![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat waar jij het over hebt, heb ik ook helemaal geen probleem mee, mensen, zowel mannen als vrouwen die thuis willen blijven om hun kinderen op te voeden. Ik heb er zelf ook 2. Daar gaat het hem mij ook helemaal niet om. Ik zal nergens zeggen dat iemand die bewust kiest om thuis te zijn, nutteloos is of een nutteloos leven leidt. Au contraire zelfs. Ik heb het over de mensen die wel kunnen en niet willen gaan werken en/of actief werk zoeken. Er zijn er veel die ervan profiteren, daar heb ik een probleem mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Versta ik, maar ik ben iemand die niet met stenen gaat werpen als ze zich zelf schuldig zou maken aan hetgeen ze zegt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet je als vlaming achter werk zoeken als ze een miljoen vreemdelingen zo betalen die er niet achter zoeken?
Niet echt logisch toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja, maar als nu iedereen zo gaat redeneren, wat krijg je dan op den duur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken iemand anders die zich fulltime gestort heeft op de verzorging van verwaarloosde honden. Ondertussen is ze een beetje 'vergeten' dat ze ook nog werk moest zoeken. Ze kan werken, ze wil gewoon niet, die beesten zijn haar leven, en ze doet - vind ik toch - goed werk. Daar staat tegenover dat ze leeft van een kleine werkloosheidsuitkering, waarvan een zeer groot deel dan nog gaat naar die honden. Ze leeft in armoede dus, maar ze kiest liever daarvoor dan voor een rijker leven zónder die honden. Het zijn evengoed deze mensen die als profiteur aanzien worden, hoor. Leeglopers, die liever wat in een jeugdhuis rondhangen of met de hondjes spelen dan een job te zoeken en te stoppen met leven op de kap van een ander. En die, als het van Daems afhangt, beter wat papierkes gaan rapen of andere idiote gemeenschapsdienstjes doen dan hun tijd te verspillen met jeugdhuizekes en hondjes.
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Nynorsk
De vb'n die jij hier aanhaalt zou ik niet onder de noemer 'profiteurs' zetten. Dat is dan mijn persoonlijke mening, dat zijn stuk voor stuk mensen die zich wel degelijk elke dag inzetten voor één of ander goed doel. Ook al stempelen ze, ze doen wel iets voor de maatschappij, of dat nu voor dieren of de mensen is. Op zich leveren ze goede prestaties. Ik ken ook een kattenmoeder die dag in, dag uit voor de straatkatten hier in de haven zorgt, dieren een goede thuis bezorgt, dat is ook haar leven gewoon, en zij stempelt ook. Mij hoor je over haar ook niets mis vertellen. Langs de andere kant zie ik ook genoeg mensen die zich niet nuttig bezig willen houden, tenzij je ganse dagen voor tv/xbox/ps etc nuttig wil noemen, die gerust wel kunnen iets bijdragen aan de maatschappij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zeg ik iets, van mijn eigen mening, dat ik zelf niet doe?
![]() Dat jij niet kan begrijpen dat ik een probleem heb met de echte profiteurs, is niet mijn zorg. Als jij mij daarom dingen in de mond wil leggen, waar ik niet achtersta, is dat ook niet mijn probleem. Laatst gewijzigd door Duupje : 13 september 2006 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Toch heeft ze gelijk... en dat weet U...
