Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 16:14   #161
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Fozzie,
de Roomse kerk is zelf niet eerlijk tegen zichzelf.
Ze zegt dat je geen andere goden mag aanbidden dan de enige echte GOD.
En terwijl ze dit zeggen zijn ze bezig een van hun heiligen te aanbidden om zijn gunsten.
Hier gaat het om een misverstand. Heiligen worden door de katholieke kerk niet aanbeden maar vereert.
Oud 13 september 2006, 16:17   #162
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Ik zie het verschil niet echt in tussen "natuurlijke gezinsplanning" en het gebruik van de pil of condoom... In principe is er geen verschil, zowel natuurlijke gezinsplanning, de pil en het condoom voorkomen een bevruchting (ofwel door enkel gemeenschap te hebben als de vrouw onvruchtbaar is, ofwel door een hulpmiddel te gebruiken)... Pil en condoom zijn natuurlijk stukken betrouwbaarder dan de "Vatikaanse Roulette" te gebruiken om overbevolking of andere ongewenste kinderen te voorkomen...

Ik snap de logica niet echt van het dogma: "Vatikaanse Roulette mag wel, condoom en pil mag niet"...
Er is wel degelijk een verschil tussen natuurlijke gezinsplanning en voorbehoedsmiddelen zoals de pil en het condoom. Natuurlijke gezinsplanning tast de vruchtbaarheid niet aan, terwijl voorbehoedsmiddelen dat wel doen.

Door aan natuurlijke gezinsplanning te doen, leren beide partners om aan zelfbeheersing te doen i.p.v. opofferingen te vragen aan hun partner.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 13 september 2006 om 16:20.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 16:22   #163
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn weet ik niet zoveel van de georganiseerde vrijzinnigheid en de internationale homebi-beweging. Welke pogingen hebben deze organisaties/verenigingen reeds ondernomen om in gesprek te gaan met de rooms-katholieke kerk?

Daarom dat de holibiorganisatie een middel is aan het zoeken om ome poop voor de rechtbank te kunnen dagen wegens racisme.

De rooms-katholieke kerk is fel tegenstander van vervolgingen, martelingen en moorden, ongeacht de geaardheid van het slachtoffer.

Ze heeft zelf het voorbeeld gegeven van hoe je dat het efficentste kan doen.

Is het ontwerp van die resolutie ergens on-line te lezen? Wat waren de argumenten van de rooms-katholieke kerk tegen deze resolutie?

Die zijn ook niet achterlijk he, als zij dat op het internet zouden zetten kan dat tegen hen gebruikt worden.

De paus heeft die executie nooit goedgekeurd, dus wat u beweert is onzin. De paus kan immers niet op iedere specifieke executie reageren.

Enkel op deze die hem voordelen bezorgen

Bovendien is het niet omdat er geen berichtgeving is van kritiek, dat er ook geen kritiek is.

Maar ook niet dat er wel is.

Dat geldt niet enkel voor georganiseerde godsdiensten maar voor alle verenigingen met politieke macht.
Klopt maar Goddiensten horen er totaal niet thuis. Die moeten zich enkel bezig houden met het geloof en verder de samenleving met rust laten

Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 16:23   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALS ONGEHUWDE ATHEIST MAG IK VAN DE PAUS NIET NEUKEN! Doe ik dat toch, moet ik me dan aan de pauselijke regels van het verbod op condooms houden??

Welke gek heeft dit kunnen uitvinden?
Ik ga even op mezelf antwoorden als het is toegestaan.

In bovenstaande redenering zit mijns inziens namelijk het grote verschil tussen het christendom en islam.

Het christendom impliceert een "als": zie boven: "als" je niet neukt krijg je geen aids, dus hoef je geen condoom.
"als" je niet luistert dan krijg je eventueel wel aids.

Waar in islam kan ik een dergelijke redenering terugvinden: de "als"/"als"/"als" redenering (voor excelgebruikers zeer normaal).

