![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() België -of moet ik zeggen: Belgique- is nooit een democratie geweest!
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() Dat de Franstaligen dan stoppen met Vlaams grondgebied in te pikken!
![]() |
#163 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag op de site van de Standaard:
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw eerlijkheid siert u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() <BUB mode>
Blabla bla mediacomplot blah blah internetpolls zijn enkel betrouwbaar als ze pro Belgica zijn bla bla België unitair </BUB mode>
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Leterme zei om te scheiden moet je met twee zijn. Dat is juist, maar om samen te blijven ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rogier : 18 augustus 2006 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie wil er nou een dialect bijleren (want veel Nederlands hoor je bij ons niet praten, buiten de media), als je al over een wereldtaal bechikt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is zeer onVlaams. En beledigend voor enkele van mijn vrienden die Waal zijn, en waarvan er twee of drie zijn die beter Nederlands spreken dan ik Frans. En ik trek nochtans goed mijn plan in 't Frans.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Wie denkt dat Frans (dat geen dialecten heeft!?) een wereldtaal is weet niet veel af van de wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
FRANSKILJON!
![]() |
![]() |
#179 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Integendeel,het wordt dringend tijd dat dat Vlamingen eens aan hetzelfde touw trekken. Mensen die rechtstreeks met zulke problemen geconfronteerd worden en geen gehoor krijgen pikt nog veel harder,het VB is tot nu toe de enige die ervoor pleit. Ik ben blij met die uitspraak maar het zijn idd verkiezingen en met één uitspraakske gaat hem toch mijn stem niet winnen. Maar hij heeft gelijk. Walen bij mij op het werk(Vlaamse firma in een Vlaamse gemeente) die in Vlaanderen wonen en soms zelfs met een Vlaamse getrouwd zijn kunnen gene klop Vlaams. 5 Vlamingen en 1e Waal staan een gesprek te voeren,awel als het met de gemakkelijke Vlamingen is klappen ze allemaal Frans. Bij sommigen pakt dat niet dus praten ze daar ook niet tegen. Zelfs nog klagen over het feit dat als ze dan in hun Vlaamse gemeente is naar de winkel gaan en er zit daar een kassierster die geen Frans kan over het feit dat die precies geen respect heeft voor het feit dat hij Franstalig is.(zo deed er is ene zijn beklag tegen mij nadat ik er al al die weken dat hij bij ons werkt Frans tegen gepraat heb,hij vond de mentaliteit van de Vlamingen slecht zei die plataf tegen mij) Zo arrogant zijn die. Ik heb sindsdien geen woord Frans meer gesproken en nu praat hij nietmeer tegen mij en bekijkt hij mij nog vies ook. Echt tof die Walen op mijn werk,aangename mensen echt. |
|
![]() |
![]() |