![]() U trouwens ook... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 13 september 2006 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb voor mijn standpunt ook gelijk als ik zeg dat er veel zijn die gewoon uit gemakzucht niet willen werken. (Of Nynorsk dat nu graag hoort of niet!) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() Er bestaan geen profiteurs. Enkel mensen die gebruik maken van de rechten die het systeem hen toebedeelt. Je kan het hen niet kwalijk nemen dat ze die rechten ook maximaal benutten. Als ik je morgen op straat een briefje van 500€ aanbied, ga je dan ook wat staan mekkeren over het feit of je dat wel "verdiend" hebt? Je zou goed gek zijn. Take that money and run! (danku zeggen is beleefd, maar optioneel)
Een systeem dat erop gebouwd is dat mensen een soort van "burgerzin" als zesde zintuig zouden hebben, is op zich al gruwelijk naïef en fout opgezet. Het vraagt erom te mislukken. Ergo: als men z'n gal wil spuwen over het feit dat er mensen zijn die actief kiezen om van de bijstand te leven i.p.v. te gaan werken, dan moet je niet die mensen gaan aanvallen... Dan moet je in de eerste plaats het systeem zelf hervormen. Ik heb een hekel aan het demoniseren van de gewone man, die uiteindelijk maar ondergaat wat deze overheid aan fraais over z'n hoofd uitstrooit.
![]() |
#173 |
Minister
|
![]() Armen willen een aangenamer bestaan,een beter leven!Maar de verveling is troef,instanties als RVA,VDAB,OCMW manipuleren de armen om toch maar gelijk welke job aan te nemen.KLote jobs als bezigheid therapie!De verveling treed op het niveau waar men zich nutteloos acht omdat de maatschappij de armen blijkbaar alleen maar nodig heeft om haar vuilnis,haar strijk(zeer aktueel)kortom haar vervelende karweien op te knapen.Bezigheid therapie,geen echt werk!
Er rest niks over dan thuis te blijven,allez,thuis!?Als de bedrijven dat "thuis"niet afsluiten van de basisbehoeftes als water,elektriek,verwarming en/of dat "thuis"geen krot is. De druk om te presteren,de druk om als "normaal" door het leven te gaan verveelt,stresseert en zorgt er tevens voor dat armen niet presteren,niet normaal gaan doen.De druk ontmoedigt de armen zodat de armen op die druk reageren zo goed als slecht kan zijn!En dit is na een poos armoede bitter weinig en intussen vervallen armen in lethargie,ja,ook in dakloosheid.
![]() |
#174 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals in 99% van de gevallen ben ik het 100% eens met Desiderius
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zucht, waarom wordt nu alles wat ik typ toch verkeerdelijk opgevat. Wat moet ik dan bij wijze van spreke doen? Geen opleidingmeer volgen, geen werk zoeken en bij de pakken blijven neerzitten, gaan mekkeren over hoe slecht het leven wel niet is? Wat voor een maatschappij creeër je dan als iedereen zo gaat redeneren? Je hebt wel volkomen gelijk in het feit dat het systeem de grote schuldige is. Maar op veel vlakken loopt het systeem niet echt deftig. Wat doe je dan als burger? Er voor jezelf toch het beste van maken, niet (mag ik toch hopen)? Enfin, ik kan enkel voor mezelf spreken, en ik ben dan blij voor mezelf dat ik er niet aan meedoe. Ik heb niemand zijn goedkeuring nodig ervoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar... het systeem is wat het is en je kan mensen nooit verwijten dat ze het ten volle benutten. Misschien is het niet zo'n verstandige keuze die ze maken, maar iedereen heeft het recht om onverstandig te zijn.
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is uw vriend al gelegaliseerd of krijgt hij zijn kinderen niet ingeschreven op school ? Dat wilt namelijk wel eens verschil uitmaken. Mijn dochter is ook met een Oost europees getrouwd en die heeft ook snotvallingen. Voor de rest ben ik het overigens met u eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan al gemakkelijk strijken of poetsen met een loon van 9€ per uur. Dat betekent 9 x 38u x 4 weken = 1368€ per maand. Op sommige plaatsen krijg je darbovenop nog maaltijdcheques, kilometervergoeding en andere voordelen. Ik kan het weten, want het tot dit jaar in de raad van bestuur gezeten van zo'n dienstenchequebedrijf. Als je niet houdt van 38U/week strijk, dan kan je ook huishoudhulp doen, dt is van alles een beetje (wat strijken, wat poetsen, wat inkopen doen en eens eten koken,...). Voor 1368€ per maand is dat lang geen slechtbetaalde job! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |