![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
1) In een eerste (nog zeer grove) stap kunnen we bijvoorbeeld voor de typewegen (autostrade, gewestweg,...) dankzij statistische analyses opmaken dat bijvoorbeeld tussen 23u en 6u de verkeersdrukte minder dan 10% is van de verkeersdrukte overdag. Een simpele wijziging in het verkeersregelement ("'s nachts mag 50% sneller gereden worden, tenzij anders aangegeven") biedt hier uitkomst. (Hier kan verfijning gerealiseerd worden door de verhoging afhankelijk te laten zijn van de weersomstandigheden, maar dit is niet echt efficient (wat is "dichte mist"?)) 2) Willen we wat meer verfijning, dan kunnen we ook via lichtkranten, verkeersinfo op de radio, internet, ... (desnoods SMS) niet alleen weersomstandigheden, maar ook veel specifiekere info laten doorkomen (op de E40 kan nu 160 gereden worden, op de E314 slechts 140,...) 3) Nog meer detailering (per 5km) kunnen we krijgen door bijvoorbeeld GSM masten een RDS signaal uit te laten zenden dat door de radio opgepikt wordt en zo op de autoradio, of eventueel de aangesloten boordcomputer op een scherm verschijnt. 4) Last but not least, zullen we over enkele jaren, als de navigatiesystemen standaard ingebouwd zijn en iedere auto internetontvangst heeft gewoon via de GPS de snelheid kunnen doorsturen tot op 100 meter en met 0,5 seconden vertraging na het begin van een plensbui bijvoorbeeld, en via cruise-control rechtstreeks de snelheid van de motor aanpassen. Stap 4 is niet echt voor nu, zeker met de economische crisis, stap 3 vereist wat meer planning maar moet haalbaar zijn op 1 �* 2 jaar tijd. Stappen 1 en 2 vereisen enkel wat studie en wat goodwill van de bevoegde instanties en kunnen binnen de maand geimplementeerd worden. Geef mij een paar uur en kan hier voor u een schema onwikkelen met 40 stappen en kostberekening/arbeidsintensiteit tot in detail, maar aangezien ik hier niet voor betaald wordt en de politiekers er waarschijnlijk toch niet naar gaan zien zal ik dit maar laten zitten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooie toekomstdroom hoor Jw.
Toch enkele bedenkingen: Citaat:
Maar dat is natuurlijk op te vangen met elektronische verkeersborden. De rest lijkt mij wel realiseerbaar maar dat is nu nog niet het geval hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
En zó ver in de toekomst gaat het nu ook weer nie. Alle autoradio's waar opkomt "Stu Bru" ipv "102.1" ontvangen RDS, en ik zou de GSM-antennes eens nader onder de loepe moeten nemen, maar volgens mij moeten die zelfs niet aangepast worden. Wat er vooral nodig is, is een politicus die het zich wat aantrekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[sing] wie zal dat betalen.. wie heeft zoveel poen ...[/sing] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind de andere basisgedachte veel makkelijker om aan te nemen: Sneller = meer kans op ongeluk = zwaarder accident. Een limiet is goed, en een limiet aan 120 is acceptabel. De snelheidslimieten liggen goed in Belgie, nu enkel nog de naleving. Voor die paar kwibusen die graag hun snelheid uitleven op de openbare weg moeten de levens van alle anderen in de maatschappij niet aan hogere risicos blootgesteld worden.
![]() |
![]() |
#169 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Partijlid
|
![]() Onze goeie vriend Tomb geeft toch langzaam aan zijn ware aard boven. We weten nu al wat hij wil (repressie) en we weten aan wie we moeten gehoorzamen (hem). Daar staan de basisidealen van de sossen. Vrijheid? "Nooit van gehoord. In het rijtje lopen zult ge doen. Wij pakken u alles af en we geven u juist genoeg terug om te overleven. De rest is voor Steve."
Bende communisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand voor idioot schelden, maakt niet veel indruk als je eerst zelf beweert aan 120 km/h anderhalf uur te rijden om een afstand van 130 km..........
Snelheidsduivels denken vrijheid te propageren, maar ze vergeten dat hun visie erop totaal gedicteerd wordt door de reclamejongens van de blitze snelle merken, en dus per definitie zo onvrij is als mogelijk. Echte tijds- en en dus vrijheidswinst (zoals zij het beschouwen) is enkel mogelijk op grote afstanden met TGV of vliegtuig. De winst met wagens is zowizo gelimiteerd en past dus al helemaal niet in één of ander surrogaat-denken over vrijheid. Wat is de echte vrijheid: 's ochtends dankzij limieten tot 60 km/h op een half uurtje de 30 km naar je werk kunnen doen zonder de files, of mét mogelijkheid van 120 km/h te rijden en de daardoor ontstane files, er anderhalf uur op te zetten.
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jw schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nu dit opgeklaard is zou ik graag vragen dat de sossen in het vervolg eerst een interne raadpleging doen vooraleer mij lastig te vallen. Citaat:
Wat op TV komt zijn Peugots,Toyota's, Renaults,... En weete waarom? Omdat die een publiek hebben dat zich laat leiden door TV en reclame. (Ze stemmen toch voor Steve ook?) Iemand die een goeie auto koopt die doet da omdat em er een testrit mee gemaakt heeft. Mijn laatste Mercedes heb ik aangeschaft ten nadele van nen BMW, alhoewel die BMW iets vinniger was en directer in besturing, omdat er toch wat meer ruimtecomfort was. Mensen met klasse laten zich niet leiden door de VTM-boys. Citaat:
Citaat:
(voor de trageren onder u (nie persoonlijk hoor, Tomb): ge kunt het een beke zien als blokrijden, maar dan zonder flik) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jw schreef:
Citaat:
Afzonderlijk rijbewijs voor toegang tot autostrades? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Europees Commissaris
|
![]() Uiteindelijk is de minmumsnelheid op een autoweg 80 km/uur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jw schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ook heb ik nog NOOIT een week/maandblad gezien waar enige reclame voor BMW/Mercedes/Audi in te bekennen was ![]() ![]() Btw; BMW is BROL qua versnellingsbak (verhalen genoeg), Mercedes : ik ken iemand die uiteindelijk mogen opleggen heeft voor een nieuwe, nadat (de 2 maand jonge) wagen reeds meer tijd in reparatie doorgebracht had dan op de baan en een Audi is een veredelde Volkswagen. Posche draait al 40 jaar op facelifts van hetzelfde model. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jw schreef:
Citaat:
![]() |
|
![]() |