Er is geen "als"/"als" redenering in islam: je wordt gewoon kopje kleiner gemaakt: d�*t is het totalitaire van die ideologie en tegelijkertijd de reden waarom ze geen vooruitgang kennen!

waarom zijn de westerse landen bezig met een poging om aids te stoppen en niet de islamitische landen? In islam is er geen "als": je hebt aids (of je nu je vrouw hebt besmet maakt geen verschil uit), je gaat dood, en zij moet dan maar haar plan trekken en hertrouwen zodat de andere pipo zijn vier vrouwen ook kan besmetten..... allemaal wil van Allah! Er is geen "als", je het nu eens anders deed!

Stof om over na te denken.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 16:23   #165
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier gaat het om een misverstand. Heiligen worden door de katholieke kerk niet aanbeden maar vereert.
Sorry gesmeekt om hun gunsten en hun hulp.
Dus aanbeden.
Oud 13 september 2006, 16:27   #166
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is wel degelijk een verschil tussen natuurlijke gezinsplanning en voorbehoedsmiddelen zoals de pil en het condoom. Natuurlijke gezinsplanning tast de vruchtbaarheid niet aan, terwijl voorbehoedsmiddelen dat wel doen.

Door aan natuurlijke gezinsplanning te doen, leren beide partners om aan zelfbeheersing te doen i.p.v. opofferingen te vragen aan hun partner.
Ja, de overbevolking van de wereld.
Bij de gezinsplanning van de rrk moet men kunnen tellen en een vrouw hebben die een zeer regelmatige cyclus heeft of je zit al met het gebleit.

Maar ja wat wil je dat die overbejaarde vrijgezellen daarvan kennen.
Oud 13 september 2006, 16:28   #167
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zou veel mensen die niet meer met hun hoofd in de oudheid of middeleeuwen leven misschien terug wat christelijker maken... Het zijn namelijk vooral al die dogma's over bijzaken, al die regeltjes van 2000 jaar geleden die de mensen uit de Kerk jaagt, niet de essentiële boodschap van Jezus...
Je vergist je. Het zijn net de kerkgemeenschappen die het dichtst aanleunen bij die oude Bijbel die het meeste volk lokken. In de protestantse wereld zie je het heel duidelijk : de liberale kerken die de Bijbel niet zo nauw nemen lopen leeg maar de fundamentalistische en evangelische groepen die de Bijbel letterlijk nemen blijven groeien.

Wat de RKK betreft valt het op dat die kerk pas echt begon leeg te lopen nadat ze een serieuze inspanning hebben geleverd om dichter bij de tijdsgeest aan te leunen (Vaticaan II). Ik weet niet wat juist het probleem is van de RKK maar volgens mij ligt het zeker niet aan de Bijbel of aan de regeltjes.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 16:32   #168
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hetzelfde kan gezegd worden over de verzen die zeggen dat homoseksualiteit een gruwel gods is. Die zijn ook 2000 jaar oud en komen ook uit een heel andere maatschappelijke context. Waarom houdt de RKK dan wel nog stevig vast aan die sterk verouderde regels? Is de Bijbel niet dringend toe aan een herschrijving, waarin de nadruk ligt op de werkelijke boodschap van Christus "Bemin je naaste als jezelf", zonder al die sterk verouderde regeltjes er in? Het zou veel mensen die niet meer met hun hoofd in de oudheid of middeleeuwen leven misschien terug wat christelijker maken... Het zijn namelijk vooral al die dogma's over bijzaken, al die regeltjes van 2000 jaar geleden die de mensen uit de Kerk jaagt, niet de essentiële boodschap van Jezus...
Bemin je naaste als jezelf is niet de werkelijke boodschap van Christus, maar slechts een gedeelte ervan. Heel vaak wordt het eerste deel van die boodschap vergeten.
Voor alle duidelijkheid, de volledige boodschap luidt: "U zult de Heer uw God liefhebben met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: U zult uw naaste liefhebben als uzelf." (Mt 22, 37-39)
Oud 13 september 2006, 16:45   #169
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus aanbeden.
Ik veronderstel dat de katholieke kerk zelf wel het beste weet wie ze aanbidt en wie ze vereert. En de katholieke kerk aanbidt geen heiligen maar enkel God.

