![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iedereen vindt het moeilijk om te bepalen wanneer en en aan wie en hoeveel subsidies te dienen worden verschaft. Men vindt dat niet de minister, of een ander politiek apparaat zijn invloed mag laten gelden. Ik ben het daar enorm mee eens. Het is moeilijk. Terwijl niemand dan voorstellen doet over hoe het moet (tenzij de barbaren die alles dan maar willen afschaffen...) zou moeten duidelijk worden hoe erudiet, verstandig en handig de ministers van Cultuur wel zijn die met relatief kleine schade en schande al jaren dit probleem oplossen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het kan nuttig zijn om de culturele evenementen een bezoekje te brengen, liefts allerlei invloeden te ondergaan en te verwerken. Dit is onmogelijk indien zij niet meer bestaan. Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 augustus 2006 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie kan nu iets tegen de heer anxieux hebben. de brave man gaat gezwind door de knietjes voor de camera, waarna hij snottert hoe graag hij zijn bloedjes van kindertjes wel ziet! Wel, daaraan herkent men een groot politicus!! Daaraan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Burgemeester
|
![]() Oorspronkelijk bericht door Eric Fieremans
Citaat:
Wanneer een kunstenaar over een basisinkomen beschikt, en werkelijk de nood voelt tot bepaalde vormen van kunstuiting, dan is er geen enkele belemmering die hem tegenhoudt. Ook 'moeilijke', 'elitaire', 'onpopulaire',... kunst zal nog 'geproduceerd' kunnen worden. Deze 'kunstproducenten' zullen dan wel met een bescheiden, zelf verdiende aanvulling van hun basisinkomen moeten rondkomen, maar het zal leefbaar zijn. Kunst'consumenten' kunnen dan op een vrije manier beslissen welke kunstuitingen zij de moeite waard vinden om ook financieel te waarderen, om de kunstenaar in de gelegenheid te stellen de cultuur verder te verrijken. Het zijn dan de individuen die bepalen wat verrijkend is en niet de overheid (al dan niet middels adviescommissies allerhande) in hun plaats. Ware kunst kan enkel ontstaan uit vrijheid én innerlijke noodzaak (zie het kunstbegrip bij Kandinsky). Het basisinkomen zorgt voor de nodige vrijheid: je moet geen voltijdse baan uitoefen om in je levensbehoeftes te voorzien. Tegelijk is het zo bescheiden dat je niet zomaar aan een leven als kunstenaar begint als je er niet werkelijk de nood toe voelt. Dit lijkt een exclusief individualistische benadering, maar dat is het niet. Niets belet verschillende kunstenaars zich aaneen te sluiten tot een gezelschap, collectief,... De nodige infrastructuur voor concerten, theatervoorstellingen kan men aanvankelijk huren, of men kan beroep doen op mecenassen (Overigens: Jos Verhulst is ook voorstander van het basisinkomen: hij schreef mee aan de inhoudelijke uitdieping van het Vivant-standpunt hieromtrent. Ten laatste - denk ik - sinds het kartel met de VLD heeft hij het vertrouwen ook in die partij verloren, echter niet in het principe van het basisinkomen en de directe democratie. Momenteel propageert hij 'Wahlstreik'. Enkel door consequent weigeren op een partij te stemmen kan men het ondemocratisch gehalte aantonen van de particratie waarin wij leven.) Het ministerie van cultuur: 't uur is gekomen om die kul af te schaffen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het ééneneenhalfjaar lang wél kunnen doen, omdat ik van een dode Duitse schilder via zijn zoon AL zijn materiaal gekregen had. Na huur en energie hield ik immers... achtduizend frank per maand over voor eten en al de rest. Dus bye bye kunstschilderen Juist op het moment dat ik snel en groot begon te produceren. En mijn omgeving mij maar verwiijten dat ik de hongerkunstenaar niet verder ging uithangen... Ik ben VanGogh niet. Niet zo gek en ook geen broertje dat in verf en doeken doet... Ik maak nu wat gedichtjes en speel wat gitaar. Daar moet ik minder bestaanszekerheid voor inleveren... Wel zopas een nieuwe gitaar nodig gehad... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze niet stukslaan na ieder nummertje
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |