dus niet goed in Citaat:
en heeft de plicht zich te houden aan de wetten van de overheid op straffe van Citaat:
fijne dag verder nog op politics, Harald mvg, Praha |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De discriminaties zoals omschreven in de antidiscriminatiewet vallen hier niet onder. Citaat:
mvg Harald. |
||
![]() |
![]() |