Een meer gedetailleerde uitleg over heiligenverering kunt u hier lezen.
Oud 13 september 2006, 16:47   #170
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus aanbeden.
Gaat u als ongelovige ons het katholicisme uitleggen? Dat gaat nog plezant worden.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 17:22   #171
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om eerlijk te zijn weet ik niet zoveel van de georganiseerde vrijzinnigheid en de internationale homebi-beweging. Welke pogingen hebben deze organisaties/verenigingen reeds ondernomen om in gesprek te gaan met de rooms-katholieke kerk?

De rooms-katholieke kerk is fel tegenstander van vervolgingen, martelingen en moorden, ongeacht de geaardheid van het slachtoffer.
Is het ontwerp van die resolutie ergens on-line te lezen? Wat waren de argumenten van de rooms-katholieke kerk tegen deze resolutie?

De paus heeft die executie nooit goedgekeurd, dus wat u beweert is onzin. De paus kan immers niet op iedere specifieke executie reageren.
Bovendien is het niet omdat er geen berichtgeving is van kritiek, dat er ook geen kritiek is.

Dat geldt niet enkel voor georganiseerde godsdiensten maar voor alle verenigingen met politieke macht.
1) Zowel op Belgisch als op Internationaal niveau zijn er aanvragen vanuit de holebibeweging gekomen om een gesprek te hebben met respectievelijk Kardinaal Danneels of met vertegenwoordigers van de Paus. Telkens werden ze geweigerd.

2) Als de RKK tegen vervolging, marteling en executies is, ongeacht tegen de geaardheid van het slachtoffer, waarom verzet ze zich dan tegen een resolutie die ook holebi's beschermd tegen vervolging, marteling en executies, wetende dat dit vaak voor komt in islamitische landen... De tekst van de resolutie vindt u hier http://kscrc.org/conf/i.pdf . Het argument van het Vatikaan was dat het de godsdienstvrijheid zou belemmeren. Ik zie niet in hoe een resolutie tegen de vervolging, marteling en moord van holebi's de godsdienstvrijheid kan beperken, tenzij marteling en moord volgens de Paus een onderdeel van de godsdienstvrijheid zijn...

3) De Paus spreekt zich heel vaak uit tegen executies (zowel van christenen, moslims, enz...), en telkens komt dat dan in het nieuws. Als hij zou gereageerd hebben op de executies van holebi's, dan zou dat zeker in het nieuws gekomen zijn... Ik vind het op zijn minst tekenend dat hij wel op heel wat andere executies reageert, maar niet op de executies van holebi's. Op welk criterium baseert hij zich dan om wel of niet te reageren?

4) Correct, maar uit de geschiedenis blijkt dat als er zware misbruiken van politieke macht gebeuren, dus heel vaak wordt gedaan door georganiseerde godsdiensten.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 17:26   #172
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat de katholieke kerk zelf wel het beste weet wie ze aanbidt en wie ze vereert. En de katholieke kerk aanbidt geen heiligen maar enkel God.

