Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2003, 15:48   #161
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Hier, nog een interessant voorbeeldje en analyse waar ik me kan achterscharen.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=206104#206104

De echte boodschap is: Quit bitchin' and do something.
Oud 18 september 2003, 23:08   #162
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

We zijn het blijkbaar dus allemaal eens op een paar details na.
Inderdaad veel post om dat vast te stellen.

Als je deze thread bekijkt lijkt hij eigenlijk totaal overbodig gezien het beperkt aantal personen dat erop reageerd. Wat is erger, mensen die zich intereseren en erop los lullen om uiteindelijk tot de vaststelling te komen dat ze het over veel eens zijn of desinteresse.

Desinformatie creëert te vaak conflicten en dat is volgens mij de kern van de zaak.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2003, 07:20   #163
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Dat zei ik ook, het kwaad herleiden tot één persoon, om het voor de mensen gemakkelijker te maken, wat heel dom is. Wat ik dan niet snap is dat u de Amerikanen bekritiseert voor het herleiden van het kwaad naar één persoon, maar tegelijkertijd verwijt u hen dat Bin Laden en Saddam "de dans ontspringen", mooi is dat
Jij leest echt alleen wat je wil lezen, en interpreteert in het wilde weg, om daar dan een gelijkhebberijtje uit te puren.

Ik zal het je nogmaals uitleggen wat Osama's en Saddam's ontsnapping voor mij betekenen.

*TomB stelde dat het embargo afschaffen een bijkomstig positief effect was van de invasie om de volgende reden:
Een embargo treft de burger, terwijl Saddam buiten schot blijft.
Ik trok de parallel met de oorlog: volkomen analoog.
Conclusie: het middel (oorlog) is minstens zo erg als de kwaal (embargo)

*Ik zelf stelde dat de Amerikaanse media niet vies zijn van opruiende leugens: ze kondigen de vernietiging aan van Osama, maar nadien blijkt die laatste alive and kicking. De wenselijkheid van Osama's overleven spreek ik me niet eens over uit, maar dat feit illustreert de valsheid van het hoera-gehuil. Dat ontkent ook een TomB niet, maar hij plakt daar een minder incriminerend etiketje op, en keurt het niet echt af. Jij zoekt, zonder enige grond, een valse reden om mijn argumenten in discrediet te brengen. Voor de zoveelste maal val je hier dus door de mand.

Net zoals ik je voorheen al vroeg om op basis van ware feiten te argumenteren,
net zoals ik je vroeg om het correcte vocabularium te hanteren,
net zoals ik je vroeg om geen zaken te lezen die er niet staan,
net zoals op een ander topic iemand jou vroeg om je stijl van razende Roeland een beetje te temperen,......
.......vraag ik je nu om mij geen woorden in de mond te leggen en op een faire manier te debateren.
Oud 19 september 2003, 07:42   #164
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
We zijn het blijkbaar dus allemaal eens op een paar details na.
Inderdaad veel post om dat vast te stellen.
Om de feiten kunnen we niet heen.
De interpretatie en inschatting ervan die is uiteraard heel verschillend van persoon tot persoon.
Toch leuk om te zien hoe dezelfde zaken mensen op totaal verschillende wijze beroeren?

Citaat:
Als je deze thread bekijkt lijkt hij eigenlijk totaal overbodig gezien het beperkt aantal personen dat erop reageerd.
Kwaliteit primeert op kwantiteit hee, George.
Als je het goed bekijkt is elk discussieforum overbodig.
Het is vaak de moderne vorm van toogpraat.
Een voordeel: niemand kan achteraf ontkennen dat hij de zaken zus of zo
gesteld heeft. Gezegd is gezegd........

Citaat:
Wat is erger, mensen die zich intereseren en erop los lullen om uiteindelijk tot de vaststelling te komen dat ze het over veel eens zijn of desinteresse.
Geef toe dat je in deze thread, zelfs van mensen die er anders over denken al eens een interessant feit of standpunt verneemt.
Moet er echt een bittere strijd tot het einde zijn om een goeie discussie te hebben?
Is het niet normaler wanneer we constateren dat er ondanks grote meningsverschillen toch punten van overeenstemming zijn?
Sommigen gaan er blijkbaar van uit dat een forum een arena is. Ze bevechten verblind op elk punt hun totale gelijk, en beginnen zich zelfs briesend op te winden en vals te spelen wanneer ze voelen dat ze onderuitgaan en hun discours niet echt veel inhoudt.

Citaat:
Desinformatie creëert te vaak conflicten en dat is volgens mij de kern van de zaak.
Onze forum-conflicten brengen gelukkig niet zoveel leed of schade als
  • Saddam in Koerdistan
    Turkije aan hun Koerden
    de USSR in Tsjetsjenië
    de USAAF in [list:739eb4cef5]Iraq
    Afghanistan
    Somalië
    Joegoslavië
    Haïti
    Viëtnam
[/list:u:739eb4cef5]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be