Een meer gedetailleerde uitleg over heiligenverering kunt u hier lezen.
Citaat:
sint antonius was mijn Hoofdgod toen ik klein was: ik kan me niet meer herinneren hoe dikwijls hij me geholpen heeft om het juiste poppenkleed te vinden dat ik weer eens kwijt was. Ben hem ten eeuwige tijde nog dankbaar voor zijn hulp.
En dan hoef ik enkel de paternoster van mijn grootmoeder vast te nemen om te weten dat er zelfs een gebed bestaat tot een heilige.
Welke naam je het kind geeft speelt echt geen rol hoor
En als je wil, ga maar eens in de kerken aan de mensen daar vragen voor wie ze aan het bidden zijn en tot wie en voor wie ze kaarsjes branden.
Oud 13 september 2006, 17:28   #173
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Gaat u als ongelovige ons het katholicisme uitleggen? Dat gaat nog plezant worden.
Waar haal jij het recht iemand te oordelen?
Oud 13 september 2006, 17:28   #174
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
4) Correct, maar uit de geschiedenis blijkt dat als er zware misbruiken van politieke macht gebeuren, dus heel vaak wordt gedaan door georganiseerde godsdiensten.
Mogelijk maar omgekeerd statistisch correcter : zwaar misbruik van godsdienst heel vaak door politiek. Vergeet niet dat de scheiding van kerk en staat zeker zo goed dient om de kerk te beschermen tegen de staat.
Oud 13 september 2006, 17:29   #175
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hij ongelovig zou zijn is daarbij niet zo relevant -- ik zou niet graag met Prof. Vermeersch in discussie treden over de geloofsleer -- wel dat Jantje en consoorten telkens weer blijk geven van totale onwetendheid.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 13 september 2006 om 17:30.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 17:29   #176
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Waar haal jij het recht iemand te oordelen?
In de Bijbel staat iets in de zin van "oordeel niet opdat gij niet geoordeeld wordt" en omdat ik best bereid ben me te laten beoordelen zeg ik "oordeel gerust Rene jongen".
Oud 13 september 2006, 17:30   #177
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mogelijk maar omgekeerd statistisch correcter : zwaar misbruik van godsdienst heel vaak door politiek. Vergeet niet dat de scheiding van kerk en staat zeker zo goed dient om de kerk te beschermen tegen de staat.
Dat valt zeker niet te ontkennen het werk idd in het voordeel van beide
Oud 13 september 2006, 17:32   #178
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
ik zou niet graag met Prof. Vermeersch in discussie treden over de geloofsleer
Zeker niet als hij weer eens een hysterische aanval krijgt. Ge gaat kapot van plaatsvervangende schaamte.
Oud 13 september 2006, 17:35   #179
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Dat hij ongelovig zou zijn is daarbij niet zo relevant -- ik zou niet graag met Prof. Vermeersch in discussie treden over de geloofsleer -- wel dat Jantje en consoorten telkens weer blijk geven van totale onwetendheid.
Ikke wel en ik kan je verzekeren dat ik weldegelijk op de hoogte ben en minder onwetend dat jij, mij maken ze geen onzin meer wijs en ik slik niet alles wat meneer pastoor mij probeerd wijs te maken.
Heb daarvoor een paar teveel pilarenbijters in de familie
Oud 13 september 2006, 17:45   #180
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft het niet over verdraagzaamheid want dat genieten ze vanwege de RKK sinds enige tijd al in overvloed. Wat u en de uwen willen is goedkeuring. Sorry, maar dat staat niet op het menu.
Sorry, maar dat is geen verdraagzaamheid, enkel schijnverdraagzaamheid. We mogen het wel zijn, maar als ik verliefd word op een man, dan moet ik die gevoelens verdringen en mag ik zeker geen relatie aan gaan... Das hetzelfde als zeggen "We zijn zeer verdraagzaam voor christenen: ze mogen geloven, maar ze mogen niet bidden, laat staan misvieringen organiseren". Zeer overvloedig qua verdraagzaamheid is dat toch niet...

Inderdaad, we vragen meer dan verdraagzaamheid, we vragen wederzijds respect. Smaken en kleuren verschillen, je kan spruitjes lekker vinden of ze juist niet lekker vinden. Je mag natuurlijk zeggen dat je persoonlijk spruitjes niet lekker vindt, maar dat wil niet zeggen dat je degenen die spruitjes wel lekker vinden en ze ook eten moet veroordelen. De paus wordt niet verliefd op personen van hetzelfde geslacht en dat is best oké, maar dat wil niet zeggen dat hij personen die wel verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht en er ook een relatie mee aan gaat moet veroordelen, en zelfs burgerlijke overheden probeert te overhalen om holebi-koppels minder goed wettelijk te beschermen dan hetero-koppels...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be